با 10 مزیت اعجاب انگیز مطالعه آشنا شوید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۶ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۴ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

بیشتر افراد کتاب دارند اما به ندرت کتاب می خوانند، چون زمان آزاد خود را صرف گوشی های خود می کنند. اگر یک نفر از شما بپرسد اسم آخرین کتابی که مطالعه کرده اید چیست، جواب شما معمولا اسم یک کتاب داستان است. اما اگر ادامه دهد و از شما اسم کتاب غیرداستنی را بپرسد، افراد همیشه سعی می کنند اسمی را به یاد بیاورند که حتی تا به حال به آن توجهی هم نکرده اند. برای بیشتر ما مطالعه به معنای خواندن داستان است. شاید به خاطر داستانی بودن اولین کتاب هایی که در کودکی خوانده ایم یا شاید چون داستان لذت بخش تر است. البته به این معنا نیست که کتاب های غیر داستانی نباید خوانده شود. هر دو اطلاعات زیادی را می رسانند. در هر دوی آن ها می توان کتاب های جلا دهنده روح و گسترش دهنده ذهن پیدا کرد. کتاب غذای روح است، نویسنده می تواند دنیای جدیدی بسازد که بتوانیم در آن گشت بزنیم و در اوقات فراغت لذت ببریم. اگر هنوز نمی دانید که چرا به مطالعه نیاز دارید با آکادمی بازار همراه باشید تا شما را با مزایای آن آشنا کنیم.

1. غذای مغز

وقتی غرق یک داستان می شوید دنیای اطراف شما ناپدید می شود و پا به دنیای کتاب می گذارید. امیدوارم قبلا این را حس کرده باشید. کمتر چیزی می تواند این تجربه را بسازد و قانونی هم باشد. مغز شدیدا فعالیت می کند تا در هنگام مطالعه احساسات را وارد جریان کند. بررسی ها نشان داده اند که مطالعه می تواند چهارچوب مغز شما را عوض کند. درک بیشتر دیگران و فرایند های ذهنی را به دنبال دارد. همچنین تایید شده است که با مطالعه کتاب هایی که توصیف دقیقی از منظره یا چیزی دارند، ذهن ما به طور خودکار تصویری می سازد که با توصیف هماهنگ است. با مطالعه تجربه شخصیت مورد علاقه خود، می توانیم با آنها زندگی کنیم. به همین دلیل است که مطالعه شما را باهوش تر می کند. زیرا کتاب ها قدرتمند هستند.

2. افزایش دایره لغات

لزومی ندارد که بهترین ارتباط ممکن را تنها با مطالعه کتاب بسازید. اما کتاب ها دایره لغات شما را وسعت می دهند و با توجه به نکات و دانشی که یاد می گیرید بعدا می توانید ایده ها، مفاهیم و جملات را بهتر بیان کنید. به طور کلی سخنرانی های شما هوشمندانه تر می شود.

3. جذاب تر می شوید

مطالعه دانش شما را افزایش می دهد، بنابراین مغز شما می تواند برای نشان دادن احساسات و نظر شما درباره ی یک موضوع بهتر عمل کند. تقریبا با اطمینان می توان گفت مطالعه افراد را تقویت می کند تا وارد گفت و گو های جذاب تری بشوند، همچنین می توانند در بحث ها دلایل جذاب تری را ارائه دهند. در این مورد مطالعه غیر داستانی می تواند مهم باشد، زیرا به شما این امکان را می دهد تا درمورد موضوعات مختلفی مطالعه کنید. درمورد گفتگو های مختلفی که در آن معمولی هستید، مانند سیاست، اخبار جدید، سرگرمی، تاریخ و حتی تکنولوژی روز.

4. دیدن افراد جذاب

ممکن است برخی معمولا با عمیق تر شدن بحث و گفت و گوها ساکت شوند و محل را ترک کنند. اینجا مطالعه می تواند به شما کمک کند. وقتی بتوانید در یک گفت و گو شرکت کنید، با ارائه نظر خود درمورد آن موضوع می توانید آن را بهتر کنید. حتی از لحاظ آماری افراد مورد تحسین شما علاقه دارند که بیشتر بدانند. بهترین راه تغییر وضعیت این است که خودتان را در موضوعات مختلف بهتر کنید و در گفت و گو ها شرکت کنید. به این ترتیب احترام و تحسین افراد جذاب را کسب می کنید و همچنین می توانید از آنها چیزهای تازه یاد بگیرید. شما به یک مغز متفکر کوچک تبدیل می شوید.

5. جایگاه خود را پیدا می کنید

کتاب ها دنیای جدیدی را به شما نشان می دهند و این امکان را می دهند که فقیر ترین انسان ها از تجاربی لذت ببرند که تنها در رویا می توانند ببینند. با مطالعه می توانید به آینده سفر کنید و یا مهارت های خود را افزایش دهید. وقی ذهن شما باز شود هر چیزی امکان پذیر است. ما با تجربه های جدید رشد و پیشرفت می کنیم. به این ترتیب مطالعه باعث می شود خودتان را بسازید، چیزهایی که دوست دارید را انتخاب و آنها را جذب کنید، به فرد بهتری تبدیل شوید، جایگاهی که لیاقت آن را دارید و در اصل شخصیت خودتان را می سازید. با مطالعه کتاب می توانید باورهایتان را تغییر دهید، پاک کنید و حتی باور های بهتری بر اساس آگاهی خودتان داشته باشید.

6. لذت بخش و آرام بخش است

سعی کنید کتابی که دوست دارید را بخوانید. تفاوت ژانر ها و نویسندگان دنیا منبع نامحدودی از سرگرمی را به وجود آورده است که در دسترس شما قرار دارد. شما نه تنها تصاویر و صدا ها را دارید بلکه آن ها را تجربه می کنید و همانطور که دوست دارید کنترلشان می کنید. ذهن شما محدودیتی ندارد. کتاب ها نسبت به فیلم ها جزئیات بیشتری دارند، تجربه ای سرگرم کننده و کاملا متفاوت را به وجود می آورند که به رشد شما کمک می کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
کتاب و کتاب خوانی

7. مطالعه حافظه شما را تمرین می دهد

حالا هدف از مطالعه برای سرگرم شدن و داستانی یا غیر داستانی بودن کتاب را کنار بگذاریم، در واقع مطالعه ذهن شما را به کار می اندازد. وقتی شخصیت مورد علاقه خود را در یک داستان دنبال می کنید یا درمورد یک اتفاق یا دوره تاریخی خاصی می خوانید، بعضی از جزئیات جذاب آن در ذهن شما ثبت می شود، در همین لحظه شما در حال کارکردن با حافظه ی مغز خود هستید و آن را فعال نگه می دارید. وقتی که واقعا لازم است تا چیزی را به خاطر بسپارید ساده تر خواهد بود و فعل و انفعالات سریع تری اتفاق می افتد. وقتی باید چیزی را به خاطر بسپارید قدرت بیشتری دارید. همچنین یک توضیح علمی برای تمرین حافظه است. به نظر می رسد محلی از مغز که ما خاطرات را در آن ذخیره می کنیم، محدود نیست و اگر موارد زیادی را به آن بسپارید خسته نمی شود. اما هرچقدر بیشتر از آن استفاده می کنید قوی تر می شود و قابلیت آن افزایش می یابد.

8. ذهن شما باز می شود

با کتاب خواندن، با افراد، ایده ها و شخصیت های متفاوت و یا حتی با فرهنگ ها و دوره های متفاوت رو به رو می شوید. این باعث می شود شخصیت بهتری داشته باشید و صبر شما را نسبت به موارد غیر معمولی، متفاوت و تازه بیشتر می کند. معمولا کسانی که مطالعه زیادی داشت اند دیگران را قضاوت نمی کنند چون یاد گرفته اند کهی ک نفر می تواند افکار و احساسات متفاوتی داشته باشد. همه ی این ها شما را با دنیا بیشتر آشنا می کند و نشان می دهد که متفاوت بودن ایراد نیست و شما را از دیگران متمایز می کند.

مطالعه کردن

9. تمرکز شما بیشتر می شود

شما می توانید برای چک کردن تلویزیون، پیام ها و اینستاگرام خود فقط 5 دقیقه وقت بگذارید. همه ی این ها بی اهمیت هستند. به همین دلیل است که می بینید تمرکز شما همه جا هست ولی انگار نیست. اما هنگام مطالعه ی کتابی جذاب واقعا دنیای اطراف خود را فراموش می کنید. این درواقع تمرکز صد در صدی است و اگر بتوانید در کار خود به همچین تمرکزی دست پیدا کنید یعنی توانسته اید در کار خود غرق شوید.

10. دنیا را بهتر می کند

اگر به یک دلیل قاطع برای کتاب خواندن نیاز دارید، قطعا این است که دنیا برای شاد بودن نیازمند انسان های تحصیل کرده با ذهن باز است که از دنیای اطراف خود آگاه هستند و تمایل لازم برای انجام کار ها را دارند. به خاطر داشته باشید که موفق ترین افراد هر هفته حداقل یک کتاب می خوانند و بهترین مدیر عامل های دنیا برای خواندن وقت می گذارند.

عادت مطالعه کردن در حال از بین رفتن است، نه به این دلیل که افراد مطالعه رو دوست ندارند، بلکه دلیلش این است که جایگزین‌ های سریع‌ تری مانند استاتوس‌های فیسبوک، توییت‌ ها و کپشن‌ های اینستاگرام را دارند که ما را سرگرم می کنند. تقریبا نیمی از زمان خود را در فضای مجازی بر روی چیزهایی می گذاریم که فایده ای ندارند، بهتر است این زمان را بر روی مطالعه کتاب های مفید بگذاریم و شاهد پیشرفت و افزایش آگاهی در خود باشیم. مطالuه یکی از راه های توسعه فردی و دستیابی به موفقیت است بنابراین آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند برای فراگیری سایر مهارت های کاربردی جهت پیشرفت خودتان از محصولات مفید معجزه ذهن قدرتمند بهره ببرید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دوره آموزشی غیرحضوری”معجزه ذهن قدرتمند”

5/5 - (12 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

3 پاسخ

  1. چند جمله قصار درباره کتابخوانی.
    کتاب‌خواندن، اندیشیدن با ذهن دیگران است (آرتور شوپنهاور).
    مطالعه، لذت بی‌نظیر باخودبودن، ولی تنها نبودن است (علی عبداله زاده).
    کتاب‌ تلویزیون آدم‌های باهوش است (طاهره شفیعی).
    کسی که مطالعه نمی کند نسبت به کسی که خواندن بلد نیست هیچ برتری ندارد (مارک تواین).
    مردم نمی‌دانند چطور ممکن است کل زندگی انسان فقط با یک کتاب تغییر کند (مالکوم ایکس).

    1. محمد عزیز متشکر از جملات قشنگت راجع به کتاب و کتاب خوانی :

      من هم بشدت با کتابخوانی موافق هستم ، چراکه
      کتاب خواندن، ذهن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، دانش را گسترش می‌دهد و تخیل را تقویت می‌کند، افکار و احساسات را ارتقا می‌بخشد و مسیر بهتری به سوی پیشرفت فردی و فرهنگی را فراهم می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی