بازاریابی و فروشمقالات

معرفی مهارت های کلیدی فروش که منتهی به افزایش سود می شود

مهارت های کلیدی فروش در عمل خرید معمولا برخاسته از یک تصمیم نیمه آگاهانه است. درواقع اینگونه تصمیمات 95 درصدشان نیمه آگاهانه است.

دانستن علت ناآگاهانه ای که مردم به وسیله آن خرید می کنند و استفاده ی صحیح و سودمندی از این اطلاعات به یک فروش فوق العاده حتی بسیار بالاتر از حد تصور فروشنده کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال با تغییر کلمه ها و جلمه ها در یک آگهی می توانیم بازده فروشمان را دو برابر کنیم. اگر کسب‌ و کاری را آغاز کرده‌ اید و مشتریانی دارید، بنابراین فروش شما قابل افزایش است.

نکته بسیار مهم آن است که از تکنیک های کلیدی فروش استفاده کنید. بعضی از این تکنیک بلافاصله فروش را افزایش می‌دهند.

با آکادمی بازار برای معرفی برخی از مهم ترین تکنیک های کلیدی فروش همراه باشید.

دادن ارزش به مشتریان با هزینه کم از مهارت های کلیدی فروش است

شما می‌توانید برای مشتریانی که محصولات شمارا می خرند یک جایزه در نظر بگیرید و برای مدتی مشخص به تمام کسانی که از شما خرید می‌کنند آن جایزه را نیز ارائه کنید.

جایزه می‌تواند یک کتاب الکترونیکی کوتاه به‌ شکل PDF باشد که بعد از هر خرید، به آدرس ایمیل مشتری ارسال شود. به عنوان مثال اگر مخلوط‌کن می‌فروشید می‌توانید راهنمایی تهیه کنید و طرز تهیه چندین نوشیدنی میوه را که با مخلوط‌کن قابل تهیه است برای خریدار بفرستید.

این کار برای شما هزینه زیادی ندارد و موجب افزایش فروش خواهد شد. اگر محصولاتی را می‌فروشید که کار با آن‌ها آسان نیست، می‌توانید شیوه استفاده از وسیله را توضیح داده و آن را به صورت صوتی ذخیره کنید.

سپس راهنمای صوتی را روی سی‌دی به مشتریان تحویل بدهید. به طور حتم مشتریان برای افراد دیگر نیز، از کسب‌وکار شما صحبت خواهند کرد.

نکته مهم آن است که به خریدار یادآوری کنید که شرط تعلق جایزه به آن‌ها آن است که خرید آن‌ها تا قبل از تاریخ مشخصی انجام شود. به این صورت فروش شما بلافاصله افزایش خواهد یافت.

تکنیک های فروش
مهارت های کلیدی فروش

به مشتریان غیرفعال بفروشید

در هر کسب‌وکار ، مشتریانی هستند که دیگر خرید نمی‌کنند. براساس نظرسنجی که در آمریکا صورت گرفته، مهم‌ترین دلیل آن، قطع ارتباط بین فروشنده و مشتری است.

پس در ارتباط بودن با مشتریان از مهارت های کلیدی فروش است. لیستی از مشتریان غیرفعال تهیه کنید و سپس برای آن‌ ها یک کارت پستی بفرستید و به یاد آن ها بیاورید که برای شما باارزش هستند.

همچنین می‌توانید یک فروش ویژه برای آن‌ها ترتیب بدهید تا دوباره به مشتریان فعال شما بپیوندند. روش دیگر آن است که با آن‌ ها تماس بگیرید تا کالا یا خدمات جدید را به آن‌ها معرفی کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که فروش به مشتریانی که حداقل یک‌بار از شما خرید کرده‌اند بسیارراحت تر از فروش به مشتریان جدید است.

بنابراین سعی کنید همیشه با مشتریان ارتباط داشته باشید و حتی اگر آن‌ها برای مدتی از شما خرید نمی‌کنند، دوباره با آن‌ها تماس گرفته و ارتباط خود را با آن‌ها حفظ کنید.

هیچوقت تخفیف ندهید!

تخفیف یکی از هزینه‌های مخفی در هر کسب‌و‌کاری است که در غالب موارد به آن اهمیت داده نمی‌شود. از مهارت های کلیدی فروش این است که به جای دادن تخفیف، محصولی را معادل مقدار تخفیف به مشتری هدیه بدهید.

به عنوان مثال اگر کالایی را ده هزار تومان می‌ فروشید و خریدار از شما تقاضای تخفیف می‌کند، به او یک کالای هزارتومانی هدیه بدهید. با این کار به جای یک کالا دو کالا فروخته‌اید و نکته دیگر آن است که محصول هزارتومانی برای شما هزینه‌ای کمتر از هزار تومان دارد.

لذت تخفیف گرفتن خیلی زود از یاد می رود، اما هدیه تا مدت‌ها در ذهن او باقی می‌ماند و موجب جذب مشتری مشود و بهانه‌ ای برای تعریف این موضوع به دیگران می‌شود. بنابراین به تخفیف به عنوان هزینه و ضرر برای کسب‌و‌کارتان نگاه کنید.

افزایش فروش
افزایش سود

وقتی که مشتری محصولی را می‌خرد، محصولی دیگر نیز به او پیشنهاد کنید

یکی از موضوعات جالب در زمینه بازاریابی، مشاهده حالتی به نام «حالت خرید» است. مشتری اغلب در ابتدا در حالت دفاعی است، پرسش های زیادی مطرح می کند، از محصول ایراد می‌گیرد و وقتی در نهایت قانع شد که محصولی را بخرد، وارد «حالت خرید» شده است.

در این زمان بسیار راحت می‌توان محصولات دیگری به او فروخت. همین مسئله باعث می‌شود که وقتی کسی یک دوربین عکاسی خرید بتوان به او یک کیف، باتری اضافی و سه‌پایه و … فروخت.

مشتری برای خرید کالای بعدی مقاومت نمی‌کند و وسواس زیادی نشان نمی‌دهد. بنابراین یکی از مهارت های کلیدی فروش هر زمان مشتری کالایی را سفارش داد، کالاهای مرتبط دیگری را به او توصیه کنید.


 

هیچوقت پیش‌ داوری نکنید که به دلیل اینکه مشتری در خرید اول مقاومت زیادی نشان داده، پس کالاهای دیگر نخواهد خرید.

موفقیت هر کسب و کاری در کیفیت تکنیک های کلیدی فروش و بازاریابی آن نهفته است.

همچنین بسیاری از جنبه‌های کسب و کارتان به مهارت شما در فروش بستگی دارد.

تاثیر فراگیری تکنیک های فروش وبازاریابی در کسب و کار آنجایی مشخص می‌شود که بدون آن، کسب و کار شما ممکن است بهترین محصولات یا خدمات را ارائه دهد، اما به دلیل استفاده نکردن یا آشنا نبودن با روش های فروش  آن میزان سودی که باید عاید شما بشود، نمی شود یا مشتریانتان به متقاضیان دائمی محصولات شما تبدیل نمی شوند.

پیشنهاد آکادمی بازار به شما جهت آشنایی با این تکنیک ها شرکت در سمینار های بزرگ موفقیت با تدریس استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و فروش است.

شما در این کلاس ها با تمامی اصول کاربردی در امر بازاریابی و فروش آشنا می شوید و شاهد پیشرفتی روز افزون در کسب و کارتان خواهید بود. برای شرکت در سمینار ها بر روی لینک زیر کلیک کنید:

سمینار بزرگ موفقیت_استاد احمد محمدی

مطالب مرتبط

بازاریابی و فروش در عصر نوین با کتاب‌ صوتی «پرش از دره» آکادمی بازار
دوره آموزشی «تکنیک‌های ویزیتوری و فروش حرفه‌ای» شهر اهواز با حضور دکتر احمد محمدی
استراتژی‌ هایی برای توسعه بازاریابی و فروش
سمینار «مربیگری فروش» با حضور دکتر احمد محمدی برگزار شد
آشنایی با جملاتی که به ما در مدیریت ارتباط با مشتری کمک می کند
برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن