سخنرانی برایان تریسی – نکات غلبه بر اهمال کاری

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۱ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

یکی از مسائلی که زیاد در مورد آن صحبت نشده است موضوع (غلبه براهمال کاری ) می باشد . اهمال کاری بزرگ ترین دشمن عملکرد مفید ما است .

اگر ما راه موثری برای از بین بردن این عادت پیدا نکنیم این پتانسیل را دارد که مانع رسیدن ما به موفقیت شود . در زندگی هر کس میخواهد پول بیشتری بدست آورد همه میخواهند بیشتر موفق شوند . می خواهند خانه ی بهتر ماشین بهتر و پول بیشتری در بانک داشته باشند ونگرانی مالی نیز نداشته باشند . کلید رسیدن به این اهداف این است که یاد بگیریم چگونه بتوانیم نتیجه های بهتر و بیشتری کسب کنیم .

می دانم ممکن است فکر کنید و بگویید : که همه چیز را امتحان کرده اید هدف گذاری کرده ید و یک برنامه مدیریت زمان درست کرده اید .اما به نظر میرسد به هیچ نتیجه ای نرسیده اید . اولین استراتژی برای غلبه بر اهمال کاری که می خواهم به شما بگویم این است . نحوه تفکراتت را تغییر بده .

من این موضوع را بارها و بارها با میلیون ها نفر از مردم در سرتاسر دنیا مطرح کرده ام . حقیقت این است که اگر شما نحوه تفکرتان را تغییر دهید می توانید زندگیتان را تغییر دهید .

برای اینکه از دست اهمال کاری راحت شوید یک روش این است که مدام با خود این جملات را تکرار کنید . همین اکنون انجامش بده ، همین اکنون انجامش بده ، همین اکنون انجامش بده

این کلمات جادویی به شما انگیزه می دهند و شما را ترغیب می کنند تا کارتان را شروع کنید .وقتی به اندازه کافی این جملات را تکرار کنید پیام آن در ضمیر ناخودآگاه شما حک خواهد شد .این روش شما را مجبور می کند تا در همان لحظه کارتان را انجام دهید .اگر در مسیر رسیدن به اهداف انگیزه ها و رویاهایتان مدام به اینکه آدم اهمال کاری هستید فکر کنید . ضمیر ناخودآگاهتان باور می کند که شما ادم اهمال کاری هستید و در زندگیتان هم همیشه اهمال کار باقی خواهید ماند .به جای این کار باید به این موضوع فکر کنید که چقدر بی نظیر هستید و سخت ترین و مهمترین کارتان را همین اکنون انجام می دهید .

و اینکه چگونه خیلی خوب زمان خود را می توانید مدیریت کنید .اگر این کار را کنید آنوقت ضمیر ناخودآگاه شما این جملات را باور می کند.

به این ترتیب شما کار های بیشتری انجام خواهید داد .و بر اهمال کاری غلبه خواهید کرد و همچنین کارها را سریعتر انجام خواهید داد .پس این گام اول و مهمی است که باید انجام دهید .با این روش نه تنها عادت اهمال کاری را ر خود تغییر می دهید بلکه هر عادت معمول دیگری را به وسیله این روش می توانید تغییر دهید .یعنی روش تغییر نحوه تفکر .

استراتژی بعدی که میخواهم بگویم برگرفته از بهترین کتاب مدیریت زمان من است که بسیار پر فروش بوده است .کتاب (قورباغه ات را قورت بده ) این استراتژی می گوید  : اگر شما مجبورید در طول روز بیشتر از یک قورباغه را بخورید که منظور از قورباغه همان پروژه ها و کارهایی است که باید انجام دهید .

شما ابتدا باید زشت ترین قورباغه (مهم ترین کار) را بخورید باید آن را همین اکنون و بدون هیچ تاخیری انجام دهید .این که فقط به قورباغه ی زشتی که جلوی شماست نگاه کنید هیچ فایده ای برایتان ندارد .شما باید به سرعت تصمیم بگیرید که کاری انجام دهید و آن کار را به پایان برسانید .در غیر این صورت اهمال کاری همیشه مانع پیشرفت شما در زندگی می شود .

خیلی مهم است که یادتان باشد شما نمی توانید زمان را مدیریت کنید زیرا زمان در کنترل ما نیست .پس شما نمیتوانید زمان را مدیریت کنید کاری که شما میتوانید انجام دهید این است که زندگیتان را مدیریت کنید.

مدیریت زمان در حقیقت مدیریت زندگی است اینکه بتوانید کارهایتان را اولویت بندی کنید .مدیریت زمان یعنی اینکه بتوانید انتخاب کنید که چه کاری را اول انجام دهید و چه کاری را دوم انجام دهید و چه کاری را در آخر.و توانایی در این انتخاب بر کل زندگی شما تاثیر می گذارد .

وقتی شما انتخاب میکنید که مهمترین کار را اول انجام دهید و انتخاب میکنید که آن را نسبت به بقیه کارها ترجیح دهید و زودتر از بقیه انجام دهید .شما با این انتخاب سریعتر در زندگیتان به نتیجه خواهید رسید .در حقیقت در طول روز با اولویت بندی کارهایتان و مدیریت زمان خود می توانید بازدهی عملکرد خود را دو برابر کنید .حالا بیایید راجع به بهترین روش برای استفاده از زمان صحبت کنیم که ما را به اهدافمان نزدیک تر می کند .

هربار فقط روی یک کار که از همه مردم مهمتر است و اگر انجامش دهید بیشترین تاثیر را روی زندگی شما می گذارد تمرکز کنید .هر زمانی که خواستید کاری را انجام دهید باید از خودتان بپرسید پیامد انجام دادن یا انجام ندادن این کار چیست ؟

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
از ذهنت درست استفاده کن

اگر پیامد انجام ندادن کاری مهم نیست پس آن را فعلا انجام نده و کارهایی که پیامد های جدی و فوری دارند را به سرعت انجام بده .پس کاری که هر صبح باید انجام دهید این است که خود را برای موفقیت آماده کنید .و کاری که امروز باید انجام بدهید وبیشترین تاثیر را روی زندگی شما می گذارد را تعیین کنید .

استراتژی بعدی این است که برای هر روز خود برنامه ریزی داشته باشید . هر صبح اهداف اصلی آن روزتان را تعیین کنید و بعد لیست کارهایی که برای رسیدن به آن اهداف باید انجام دهید را تهیه کنید . سپس کار ها را اولویت بندی کنید در نتیجه کار مهمی از قلم نمی افتد و سپس بلافاصله دست به کار شوید .در یک روز کاری اگر بلافاصله مهمترین کارتان را انجام دهید بازدهی عملکرد شما در طول آن روز بسیار افزایش پیدا خواهد کرد .

5/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی