سخنرانی ویل اسمیت – ترس های نابجا

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۷ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۰ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

ویل اسمیت در  سال 1968 درآمریکا متولد شد. ویل اسمیت دومین فرزند خانواده بود و اسم پدر و مادرش ویلارد سی و کرولاین اسمیت است. خانواده اسمیت از نژاد آفریقایی – آمریکایی بودند.

ویل‌ اسمیت‌ یکی‌ از هنرپیشه‌ های‌ سیاه‌ پوست‌ معروف هالیوود می باشد.اسمیت با نقش‌ آفرینی‌ در فیلم‌ هایی‌ مانند وصلت‌، پسران‌ بد و مردان‌سیاه‌ پوش‌ توانست‌ به‌ موفقیت‌ بین‌ المللی‌ برسد. ویل اسمیت نه‌ تنها در عرصه‌ سینما بلکه‌ در صحنه‌ خوانندگی‌ نیز حضوری‌ پررنگ‌ دارد. ویل‌ اسمیت‌ یکی‌ از هنرپیشه‌ هایی‌ است‌ که‌ با تبعیض‌ نژادی‌ در آمریکا مبارزه‌ میکند و تاکنون‌ چندین‌ بار دست‌ به‌ فعالیت‌ های‌ بشر دوستانه‌ به‌ ویژه‌ برای‌ سیاه‌ پوستان‌ زده‌ است‌.

در این قسمت سخنرانی تاثیر گذار از ویل اسمیت در مورد ترس را برایتان آماده کرده ایم:

یک روز که با دوستانتان در حال خوردن غذا هستید به شما پیشنهاد میشود که فردا  برای چتر بازی به بیرون بروید و شما هم قبول میکنید وقرار میگذارید که همه باهم بروید . اما وقتی شب میرسد و میخواهید بخوابید یک دفعه وحشتی به سراغتان می آید . و حس میکنید که دارین از یک هواپیما به بیرون میپرید و با خود میگویید که چرا باید این کار را بکنم ؟

همانطور که دراز کشیده اید بدترین خواب عمرتان را تجربه میکنید . و فردای آن روز به جایی که قرار بود با دوستانتان بروید حضور می یابید . سوار اتوبوس میشوید و با خود فکر می کنید که آیا دوستانتان نیز همچین شبی داشته اند . زیرا همه ی آن ها نشان دادند به ظاهر که چتر بازی را دوست دارند . و شما بین دوستانتان نمیخواهید فردی کودن و ترسو باشید که نمیخواهد از هواپیما بپرد ، به آنجا میرسید و تمام وسایل ایمنی هم همراهتان است و اطرافیانتان میگویند اگر چتر باز نشود چه کار کنیم ؟

هواپیما بالاتر وبالاتر می رود وبه ارتفاع 14000 پایی میرسید ، و میفهمید که یک چراغ هم نیز وجود دارد به رنگ قرمز ،سبز و زرد . و شما هیچ اطلاعی از آن ندارید و نمی دانید قرار است چه اتفاقی بیفتد . منتظرید که چراغ زرد میشود بعد سبز و یکی در هواپیما را باز می کند . و متوجه میشوید هرگز نترسیدید آنقدری که الان در یک هواپیمای درباز هستید . جلوتر می روید و یک نفر شما را تا لبه ی هواپیما میبرد . و اکنون دیگر وقتش رسیده اما وقتی به پایین نگاه میکنید در حده مرگ ترسیده اید . تا سه شماره میشمارن سپس با شماره دو شما را به پایین می اندازند . چون همه در شماره 3 خودشان را عقب میکشند . در حال افتادن به پایین فریاد میکشید و در یک لحظه متوجه میشوید بهترین لحظه ی زندگیتان را تجربه میکنید و در حاله پروازید . ولی حس نمیکنید که در حال سقوط  هستید گویی بر روی باد سوار شده اید . و اکنون در جریان قرار گرفته اید و ترسی ندارید و متوجه میشوید که در حساس ترین نقطه ی خطر قرار دارید و کمترین میزان ترس را دارید و برایتان شگفت انگیز است زیرا در حال پروازید و واقعا این کار را دارید انجام می دهید 20 ثانیه ،25 ثانیه و الی آخر .

و ، وقت کافی را برای لذت بردن دارید . و حالا چرا باید در شبه قبل در رختخواب بترسید و این ترس برای چیست؟

چرا وقتی در مسیر هستید میترسید چرا از صبحانه ات لذت نمیبری ؟ این ترس چه کمکی به شما میکند اصلا برای چه و ترس از چه چیز؟

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
ترس از دست دادن

چون شما که هنوز نزدیک هواپیما نشده اید . و تمام راه حل برای این موضوع سعی در برداشتن یک قدم به جلو است . و این ترس فقط روزه شما را خراب میکند و حتی لازم نیست خودتان بپرید . و ناگهان در همان لحظه که باید وحشت کنید متوجه میشوید در حال تجربه ی یکی از بهترین لحظات زندگیتان هستید . و خداوند برای شما در پشت این ترس ها بهترین چیز ها را قرار داده است و پشت تمام ترس هایتان بهترین چیز های زندگی منتظرتان است .

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی