4 نکته که در شناسایی افراد قابل اعتماد باید در نظر گرفته شود

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۴ مهر, ۱۴۰۰
4 نکته که در شناسایی افراد قابل اعتماد باید در نظر گرفته شود

تحقیقات نشان می‌دهد که تشخیص این موضوع که چه کسی قابل اعتماد است برای مردم آسان نیست. اما این به‌ خاطر این نیست که پیش‌ بینی قابل‌ اعتماد بودن افراد غیر ممکن است. بلکه برای این است که بیشتر ما، نمی‌دانیم چگونه باید این‌ کار را انجام بدهیم.

 اعتماد و تشخیص اعتماد به دیگران مقوله‌ای بسیار مهم و حیاتی در زندگی انسان است و بدون آن انجام هر کاری غیر‌ ممکن و ملال‌ آور است، در واقع بر اساس ا‌عتماد است که بسیاری از روابط انسان شکل می‌گیرد و پایه بسیاری از مسائل زندگی است.

همه‌ ما می‌توانیم خیلی راحت بفهمیم که شریک جدیدمان قابل اعتماد هست یا نه. با آکادمی بازار همراه باشید تا شما را با چهار نکته که برای برقراری روابط کاری جهت اعتماد کردن باید در نظر بگیرید را بیان کنیم.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

شناسایی افراد قابل اعتماد

برای موفق شدن در تجارت باید بتوانید به بقیه اعتماد کنید، از همکارها گرفته تا شرکت‌‌های طرف قرار داد. اعتماد مهم‌ترین موردی است که کمک می‌کند محیط کار تاثیرگذار و هماهنگی داشته باشید. اما چطور می‌توان فهمید که چه افرادی قابل اعتماد هستند؟ در این مقاله همراه ما باشید تا 4 نکته که در شناسایی افراد قابل اعتماد باید در نظر گرفته شود را بررسی کنیم.

1. صداقت انواع مختلفی دارد

صداقت انواع مختلفی دارد

بیشتر افراد اعتبار طرف مقابل را دلیل صداقت او می‌دانند و این سوال را مطرح می‌کنند که آیا این فرد یا شرکت در گذشته قابل اعتماد بوده است؟ درست است که این کار راه خوبی به نظر می‌آید اما در حقیقت راه خوبی نیست.

استاد احمد محمدی
میزان اعتماد دیگران به تو، به میزان اعتماد به نفست بستگی دارد.
استاد احمد محمدی

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که وظیفه شناسی خصوصیت پایداری نیست بلکه به درک ما از سبک سنگین کردن دستاوردها در شرایط خاص بستگی دارد. حتی اگر طرف مقابل شما معتبر باشد، معمولا برای رسیدن به اهدف مالی آخر سال تحت فشار قرار می‌گیرد و ممکن است وقت خود را روی مسائل کوتاه مدت بگذارد.

پس به یاد داشته باشید اعتباری که با داشتن یک مشتری و هزینه‌ها یا سود مشخصی به وجود آمده است، ممکن است با تغییر شرایط از بین برود.

2. قدرت باعث لغزش می شود

با افزایش قدرت و بالا رفتن مقام درجه صداقت و قابل اعتماد بودن پایین می‌آید. اما این نکته به این معنی نیست که همیشه باید به افراد ثروتمند بیشتر از فقرا اعتماد کرد.

چیزی که اهمیت دارد احساس نسبی قدرت است. وقتی که مردم فکر کنند بیشتر از چیزی که آن‌ها به شما احتیاج دارند، شما به آن‌ها نیاز دارید، کمتر نگران اثری که غیر قابل اعتماد بودن در مدت طولانی بر جا می‌گذارد می‌شوند.

پس برای ارزیابی شریک جدید خود باید تفاوت در ارزیابی را در نظر بگیرید. حتی اگر تازه قدرتمند شدند یا قدرت آن‌ها موقتی باشد. شرکت‌های قدرتمند به مشتری‌های کوچک مثل شرکت‌های بزرگ اهمیت نمی‌دهند.

3. اعتماد به نفس عدم صلاحیت را مخفی می کند

داشتن صلاحیت نکته بسیار حیاتی است. وقتی می‌خواهید بدانید که شخص توانایی انجام کای را دارد یا نه ولی معمولا اعتماد به نفس کودکان با توانایی واقعی اشتباه گرفته می‌شود.

با اینکه اعتماد افراد همیشه شاخص خوبی برای وظیفه شناسی نیست ولی برای تشخیص صلاحیت هست، زیرا توانایی افراد با داد و ستد تغییری نمی‌کند. پس اگر با دوره اعتماد به نفس عزت شخصی بالا بود به کارفرماها و مشتریان حال حاضر و قبل آن سر بزنید تا موجه بودن آن به شما ثابت شود.

4. می توانید به احساس خود اعتماد کنید

می توانید به احساس خود اعتماد کنید

آیا می‌شود افراد غیر قابل اعتماد را از روی حرکات آن‌ها شناخت؟ البته که می‌شود. شما باید در حرکات آن‌ها چهار نشانه پیدا کنید:

  1. به عقب مایلند.
  2. دست به سینه هستند.
  3. دستانشان را بهم می‌سابند.
  4.  به صورت خود دست می‌زنند.

این‌ها نشان دهنده این است که آن فرد انگیزه بالایی برای شما دارد یا اینکه خودخواه است. خبر خوب این است که اکثر ما می‌توانیم ناخودآگاه این حرکات را درک کنیم.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
افراد مثبت

ولی معمولا به خاطر اینکه به دنبال یک نشانه غلط هستیم یا اینکه حتما می‌خواهیم با عقل تصمیم بگیریم، منطقی باشیم و در انتخاب با تعصب رفتار نکنیم این احساسات را نادیده می‌گیریم و به آن توجهی نمی‌کنیم.

اعتماد کردن به دیگران

بهتر است وقتی با شریک جدید خود برخورد کردید، بدون آشفتگی قضاوت کنید. به ندای درون خود گوش دهید. شما مجبور نیستید کورکورانه به احساسات خود اعتماد کنید. البته در نظر داشته باشید که اگرچه اعتماد به دیگران مسئله خوبی است ولی اگر این چهار نکته را به یاد داشته باشید، یاد می‌گیرید که ا‌عتماد کردن از روی عقل خیلی بهتر است.

ا‌عتماد مقوله‌ای بسیار مهم و حیاتی در زندگی انسان است و بدون آن انجام هر کاری غیر‌ ممکن و ملال‌ آور است، در واقع بر اساس ا‌عتماد است که بسیاری از روابط انسان شکل می‌گیرد. از ازدواج و تشکیل خانواده گرفته تا روابط کاری و روزانه. بنابراین شما نیاز دارید با مهارت‌های شناسایی افراد قابل اعتماد چه در زندگی شخصی و چه در محیط کار آشنا شوید.

پیشنهاد آکادمی بازار برای افزایش مهارت‌ها و توسعه فردی شما بهره مندی از محصولات مفید و کاربردی معجزه قدرت ذهن است.

5/5 - (2 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی