سخنرانی جیم کوییک – 10 عادت صبحگاهی برای افزایش تمرکز

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۳ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ شهریور, ۱۴۰۰
سخنرانی جیم کوییک - 10 عادت صبحگاهی برای افزایش تمرکز

هر آدم موفقی می‌داند که صبح مهم‌ترین بخش روز است و کارها و عادت‌های او در صبح بر کل روزش تاثیر خواهد گذاشت‌. اگر زندگی شما به‌گونه‌ای است که در طی روز نیاز به تمرکز بالا دارید‌ ولی نمی‌توانید تمرکز خود را حفظ کنید و دچار مشکل می‌شوید با عادت‌های صبحگاهی مناسب می‌توانید تمرکز خود را افزایش دهید.

این عادت‌ها حاصل سال‌ها مطالعه و تحقیق می‌باشد و با استفاده از آن‌ها مسلما نتایج چشمگیری خواهید داشت. اولین کاری که بعد از برخاستن از خواب در صبح‌ انجام می‌دهید چیست؟ آیا پتو را روی سر خود می‌کشید تا صدای زنگ ساعت که برای صبح گذاشته‌اید را نشنوید و دوباره می‌خوابید؟

شاید اولین کاری که صبح انجام می‌دهید این باشد که گوشی همراه‌تان را دست بگیرید و ایمیل و پیام‌هایتان را چک کنید یا اخبارها رو مرور کنید؟ آیا می‌توانید یک روز را بدون گوشی همراه خود سپری کنید؟ اغلب افراد زمانیکه صبح از خواب برمی‌خیزند تمرکز و هوشیاری کاملی ندارند. برخی افراد زودتر از این حالت خارج می‌شوند و بعضی کمی طول می‌کشد.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

جیم کوییک و 10 عادت صبحگاهی

بیشتر اوقات برای ما این سوال به وجود می‌آید که هر صبح برای راه اندازی مغز و افزایش تمرکز چه کار باید کرد؟ جیم کوییک یکی از متخصصان حوزه افزایش بهره وری و تمرکز است به ما می‌آموزد تا با انجام چند عادت صبحگاهی بسیار ساده و ایجاد چند تغییر بسیار کوچک، سطح تمرکز و روند بهره وری خود را به صورت قابل توجهی بالا ببریم. با این 10 عادت ساده می‌توان گام‌های بسیار بزرگی به سمت موفقیت برداریم.

1. خواب های خود را به یاد بیاورید

خواب های خود را به یاد بیاورید

بیشتر اوقات وقتی که وقتتان را صرف یادگیری و کار کردن روی حل کردن مشکلی می‌کنید، راه حلی به ذهنتان نمی‌رسد، باید بدانید که وقتی می‌خوابید هرگز ذهنتان متوقف نمی‌شود و ضمیر ناخودآگاه شما روی آن مشکلات کار می‌کند و بینش و راه حل‌های خوبی به ذهنتان می‌رسد. بنابراین تلاش کنید رویاهایی که در شب می‌بینید را به یاد بیاورید.

 2. تخت خود را پس از بیدار شدن مرتب کنید

این کار به دو جهت از اهمیت برخوردار است. اول اینکه وقتی اتاق‌تان مرتب باشد ذهنتان نیز مرتب می‌شود. دلیل دوم این است که هر کس می‌خواهد روزش را با موفقیت شروع کند. پس روزتان را به خوبی آغاز کنید.

استاد احمد محمدی
روزانه زمانی را به خودت اختصاص بده، برای نگرشت، تخیلت و اهدافت.
استاد احمد محمدی

فقط دو دقیقه زمان بگذارید و تخت‌تان را مرتب کنید. همین امر کوچک سبب ایجاد حس کامیابی و موفقیت را در ابتدای صبح در شما به وجود می‌آورد، چون شما کاری را در همان شروع روز به انجام داده‌اید.

3. آب بنوشید

%80 مغز از آب تشکیل شده است. خیلی از افراد بدنشان بی آب است. برای مغز بسیار مهم است که به اندازه کافی آب بنوشید. زیرا به هنگام خواب، آب زیادی از دست می‌دهید. پس صبح‌ها آب بنوشید.

4. در صبح با دست مخالف مسواک بزنید!

در صبح با دست مخالف مسواک بزنید!

با دست مخالف خود مسواک بزنید. استفاده از دست مخالف برای انجام کارهایی چون خوردن یا مسواک زدن، ارتباط عصبی بیشتری در مغز شما به وجود می‌آورد، عملکرد مغزتان بهبود می‌یابد و تمرکزتان بالا می‌رود.

5. نفس عمیق را هیچ وقت فراموش نکنید

علاوه بر آب، مغز به اکسیژن هم نیاز دارد. برای اینکه احساس خستگی نکنید مجبورید اکسیژن به بدنتان برسانید. مغز به طور متوسط 2% از وزن بدنتان را تشکیل می‌دهد اما 20% مواد مغزی و اکسیژن را مصرف می‌کند.

بنابراین خیلی مهم است که تمرین نفس عمیق را به یک عادت صبحگاهی تبدیل کنید. در همان ابتدای صبح 5 دقیقه روی صندلی بنشینید و چشمانتان را ببندید و به آرامی نفس عمیق بکشید و در هنگام نفس کشیدن فقط به دم و بازدم خود توجه کنید.

6. چای بنوشید و یادداشت برداری کنید!

چای به دلیل داشتن کافئین تمرکزتان را بالا می‌برد، در هنگامی که چای صبحگاهی خود را می‌نوشید، دفترچه یادداشتی بیاورید و برنامه روزانه‌تان را بنویسید.

یادداشت برداری سبب افزایش قدرت مغز می‌شود. شما با یادداشت برداری دقیقا می‌دانید که در طول روز چه کارهایی را می‌خواهید انجام بدهید و سرگردان نمی‌شوید وقتتان را هدر نمی‌دهید.

با این کار مغز شما روند منظمی پیدا می‌کند و تمرکزتان برای انجام کارها بیشتر می‌شود. افرادی مانند آلبرت انشتین و داوینچی همواره افکار خود را روی کاغذ می‌نوشتند، در واقع یادداشت برداری و نوشتن افکارشان روی کاغذ سبب شده است در زمینه کاریشان به نابغه تبدیل شوند، پس روزتان را با افکار پراکنده در سرتان شروع نکنید، قلم و کاغذی بردارید و به افکاره خود نظم دهید.

7. شکرگزاری کنید!

باید چیزهایی را که بابتش شکرگزار هستید را بنویسید. مغز با شکرگزاری رشد و پیشرفت می‌کند؛ به عقیده جیم کوییک اگر نتوانید بابت چیزهایی که از قبل دارید شکرگزار باشید، چیزهایی که می‌خواهید به شما داده نمی‌شود.

اگر می‌خواهید احساس شکرگزاری را به سرعت احساس کنید، فقط تمام چیزهایی را بشمارید که در زندگی دارید، چیزهایی که با پول قابل خریدن نیستند، تحقیقات نشان داده‌اند که عادت شکرگزاری باعث طول عمر بالای شما می‌شود.

 8. چند دقیقه ورزش صبحگاهی داشته باشید

چند دقیقه ورزش صبحگاهی داشته باشید

هر صبح 3 تا 4 دقیقه تمرین با شدت زیاد داشته باشید به طوری که ضربان قلب‌تان افزایش یابد. نکته‌ای در این رابطه است که هر چیز که برای قلب‌تان خوب باشد، معمولا برای سرتان نیز خوب است. زمانی که ضربان قلبتان بالا برود، خون و اکسیژن بیشتری در مغز جریان می‌یابد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
تمرکز روی هدف یا تمرکز روی افراد؟

9. آب میوه مخصوص بنوشید!

میوه‌های مشخصی وجود دارند که برای مغز مفید هستند. دو میوه زغال اخته و آواکادو خیلی برای مغز مفید هستند. می‌توانید با مخلوط کردن آن‌ها معجونی صبحگاهی برای مغزتان آماده کنید.

10. 30 دقیقه مطالعه

وقتی که هر روز چند دقیقه را به مطالعه می‌پردازید. مدیران همیشه در دسته مطالعه کنندگان قرار می‌گیرند. مدیران موفق 4 تا 6 کتاب در ماه می‌خوانند. پس هیچگاه عادت مطالعه را به تعویق نیندازید.

همیشه به خاطر داشته باشید که شما ابتدا عادت‌هایتان را می‌سازید، سپس عادت‌هایتان شما را می‌سازند. این نکات دهگانه را به عادت هر روزه خود تبدیل کنید و از نتیجه آن لذت ببرید.

3/5 - (6 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی