زندگی در لحظه ، اکنون ، حال…

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۵ خرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

در لحظه زندگی کن. کسی که در آینده خواهید شد، نتیجه افکار، باورها و تجسماتتان در زمان حال است. می‌خواهیم لغت «اکنون» را تجزیه و تحلیل کنیم.

مهم‌ترین زمان، زمان حال است! لحظه!

کسانی که امروز در سن 40، 50 یا 60 سالگی بسیار موفق هستند، موفقیت خود را در این سن آغاز نکرده‌اند! بلکه دقیقاً از همین جایی که شما الآن قرار دارید، شروع کرده‌اند. کسی که در آینده خواهید شد و جایگاهی که در آینده خواهید داشت، نتیجه اعمال و رفتار و افکارتان در لحظه حال است. در لحظه، زندگی کنید.

ما از شما می‌خواهیم که از یکایک فرصت‌هایتان در زمان حال، اکنون و در همین لحظه استفاده کنید و تصمیمات معقول بگیرید.

لحظه تمرین ساده
لحظه تمرین ساده

یک تمرین ساده اما کاربردی!

از شما می‌خواهیم که تکه کاغذی بردارید و خطی در وسط صفحه رسم کنید. قرار است یک سری چیزها را بنویسید؛ با نوشتن، زندگی شما تغییر خواهد کرد زیرا همزمان هم فکرتان را درگیر می‌کند و هم فیزیک‌تان را؛ در نتیجه، ارتعاش شما چندین برابر بیشتر از حالتی می‌شود که فقط به خواسته خود فکر می‌کنید یا فقط تجسم می‌کنید.

وقتی خط را در وسط صفحه کشیدید، در یک سمت کاغذ بنویسید «خوب» و در سمت دیگر بنویسید «بد». ما از شما می‌خواهیم که همین حالا بنشینید و فکر کنید و تصمیمات خوب و عالی بگیرید. لحظه‌ای وقت بگذارید و به طور جدی درباره تصمیمات زندگی‌تان فکر کنید.

فکر کنید که در 10 سال آینده دوست دارید که باشید و کجا باشید؟ هر تصمیم عالی‌ای که بگیرید، می‌تواند شما را یک سطح بالاتر ببرد. مثلاً به سراغ تلفن همراهتان بروید و نام 5 یا 10 نفری که بیش از همه با آن‌ها صحبت یا چت می‌کنید را بنویسید. سپس کمی فکر کنید و سعی کنید تشخیص دهید که کدام یک از آن‌ها حضورشان در زندگی شما به سود شماست، و کدام یک باعث تلف شدن وقت شما می‌شوند؟

ادامه ارتباط با آن‌هایی که به سود شما هستند را در ستون مربوط به تصمیمات «بد» بنویسید. در واقع شما اکنون تصمیم گرفته‌اید که افراد مضر زندگی‌تان را کنار گذاشته، و افراد مفید را برای خود نگه دارید. این کار تصمیمی بسیار مهم و خطیر است که مرزهای موفقیت را در آینده شما جابجا خواهد کرد!

اگر اکنون میتوانید با همین شیوه، تصمیمات زندگی‌تان را از کوچک تا بزرگ بنویسید. ما این تضمین را به شما می‌دهیم که این فصل از زندگیتان، بهترین فصل باشد. شما می توانید به دانشگاه بروید. بورسیه تحصیلی بگیرید. موفقیت مالی کسب کنید. سلامتی جسم و روح‌تان را به دست آورید یا جفت الهی خود را پیدا کنید.

تصمیم گیری های مهم در لحظه

همه تصمیمات مهم هستند، حتی کوچک‌ترین آن‌ها!

برخی تصمیمات ممکن است کوچک و پیش پا افتاده به نظر برسند، اما تأثیر چشمگیری خواهند داشت. حذف افراد مضر از زندگیتان، یعنی داشتن فرصت بیشتر برای تمرکز روی اهداف. یعنی حذف افراد منفی. یعنی حذف کسانی که انرژی شما را تخلیه می‌کنند. یعنی حذف کسانی که نه تنها به شما برای رسیدن به اهداف‌تان کمک نمی‌کنند، بلکه شما را از آن اهداف دور می‌سازند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
مهمترین نامه زندگی

برای اینکه لیست‌تان را کامل کنید، زیاد عجله نکنید. شما ممکن است هر روز، یک تصمیم جدید به لیست خود اضافه کنید یا درباره تصمیمات دیروزتان تجدید نظر کنید. هیچ اشکالی ندارد اگر تصمیمی را تغییر دهید یا نظرتان عوض شود. مهم این است که شما حرکت کرده‌اید. این خاصیت آدمی است که کمالگرا است.

ممکن است امروز تصمیم گرفته باشید که روزانه 5 صفحه کتاب بخوانید اما فردا تصمیم بگیرید که 10 صفحه بخوانید. تصمیمات شما اگر در جهت پیشرفت و تعالی تغییر کند، نه تنها ایرادی ندارد، بلکه بسیار هم عالی است! کاری که باید انجام دهید، این است که هر شب قبل از خواب، روزی که گذرانده‌اید را بررسی کنید و ببینید چه اتفاقاتی در روز برایتان افتاده که مطلوب شما نبوده یا دوست داشتید طور دیگری پیش بروند.

زندگی در لحظه و تصمیم گیری

به عنوان مثال، اگر امروز در محل کارتان با یکی از همکاران اوقات تلخی کرده اید، تصمیم بگیرید که صبر و شکیبایی تان را افزایش دهید. اگر تصادفی برایتان اتفاق افتاده، تصمیم بگیرید از این به بعد با دقت بیشتری رانندگی کنید. شاید این تصمیمات بدیهی و پیش پا افتاده به نظر برسند، اما وقتی شما چیزی را مکتوب می‌کنید، یعنی مهر تایید!

یعنی آن تصمیم باید عملی شود! تصمیم بگیرید که همه موسیقی‌های منفی‌تان را پاک کنید؛ تصمیم بگیرید که عادت‌های بدتان را کنار بگذارید؛ تصمیم بگیرید در رفتارتان تغییراتی ایجاد کنید، ولو کوچک! سپس هر روز صبح که بیدار شدید، به خودتان قول بدهید که در راستای عملی شدن یکی از آن تصمیمات، قدمی بردارید.

فراموش نکنید که موفقیت، چیزی جز یک تصمیم نیست و آن چیزی که در آینده خواهید شد، نتیجه مجموعه تصمیماتی است که در زمان «حال» گرفته‌اید!

هر گامی که برای رسیدن به اهداف خود بر خواهیم داشت، ما را به موفقیت نزدیک‌تر می‌کند؛ انگیزه‌ی خود را با شرکت در سمینارهای موفقیت تیم آکادمی بازار بیش از پیش کنید…

5/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

    1. سلام سحری عزیز
      ممنون از اینکه مارو دنبال میکنید و نظرتون رو با ما به اشتراک میذارید.
      خوشحالیم که همراهانی همچون شما داریم و از ویدیوهای ما رضایت دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی