فرصت ها را از دست ندهید!

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۹ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۲ شهریور, ۱۴۰۰
فرصت ها را از دست ندهید!

آیا بارها فرصت را از دست داده‌اید؟ چگونه خودمان را برای فرصت‌ها آماده کنیم؟ وقتی فرصتی پیش روی ما قرار می‌گیرد چگونه به بهترین شکل از آن استفاده کنیم؟ آیا تا به‌حال برایتان پیش آمده که پیشنهاد شغلی جدیدی دریافت کنید ولی به دلایل مختلفی آن را رد کرده و بعدا از اینکار پشیمان شوید؟

در زندگی همه ما فرصت‌هایی ایجاد می‌شود که ما با ناآگاهی خودمان این فرصت‌ها را از بین می‌بریم. شاید در لحظه‌ای که اتفاقی برای شما می‌افتد، آن را به چشم یک فرصت نبینید و بعدا متوجه اشتباه خودتان شوید. فرد موفق فرصت‌ها را غنیمت می‌شمارد و سعی می‌کند زودتر از بقیه فرصت پیش آمده را برای خود کند.

افراد موفق به آن دلیل به موفقیت رسیده‌اند که در کار خود اما و اگر نمی‌آورند. پس اگر شما نیز به دنبال موفقیت هستید باید موانع ذهنی خود را از بین برده و هر فرصتی که می‌توانید را برای خود کنید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

استفاده از فرصت

ما اغلب نمی‌دانیم که فرصت‌ مختلف، دقیقا چه زمانی رخ می‌دهد. گاهی اوقات، فرصت به صورت آنی و غیرمنتظره پیش می‌آید؛ پس بهتر است خودمان را از قبل برای فرصت‌ها آماده کنیم! برای استفاده از فرصت، چند اصل کلیدی وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت:

اصل شماره یک

ما برای درک فرصت‌ها همواره باید گوش به زنگ باشیم و شرایط را زیر نظر بگیریم. همیشه با چشمان باز، شرایط را زیر نظر بگیرید. زیرا هر لحظه ممکن است فرصت جدیدی سر راه شما قرار بگیرد. از هر اتفاقی به سادگی عبور نکنید! از هر فرصتی که در اختیارتان قرار گرفته درست استفاده کنید.

ممکن است هنگام رفتن به سفر، مسیری را اشتباه بروید! در آن صورت عصبانی نشوید! شاید این اتفاق رخ داده تا فرصت را در اختیار شما قرار دهد. اجازه ندهید احساس بدتان مانع از دیدن آن فرصت شود.

اصل شماره دو

اصل شماره دو

فرصت مناسب را تشخیص دهید. گاهی اوقات، ممکن است فرصت مناسبی سر راه شما قرار گیرد که با ذهنیت شما همخوانی نداشته باشد و شما آن فرصت را کنار بگذارید. برای جلوگیری از این امر، بهتر است همواره به صدای قلب خود گوش دهید، نه صدای ذهن‌تان! ترس را از وجودتان پاک کنید، فرصتی نمانده است.

ذهن شما بر اساس باورهای شما تصمیم می‌گیرد، اما قلب شما و ندای درونی شما، متصل به خداوند است و همیشه شما را به درستی هدایت می‌کند. ذهن منطقی شما ممکن است بر اساس دلیل و منطق، تصمیمی اشتباه بگیرد؛ حال آنکه قلب و احساس شما، آن سوی راه را می‌بیند و از انتهای راه با خبر است!

چقدر مطابق علاقه و روحیات واقعی خودتان زندگی می‌کنید؟ وقتی فرصتی بر سر راه شما قرار می‌گیرد، ممکن است ذهن شما بگوید «این کار درآمد کافی ندارد!» یا «اگر خانه‌ات را بفروشی، ضرر خواهی کرد!» اما ته دل‌تان نسبت به آن کار احساس خوبی دارید. در این شرایط، همواره به صدای احساس‌تان گوش دهید.

اصل شماره سه

فرصت‌های کوچک را غنیمت شمارید. طبیعتا شما رویای بزرگی دارید. اما گاهی اوقات ممکن است فرصتی برایتان پیش بیاید که در نظر شما کوچک باشد یا فکر کنید که شما را به رویای بزرگ‌تان نخواهد رساند. یادتان باشد که شما نمی‌توانید از نقطه A به نقطه Z بپرید!

استاد احمد محمدی
افراد موفق، جهش ناگهانی نکرده‌اند، بلکه بهبود کوچک ولی مستمر داشته‌اند. «هر روز یک قدم، رو به جلو و به سمت هدف بردار.»
استاد احمد محمدی

شما باید قدم به قدم مسیر را طی کنید. بنابراین، یک فرصت کوچک می‌تواند منجر به فرصت بزرگتری شود و قدم به قدم شما را به رویای‌تان نزدیک‌تر کند. پس به سادگی از فرصت‌های کوچک نگذرید! آن فرصت می‌تواند برای شما به شانسی بزرگ تبدیل شود. برای خلق فرصت‌ها منتظر دیگران نباشید خودتان شروع کنید.

در طول مسیر زندگی، فرصت‌های بیشماری برایتان پیش خواهد آمد که اگر واقعا در جستجو و گوش به زنگ آن‌ها باشید، می‌توانید بیشترین بهره را از زندگی خود ببرید و در انتهای راه، حسرت نخورید! قدر فرصت‌ها را بدانید زیرا اگر از آن‌ها به سادگی عبور کنید، در اختیار کسانی دیگر قرار خواهند گرفت.

دیر یا زود فرصت ایجاد می شود

دیر یا زود فرصت ایجاد می شود

افراد بسیار زیادی هستند که ایده‌ای به ذهن‌شان رسیده اما چون از فرصت‌هایشان استفاده نکرده‌اند، آن ایده توسط کس دیگری اجرایی شده است! فرصتی که انتظار آن را می‌کشید، پیش خواهد آمد. اگر شما با خواسته و رویای خود هم ارتعاش شوید، دیر یا زود، راهی برایتان باز خواهد شد.

تمام کاری که شما باید انجام دهید، این است که با خواسته خود هم ارتعاش شوید. سپس فرصت‌ها خود به خود نمایان می‌شوند. با نه گفتن به دیگران، به فرصت‌های عالی پیشروی خود بله بگویید.

شما از طریق توجه و تمرکز، می‌توانید هرچه بیشتر با خواسته خود هم ارتعاش شوید. در واقع، این خودمان هستیم که فرصت را خلق می‌کنیم اما متاسفانه، خیلی وقت‌ها از آن‌ها آگاه نیستیم.

این ارتعاش ماست که فرصتی را خلق می‌کند و راهی را باز می‌کند، اما ما یا متوجه آن نمی‌شویم یا آن را پس می‌زنیم.

سخن پایانی

برای انتخاب هدف و گام نهادن در مسیر آن باید از فراز و نشیب‌های فراوانی گذشت و احتمال وقوع بسیاری از حوادث و اتفاقات را نیز داد. اما در این میان برخی از موارد هستند که با در نظر گرفتن آن‌ها طی کردن این مسیر برای رسیدن به هدف، راحت‌تر و آسان‌تر خواهد شد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
فرصت های قرنطینه (کرونا)

از جمله مهم‌ترین این موارد، می‌توان به مولفه‌ انگیزه اشاره نمود که خود نقش مهمی برای فرد ایفا می‌کند و به تعبیری اندازه‌ گام‌های وی را بلندتر یا کوتاه‌تر می‌کند. اتمام کارها انگیزه شما را برای انجام کارهای بعدی افزایش می‌دهد.

تیم آکادمی بازار با بسته آموزشی: چگونه به اهداف خود برسیم؟ کمک شایانی به شما می‌کند تا بتوانید در مراحل مختلف زندگی خود بسیار راحت‌تر قدم بگذارید و درگیر حاشیه‌ها و موارد اضافی که شما را از هدف‌تان دور می‌کند یا رسیدن به آن را به تعویق می‌اندازد، نشوید. بدین شکل، دستیابی به خواسته‌تان سهل‌تر می‌شود.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی