عادتی که زندگی شما را دگرگون می‌کند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۹ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آبان, ۱۴۰۰
عادتی که زندگی شما را دگرگون می‌کند

باب پراکتور در یکی از مصاحبه‌هایش از ایجاد عادتی صحبت می‌کند که می‌تواند زندگیتان را به کلی دگرگون سازد. او ادعا می‌کند که سال‌ها پیش، خودش با ایجاد این عادت دنیایش را تغییر داده است. او معتقد است که اگر این عادت برای او جواب داده، پس حتما برای دیگران هم جواب خواهد داد.

پیش از اینکه به سراغ آن عادت برویم، می‌خواهیم بخشی از صحبت‌های جان کندی در تاریخ دوازدهم سپتامبر سال 1962 درباره سفر به کره ماه را بررسی نمائیم. ما انتخاب می‌کنیم که به کره ماه برویم؛ ما انتخاب می‌کنیم که به کره ماه برویم و روی آن بررسی‌هایی را انجام دهیم. ما این کار را انجام می‌دهیم نه برای اینکه کار آسانی است، بلکه برای این که کار به شدت سختی است! زیرا مایلیم این چالش را بپذیریم! چالشی که هرگز نمی‌خواهیم آن را به تعویق بیاندازیم؛ چالشی که می‌خواهیم در آن پیروز شویم!

کاری که جان کندی در آن زمان انجام داد، این بود که فقط «تصمیم گرفت!» یک تصمیم بزرگ که همه چیز را برای همیشه تغییر داد! «تصمیم گیری» چیزی است که اغلب مردم یاد نمی‌گیرند که آن را انجام دهند و این کار آن‌ها دلیل خوبی هم دارد که در این مقاله بدان خواهیم پرداخت. بنابراین با ما همراه باشید تا به شما چیزهایی را نشان دهیم، که احتمالا قبلا هرگز متوجه آن نشده‌اید!

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

عادتی که باعث تغییر زندگی شما می شود

کتاب «بیاندیشید و ثروتمند شوید»، نوشته ناپلئون هیل، کتابی است برای تغییر زندگی و دگرگون کننده! این کتاب، حاوی 15 فصل است. یک فصل از این کتاب به طور کلی به مقوله «تصمیم گیری» اختصاص یافته است. ممکن است بگویید که: «خب، من هم تصمیم گیری می‌کنم!»

اما آیا واقعا این کار را انجام می‌دهید؟ ممکن است که تصمیمات کوچک بگیرید، اما آیا تصمیمات بزرگ و مهم هم می‌گیرید؟ آیا دنبال چیزی که در زندگی می‌خواهید، می‌روید؟ آیا تابحال، هرچیزی که در زندگی خواسته‌اید را به دست آورده‌اید؟

حقیقت این است که تنها 3% مردم، آنطور که می‌خواهند زندگی می‌کنند، ماشینی که دوست دارند را سوار می‌شوند، به سفرهای دلخواهشان می‌روند، یا در خانه مورد علاقه‌شان زندگی می‌کنند. اما اغلب افراد اینطور نیستند و تغییر زندگی را در نظر نمی‌گیرند!

دلیل اینکه نمی‌توانند آنطور که می‌خواهند زندگی کنند را به شما می‌گویند! بهانه‌های متعددی برایتان می‌آورند که همه آن بهانه‌ها معقول و منطقی به نظر می‌رسند! و در صدر همه این بهانه‌ها، این است که «از پس هزینه‌هایش بر نمی‌آیند!»

اما واقعیت این است که ما در ثروتمندترین برهه تاریخ زندگی می‌کنیم؛ در این برهه از تاریخ، پول آسان‌ترین چیز برای بدست آوردن است. البته زمانی که به دست آوردنش را بلد باشید! زمانی که بتوانید «تصمیم گیری» را برای خود به یک عادت تبدیل کنید، آنگاه می‌توانید هرکاری که فکر می‌کنید نمی‌توانید را انجام دهید.

ناپلئون هیل در بخش مربوطه کتاب می‌گوید: «کسانی که به صورت فوری و قاطعانه تصمیم می‌گیرند، می‌دانند که دقیقا چه می‌خواهند و به طور کلی به آن خواسته می‌رسند. رهبران، در قدم به قدم زندگی خود سریع و قاطعانه تصمیم می‌گیرند و دلیل اینکه رهبر هستند هم همین است! جهان عادت دارد برای مردان و زنانی که کلام و عمل‌شان نشان می‌دهد که دقیقا می‌دانند به کجا دارند می‌روند، فضا ایجاد کند.»

تغییر زندگی باعث تغییر همه چیز خواهد شد

تغییر زندگی باعث تغییر همه چیز خواهد شد

او در ادامه دلیل اینکه ما در تصمیم گیری سریع و قاطعانه دچار مشکل هستیم را توضیح می‌دهد: «عدم تصمیم‌گیری، عادتی است که معمولا در دوران جوانی شکل می‌گیرد. هنگامی که یک جوان، بی‌هیچ هدف قاطعی به راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه می‌رود، این عادت «عدم تصمیم‌گیری» به حالتی دائمی تبدیل می‌شود. بزرگترین ضعف همه سیستم‌های آموزشی، این است که عادت تصمیم‌گیری قاطعانه را نه به جوانان آموزش می‌دهند و نه آن‌ها را تشویق به این کار می‌کنند!»

چرا این چنین است؟ حقیقت این است که ما با بخشی از شخصیت‌مان سر و کار داریم که اغلب افراد آن را درک نمی‌کنند. این چیزی که ما هستیم، خود واقعی‌مان نیستیم! ما بدن فیزیکی‌مان نیستیم! ما باید به بخش غیر فیزیکی وجودمان و تغییر زندگی توجه کنیم. برای تغییر زندگیتان، نگرش خود را تغییر دهید.

لینکلن، رئییس جمهور آمریکا، این مطلب را بسیار خوب بیان کرد: «باور کردن آنچه می‌بینیم و لمس می‌کنیم، اصلا نامش باور کردن نیست! پیروزی و نعمت در باور کردن چیزهایی است که نمی‌بینیم!»

بعد پنهان، اما حقیقی

در بحث «تصمیم گیری» و تغییر زندگی ما به سراغ بخش غیر فیزیکی و دیده نشدنی خود می‌رویم؛ چیزی که اغلب مردم نمی‌دانند که دارند! انیشتین می‌گوید: «ذهن شهودی، موهبتی مقدس است و ذهن منطقی، خدمتگزاری وفادار! اما ما جامعه‌ای ساخته‌ایم که به این خدمتگزار افتخار می‌کنند و آن موهبت را فراموش کرده‌اند!»

طبق گفته انیشتین، خدمتگزار چیست؟ همان حواس پنجگانه ماست؛ همان حسگرهای بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه. حواس پنجگانه ما برای این هستند که به ما کمک کنند با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنیم. اما باید این را بدانید که دنیای بیرون (دنیای فیزیکی)، چیزی جز جلوه دنیای درون (دنیای غیر فیزیکی) نیست.

استاد احمد محمدی
تغییر را با آغوش باز پذیرا باش؛ اگر تغییر نکنی، تعویض می‌شوی.
استاد احمد محمدی

گوشی‌های هوشمند ما، چیزی از معجزه کم ندارند. آن‌ها قدرتی بیش از قدرت کامپیوتری که اولین موشک را به فضا پرتاب کرد، دارند. اکنون ما داریم این تلفن‌های هوشمند و قدرتمند را در جیب‌مان حمل می‌کنیم! چطور چنین چیزی اتفاق می‌افتد؟ به این خاطر که بشر برای اختراع چنین چیزهایی، با بخش غیر فیزیکی خود سر و کار داشته است.

این بخش غیر فیزیکی، قدرت مطلق است. چطور باید به این قدرت مطلق برسیم؟ این قدرت به ما از سوی خدا هدیه داده شده است و در درون همه‌ ما وجود دارد! به ما چیزهایی هدیه داده شده که دیگر جانداران زنده آن‌ها را ندارند: ادراک، حافظه، تخیل، اراده، منطق و شهود (همان حس ششم.)

از شما می‌خواهیم برای مدتی، درک‌تان از خود را تغییر دهید. زیرا به گفته مرحوم وین دایر، «زمانی که دیدتان را نسبت به یک چیز تغییر دهید، چیزی که به آن نگاه می‌کنید تغییر می‌کند!»

تصمیم به تغییر زندگی بگیرید

تصمیم به تغییر زندگی بگیرید

همانطور که در مقاله 10 Things You Can Do Now to Change Your Life Forever از وبسایت lifehack.org اشاره شده است، اینکه اغلب مردم نمی‌توانند تصمیم بگیرند، بدین خاطر است که چگونگی رسیدن به خواسته‌شان را درک نمی‌کنند. آن‌ها نمی‌توانند به نادیده‌ها اعتماد کنند و همیشه راه‌هایی را برای رسیدن به خواسته‌شان در پیش می‌گیرند که بتوانند انتهایش را ببینند و برایشان منطقی به نظر برسد. به همین دلیل، هیچگاه زندگی‌شان تغییر نمی‌کند!

اگر می‌خواهید به هدفی برسید، اگر می‌خواهید در خانه‌ای که می‌خواهید زندگی کنید، ماشین مورد علاقه‌تان را برانید یا به سفر رویایی‌تان بروید، تنها باید تصمیم بگیرید و سپس به نادیده‌ها اعتماد کنید. شما باید با تمام وجود به رسیدن به آن خواسته ایمان داشته باشید و مطمئن باشید که آن خواسته مقدر شده است.

اگر تنها اندکی به آن تردید داشته باشید، هرگز دریافتش نخواهید کرد. شما برای رسیدن به آن خواسته باید از بخش غیر فیزیکی و پنهان وجود خود استفاده کنید. همان هدیه‌ای که انیشتین از آن صحبت می‌کرد.

شما می‌توانید با قدرت تجسم، آنچه در آینده می‌خواهید را در ذهن خود بسازید و سپس آن را به زمان حال خود بیاورید؛ یعنی همین حالا طوری رفتار کنید که انگار آن خواسته را دریافت کرده‌اید؛ مانند شخصی رفتار کنید که در آینده می‌خواهید باشید.

تصمیم گیری، ایمان، اقدام

وقتی خواسته‌مان مشخص شد، زمان تصمیم‌گیری فرا رسیده است! ممکن است امروز برای رسیدن به خواسته‌تان هیجان‌زده باشید و بگویید: «این چیزی است که می‌خواهم و به آن خواهم رسید!» اما چند لحظه بعد بگویید: «فعلا نمی‌توانم شروع کنم؛ باشد برای بعد! هر وقت پولش جور شد، اقدام می‌کنم!» روش درست تصمیم گیری را یاد بگیرید.

شما تا زمانی که تصمیم قاطعانه نگرفته‌اید، به پول نیازی ندارید! اینکه الان دارید به پولش فکر می‌کنید، یعنی هنوز تصمیم قاطعانه نگرفته‌اید! یا ممکن است بگویید: «به محض اینکه اوضاع روبراه شود، کسب و کارم را شروع می‌کنم!»

تا زمانی که تصمیم قاطعانه نگیرید، اوضاع هیچوقت روبراه نمی‌شود! زیرا زمانی که تصمیم قاطعانه می‌گیرید، همه چیز خود به خود شروع به جفت و جور شدن می‌کند.

اولین قدم تغییر زندگی را بردارید

اولین قدم تغییر زندگی را بردارید

پس اگر می‌خواهید به خواسته خود برسید، باید اولین قدم را بردارید؛ باقی چیزها خودشان جفت و جور می‌شوند. هرگز منتظر یک موقعیت یا شرایط ایده آل نباشید. اگر همین حالا شروع نکنید، شرایط ایده آلی پدید نخواهد آمد! به محضی که تصمیمی گرفته می‌شود (مثلا خرید خانه دلخواه) تا کمتر از 24 ساعت باید اقدامی صورت بگیرد. در غیر این صورت، تصمیم شما قاطعانه نیست و کائنات هم به آن اهمیتی نخواهد داد!

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
عادت ها

بنابراین، اگر تصمیم به خرید خانه گرفته‌اید، منتظر پول نباشید؛ همین حالا به سراغ اولین بنگاه معاملات املاک بروید و چند خانه را بازدید کنید. مطمئن باشید که شرایط به طور معجزه آسایی فراهم خواهد شد تا به خواسته‌تان برسید. تنها کافی است تصمیم بگیرید، به نیروهای پنهان و غیر فیزیکی خود ایمان داشته باشید و اقدام کنید. موفقیت، چیزی جز یک تصمیم نیست.

هر ساله و در هرکجای کشور سمینارها و کنفرانس‌هایی برگزار می‌شود که باعث ایجاد انگیزه می‌شوند و راه را برای شما روشن‌تر و واضح‌تر از قبل می‌کنند. تیم آکادمی بازار مفتخر است تا با اجرای اینگونه سمینارها به بهبود هرچه بهتر روند زندگی به شما کمک کند تا مسیر خود را آسان‌تر از قبل پیدا کرده و راحت‌تر به مقصد دلخواه خود برسید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی