قانون جذب را در کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۶ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۴ مرداد, ۱۴۰۰
قانون جذب - کتاب

تاثیر نوشتن در قانون جذب چیست؟ آیا کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد واقعا کمک کننده است؟ چگونه از قانون جذب کمک بگیریم تا به موفقیت برسیم؟ کمتر کسی وجود دارد که تا به‌حال در مورد قانون جذب چیزی نشنیده باشد. اما ممکن است بعضی آشنایی درستی با این قانون نداشته باشند.

قانون جذب به این معناست که شما هرآنچه را که تصورش را کنید می‌توانید جذب کنید. بسیاری از افراد موفق با کمک قانون جذب به جایگاه فعلی خود رسیده‌اند. برای استفاده از قانون جذب راه‌ها و تکنیک‌های مختلفی وجود دارد و با یک سرچ ساده متوجه این موضوع خواهید شد. یکی از راه‌ها نوشتن است. ممکن است درباره نوشتن اهداف شنیده باشید.

در این روش شما هرچه را که به عنوان هدف انتخاب کرده‌اید را نمی‌نویسید و برای آن تاریخ تعیین می‌کنید. این روش یک ترفند امتحان شده است و اغلب اوقات می‌توان به کمک این روش به اهداف خود برسیم. هرچند که این روش برای اهداف بسیار مرسوم است اما کمتر کسی در مورد قانون جذب و نوشتن آن چیزی می‌دانید. در این مقاله کتابی به همین نام یعنی کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد را مورد بررسی قرار می‌دهیم و آموزشی کوتاه اما کاربردی از نوشتن و قانون جذب را برای شما در نظر گرفته‌ایم. همراه ما باشید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

قانون جذب

اگر شما هم به دنبال ترفندهای موفقیت و رسیدن به اهداف هستید و در این زمینه کتاب‌ها و مقالاتی را هم خوانده‌اید؛ حتما در مورد قا‌نون جذب و نحوه تاثیر آن بر زندگی‌تان نیز اطلاعاتی دارید. قانون جذب یک اصل کلی دارد که: “هر آنچه که به آن می‌اندیشید برایتان اتفاق می‌افتد.”

خوشبختانه یا بدبختانه تحقیقات بسیاری درستی این اصل و قانون جذب تایید کرده‌اند. متدهای مختلفی برای استفاده از قانون جذب برای رسیدن به اهداف وجود دارند. پنج تمرین قانون جذب برای دستیابی به خواسته‌ها را یاد بگیرید.

تاثیر نوشتن

در کتاب «بنویس تا اتفاق بیافتد» نوشته هنریت کلاوسر به شیوه‌ای از استفاده از این قانون برای رسیدن به اهداف اشاره شده است که در آن هر آنچه که می‌خواهیم بر روی کاغذ نوشته و تاریخ آن روز را در زیر آن درج می‌کنیم. به عنوان مثال جرات نوشتن درآمد دلخواهت را داشته باش!

خانم کلاوسر یکی از استادهای دانشگاه‌های واشنگتن کانادا سیاتل بوده و سمینارهای متعددی را در حوزه توسعه فردی و روانشناسی برگزار کرده است.

نگاهی اجمالی به کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

نگاهی اجمالی به کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

همانطور که از نام این کتاب پیداست، این کتاب در مورد نوشتن اهداف روی کاغذ و اهمیت آن سخن می‌گوید. نوشتن اهداف و ثبت اهداف از کارهای بسیار مهمی است که می‌تواند شما را در راه رسیدن به اهداف‌تان کمک کند. برای رسیدن به خواسته‌ و رویای‌تان قدم بردارید و پیش بروید.

استاد احمد محمدی
وقتی اهداف زندگیت مشخص و شفاف شدند، کائنات به یاری‌ات می‌آید و منابع و شرایط را برایت مهیا می‌کند.
استاد احمد محمدی

شاید این کار برایتان بی‌معنی باشد اما نوشتن خواسته‌های‌ خود روی کاغذ به نوعی یک تاثیر روانی روی افراد دارد؛ به این صورت که با ثبت این خواسته‌ها به طور فیزیکی، ذهن شما نیز شروع به پردازش این عمل می‌کند.

مفهوم کلمات در ذهن شما ثبت می‌شوند؛ هر آنچه که در ذهن‌تان پرورانده‌اید حالا به عنوان پروندهای تازه‌ای که منتظر حل شدن هستند در ذهن‌تان تثبیت می‌شوند.

طبقه‌بندی افکار

تفاوت این پرونده‌ها با افکاری که قبلا داشته‌اید و به عنوان اهداف‌تان در فضای ذهن‌تان شناور بودند این است که حالا قفسه بندی شده‌اند. زندگی فردای شما محصول افکار امروزتان است.

ذهن شما در صدد رسیدن به یک راه حل برای این پرونده‌ها شروع به کار می‌کند؛ به همین خاطر خانم کلاوسر در کتابش به نوشتن اهداف بر روی کاغذ تاکید بسیاری می‌کند و می‌نویسد:

«بعضی‌ها دفتر خاطرات دارند؛ بعضی‌ها افکار خود را روی دستمال، پشت پاکت‌‌های نامه، تکه کاغذهای بریده شده از یک دفتر یا هر تکه کاغذ دیگری که دم دست باشد می‌نویسند. نگران نوع کاغذی که استفاده می‌‌کنید یا این‌که باید در یک دفتر بنویسید یا روی یک تکه کاغذ نباشید. هر نوع کاغذی اعم از خط دار یا بی‌خط، گران یا ارزان، در یک دفتر یادداشت یا جدا از آن و با هر نوع خودکاری با هر رنگی مناسب است. تنها قانون من این است که هر بار چیزی می‌نویسید زیر آن تاریخ بزنید.»

باید دقت داشته باشید که برای استفاده از قانون جذب باید طبق اصول آن عمل کنید. با در نظر گرفتن افکار مثبت شادی را به زندگی خود جذب کنید. توجه داشته باشید که با حوصله و ظرافت جملات خود را انتخاب کنید.

قانون جذب همراه با تلاش

قانون جذب همراه با تلاش

در کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد کلاوسر بیشتر بر روی مکتوب کردن اهداف تمرکز کرده است. در حالی که ممکن است این کار ذهن بعضی افراد را از تلاش و فعالیت برای رسیدن به اهداف‌شان دور کند. داشتن ثبات قدم در راه رسیدن به اهداف اولین درس موفقیت است.

هر چند افرادی که اهداف خود را می‌نویسند شانس بیشتری برای رسیدن به آن‌ها دارند اما این موضوع نباید تلاش فیزیکی شما را برای رسیدن به خواسته‌های‌ شما کاهش دهد. خواستن بدون تلاش کردن هیچ نتیجه‌ای ندارد. پس قانون جذب نیز زمانی نتیجه می‌دهد که شما واقعا برای رسیدن به اهداف‌تان تلاش کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - قانون جذب

اهداف شما باید در راستای عملکردتان باشد؛ یا به عبارتی دیگر اهداف شما باید فعال و عملی باشند وگرنه به رویاهایی دست نیافتنی تبدیل می‌شوند. در این صورت هر چقدر هم روزانه آن‌ها را مکتوب کنید نتیجه‌ای به عمل نمی‌آورد. همیشه به یاد داشته باشید تلاش عامل اول موفقیت شماست.

ذهن و قانون جذب

ذهن انسان بسیار قدرتمند است. ذهن مانند یک اسب وحشی است. رام کردن آن کار بسیار سختی است اما اگر موفق شوید این اسب وحشی آنقدر تیزرو و چابک است که می‌تواند قله‌های موفقیت را فتح کند.

شما قطعا می‌توانید به موفقیت برسید. اگر ذهن‌تان را با عملکردتان هماهنگ کنید موفقیت‌های بزرگی در پیش روی شماست. اگر دنبال راهکارهایی برای عملی کردن این کار هستید دیگر نگران نباشید!

در آکادمی بازار ما این رازها را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا دیگر مجبور نباشید راهی را که بارها توسط افراد مختلف طی شده دوباره تجربه کنید و وقت و انرژی‌تان تلف شود.

برای آشنایی کامل با راه‌های رفته افراد موفق پیشنهاد ما به شما بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» است. همچنین می‌توانید با کمک صفحه اینستاگرام دکتر احمد محمدی با متدهای روز قانون جذب آشنا شوید.

4.8/5 - (61 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

30 پاسخ

  1. در اصل نوشتن برای متمرکز شدن روی هدف هست و اینکه شما با هروز نوشتن دارید روحیه خودتون رو برای رسیدن به هدف تقویت میکنید و اگر به این کار عادت کنید باعث میشه شکست و هرچیزی که ممکنه باعث نا امیدی و جا زدن شما بشه قدرت کمی در مقابل ذهن و افکار شما داشته باشند و در آخر تو هرچیزی رو بخوای میتونی انجام بدی

  2. اینو برای چیزهای خوب استفاده کنید نوشتن قانون داره
    سپاس گذاری میکنم که سلامتم ثروتم و … هر روز از هر جهت بهتر و بهتر میشود .تاریخ امضا
    باید 39 بار در روز بنویسید 3 بار در زمان صبح بیدار شدن 6 بار چند ساعت بعد و 9 بار چندساعت بعد این سیکلو تکرار کنید تا به 36 بار برسید و در اخر شب موقع خواب هم 3 بار بنویسید که در مجموع میشه 39 بار در روز. در یک دفتر با یک قلم.

      1. سلام وقت بخیر یه سوالی ذهنمو خیلی درگیر کرده حتما باید رو کاغد نوشته شود یا در نوت بودک یا برنانه های دیجیتالی گوشیهم میشود

  3. ی سوال برام پیش اومده اونم اینکه
    چجوری بنویسیم؟ بنویسیم من فلان چیز رو می‌خوام یا دارم؟ آخه میگن بنویسید دارم بهتره!
    ولی من دوست دارم ژانویه
    بنویسم می‌خوام اینجوری حس بهتری دارم
    میشه کمکم کنید؟

    1. سلام ناز عزیز
      ببینید که چجوری نوشتن تاثیر بیشتری روی شما داره، بله، بنوسید که چه چیزی رو میخواید، هدفتون رو مکتوب کنید و برای رسیدن به اهدافی که نوشتید و ذهنتون رو روی اون گذاشتید، تلاش کنید تا به هدفتون برسید.

    1. سلام یه سوال داشتم اینکه من بیام اهدافم رو با جزئیات بنویسم طوری که مثلا فلان چیز رو میخوام و تصوراتم و خواستم رو از داشتن و رسیدن به اون هدف بنویسم و تاریخی که در کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد میگه بزنید باید تاریخ اون موقعی که داریم می‌نویسیم بزنیم یا اینکه تاریخ وقتی که میخوایم اتفاق بیفته رو بزنیم گ

      1. سلام فاطمه عزیز
        می بایست تاریخ تحقق اهدافتون رو بنویسید، یعنی تا چند وقت دیگر علاقمندید به اهدافتون دست پیدا کنید.

  4. دوره آموزش زندگینامه افراد موفق رو گذروندم خیلی جالب بود برام و نکات خیلی خوبی یاد گرفتم
    نمیدونم چطور ازتون تشکر کنم ☘

  5. استاد قمشه ای میگفت
    اگر خدا ارزویی در دلتون انداخته حتما توانایی رسیدن بهش رو در وجودتون قرار داده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی