معجزه ی عادت های خوب و پایبندی به آنها

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۸ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
عادت های خوب
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

در این مقاله به این مسئله می پردازیم که چگونه می توانیم به انجام کارهای مهم و ضروری خود پایبند باشیم؟چطور می توانیم عادت های با اهمیت و تاثیرگذاری که برای رسیدن به اهداف خود به آنها نیاز داریم حفظ کنیم؟. واقعیت این است که همه ی ما اهداف بزرگی در زندگی داریم که ما را به شوق می آورد و به سمت آنها در حرکت هستیم و برای این حرکت و رسیدن به آن اهداف باید حتما عادت های موفق را در خودمان پر رنگ کنیم.

بسیاری از ما وقتی تصمیم به انجام کاری میگیریم و شروع می کنیم بعد از مدت کمی با یک اتفاق کوچک رشته ی کار از دست ما بیرون می رود. در اینجا ما هستیم که باید اتفاقات غیر قابل پیش بینی را کنترل و انگیزه خود را برای ادامه دادن حفظ کنیم. داشتن عادت های خوب و رفتار درست در زندگی موجب می شود به یک فرد دوست داشتنی و ایده آل تبدیل شویم و زندگی کسل کننده خود را به یک زندگی خوب و عالی تبدیل کنیم . برای اینکه بدانیم چگونه می توانیم به عادت های خوب پایبند باشیم با آکادمی بازار همراه باشید تا شما را با تکنیک کاربردی آشنا کنیم.

تکنیک جرقه های شرطی

منظور از جرقه های شرطی این است که ما برای اینکه بتوانیم عادت های خوب را حفظ کنیم و رشته های کار گسسته نشود و به آن ها پایبند بمانیم، نیاز داریم در طول روز یک سری جرقه هایی به ما یاد آوری کند که باید فعالیت های خاصی را انجام دهیم. در ادامه راه های چگونگی عملی کردن این تکنیک را برای شما بیان می کنیم:

اول

مثلا فرض کنید که شخصی می خواهد هر روز مطالعه داشته باشد. او می تواند روی تلفن همراه خود آلارمی را تنظیم بکند که در فواصل  مشخص به او یادآوری بکند که آیا مطالعه انجام داده است یا خیر؟ این یادآوری ها به صورت چندبار در روز می تواند در عملی شدن آن موضوع تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. در این شرایط موارد اضطراری مقطعی خیلی بعید است که جلوی شما را برای انجام آن فعالیت بگیرد و یا فراموش بشود.

دوم

جرقه یادآوری می تواند دفتر یا کاغذی بر روی میز شما باشد که لیست کارهای روزانه بر روی آن ثبت شده است و یا همه کارهایی که تمایل چندانی به انجام دادن آن ندارید و یا به اصطلاح برای انجام آن ها تنبلی می کنید. مثلا تصور کنید که شما صاحب یک کسب و کاری هستید و ممکن است از فرایند بازاریابی و فروش علاقه ای نداشته باشید.

گذاشتن کاغذ برنامه ریزی روی دفتر کار و کنار دست شما برای اینکه همیشه به آن نگاه بکنید یک جرقه ی یادآوری است در طول روز برای شما که اگر آن کار ضروری را انجام نداده اید زودتر عملی کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
عادت‌ های خوب و عادت‌ های بد (قسمت دوم)

سوم

جرقه یادآوری می تواند به صورت قاب در باشد. وقتی شما به درون کلاس، سمینار و یا محیطی وارد می شوید سعی کنید قاب در برای شما یادآور این سه نکته باشد: اول اینکه هیچگاه مخاطبان، مراجعان و دانشجویان خود را قضاوت نکنید. دوم اینکه سعی کنید از منظر مخاطبان به موضوع نگاه کنید و چالش ها و مشکلات را در فرایند تغییر درک کنید و خودتان را جای آن ها بگذارید. سوم اینکه تلاش کنید تا مهربان تر باشید و ارتباط خوبی برقرار کنید. این کار راه شما را برای دستیابی به هدفتان هموارتر می کند.

این جرقه های شرطی شما را در شرایطی که ممکن است روز خوبی نداشته باشید، حالتان خوب نباشد، در ترافیک گیر کرده باشیدو… به خودتان می آورد و به شما یادآوری می کند که کار شما و اهدافتان چیست و برای رسیدن به آن باید وظایف خود را به صورت درست و منظم عملی کنید. شما می توانید با فکر کردن به مسائل، چالش ها و اهداف خودتان، و فکر کردن به عادات مهم که برای رسیدن به اهداف و برای حل مشکلات به آن نیاز دارید و با مشخص کردن یکی یا همه ی جرقه های شرطی بالا، تلاش کنید تا ببینید چگونه می توانید برای خودتان انجام این عادت ها را راحت تر کنید. به گونه ای که بعد از مدتی این ها تبدیل به یک عادت ماندگار و فرایند اتوماتیک شود.

اکثر ما قبول داریم که زندگی امروز ما تا حد بسیار زیادی نتیجه عادت‌ های ماست. رفتارهایی که به صورت ناخودگاه انجام می‌دهیم، تصمیم‌ هایی که بدون آنکه به آنها دقت کنیم گرفته می شود و جملات و کلماتی که به دلیل تکرار زیاد، بخشی از هویت ما شده‌ اند. اگر بتوانید با ایجاد چند عادت مثبت برای زندگی خود برنامه ریزی کنید. کم کم شاهد این خواهید بود که این عادات در شما نهادینه شده و کمک زیادی برای دستیابی شما به اهدافتان می کند. بنابراین شما باید با مهارت ها و تکنیک های تبدیل رفتار خوب به عادت و مدیریت شخصی آشنا شوید. آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند با استفاده از محصولات مفید و کاربردی معجزه ذهن قدرتمند به صورت موثر به توسعه فردی و پیشرفت خود کمک کنید.در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دوره آموزشی غیرحضوری “معجزه ذهن قدرتمند”

2.7/5 - (4 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی