مراحلی که برای تحقق رویاهایتان باید پشت سر بگذارید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۳ مهر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ آبان, ۱۴۰۰
مراحلی که برای تحقق رویاهایتان باید پشت سر بگذارید

وقت آن است که به سراغ رویا‌ خود برویم، قبل از آنکه بمیرد! ما به روی زمین آمده‌ایم تا رویا را زندگی کنیم و به اهداف برسیم. رویاهای ما، بخشی از روح و جوهره ما هستند که ما را به تکامل می‌رسانند؛ در واقع با تحقق هر رویایی که داریم، روح ما یک مرحله از تکامل خود را طی می‌کند.

آیا زندگی‌ شما همانی است که از کودکی در رویا و آرزویش بودید؟ یا صبح‌ها به محل کارتان می‌روید و بدون انگیزه و هدف زندگی می‌کنید؟ فراموش کردن رویا مساوی است با یکنواخت شدن زندگی. هنگامی که زندگی یکنواخت شود، به سختی خوشحال می‌شوید.

شما لایق بهترین‌ها هستید و باید بتوانید از زمان و انرژی خودتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. رویاهای بزرگ داشته باشید. برخی افراد به دلیل محیطی که در آن بزرگ شده‌اند، رویا ندارند. برخی دیگر به دلیل طرز فکر اشتباه دچار چین وضعیتی هستند. شاید بهتر بود در کودکی به ما یاد می‌دادند رویا داشته باشیم. نگران نباشید ما به شما مراحلی که برای تحقق رویاهایتان باید پشت سر بگذارید را آموزش می‌دهیم.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

رویا چیست و چگونه رخ می دهد

همه ما رویا داریم. برخی رویای کوچکی دارند و برخی رویاهای بزرگ؛ خود من طرفدار رویاهای بزرگ هستم، چون ما را به سوی پیشرفت و بزرگی هدایت می‌کنند. با این وجود، صرف نظر از اندازه، ما همه رویاهایی در سر داریم.

زندگی از منظر من، رسیدن به این رویا و ساختن آن زندگی است که همیشه آرزویش را داریم. برخی از مردم، با موانعی که سر راهشان است دلسرد می‌شوند و به نظر می‌رسد دیگر هرگز شجاعت آغاز کردن را پیدا نمی‌کنند.

آن‌ها با رویای بزرگ خود می‌میرند، بدون اینکه در زندگی به آن‌ها رسیده باشند. این‌گونه افراد، به دنیا بدبینند و به جای اینکه به دنبال دلایلی باشند که به آن‌ها انگیزه دنبال کردن رویا و آرزوهایشان را بدهد، نگران این هستند که آن رویا یا روش‌های رسیدن به آن عملی نیستند.

آن‌ها به ندرت برای تحقق رویاهایشان تلاش می‌کنند، پس توصیه‌ اول من به شما این است که با این‌گونه افراد منفی نگر و سمی معاشرت نکنید و اگر خود شما فرد بدبینی هستید، خود را از بند این نگرش رها کنید!

مراحلی تحقق رویا

مراحلی تحقق رویا

فارغ از اینکه چه اهداف بزرگی را نشانه گرفته‌اید، راهی که باید برای محقق کردن آرزوهایتان طی کنید، با موارد تقریبا ثابتی پیوند خورده است. تمرکز اصلی این مقاله، بر این است که چند نکته‌ آموزنده درباره تحقق بخشیدن به رویا به شما بیاموزد.

من این روند را به سه قسمت تقسیم می‌کنم. این مراحل، معمولا در پروسه هر رویایی که به واقعیت تبدیل شده است، دیده می‌شود. ممکن است تا حدودی به رویای شما شباهت داشته باشد و شاید شما متوجه شوید که در یکی از این مراحل گیر کرده‌اید. همانطور که در مقاله چگونه رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید از سایت lifehack.org آمده است کلید تحقق رویا این است که از این مراحل پیروی کرده و فعالیت‌تان را ادامه دهید.

قدم اول: یک تصویر شفاف از رویایتان بسازید

قدم اول: یک تصویر شفاف از رویایتان بسازید

این مرحله، پایه و اساس محقق شدن هر رویا است. آسمان خراش‌هایی که هرروزه در جای جای شهر می‌بینید، با یک اشاره انگشت به وجود نیامده‌اند. ساخت فونداسیون و پی این ساختمان‌ها، ممکن است مدت زیادی طول بکشد و فونداسیون چیزی است که شما در ظاهر هیچ ساختمانی آن را نمی‌بینید؛ سازه‌ای است که در زیر زمین ساخته می‌شود تا این ساختمان‌ها بتوانند روی آن قد بکشند و این چنین استوار بمانند.

اگر هیچ فونداسیونی وجود نداشت، هیچکدام از این ساختمان‌های بلند مرتبه، حتی ثانیه‌ای نمی‌توانستند بر سر جای خود بمانند و بر شهر سقوط می‌کردند. به همین دلیل، فونداسیون و پایه هرچیزی، مهم‌ترین بخش آن است، با اینکه در زیر زمین قرار دارد و عملا دیده نمی‌شود.

این قضیه، در مورد رویاها هم صدق می‌کند. تصورات شما، مهم‌ترین بخش این روند است که شما را به جهت‌ها و جاده‌هایی که به نحوی شما را به رویا می‌رساند، راهنمایی می‌کند. تصور شما، باید توسط ذهن‌تان خلق شده باشد و به صورت آگاهانه و مانند یک فیلم، در آن نمایش داده شود.

تصورتان را در ذهنتان نمایش دهید و زندگی را در حالی که به آن رویا دست پیدا کرده‌اید، برای خودتان به تصویر بکشید. شما در آن زمان و مکان و بعد از تحقق رویایتان، در حال انجام چه کاری هستید؟ چگونه هستید و چطور به نظر می‌آیید؟ زندگی روزمره‌تان چطور می‌گذرد؟

شفافیت رویای شما را به محقق شدن آن نزدیک می کند

تمام این مراحل را برای خودتان مشخص کنید. ذهنیت و تصورتان را بسازید، زیرا فقط با فکر کردن به سرانجام و نتیجه هرچیزی، برایمان دست یافتنی‌تر می‌شود و به آن مشتاق‌تر می‌شویم و می‌توانیم بالاخره روزی آن را به دست آوریم.

استاد احمد محمدی
آدم‌ها فقیر بی‌پول نیستند، بلکه بدون رویا هستند.
استاد احمد محمدی

اگر شما ندانید که دقیقا به دنبال چه هستید، به سان دونده‌ای خواهید بود که در مسابقه‌ای بدون خط پایان می‌دود و بدون اینکه متوجه باشد، فقط بی هدف جلو می‌رود یا دور خودش می‌چرخد. از این رو، برای پیشروی مثبت باید تصورات را توسعه داد.

به منظور بهبود معیارها و مقیاس‌های خود، می‌توانید روزانه خودتان را با این تصورات آشنا کنید و به آن‌ها خو بگیرید. فکر نکنید که می‌توانید این مرحله را نادیده بگیرید و از آن بگذرید؛ مثل آن ساختمانی نباشید که سر به فلک می‌کشد، اما به دلیل نداشتن پشتوانه و فونداسیون، فرو می‌ریزد و نابود می‌شود.

قدم دوم: یک برنامه و طرح اجرایی بریزید

قدم دوم: یک برنامه و طرح اجرایی بریزید

این مرحله، مستلزم این است که فعالیت‌هایی انجام بدهید و شروع به ترجمه رویاهایتان از یک تصور ذهنی، به معادلات واقعی کنید. یک قدم مهم دیگر. بدون این مرحله، تمام چیزی که خواهید داشت، صرفا یک رویاست، اما با تعهد به یک نقشه اجرایی، می‌توانید شانس‌تان را برای رسیدن به آن رویا دو برابر کنید، زیرا با کمک آن می‌توانید راه خودتان را پیدا کنید و مسیر پیشروی به سمت رویایتان را بیابید و نهایتا آن را به واقعیت تبدیل کنید.

بسیاری از مردم در زندگی‌شان هرگز به این مرحله نمی‌رسند و به همین دلیل، قبل از اینکه به رویایشان دست بیابند و آن را زندگی کنند، عمرشان تمام می‌شود و خودشان و رویایشان هردو می‌میرند. آن‌ها در مرحله اول گیر می‌کنند و جرئت این را ندارند که خودشان را به مرحله دوم برسانند.

آن‌ها معمولا درگیر حس ترسی می‌شوند که آن‌ها را از پیشروی باز می‌دارد. احساس ترس در این مرحله عادی است، اما همانطور که روانشناسان به دفعات اثبات کرده‌اند، چیزهایی که ما عموما از آن‌ها می‌ترسیم، درواقع چیزهای ترسناکی نیستند.

ساختار اجتماعی، اصطلاحی در روانشناسی است که توضیح می‌دهد حقیقت و اصالت وجودی ما، چیزی است که خودمان در درون ذهنمان خلق می‌کنیم. از این رو، ترس‌های ما و چیزهایی از این دست، در دنیای واقعی هیچ ارزشی ندارند و صرفا در ذهن خودمان متولد می‌شوند و پرورش می‌یابند. بنابراین، لازم است که شما خود را به انجام این مرحله مقید کنید و از اینکه درحال پیشروی هستید اطمینان حاصل کنید.

قدم سوم: به سرانجام رسانید

قدم سوم: رویا را به سرانجام رسانید

این مرحله آخر و نهایی است. این مرحله، مستلزم مقدار زیادی زمان و تلاش است و در واقع مرحله‌ای است که عیار هرکس مشخص می‌شود و متوجه می‌شود که چقدر یک چیزی را می‌خواهد و حاضر است برای رسیدن به آن چه کارهایی انجام دهد.

این زمانی است که برندگان روی سکو قدم می‌گذارند و بازندگان مغلوب می‌شوند. زمانی است که شما بسیار برای رسیدن به آن تلاش کرده‌اید و رویایتان را به حقیقت نزدیک کرده‌اید. زمانی است که شما باید از آن نقشه اجرایی پیروی کنید و به آرزویتان، جامعه عمل بپوشانید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
داشتن رویا

پایه و شالوده ریخته شده و برای عمل اقدام شده است، تنها چیزی که در حال حاضر باقی مانده، این است که ثابت کنید چقدر برای تحقق رویای خود مشتاق هستید. طوری برای آن تلاش کنید که تابه‌حال در زندگی‌تان تلاش نکرده باشید. با شخصیت جدیدی که از خودتان ساخته‌اید زندگی کنید. به رویایتان برسید و بعد از خودتان، یک میراث به جای بگذارید: یکی از افراد “خوش شانس”، که فرصتی برای زندگی کردن رویایشان داشته‌اند.

در مقاله فوق آموختید که برای دستیابی به رویاهای خود، چه مراحلی را باید طی نمایید. مراحلی که انجام هر کدام مستلزم بهره گیری از مهارت‌هایی است، که یادگیری آن‌ها از طریق مطالعه، کلاس یا شرکت در سمینارهای مرتبط با موفقیت امکان پذیر است. استاد احمد محمدی در سمینار بزرگ موفقیت، به تدریس مهارت‌هایی همچون شجاعت و جسارت، تصویر سازی ذهنی و رویاپردازی، تمرکز و … خواهند پرداخت.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی