سخنرانی دارن هاردی -فواید شکر گزاری از داشته ها

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۸ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

شکرگزاری یکی از انتخاب های ما است، و اگر چندین بار آن را تکرار کنید در نتیجه آن به یک عادت تبدیل می شود. و عادت های ما از دلایل اصلی موفقیت و شکست های ما هستند. اگر عادت داشتن رفتارمثبت را در خود پرورش دهید، موفقیت و شادی و سلامتی و فراوانی نعمت برای شما تضمین شده است. و برای این کار لازم است فقط هر روز چند دقیقه را به تفکر کردن درباره داشته هایتان اختصاص دهید. در روز تنها چند دقیقه زمان بگذارید، همه اهداف خود را فراموش کنید و تنها به جایگاه اکنونتان بیندیشید. اگر به داشته ها و جایگاه فعلی خود بیندیشید متوجه خواهید شد که چقدر لطف خداوند شامل حال شما شده است. وقتی که به داشته های فعلی‌تان فکر میکنید ذهنیت کمبود در شما از بین می رود و ذهنیت دارا بودن جایگزین آن می شود. در مسیر رسیدن به اهداف جدید شما باید خود را فرد دارایی بدانید که قصد دارید به اهداف و دستاوردهای بالاتری دست پیدا کنید.

در زیر چند مزیت مهم شکرگزاری از دیدگاه دارن هاردی آورده شده است:

1. سلامتی روح و جسم

تحقیقات گسترده ای در این مورد صورت گرفته است و مشخص شده است که شکرگزاری سلامت روحی و جسمی شما را افزایش می دهد. شکرگزاری اضطراب، ترس و نگرانی را از بین می برد و از بیماری ها جلوگیری می کند، که در ارتباط مستقیم با افکارمان هستند، مثل بیماری های قلبی و بیمارهای مربوط به سیستم اعصاب. به وضعیت فعلی خود نگاهی بیندازید، اگر از نظر روحی و جسمی احساس درماندگی می کنید می توانم به شما قول بدهم که فردی شکرگزار نیستید و قدر نعمت ها و داشته های خود را نمی دانید.

2. روابط با دیگران

عکس جول اوستین در شماره اخیر مجله موفقیت به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و موفق‌ترین مردان امورزه در جهان به چاپ رسید، در طی مصاحبه اختصاصی که با او داشتم، در زمینه روابط گفت: در یک رابطه، طرف مقابل حداکثر 80 درصد نیازهای شما را برطرف می‌کند.اما خیلی از ماها تمام توجه مان بر روی آن 20 درصد نیازی است که برطرف نشده . پس کم کم احساس نارضایتی درون ما به وجود می آید و به دنبال ارضای آن 20 درصد در فردی دیگر می گردیم. این موضوعات در بیشتر موارد سبب جدایی می شود، غافل از اینکه فرد جدید نیز حداکثر 80 درصد از نیاز ما را برطرف می کند.

بر اساس گفته های جول اوستین فقط یک راه وجود دارد که بتوانید در زندگی مشترک خود احساس رضایت درونی و خوشبختی داشته باشید و این است که فقط بر روی آن 80 درصد تمرکز کنید. در این صورت سبب میشود نوع برخورد و رفتار شما نسبت به همسرتان به طور کامل تغییر کند و حتی رفتار طرف مقابل نیز نسبت به شما تغییر یابد. و شکرگزاری سبب می شود رابطه ای معنادارتر داشته باشید.

3. وفور نعمت و دوره ثروت

شکرگزاری شما را توانگر می کند. زمانی که نسبت به زندگی نگاهی پر از حس شکرگزاری داشته باشید آن موقع است که فرصت ها و موقعیت هایی را می بینید که تا به حال اصلاً به آن ها توجه نکرده بودید. وقتی که شکرگزاری به بخشی از وجود شما مبدل شود حتی نوع راه رفتن و صحبت کردن شما نیز تغییر میابد، نوع برخورد شما به طور کامل با کسانی که در ارتباط هستید عوض میشود و همین موضوع باعث می شود تعداد افراد بیشتری تمایل داشته باشند شریک تجاری شما شوند و یا اینکه مشتریان زیاد تری جذب شما می شوند و کسب و کارتان پیشرفت میکند و به همین نسبت ثروت و فراوانی بیشتری در زندگی شما جاری می شود. در واقع قانون شکرگزاری مثل یک آهن ربا عمل می کند و فراوانی نعمت را به سوی زندگی شما جذب می کند.

 با عادت شکرگزاری نعمت های بیشتری به سمت شما جذب می شود. شکرگزاری سبب می شود افکار و دنیای درون ما کاملاً تغییر یابد و همانطور که می دانید با تغییر دادن دنیای درون خود دنیای بیرون ما هم تغییر می کند و اتفاقات خوب بیشتری برای ما اتفاق می افتد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
دستور سفارش به کائنات

پس مراقب باشید که آنقدر غرق اهداف آینده خود نشوید که داشته های اکنون خود را از یاد ببرید. این توصیه را جدی بگیرید، فکر و تمرکز خودتان را از نداشته ها و شکست هایتان بردارید و در عوض بر روی داشته ها و موفقیت هایی که تا به حال به دست آورده اید متمرکز شوید. اگر بتوانید به چنین نگرش و طرز فکر مثبتی دست یابید آنوقت هیچ هدف غیر ممکنی برای شما وجود نخواهد داشت.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی