چرا برخی از افراد اغلب بی قرار و کم‌ حوصله‌ اند؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۴ شهریور, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۸ تیر, ۱۴۰۰
چرا برخی از افراد اغلب بی قرار و کم‌ حوصله‌ اند؟

گاهی اوقات می‌توانیم کم حوصله باشیم و بی‌قراری کنیم که بسیار عادی است. اما گاهی اوقات بی‌صبر بودن بسیار حاد و جدی می‌شود به شکلی که هم به خودمان و هم به دیگران آسیب می‌زند. فرد کم حوصله در کارهایش صبر ندارد و همه چیز را در همان لحظه می‌خواهد و اگر همه چیز بر طبق خواسته‌اش پیش ورود به شدت عصبانی خواهد شد.

اینگونه افراد بدون آنکه متوجه شوند علاوه بر تخریب آرامش خودشان، به سلامت روح و همچنین جسم خود و دیگران صدمه‌های جبران ناپذیری وارد می‌کنند. امروزه اگر قدمی در خیابان بزنید متوجه می‌شوید که جامعه پر شده از این دسته افراد.

حتی خودتان نیز می‌توانید بخشی از این افراد باشید. اگر صبر و طاقت شما بسیار کم شده و دلیلش را نمی‌دانید همراه ما باشید. در این مقاله دلایل تاثیرگذار بر کم حوصلگی را بررسی می‌کنیم و با راه ترک این عادت آشنا می‌شویم.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کم حوصله بودن افراد

چرا بعضی از انسان‌ها صبر ندارندو کم حوصله هستند؟ چرا سریع عصبانی می‌شوند؟ دلایل مختلفی برای کم‌حوصله بودن افراد وجود دارد. شناختن این دلایل به شما کمک می‌کند که با افراد در محل کار، خیابان و … بهتر برخورد کنید.

هم‌چنین به شما کمک می‌کند که بفهمید آیا شما سریع عصبانی می‌شوید یا نه و اگر اینطور هست چه کاری برای آن می‌توان انجام داد. دلایلی که باعث بی‌صبری افراد می‌شوند:

1. کم حوصله بودن

افرادی که زود عصبانی می‌شوند معمولا کم‌حوصله‌اند. کم‌حوصلگی باعث خشم می‌شود و بالعکس.

2. متمرکز بودن

متمرکز بودن

کسی که در بازه زمانی کوتاهی باید تمرکز داشته باشد، زودتر بی‌طاقت می‌شود به خصوص اگر مجبور باشد بیش از چند لحظه بر چیزی تمرکز کند.

3. انتظار و کم حوصله بودن

انتظار کشیدن به مدت طولانی مثلا منتظر بودن برای اتوبوس یا یک دوست یا تاخیری پرواز، حوصله را به سر می‌برد. زمانی‌که باید منتظر چیزی باشید، اغلب کم حوصله و بی‌قرار می‌شوید.

4. تماشا کردن یا خواندن

تماشای یک فیلمی که دوست ندارید یا خواندن یک کتاب کسل کننده امکان دارد صبرتان را از بین ببرد.

5. بدقولی و کم حوصله بودن

امکان دارد کسی قولی به شما بدهد و به آن عمل نکند، در این موقع هست که صبرتان طاق می‌شود. مثلا اگر رئیس‌تان به شما قول ترفیع رتبه را بدهد اما هیچ اتفاقی نیفتد یا کسی کتابی را از شما قرض بگیرد اما سر موعد مقرر آن را بازنگرداند، به احتمال زیاد در این مواقع شما صبر و قرار ندارید و کم حوصله هستید و ممکن است که عصبانی، ناراحت و ناراضی شوید.

6. وقت تلف کردن

وقت تلف کردن و بی حوصله بودن

اگر اطراف شما افرادی هستند که کند عمل می‌کنند و در کارها دست به دست می‌کنند، این رفتار ممکن است باعث شود حوصله‌تان سر برود. به عنوان مثال هنگام پرداخت مبلغ خرید در یک فروشگاه نفر جلوی شما زود نمی‌جنبد یا در هنگام رانندگی ماشین جلو آهسته می‌راند. این موارد ممکن است که باعث بی‌قراری و کم‌حوصلگی شما شود.

7. عقب افتادن کارها

وقتی که کارهای زیادی باید انجام دهید و کارها به خوبی پیش نمی‌رود یا مشکلات و موانع سد راهتان می‌شود، شما کم حوصله می‌شوید.

8. کم صبر و کم حوصله بودن

اکثر افراد دنبال لذت آنی هستند. آن‌ها می‌خواهند همین الان به نتیجه برسند اما این همیشه ممکن نیست. آن‌ها نمی‌خواهند معطل شوند و سعی و تلاش کنند. اگر شروع به یاد گرفتن زبان جدیدی کردند می‌خواهند پس از مدت زمان کوتاهی بتوانند صحبت کنند.

استاد احمد محمدی
برای موفقیت دشمنی چون فقر، بی هدفی، بیکاری، بیماری و ... پیدا کن و بعد همانند یک قهرمان با آن مبارزه کن.
استاد احمد محمدی

اگر باید مهارتی را بیاموزند می‌خواهند فوری به آن برسند. آن‌ها می‌خواهند به زودی وزن خود را کم کنند یا در مدت زمان کمی ثروتمند شوند. این رویکرد درستی نیست چرا که هر چیز با ارزشی در زندگی نیاز به تلاش و وقت گذاشتن دارد.

9. شخصیت کم حوصله داشتن

شخصیت کم حوصله داشتن

گاهی اصلا فردی کم حوصله متولد شده و کم‌طاقت بودن بخشی از شخصیتش شده است. اگر آن‌ها هیچ کاری برای این خصلت خود انجام ندهند زمانی که پا به سن می‌گذارند اوضاعشان بدتر می‌شود.

چنین افرادی اغلب بی‌قراری را به دیگران منتقل می‌کنند و آن‌ها را دچار استرس می‌کنند. مثلا به عنوان کارفرما کار بیش از اندازه‌ای را از کارمندان خود تقاضا می‌کنند و این باعث رنجش، ناراحتی و استرس آن‌ها می‌شود.

10. نرسیدن به اهداف

امروزه مردم برای رسیدن به اهداف خود به دنبال شیوه‌های جدیدی هستند. اما این همیشه شدنی نیست. این نگرشی سطحی است نسبت به آنچه که انجام می‌دهند.

11. افزایش یافتن سرعت زندگی

دلیل دیگر بی‌قراری افراد، سرعت زندگی مدرن است. در این زندگی به تلاش بسیاری نیاز است و انسان تمایل دارد که سریع به اهداف و آرمان‌های خود برسد. این سبک زندگی نه تنها انسان را کم حوصله می‌کند بلکه دچار استرس شده و سلامتی‌اش را به خطر می‌اندازد.

12. بیمار بودن

کم حوصله بودن هم‌چنین می‌تواند به علت ضعف و بیماری باشد و در این موارد به کمک‌های حرفه‌ای نیاز می‌شود.

درمان کم حوصله بودن

درمان کم حوصله بودن

موارد مذکور دلایل کم حوصلگی را بیان کرد. حال شاید بپرسید که آیا کم حوصله بودن و بی‌قراری راه چاره دارد؟ آیا ممکن هست که آن را از بین برد و آرام و صبور شد؟

جواب هست بله. با تلاش شما آن ممکن است. آیا شما آماده‌اید که این کار را انجام دهید؟ آیا حاضرید که از این عادتی که موجب خشم، کم‌تحملی و از بین رفتن روابطتان می‌شود، دست بکشید؟

راه‌های بسیاری برای صبور بودن وجود دارد که اثربخش است. یکی از این راه‌ها خود- انضباطی است. افرادی که خود-انضباطی دارند، صبورترین افراد هستند. همچنین اگر یاد بگیرید که ذهن خود را آرام نگه دارید، صبورتر خواهید شد.

  • تمام افرادی که به موفقیت دست می‌یابند باید صبور باشند.
  • ورزشکاران باید هر روز تمرین کنند تا قهرمان شوند.
  • رهبران بزرگ باید در هر حوزه‌ای از زندگی صبر کنند و منتظر بمانند تا روزی به قدرت برسند.
  • هنرمندان، نویسندگان و مخترعان و مردمی که در هر حوزه‌ای به مقام بالایی رسیده‌اند، همگی صبور بوده‌اند.

برای موفق شدن در این شیوه‌ها باید برای مدتی آن‌ها را تمرین کنید. نتایج این تمرین بسیار ارزشمند می‌باشد و در هر زمینه‌ای در زندگی به کمک شما می‌آید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
محدودیت انرژی

سخن پایانی

ویژگی‌های اصلی افراد موفق صبر، خود انضباطی و حفظ آرامش در تمامی شرایط می‌باشد. برای موفقیت و دستیابی به اهدافتان باید صبور باشید. صبور بودن رمز موفقیت بسیار از انسان‌های موفق است. برای حصول نتیجه باید صبر کنید و در برابر مشکلات ایستادگی نمایید و همچنان با حوصله به تلاش خود ادامه دهید.

در سمینار موفقیت، استاد احمد محمدی نمونه‌های عالی اینکه صبر چقد در موفقیت افراد موفق نقش داده است، می‌آورند. نمونه‌هایی که هر کدام می‌توانند الگوی بی نظیری برای همه ما گردند. بنابراین برای استفاده از فرصت استثنایی شناخت دقیق‌تر انسان‌های موفق و دانستن رازهای موفقیت آنان، درنگ جایز نیست!

4.9/5 - (7 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی