بازاریابی و فروش

استراتژی مدیریت زمان راهکاری برای فروش بیشتر و موفق‌تر

داشتن فروش موفق و رو به رشد قطعا خواسته هر کارشناس فروش و مدیر فروش است. یکی از ملاک‌های مهم برای داشتن فروش موفق و سوددهی بالا مدیریت زمان است.

مدیریت زمان یکی از مهم‌ترین مهارت‌های متخصصان فروش بوده و تاثیر مستقیمی بر فروش موفق می‌گذارد. با این حال، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که تعداد محدودی از فروشندگان، با روش‌های مدیریت زمان آشنایی دارند. درست استفاده نکردن از زمان به معنی از دست دادن مشتری و درنهایت فروش کمتر و جا ماندن از بازار رقابتی است.

دکتر احمد محمدی مدرس و مشاور آکادمی بازار دوره‌های آموزشی و سمینارهای مختلفی با هدف فروش موفق‌تر و موثرتر برگزار می‌کند. یکی از موضوعاتی که در این سمینارها به آن پرداخته می‌شود، فراگیری مهارت مدیریت زمان است.

مطالعه بیشتر: تکنیک‌ های طلایی مدیریت زمان که می‌تواند زندگی شما را متحول کند

مطالعه بیشتر: مهارت فن بیان و تاثیر آن بر فروش موفق

نکات ساده و کاربردی برای مدیریت زمان و تجربه فروش موفق

در زمینه مدیریت زمان بهتر است با کسانی مشورت کنیم که در این زمینه متخصص هستند، بنابراین از شش کارشناس فروش سؤال شده که موثرترین راهکارهای مدیریت زمان را بشمارند. بدترین زمانهای هدر رفته‌شان چه زمان‌های بوده است و چه ابزاری برای مدیریت زمان‌ دراختیار دارند که برای افزایش بهره‌وری و فروش موفق تاثیرگذار است؟

مدیریت زمان چیزی بیش از مشخص کردن لیست کارها است. اگر از ابزارهای مدیریت زمان استفاده نمی‌کنید یا زمان خود را به خوبی تنظیم نکرده‌اید، نمی‌توانید به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود دست پیدا کنید. تیم متخصص آکادمی بازار با حضور دکتر احمد محمدی دوره‌های آموزشی و سمینا‌رهای مختلفی برای مدیران و کارشناسان برگزار می‌کند که می‌تواند به تجربه‌ی بهتر فروش منجر شود.

فروش موفق
مدیریت زمان

۱. کاری کنید که فناوری با شما کار کند، نه در مقابل شما

امروزه بحثی که بسیار داغ مطرح می‌شود که آیا فناوری در  خدمت ما است یا ما در خدمت فناوری؟ در حالی که برخی معتقدند تکنولوژی روز باعث تنبلی ما می‌شود، شواهد قابل توجهی در مورد چگونگی افزایش بهره وری در مشاغل وجود دارد. با کمال تعجب، برخی از توصیه‌هایی که امروز کارشناسان فروش ارائه می‌دهند این است که فقط اعلان ایمیل‌تان را خاموش کنید تا بارورتر باشید. پست الکترونیکی به عنوان یکی از بزرگترین موارد اتلاف وقت شناخته شده است.

بسیاری از فروشندگان با ایمیل خود زندگی می‌کنند و می‌میرند. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما ایمیل خود را برای چند ساعت در روز خاموش کنید و کار فروش ‌تان را انجام دهید تا فروش موفق را تجربه کنید. این به شما کمک می کند تا تمرکز داشته باشید و کارهایتان را اولویت‌بندی کنید. متاسفانه بسیاری از کارشناسان فروش زمان زیادی را صرف انجام کارهای اداری و جواب دادن به ایمیل‌هایشان می‌کنند که احتمالا اصلا به میزان فروش‌شان مرتبط نیست.

برای داشتن فروش موفق، مهم است که وظایف یکنواخت و اداری را حذف کرده و خودکار کنید.

۲. کارها را سازماندهی کرده و از الگوها استفاده کنید

در فروش، ساماندهی نکردن به معنای این است که شما ممکن است وقت گرانبهایی را که می‌توانید صرف فروش کنید هدر دهید. مهارت‌های مدیریت زمان خود را با استفاده از الگوهای کار خود، چه برای ایمیل، متن و چه برای پیگیری کارها، بهبود بخشید. نرم‌افزارهای زیادی برای این کار وجود دارد، مثل  ام‌اس پروجکت که بسیار ساده و کاربردی است.

یک سری الگو و فایل‌ها را از قبل آماده کنید و در صورت نیاز برای افراد ارسال کنید تا مجبور نباشید هر بار آنها را آماده و ارسال کنید. مثل سوالات مشتریان. حداقل ۴۰ درصد از ایمیل‌ها را می‌توان با پاسخ‌های آماده و الگوها جواب داد.

بهترین مدرس بازاریابی و فروش
دکتر احمد محمدی

۳. چشم‌انداز با هدف مشخص

گذراندن زمان زیاد برای تحقیق در مورد یک محصول یکی از عمده‌ترین اشتباهاتی است که در فروش اتفاق می‌افتد. اگر تحقیقات شما بیش از چند دقیقه طول بکشد، قطعا شما آن را اشتباه انجام می‌هید. شما می‌توانید از زمان صرف شده برای انجام سایر فعالیت‌ها برای بهبود عملکرد و فروش موفق استفاده کنید.

مطالعه «مدیریت زمان برای فروش موفق» نشان می‌دهد که متخصصان فروش ۱۲ درصد از وقت خود را صرف تحقیق در حساب‌های هدف و چشم انداز می کنند. تجزیه و تحلیل بیش از حد یکی از قاتلان زمان برای کارشناسان فروش است.

فروش موفق
مدیریت زمان

۴. برنامه ریزی فعالیت‌های فروش روزانه

برای اینکه اطمینان حاصل کنید که نمایندگان فروش وقت با ارزش خود را برای آنچه مهم است می‌گذرانند، می توانید فعالیت‌های فروش روزانه را تعیین کنید و انتظارات واضحی را از آنها داشته باشید. ابزارهای فروش، راهی مناسب برای خودکارسازی فعالیتهای فروش و گردش کار برای این منظور است.

مجوز فروش چیست؟ به نظارت بر پیشرفت تیم از طریق جلسات اشاره دارد.

« من با آنچه برنامۀ فروش به من می‌گوید پیش می‌روم. این موضوع اجازه می‌دهد تا من به عقب نگاه کنم، ببینم کجا وقت خودم را صرف کردم و کجا آن را هدر دادم.»

و اگر فکر می‌کنید برای برنامه ریزی وظایف، به نرم‌افزارهای پیچیده‌ای نیاز دارید، به شما می‌گویم بعضی اوقات یک تکه کاغذ و یک قلم، درست مانند یک نرم افزار مدیریت پروژه کار می کند.

۵. موشکافانه نظارت نکنید

نظارت موشکافانه یعنی چه؟ این بدان معناست که یک شخص در جایگاه بالاتر، تمام جنبه‌ها و فعالیت‌های یک گروه یا سازمان را کنترل می‌کند.

تیم نباید طوری باشد که نیاز به نظارت دائمی در مورد نحوۀ مدیریت وقت خود داشته باشد. اگر نمی‌توانید به تیم خود اعتماد کنید تا زمان خود را به طور مؤثر مدیریت کند، شاید باید کار دیگری کنید، شاید کل فرایند فروش شما دارای یک مشکل اساسی ‌ست یا ممکن است ابزار فروش شما بی‌اثر باشد.

نظارت موشکافانه افراد، فقط باعث نا امیدی برای شما و کل تیم خواهد شد. اگر به آنها اجازه نمی‌دهید که زمان و روند فعالیت‌شان را به تنهایی مدیریت کنند، تیم شما ممکن است با با یک روحیه ضعیف از هم پاشیده شود.

« اعتماد، یکی از با ارزش ترین هدایایی است که می‌توانید به کارکنان خود بدهید.»

۶. تمرکز روی کارهای کوچک را متوقف کنید

وقتی روز کاری خود را شروع می‌کنید، شاید به شما آموخته شده است که ابتدا مهمترین کارها را انجام دهید. اما برخی از مردم دوست دارند ابتدا چیزهای کوچک و بی اهمیت را در لیست خود انتخاب کنند.

دیوید آلن معتقد است که به جای این که با کارهای کوچک و دو دقیقه‌ای دست و پنجه نرم کنید، از ذهن خود برای فعالیت‌های ارزشمند استفاده کنید.

ذهن شما آزاد خواهد بود تا بر کارهای مهمتری مانند آماده کردن زمین فروش برای مشتری بعدی خود، تمرکز کنید.

اگر زمان پول است، پس وقت تلف شده به معنای از دست رفتن بودجه برای شرکت شما خواهد بود. به عنوان یک متخصص فروش، مدیریت نکردن وقت به درستی ممکن است بلایا را نه فقط برای اهداف شخصی شما، بلکه برای مهلت‌های تیم نیز به بار بیاورد. وظایف خود را در اولویت بندی قرار دهید، با شبکه‌های اجتماعی یا سایر فعالیت‌ها دچار حواس پرتی نشوید و بر روی مهمترین کارها متمرکز شوید. تمرین مدیریت زمان به بازاریابی  و داشتن فروش موفق کمک خواهد کرد و به اهدافتان چندین قدم نزدیک‌تر می شوید.

مدیریت زمان عالی یک منبع برای انرژی، اشتیاق و مثبت گرایی ذهن است.رفتارهای مدیریت زمان، تا میزان زیادی، اختیاری و انتخابی هستند. خود شما، انتخاب میکنید که کاراییِ خوبی داشته باشید یا اینکه بی‌نظم باشید، خودتان، انتخاب میکنید که روی کارهای مهمی که باید انجام بدهید متمرکز باشید یا اینکه انتخاب میکنید زمانتان را برای فعالیت‌ های کم‌ اهمیت‌ ترِ زندگی‌، صرف کنید. خودتان، انتخاب میکنید که مثبت‌ اندیش باشید یا منفی‌نگر، و همیشه خودتان هستید که کیفیتِ زندگی‌ خود را انتخاب میکنید. مدیریت زمان یکی از مهم‌ترین درس‌هایی است که باید بیاموزید. برای اینکه برنامه ریزی درستی در این زمینه داشته باشید و به اهداف خود به راحتی دست یابید پیشنهاد آکادمی بازار به شما استفاده از محصولات معجزه ذهن قدرتمند است.

مطالب مرتبط

ده نکته ساده و کاربردی برای فروش موفق با فراگیری مهارت کارگروهی
دوره فروش موفق (قانون ۸۰/۲۰ در فروش) – احمد محمدی
دوره فروش موفق (تمرکز) – احمد محمدی
دوره فروش موفق (شناسایی دقیق نیاز مشتری) – احمد محمدی
دوره فروش موفق (مدیریت زمان) – احمد محمدی
برچسب ها

فاطمه رضوانی پور

میخوانم تا بنویسم برایتان، اکنون بهترین موهبت برای من نوشتن است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن