معرفی مهارت های کلیدی فروش که منتهی به افزایش سود می شود

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۸ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۳۰ مهر, ۱۴۰۱

اگر شما صاحب کسب و کار بزرگ یا کوچک هستید به منظور فروش بیشتر و رونق گرفتن بنگاه اقتصادی باید با مهارت‌های کلیدی فروش که منتهی به افزایش سود می‌شود آشنا شوید.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

تکنیک‌های فروش

تکنیک فروش به شما می گوید به منظور افزایش فروش برای مشتریانی که محصولات شما را می خرند یک جایزه در نظر بگیرید و برای مدتی مشخص به تمام کسانی که از شما خرید می‌کنند آن جایزه را نیز ارائه کنید.

جایزه می‌تواند یک کتاب الکترونیکی کوتاه به‌ شکل PDF باشد که بعد از هر خرید، به آدرس ایمیل مشتری ارسال شود.

به عنوان مثال اگر مخلوط ‌کن می‌فروشید می‌توانید راهنمایی تهیه کنید و طرز تهیه چندین نوشیدنی میوه را که با مخلوط ‌کن قابل تهیه است برای خریدار بفرستید.

فروش با شرط تعلق جایزه به مدت معین

این کار برای شما هزینه زیادی ندارد و موجب افزایش فروش خواهد شد. اگر محصولاتی را می‌فروشید که کار با آن‌ها آسان نیست، می‌توانید شیوه استفاده از وسیله را توضیح داده و آن را به صورت صوتی ذخیره کنید.

سپس راهنمای صوتی را روی سی‌دی به مشتریان تحویل بدهید. به طور حتم مشتریان برای افراد دیگر نیز، از کسب ‌و کار شما صحبت خواهند کرد.

نکته مهم در تکنیک‌های فروش و افزایش فروش این است که به خریدار یادآوری کنید که شرط تعلق جایزه به آن‌ها آن است که خرید آن‌ها تا قبل از تاریخ مشخصی انجام شود. به این صورت فروش شما بلافاصله افزایش خواهد یافت.

به مشتریان غیرفعال بفروشید

در هر کسب ‌و کار ، مشتریانی هستند که دیگر خرید نمی‌کنند. براساس نظرسنجی که در آمریکا صورت گرفته، مهم‌ترین دلیل آن، قطع ارتباط بین فروشنده و مشتری است.

پس در ارتباط بودن با مشتریان از مهارت های کلیدی فروش است. لیستی از مشتریان غیرفعال تهیه کنید و سپس برای آن‌ ها یک کارت پستی بفرستید و به یاد آن ها بیاورید که برای شما باارزش هستند.

همچنین می‌توانید یک فروش ویژه برای آن‌ها ترتیب بدهید تا دوباره به مشتریان فعال شما بپیوندند. روش دیگر آن است که با آن‌ ها تماس بگیرید تا کالا یا خدمات جدید را به آن‌ها معرفی کنید.

همیشه با مشتریان ارتباط داشته باشید

همیشه به یاد داشته باشید که فروش به مشتریانی که حداقل یک ‌بار از شما خرید کرده‌اند بسیارراحت تر از فروش به مشتریان جدید است.

استاد احمد محمدی
اصول موفقیت آن‌قدر ساده و قابل دسترس‌اند، که عموم افراد ناباورانه از آن‌ها چشم پوشی می کنند .
دکتر احمد محمدی

بنابراین سعی کنید همیشه با مشتریان ارتباط داشته باشید و حتی اگر آن‌ها برای مدتی از شما خرید نمی‌کنند، دوباره با آن‌ها تماس گرفته و ارتباط خود را با آن‌ها حفظ کنید.

در فروش خود هیچوقت تخفیف ندهید!

تخفیف یکی از هزینه‌های مخفی در هر کسب‌ و ‌کاری است که در غالب موارد به آن اهمیت داده نمی‌شود. از مهارت های کلیدی فروش این است که به جای دادن تخفیف، محصولی را معادل مقدار تخفیف به مشتری هدیه بدهید.

به عنوان مثال اگر کالایی را ده هزار تومان می‌ فروشید و خریدار از شما تقاضای تخفیف می‌کند، به او یک کالای هزارتومانی هدیه بدهید.

با این کار به جای یک کالا دو کالا فروخته‌اید و نکته دیگر آن است که محصول هزارتومانی برای شما هزینه‌ای کمتر از هزار تومان دارد.

لذت تخفیف گرفتن خیلی زود از یاد می رود، اما هدیه تا مدت‌ها در ذهن او باقی می‌ماند و موجب جذب مشتری مشود و بهانه‌ ای برای تعریف این موضوع به دیگران می‌شود. بنابراین به تخفیف به عنوان هزینه و ضرر برای کسب‌و‌کارتان نگاه کنید.

وقتی که مشتری محصولی را می‌خرد، محصولی دیگر نیز به او پیشنهاد کنید

یکی از موضوعات جالب در زمینه بازاریابی، مشاهده حالتی به نام «حالت خرید» است.

مشتری اغلب در ابتدا در حالت دفاعی است، پرسش های زیادی مطرح می کند، از محصول ایراد می‌گیرد و وقتی در نهایت قانع شد که محصولی را بخرد، وارد «حالت خرید» شده است.

در این زمان بسیار راحت می‌توان محصولات دیگری به او فروخت. همین مسئله باعث می‌شود که وقتی کسی یک دوربین عکاسی خرید بتوان به او یک کیف، باتری اضافی و سه‌پایه و … فروخت.

هیچوقت پیش‌ داوری نکنید

مشتری برای خرید کالای بعدی مقاومت نمی‌کند و وسواس زیادی نشان نمی‌دهد.

بنابراین یکی از مهارت های کلیدی فروش هر زمان مشتری کالایی را سفارش داد، کالاهای مرتبط دیگری را به او توصیه کنید.

هیچوقت پیش‌ داوری نکنید که به دلیل اینکه مشتری در خرید اول مقاومت زیادی نشان داده، پس کالاهای دیگر نخواهد خرید.

کیفیت تکنیک فروش و بازاریابی

موفقیت هر کسب و کاری در کیفیت تکنیک های کلیدی فروش و بازاریابی آن نهفته است همچنین بسیاری از جنبه‌های کسب و کارتان به مهارت شما در فروش بستگی دارد.

تاثیر فراگیری تکنیک های فروش وبازاریابی در کسب و کار آنجایی مشخص می‌شود که بدون آن، کسب و کار شما ممکن است بهترین محصولات یا خدمات را ارائه دهد

پادکست - ترفندهای عملی افزایش فروش

اما به دلیل استفاده نکردن یا آشنا نبودن با روش های فروش  آن میزان سودی که باید عاید شما بشود، نمی شود یا مشتریانتان به متقاضیان دائمی محصولات شما تبدیل نمی شوند.

پیشنهاد آکادمی بازار به شما جهت آشنایی با این تکنیک ها تهیه بسته آموزشی «تکنیک‌های افزایش فروش» است که محصولی کاملا کاربردی، شگفت انگیز است که به صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ کمک می‌کند بتوانند فروش بیشتری را برای خود رقم بزنند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

5 پاسخ

  1. برای کسب هر گونه اطلاعات مشاوره ای یا سوال هایتان با ما تماس بگیرید:

    پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی