۱۰ عادتی که باید ترک کنید تا فردی موفق شوید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۴ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

اگر می‌خواهید فردی موفق شوید، فکرهای سنتی و قدیمی را کنار بگذارید. فرد موفق کسی‌ست که خلاقانه کار می‌کند، نه به سختی!

هر فردی در رفتار و زندگی خود عاداتی دارد که این عادات می‌توانند تاثیر مثبت یا منفی در زندگی ما بگذارند. اما برخی از این عادات مانع موفقیت می‌شوند و مسیر رسیدن به اهداف را دشوار می‌کنند.

اگر می‌خواهید در مسیر مستقیم و کوتاهی به موفقیت برسید، باید چندین عادت را ترک کنید و روش زندگی خود را تغییر دهید. ادامه این مقاله را دنبال کنید تا این عادات مخرب را بشناسید.

عادات افراد موفق

۱. بررسی صفحات مجازی بدون فکر و اراده

بسیاری از ما در محل کار خود به اینترنت دسترسی داریم و بیشتر پاسخ سوالات خود را از جستجوی گوگل بدست می‌آوریم.

اینترنت به ما کمک می‌کند تا به جای هدر دادن زمان خود و پیدا کردن پاسخی از دایره‌المعارف‌های گوناگون، به سادگی راه حلی بیابیم.

اما اکثر ما پس آنلاین شدن، سوال خود را فراموش کرده و تمام صفحات مجازی شخصی و غیر شخصی را بررسی می‌کنیم. البته ممکن است این کار ما بدون اراده و فکر قبلی باشد.

بنابراین سعی کنید سوال خود را روی یک کاغذ بنویسید تا تنها بر این موضوع تمرکز کنید. در این صورت اگر آنلاین شدید، دیگر صفحات مجازی را بالا و پایین نمی‌کنید و پس از پیدا کردن پاسخ، آفلاین می‌شوید.

۲. مولتی تسکینگ یا انجام چند وظیفه در یک زمان

اکثر مردم تصور می‌کنند که می‌توانند به سادگی از عهده دو یا چند کار در یک زمان برآیند. این درحالیست که محققان به این نتیجه رسیده‌اند که تنها ۲٪ از کل جمعیت مولتی تسک هستند.

بنابراین مولتی تسکینگ یا انجام چند کار یا وظیفه در یک زمان، عادت نادرستی است که میزان تمرکز را کاهش می‌دهد. همچنین این استراتژی نادرست باعث ناقص ماندن کارها و عدم موفقیت می‌شود.

۳. بررسی ایمیل در طول روز

بررسی ایمیل در طول روز

دسترسی به اینترنت باعث شده تا اکثر مردم در طول روز بارها ایمیل خود را بررسی کنند. متاسفانه هر بار که ایمیل خود را چک می‌کنید، ۲۵ دقیقه از زمان مفید کاری را از دست می‌دهید.

سعی کنید عادت‌های خردی همچون بررسی چند باره ایمیل در طول روز را ترک کنید. بنابراین زنگ هشدار ایمیل‌تان را خاموش کنید یا تنها برای آغاز روز تنظیم کنید.

با این روش می‌توانید ۳۰ دقیقه بیشتر و مفیدتر به کارهای‌تان برسید و در مسیر موفقیت و اهداف‌تان حرکت کنید.

۴. جایزه غیر اخلاقی

شما تصمیم می‌گیرید رژیم بگیرید، هر روز ورزش کنید یا طبق برنامه منظمی کار کنید. اما برای ترغیب عادت خود یک جایزه غیر اخلاقی قرار می‌دهید. چرا که فکر می‌کنید «سزاوار» این جایزه هستید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
عادت ها

برای مثال شما تصمیم می‌گیرید عادت سالم غذا خوردن را در خود تقویت کنید. به خودتان قول می‌دهید اگر تا یک ماه غذای سالم بخورم، آخر ماه به فست فود می‌روم و ساندویچ می‌خورم.

اگر می‌خواهید عادت بدی را ترک کنید یا عادت خوبی را در خود ایجاد کنید، جایزه غیر اخلاقی را از ذهن خود بیرون کنید. جایزه ایجاد عادت تازه  باید با این عادت همسو باشد و باعث تقویت عادت جدید و پیشرفت‌تان شود.

۵. تعویق کارهای مهم به آخر شب

تعویق کارهای مهم به آخر شب

اکثر مردم صبح‌ها سعی می‌کنند کارهای ساده را انجام دهند و وظایف دشوار را به آخر شب به تعویق بیاندازند.

این عادت بسیار نادرست است و باعث می‌شود کارهای مهم ناقص و بی‌نتیجه بمانند. چرا که هنگام شب جسم و ذهن ما خسته است و نیاز به استراحت دارد. با این حال شما انتظارات بالاتری از ذهن خود دارید.

تحقیقات نشان می‌دهد انسان‌ها میزان قدرت محدودی دارند که در طول روز کم‌تر می‌شود.

با توجه به نتایج این تحقیقات و تجربیات فردی، بهتر است کارهای سخت و چالش برانگیز را در صبح انجام دهید و شب‌ها به جای کار بیشتر، استراحت کنید.

۶. قرار ملاقات‌های متعدد

هیچ چیزی همچون قرار ملاقات‌های متعدد باعث کاهش خلاقیت و موفقیت نمی‌شود! سعی کنید ملاقات‌های کاری که اهمیت چندانی ندارند را به صورت پیام، ایمیل یا ویدیو چت انجام دهید.

افراد موفق کسانی هستند که قرار ملاقات‌های غیر ضروری را نمی‌پذیرند. چرا که نمی‌خواهند زمان مفید خود را از دست دهند و از برنامه‌شان عقب بمانند.

۷. پشت میز نشینی در تمام ساعات کاری

اکثر کارمندان تمام ساعات کاری خود را پشت میز می‌نشینند و حرکتی به جسم خود نمی‌دهند. این کار علاوه بر بروز بیماری‌های جسمی از جمله کمردرد و گردن درد، ذهن شما را خسته می‌کند.

سعی کنید حتی برای نوشیدن یک لیوان چای یا قهوه از صندلی خود بلند شوید و راه بروید. همچنین حتما زمان استراحت و نهار قدم بزنید.

شما از احساس تازگی و شادابی خود غافلگیر می‌شوید و دیگر احساس خستگی نمی‌کنید. ذهن شاداب ایده‌های قابل توجهی ارائه می‌دهد و شما با انرژی بیشتری به کارتان ادامه می‌دهید.

۸. تنظیم دوباره آلارم صبحگاهی

آیا تصور می‌کنید اگر بارها آلارم ساعت‌تان را تنظیم کنید تا دوباره زنگ بزند، می‌توانید بیشتر بخوابید و استراحت کنید؟ حقیقت این است که این عادت ضرر بیشتری نسبت به سودش دارد.

هنگامی که شما با اولین آلارم بیدار می‌شوید، غده درون ریز بدن هورمونی به منظور هشیاری شما ترشح می‌کند تا برای آغاز روزتان آماده شوید. اما اگر دوباره بخوابید، این روند را کُند می‌کنید.

علاوه بر این، ۹ دقیقه خواب اضافه شما را سرحال‌تر نمی‌کند و بدن به خواب عمیق و مورد نیاز نمی‌رود.

خواب مناسب در طول شب باید خلاقیت، انرژی، شادی و آرامش شما را بیشتر کند. بنابراین سعی کنید مقدار زمان خواب‌تان را تنظیم کنید تا برای ۵ دقیقه خواب بیشتر آلارم ساعت را دوباره تنظیم نکنید.

۹. برنامه‌های متعدد

برنامه‌های متعدد

افراد «کامل باش» یا «کمال گرا» سعی می‌کنند تعداد برنامه روزانه خود را بیشتر کنند تا اهدف بزرگتری را در بر بگیرند.

متاسفانه اکثر این برنامه‌ها ناقص می‌مانند یا ممکن است اتفاق ناخواسته‌ای همچون بیماری، برنامه‌های شما را بهم بریزد.

به جای آنکه برنامه‌های متعددی در طول روز قرار دهید، تنها برای چهار یا پنج ساعت از روزتان برنامه ریزی کنید. با این روش تعداد کارهای‌تان محدودتر می‌شود و کاری ناقص نمی‌ماند.

۱۰. قراردادن تلفن همراه کنار تختخواب

افرادی که پیش از خواب از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند بهتر است بدانند که نور صفحه تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ به بینایی آسیب می‌رساند و تولید ملاتونین (هورمونی که سیکل خواب را منظم می‌کند) را مختل می‌کند.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که هرچقدر هورمون ملاتونین در بدن کمتر تولید شود، خطر بروز افسردگی بیشتر می‌شود. بنابرین پیش از خواب تلفن همراه یا هر دستگاه دیجیتال را کنار بگذارید و سعی کنید کتاب ساده‌ای بخوانید.

5/5 - (2 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

  1. نکته جالبی که لذت بردم:
    پاداشی که در ازای اجرای عادت، برای خود درنظر میگیریم باید همسو و در راستای عادت دلخواه باشه و به نحوی تقویت کننده عادت مذکور باشه.🌷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی