از آخرین دفعه‌ای که در محیطی مثبت حضور داشتید، چقدر می‌گذرد؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۹ شهریور, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰

آیا در یک محیط مثبت زندگی می‌کنید؟ این محیط‌ها چه تاثیری در موفقیت ما دارند؟ افراد موفق با چه کلیدهایی به این جایگاه دست پیدا کرده‌اند؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

محیط مثبت

آیا یادتان هست آخرین باری که در یک محیط مثبت‌ و انرژی بخش حضور  داشتید، چند ساعت قبل، چند روز قبل یا چند ماه قبل بوده است؟ پاسخ این سوال که چه زمانی در محیط مثبت بوده‌اید وضعیت زندگی و موفقیت شما را مشخص می‌کند.

هر انسانی نیازمند تجربه حضور در محیط مثبت و پویا و هم‌کلام‌شدن با افراد مثبت‌اندیش است تا بتواند در مسیر موفقیت قرار بگیرد. شاید بپرسید، در اطراف من افراد مثبت ‌اندیش زندگی ‌نمی‌کنند، پس تکلیف من چیست و چه کار باید بکنم؟ پاسخ روشن است، باید خود را در معرض حضور در محیط مثبت قرار دهیم. تاثیر نگرش مثبت و نگاه خوب در زندگی را دست کم نگیرید.

یکی از این محیط‌‌های پویا، سمینارهایی است افراد دیگری با همین شرایط در آن حضور پیدا می‌کنند. شرکت در چنین سمینارهایی فرصتی برای هم‌اندیشی و هم‌کلام شدن با افرادی که خواهان تغییر در زندگی خودشان هستند، فراهم می‌کند.

 در این مقاله قصد داریم چند راز ساده، اما مهم که می‌توانند در موفقیت ما تاثیرگذار باشند، معرفی کنیم:

چهار راز افراد موفق

همه دنبال رسیدن به رازهای موفقیت هستند، همه تمایل دارند به فردی موفق در زندگی تبدیل شوند. اما برای رسیدن به این هدف، چه رازهایی وجود دارد. شما قطعا می‌توانید به موفقیت برسید.

وقتی فردی مثل دکتر آیوان میسنر، بنیانگذار BNI، بزرگ‌ترین سازمان شبکه‌های تجاری جهان که درآمدی ۶ میلیارد دلاری دارد از شما بپرسد: « آیا می‌خواهید راز موفقیت را بدانید؟» قطعا جواب شما بله است.

اما راز موفقیت در چیست؟ فقط کافی است چهار کلید اصلی موفقیت را در دست بگیرید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
افراد مثبت

۱. افراد موفق نسبت به اهداف‌شان امیدوارند

وارن بنیس در کتاب «تبدیل شدن به یک رهبر» می‌گوید: «رهبری یعنی توانایی تبدیل خیالات و افکار ذهنی به واقعیت محض.»

برای این‌کار باید بتوانید به یک سوال به طور دقیق پاسخ دهید: من از زندگی چه می‌خواهم و به دنبال چه هستم؟ ممکن است برای این سوال هر جوابی داشته باشید، این مهم نیست، مهم این است که شما واقعا چه می‌خواهید. چشم انداز و هدف زندگی خودتان را مشخص کنید.

استاد احمد محمدی
افراد موفق به آینده فکر می‌کنند و افراد معمولی به گذشته.
استاد احمد محمدی

یک ویژگی مشترک و مهم بین افراد موفق این است که اهداف‌شان را می‌نویسند و دیگر این‌که روی آن‌ها اهداف متمرکز هستند. دست به کار شوید و لیست اهداف و کارهایی که باید انجام دهید را تهیه کنید.

۲. افر‌اد موفق صداقت دارند

صداقت و راستگویی از ویژگی‌های مهم افراد موفق است. به‌عنوان مثال شرکت‌ها زمانی که شکست را تجربه می‌کنند اگر از دلایل شکست‌شان صادقانه صحبت نکنند قطعا بارها و بارها آن را تجربه خواهند کرد. مشکلات و شکست‌ها سمومی هستند که پادزهرش در دستان شماست.

بنابراین مسئولیت شکست‌های‌تان را برعهده بگیرید و آن‌ها را بپذیرید، این کاری است که باید بکنید. مدیر و رهبران واقعی هرگز به خودشان دروغ نمی‌گویند.

۳. افراد موفق قدرشناس هستند

محیط مثبت و موفقیت

بدون قدردانی، چیزهای خوب زندگی را نمی‌بینید و نمی‌شناسید و برای بودن‌شان تشکر نمی‌کنید و اینطور است که دید و نگرشی منفی پیدا خواهید کرد. شکرگزاری، راهکاری برای پایان همه رنج‌ها است.

اگر حالا  برای چیزهایی که دارید قدرشناس نباشید، شاید برای چیزهایی که می‌خواهید بدست آورید انگیزه کمتری داشته باشید. همیشه به دنبال بهانه‌ای باشید برای قدرشناسی، به قول معروف «شکر نعمت، نعمتت افزون کند.»

۴. افر‌اد موفق سازگار هستند

موفقیت به این معنی نیست که شکست نخوریم، بلکه به معنای این است که در صورت شکست از آن درس بگیریم. یک گفته خیلی مشهور از ادیسون این جمله را تایید می‌کند: « من شکست نخوردم، تنها ۱۰۰۰۰ راه را پیدا کردم که کار نمی‌کرد.»

مهم‌ترین نکته این است که باید یادگیری اساسی را بیاموزیم. افراد موفق آینده‌نگرند و این تفاوت بین موفقیت و شکست است، یعنی قسمت‌های مختلف برنامه آینده‌شان را بررسی کرده و نقاط قوت و ضعفش را می‌شناسند و آن‌ها را تقویت می‌کنند. اگر در زندگی شکست نخورده‌ای یعنی هیچ تلاشی نکرده‌ای.

آن‌ها می‌دانند که شاید شکست بخورند اما مهم این است که بدانند برای چه و چرا شکست خورده‌اند. با دانستن دلیل، آن را بهبود بخشیده و مجددا تلاش می‌کنند.

همه ما اینطور مالک رازهایی می‌شویم برای رسیدن به موفقیت. پس حتی شده با یک گام کوچک شروع کن و آهسته و پیوسته قدم بردار و ادامه بده تا به هدف نهایی خود برسی، هرگز متوقف و تسلیم نشو. شکست یعنی کسب تجربه برای شروع مجدد.

برای آشنایی هرچه بیشتر با ویژگی‌ها و کلیدهای افراد موفق می‌توانید از بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» استفاده نمایید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی