مقالاتموفقیت / انگیزشی

سخنرانی جیم کوییک – 10 عادت صبحگاهی برای افزایش تمرکز

بیشتر اوقات برای ما این سوال به وجود می آید که هر صبح برای راه اندازی مغز و افزایش تمرکز چه کار باید کرد؟ جیم کوییک یکی از متخصصان حوزه افزایش بهره وری و تمرکز است به ما می آموزد تا با انجام چند عادت صبحگاهی بسیار ساده و ایجاد چند تغییر بسیار کوچک، سطح تمرکز و روند بهره وری خود را به صورت قابل توجهی بالا ببریم . با این 10 عادت ساده می توان گام های  بسیار بزرگی به سمت موفقیت برداریم.

1. خواب های خود را به یاد بیاورید.

بیشتر اوقات وقتی که وقتتان را صرف یادگیری و کار کردن بر روی حل کردن مشکلی می کنید، راه حلی به ذهنتان نمی رسد، باید بدانید که وقتی می خوابید هرگز ذهنتان متوقف نمی شود و ضمیر ناخودآگاه شما روی آن مشکلات کار می کند و بینش و راه حل های خوبی به ذهنتان می رسد. بنابراین تلاش کنید رویاهایی که در شب میبینید را به یاد بیاورید.

2. تخت خود را پس از بیدار شدن مرتب کنید.

این کار به دو جهت از اهمیت برخوردار است . اول اینکه وقتی اتاق تان مرتب باشد ذهنتان نیز مرتب می شود. دلیل دوم این است که هر کس می خواهد روزش را با موفقیت شروع کند. پس روزتان را به خوبی آغاز کنید. فقط دو دقیقه زمان بگذارید و تخت تان را مرتب کنید. همین امر کوچک سبب ایجاد حس کامیابی و موفقیت را در ابتدای صبح در شما به وجود می آورد ، چون شما کاری را در همان شروع روز به انجام داده اید .

 

3. آب بنوشید.

80%  مغز از آب تشکیل شده است.  خیلی از افراد بدنشان بی آب است. برای مغز بسیار مهم است که به اندازه ی کافی آب بنوشید. زیرا به هنگام خواب، آب زیادی از دست می دهید. پس صبح ها آب بنوشید.

 

4. در صبح با دست مخالف مسواک بزنید!

با دست مخالف خود مسواک بزنید. استفاده از دست مخالف برای انجام کارهایی چون خوردن یا مسواک زدن، ارتباط عصبی بیشتری در مغز شما به وجود می آورد، عملکرد مغزتان بهبود می یابد و تمرکزتان بالا می رود.

 

5. نفس عمیق را هیچ وقت فراموش نکنید.

علاوه بر آب، مغز به اکسیژن هم نیاز دارد. برای اینکه احساس خستگی نکنید مجبورید اکسیژن به بدنتان برسانید. مغز به طور متوسط 2% از وزن بدنتان را تشکیل می دهد اما 20% مواد مغزی و اکسیژن را مصرف می کند. بنابراین خیلی مهم است که تمرین نفس عمیق را به یک عادت صبحگاهی تبدیل کنید. در همان ابتدای صبح 5 دقیقه بر روی صندلی بنشینید و چشمانتان را ببندید و به آرامی نفس عمیق بکشید و در هنگام  نفس کشیدن فقط به دم و بازدم خود توجه کنید.

سخنرانی جیم کوییک - 10 عادت صبحگاهی برای افزایش تمرکز

6. چای بنوشید و یادداشت برداری کنید!

چای به دلیل داشتن کافئین تمرکزتان را بالا می برد، در هنگامی که چای صبحگاهی خود را می نوشید، دفترچه یادداشتی بیاورید و برنامه ی روزانه تان را بنویسید. یادداشت برداری سبب افزایش قدرت مغز می شود.  شما با یادداشت برداری دقیقا می دانید که در طول روز چه کارهایی را می خواهید انجام بدهید و سرگردان نمیشوید وقتتان را هدر نمی دهید. با این کار مغز شما روند منظمی پیدا میکند و تمرکزتان برای انجام کارها بیشتر می شود . افرادی مانند آلبرت انشتین و داوینچی همواره افکار خود را بر روی کاغذ می نوشتند، در واقع یادداشت برداری و نوشتن افکارشان بر روی کاغذ سبب شده است در زمینه کاریشان به نابغه تبدیل شوند، پس روزتان را با افکار پراکنده در سرتان شروع نکنید، قلم و کاغذی بردارید و به افکاره خود نظم دهید.

استاد احمد محمدی

7. شکرگزاری کنید!

باید چیزهایی را که بابتش شکرگزار هستید را بنویسید. مغز با شکرگزاری رشد و پیشرفت می‌کند؛ به عقیده جیم کوییک اگر نتوانید بابت چیزهایی که از قبل دارید شکرگزار باشید، چیزهایی که می‌خواهید به شما داده نمی شود. اگر می خواهید احساس شکرگزاری را به سرعت احساس کنید ، فقط تمام چیزهایی را بشمارید که در زندگی دارید، چیزهایی که با پول قابل خریدن نیستند، تحقیقات نشان داده اند که عادت شکرگزاری باعث طول عمر بالای شما می شود.

8. چند دقیقه ورزش صبحگاهی داشته باشید.

هر صبح 3 تا 4 دقیقه تمرین با شدت زیاد داشته باشید به طوری که ضربان قلب تان افزایش یابد. نکته ای در این رابطه است که هر چیز که برای قلب تان خوب باشد، معمولا برای سرتان نیز خوب است. زمانی که ضربان قلبتان بالا برود، خون و اکسیژن بیشتری در مغز جریان می یابد.

 

9. آب میوه مخصوص بنوشید!

میوه های مشخصی وجود دارند که برای مغز مفید هستند. دو میوه ی زغال اخته و آواکادو خیلی برای مغز مفید هستند. می توانید با مخلوط کردن آنها معجونی صبحگاهی برای مغزتان آماده کنید.

سخنرانی جیم کوییک - 10 عادت صبحگاهی برای افزایش تمرکز

10. 30 دقیقه مطالعه.

وقتی که هر روز چند دقیقه را به مطالعه می پردازید . مدیران همیشه در دسته ی مطالعه کنندگان قرار می گیرند. مدیران موفق 4 تا 6 کتاب در ماه می خوانند. پس هیچگاه عادت مطالعه را به تعویق نیندازید.

 

همیشه به خاطر داشته باشید که:

شما ابتدا عادت هایتان را می سازید، سپس عادت هایتان شما را می سازند.

 

این نکات دهگانه را به عادت هر روزه ی خود تبدیل کنید و از نتیجه ی آن لذت ببرید.

 

مطالب مرتبط

با عادت‌ به تعویق انداختن کارها برای همیشه خداحافظی کنید
تفکرات و باورهای محدودکننده ، مانع اصلی موفقیت
یک ثروتمند خودساخته شوید
با عادت‌ های خوب افراد موفق آشنا شویم
چگونه از زمان حال لذت ببریم؟
خلاصه کتاب قوانین زندگی نوشته ریچارد تمپلار
خلاصه کتاب قدرت عادت نوشته چارلز داهیگ
خلاصه کتاب قدرت لحظات نوشته چیپ هیث و دن هیث
خلاصه کتاب قدرت هوش هیجانی نوشته دانیل گلمن
خلاصه کتاب 10 ستون ثروت نوشته الکس بکر
خلاصه کتاب قدرت اعتماد به نفس نوشته برایان تریسی
چگونه خواسته خود را خلق کنید
همیشه تشنه موفقیت و پیشرفت باش
خودتان را آماده کنید

شقایق معین نژاد

به زندگینامه افراد موفق در سرتاسر دنیا و رازهای رسیدن آن ها به هدفشان علاقه مندم و مایلم نگرش ها و استراتژیهای مهم موفقیتی اونها رو با بقیه به اشتراک بذارم .

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن