مزایای فروش اینترنتی درمقایسه با فروش سنتی چیست؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ آذر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۵ اسفند, ۱۴۰۲
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

فروش اینترنتی یک پل ارتباطی بین شما و مشتریانتان است، در فروش آنلاین یک دوره زمانی وجود دارد و از مزایای فروش اینترنتی درمقایسه با فروش سنتی میتوان گفت این است که برای ضمانت موجودی کالای خود نیازی نیست تعداد زیادی ازمحصول را از قبل تهیه و در انبار نگهداری کنید.

همینطور شما می توانید از روش نرم افزارهای مربوط به انبارداری برای نگهداری اطلاعات، اطلاعات موجودی و بررسی محصولات و کالاها خود استفاده کنید.

مطمئنا فروش اینترنتی درمقایسه با فروش سنتی روشی سود آورتر است  و فروشندگان باید با افزایش آگاهی در این زمینه، از مزیت های گوناگون آن استفاده کنند.

آکادمی بازار در این مقاله به مزایای فروش اینترنتی درمقایسه با فروش سنتی.

پادکست - مهارت های افزایش فروش اینترنتی

نمایش یک تصویر بهتر از سازمان از مزایای فروش اینترنتی درمقایسه با فروش سنتی

ارائه دادن یک تصویر بهتر از سازمان، دلیل مهم و صریحی است که می‌تواند برای به وجود آوردن یک سایت فروشگاهی و آغاز فروش اینترنتی کافی باشد.

با دارا بودن وب‌ سایت یا هر نوع حضور اینترنتی، مخاطبین متوجه خواهند شد فعالیت شما جدی است. امروزه، فعالیت در اینترنت امر بسیار مهمی است که همه شرکت‌ها در هر صنعتی را وادار به انجام آن می کند.

سرویس و خدمات بهتر برای مخاطب

طراحی کردن یک سایت فروشگاهی و استفاده از اینترنت برای فروش کالا، این امکان را به شما می دهد که بیشتر در کنار مشتریان خود باشید، به سؤالات مخاطبان جواب دهید، به مشکلات وخواسته های آن ها توجه کنید و بدون هدر دادن وقت، کار گروه هایی را برای فروش محصول یا تبلیغات برگزار کنید.

تنها کافیست پرسش های رایج را بنویسید و تهیه کنید و خریداران را برای گرفتن جواب سوالات خود‌ به صفحه‌ مربوط به آن ها هدایت کنید. با این کار اطلاعاتی که برای خریداران از اهمیت بالایی برخوردار است به دو دسته تقسیم می‌شود:

1.اطلاعاتی که مربوط به تصمیم گیری های قبل از خرید می باشد.

2.حل مشکلاتی که در حین انجام خرید به وجود می آید

فروش اینترنتی درمقایسه با فروش سنتی

دسترسی دائمی به محصولات و خدمات

بسیاری از نهادها، شرکت ها دائما در حال کار هستند به دلیل نوع خدماتی که ارائه می دهند.

این کار برای بسیاری از کسب‌ و‌ کارهای دیگر امکان پذیر نیست البته این روش بدون اینترنت اجرایی نیست، فروش اینترنتی درمقایسه با فروش سنتی این امتیاز را به مشتریان می دهد تا بتوانند در هر زمانی از شبانه‌ روز و در هر مکانی، درخواست خود را ثبت کنند.

این مسئله برای کسب‌ و‌ کارها سود زیادی به همراه دارد. شما می توانید تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را  با ایجاد وب سایت و فروشگاه اینترنتی در اختیار آن ها  قرار دهید. این یعنی تماس‌های تلفنی مشکلات را برطرف می کند و میزان فروش افزایش پیدا می‌کند.

هزینه‌ کمتر برای اجرایی کردن

کم بودن هزینه‌‌ راه‌ اندازی یکی از مزیت های فروش اینترنتی درمقایسه با فروش سنتی می باشد. فروشگاه های اینترنتی به تعداد کمتری نیروی انسانی نیاز دارند، شما باید سایت‌ خود را آماده و کسب ‌و‌کارتان را راه‌ بیاندازید.

اگر شما یک شرکت سنتی داشته اید واکنون می خواهید آن را اینترنتی کنید، لازمه ی آن طراحی یک وب سایت می باشد. باید بدانید که این کار باعث افزایش تعداد مشتری هایتان می شود.

کم کردن فاصله ها

در فروش اینترنتی فاصله‌ خریداران تا فروشگاه شما به اندازه‌ یک کلیک است. شما امکان  برقراری تماس از طریق اینترنت با مشتریان خود را دارید، به پرسش های آنها جواب بدهید و مشکلات‌ آن‌‌ها را برطرف کنید.

موضوع مهم تر اینکه شما می‌توانید سفارش‌ها و پرداخت‌ها را به طورمستقیم، بدون واسطه دریافت کنید.

روش های نوین فروش

فاقد محدودیت مکانی برای فعالیت

از دیگر مزیت های فروش اینترنتی درمقایسه با فروش سنتی این است کع هر کجا که راحت هستید کار کنید.

شما با کسب ‌و‌کار اینترنتی ازمحدودیت مکان آزاد خواهید شد. در صورت داشتن ارتباطات اینترنتی خوب، هر جای که باشید می توانید کسب ‌و‌کار خود را مدیریت و کنترل کنید.

شما با فروش اینترنتی می توانید کسب و کارتان را با خودتان هماهنگ کنید نه خودتان را با کسب و کارتان. مثلاً شاید  شما در یک کشور دیگر زندگی کنید ولی انبار محصولاتتان درکشور دیگری باشد.

کم شدن هزینه‌های عملیاتی

تنها با یک کار ساده می‌توانید هزینه‌های خود را کم کنید. با ثبت آنلاین سفارشات دیگر نیازی به کارکنان بخش خدمات نیست. همه سفارش ها و پرداخت‌ها اینترنتی انجام می‌شوند. با این کار تعداد کارمند یا نیروی انسانی و هزینه های اداری کاهش می یابد.

زمینه ورود به بازار جهانی

شرکت‌ها و فروشگاه‌های سنتی فقط می‌توانند تعداد محدودی خریدار را در زمان‌ مشخصی پذیرا باشند، این در حالیست که با طراحی یک وب سایت خوب و ایجاد زمینه برای فروش اینترنتی در هر لحظه هزاران نفراز سراسر جهان می توانند از فروشگاه اینترنتی شما دیدن کنند.

اگرشما محصولات و خدمات خود را به تعداد کمی از مشتری های خود معرفی کنید، رونق تجارت شما روز به روز افزون تر خواهد داشت. برای بهره مند شدن از مزیت های فروش اینترنتی باید همان فعالیت هایی را انجام دهید که شرکت‌های سنتی انجام می‌‌دهند: بازاریابی و تبلیغات، دو جزء جدایی ناپذیر از امر فروش.

خیلی از کسب‌وکارها به علت عدم استفاده از شیوه های نوین بازاریابی و نداشتن یک برنامه‌ریزی منظم در استفاده از قابلیت‌های فضای مجازی در توسعه کسب‌وکار خود ناموفق بوده اند. برای موفقیت در این مسئله باید با تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی آشنایی داشت.

استاد احمد محمدی، در سمینار موفقیت اصول کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده از آن و همچنین مقالات آموزشی آکادمی بازار میتوانید در کسب و کار خود را توسعه دهید. برای بهره گیری از آموزه های استاد بر روی لینک زیر کلیک کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی