علاقه و عشق در فیلم مهلکه The Hurt Locker 2008

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۹ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰

فهرست مطالب

علاقه و عشق در فیلم مهلکه The Hurt Locker 2008 را درا ین مقاله مورد بررسی قرار داده‌ایم.

علاقه و عشق به کار در موفقیت یک فرد تاثیر گذار است. این به گونه ای است که در تمامی مثال ها هیچ فرد موفقی پیدا نمی شود که به کارش علاقه نداشته باشد. شما هم با هر نوع کار به گونه ای در خدمت به مردم در فعالیت هستید. مطمئنا نوع خدمتی که به مردم دارید در شدت علاقه شما به کار تان تاثیر گذار است یا روشن تر بگویم علاقه و عشق شما به مردمتان میزان علاقه به کارتان را افزایش می دهد و این با موفقیت شما رایطه مستقیم دارد. آیا شما  به کار خود علاقه دارید و عاشق کارتان هستید؟

 

The Hurt Locker 2008

فیلم مهلکه با ۶ اسکار و ۱۱۷ جایزه و ۱۲۷ نامزدی و بودجه گذاری ۱۵ میلیون دلاری ، درآمد ۵۰ میلیون دلاری داشته است و در بین ۵ فیلم برتر اکشن نظامی قرار دارد.

تصویری از سربازان نخبه به فرماندهی گروهبان اول، ویلیام جیمز (با بازی جرمی رنر) که یکی از خطرناک ترین مشاغل در جهان را دارند، خنثی کردن بمب در حملات گروهک ها پس از جنگ. یک واحد دفع سلاح انفجاری خود را با یک رهبر بسیار متفاوت و با علاقه  در خاک عراق مأمور خنثی کردن بمب‌های جاده‌ای هستند که شورشیان عراق در معابر سطح شهر کار می‌گذارند. زمانی که یک گروهبان جدید، جیمز، در میان جنگ های خشونت بار با یک تیم آموزش عالی در بمب گذاری دست به گریبان است، او  آنها را به یک بازی دوچرخه سواری مرگبار در جنگ شهری تعبیر می کند، به طوری که او با بی تفاوتیش نسبت به مرگ شگفت زده می کند.

فیلم مهلکه

زمانی که مردان برای کنترل رهبر جدید خود تلاش می کنند شهر منفجر می شود و به هرج و مرج می رود، شخصیت واقعی جیمز خود را نشان می دهد و هر فرد را برای همیشه تغییر می دهد.  انگیزه زیاد و علاقه مفرطی که ویلیام جیمز شخصاً در مأموریت‌های خطیرش بروز می‌دهد باعث تعجب و ترس هم رزم هایش می‌شود. این وابستگی شدید ویلیام جیمز به انجام مأموریت‌های خطیر و حتی خارج از وظایف تعیین شده و انگیزهٔ بالایی که در موفق انجام دادن تمام آن‌ها دارد تا آنجا ادامه پیدا می‌کند که در یکی از مأموریت‌ ها کشته می شود.

در این فیلم ما شاهد یک علاقه به جان فشانی پنهان برای بشریت هستیم. با توجه به اینکه فرد در  تیم عملیاتی ارتش آمریکا در حال خدمت است اما این فرد به مردم درگیر روابط جنگی و تروریستی نیز کمک می کند. اتفاقا در فیلم می بینیم اکثر افراد به زور در این عملیات های تروریستی شرکت داده شده اند و در آخرین لحظه های زندگی یا عملیات انتهاری به لب می آورند که این عاقبت را نم خواستند.

فیلم مهلکه

خدمت به مردم و نجات دادن جان مردم به طرز مستقیم در مهمترین جایگاه های انسانی قرار دارد و این در همه جای دنیا مخصوصا در ایران شایسته و محترم است. کار کردن در این شرایط سخت با توجه به امکانات و شرایط آب و هوایی منطقه عملیاتی کار بسیار دشواری است اما فرد از همه چیز گذشته است و خواسته است که در این شرایط کار کند و با علاقه به خدمت به مردم بپردازد. با این که بار ها تصمیم به جدا یی گرفته و خواهان یک زندگی معمولی و آرام بوده اما همیشه به میدان باز گشته و مشغول به همین کار شده است.

این فرد بسیار علاقه مند به این کار و خدمت به مردم است. در جایی می بینیم زمانی که بمبی کشف شده و فرد را مامور خنثی کردن این بمب می کنند، فرد لباس و تجهیزات خود را در می آورد و با اینکه به او تذکر می دهند که ایمنی را رعایت کند اما وی می گوید :” من که در هر صورت با اگر منفجر شود می میرم. پس بگذار راحت بمیرم .” در این جا نشان می دهد که جان خود در اولویت دوم نسبت به جان مردم قرار دارد.

او این کار را مانند سربازان دیگر ربات گونه انجام نمی دهد و این کار را با تمام دل خود و با علاقه انجام می دهد. کار او کمتر از یک آتش نشان یا یک دکتر یا یک پلیس نیست اما به دلیل این که شکست هایش کاملا واضح آسیب را نشان می دهد این کار برجسته شده است. با این که یک شکست در این نوع کار امری طبیعی است اما فرد از شکست کاملا بیزار است و نشان می دهد که با یک شکست کاملا به هم می ریزد. به همین دلیل است که او تعداد شکست هایش در این کار را رو به صفر رسانده است.

فیلم مهلکه

جمله تفکر برانگیز کریس هجس (روزنامه نگار و تحلیل گر مسائل خاور میانه) در ابتدای فیلم مشاهده می شود وی گفته است: هجوم نبرد یک اعتیاد قوی و اغلب کشنده است، چرا که جنگ یک ماده مخدر است. فیلم واقعه ی کمی پس از جنگ عراق و سرنگونی صدام است. روزهایی که پر بود از بمب گذاری ها و اقدامات غیر انسانی گروهی ناشناس. فیلمبرداری ابتدایی فیلم مشابه کارهای ایناریتو است.

شیوه آغاز فیلم با یک ربات هدایت شونده توسط انسان که در جستجوی شیئی مجهول است یادآور سکانس های آغاز تایتانیک و نشان دهنده تاثیر پذیری است. مردم عراق اما چشمشان به دستان و کارهای این گروه خنثی کننده بمب است که افراد معاند کار گذاشته اند. چرخ انتقال ربات خراب می شود و نشان می دهد که برای خنثی کردن توطئه ها در نهایت این خود انسان است که باید وارد عمل شود. جالب است.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی