زندگینامه کریس گاردنر از فقر تا به سوی خوشبختی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۷ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰
زندگینامه کریس گاردنر از فقر تا به سوی خوشبختی

کریس گاردنر یکی از افرادیست که هیچ وقت در مقابل سختی‌ها تسلیم نشد. کسی که با مبارزه و غلبه بر سختی‌های زندگی موفقیت و خوشبختی را برای خود و پسرش به ارمغان آورد. برای مطالعه ادامه زندگینامه کریس گاردنر با ما همراه باشید.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیکریس گاردنر
متولد1954
زادگاهمیلواکی، ویسکانسین
ملیتآمریکایی
پیشهکارآفرین

زندگینامه کریس گاردنر

همراهان عزیز آکادمی بازار ما در این مقاله به معرفی زندگینامه کریس گاردنر Chris Gardner از فقر تا خوشبختی می‌پردازیم. کریس گاردنر (Chris Gardner) متولد کشور آمریکاست. در کودکی سختی بسیار کشید و در فقر به سر برد و در خانواده‌ای بیسواد بزرگ شد.

زندگی کریس گاردنر از همان ابتدا مملو از بدبختی و تیرگی بود و در کودکی پدرش را از دست داد و زیر دست ناپدری افتاد. اگر هر کسی به جای کریس بود تسلیم می‌شد و دست به خودکشی می‌زد اما کریس با تمام سختی‌ها مقابله کرد و سرنوشتش را تغییر داد.

کریس گاردنر بعد از اتمام دوران دبیرستان وارد نیروی دریایی شد سپس به شهر سان‌فرانسیسکو منتقل شد. کریس در آن جا در یک شرکت تجهیزات پزشکی استخدام شد. کریس گاردنر در سال ۱۹۸۱ پدر شد و اسم پسرش را کریستوفر گذاشت. سپس کریس تصمیم گرفت به دنبال شغل پر درآمدتر و مفیدتر بگردد.

او به رشته‌های مالی و حسابداری علاقمند شد، اما این کار بدون داشتن آشنا، مدارک MBA و داشتن تحصیلات دانشکده‌ای امکان پذیر نبود. به همین دلیل برای آموزش در رشته دلالی ثبت نام کرد. به امید آنکه این رشته اولین قدم خوب برای او در راه رسیدن به خواسته‌هایش باشد.

فعالیت های کریس گاردنر

فعالیت های کریس گاردنر

در زندگینامه کریس گاردنر می‌خوانیم که او در سال ۱۹۸۲ بود. در آن زمان‌ یک سال و نیم از بچه‌دار شدنش می‌گذشت، هنوز فروشنده‌ای در تجهیزات پزشکی و با حقوق اندک بود که به سختی امورات خودش و پسرش را می‌گذراند. کریس گاردنر وقتی در مسیر موفقیت قرار گرفت، ۲۹ سال بیشتر نداشت.

او با تمام نداشته‌هایش فرد بخشنده‌ای بود یک روز در پارکینگ بیمارستانی راننده ماشین فراری را دید که دنبال جای پارک می‌گشت او را صدا کرد و جای پارکش را به او داد و با او گرم صحبت شد و از او سوال کرد که چگونه ماشینی به این گران قیمتی دارد. 

استاد احمد محمدی
به همان میزان که از دیگران «نه» می‌شنوی، به پاسخ «بله» نزدیک خواهی شد.
استاد احمد محمدی

راننده ماشین گفت که کار خرید و فروش سهام شرکت‌ها را انجام می‌دهد و کریس گاردنر بسیار در مورد این موضوع کنجکاو شد و اکنون که یاد آن روز می‌افتد می‌گوید آن اقا ماهی 80 هزار دلار درآمد داشت.

کریس با آن فرد دوست شد و گاهی اوقات برای خوردن غذا بیرون می‌رفت در مورد کار خودش برای کریس توضیح می‌داد که چه چگونه وارد این کار شده است. کریس را به یکی از سرشناس‌ترین افراد در زمینه خرید و فروش سهام معرفی کرد. کریس هم با اعتماد به نفس دنبال این کار رفت با اینکه کسی او را تحویل نمی‌گرفت و به دلیل سیاه پوست بودنش پولدارها نمی‌خواستند ریسک کنند.

کریس گاردنر می‌گوید: “حداقل چیزی که برای ورود به فروشندگی سهام لازم بود، یک مدرک MBA بود. اما حتی من دانشگاه هم نرفته بودم چون من زیر خط فقر بودم و پولی برای ادامه تحصیل نداشتم.”

سرمایه گذاری Chris Gardner

سرمایه گذاری Chris Gardner

در زندگینامه کریس گاردنر بیان می‌شود که بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۷ میلادی کریس گاردنر در کمپانی سرمایه گذاری بیر استرنز شروع به کار کرد و موفق شد درآمد بالایی را به دست آورد. کریس گاردنر در سال 1987 و فقط با داشتن ۱۰ هزار دلار سرمایه شرکت خود را به اسم گاردنر ریک در شهر شیکاگو تاسیس کرد.

این موسسه یک بنگاه اجرایی بود با تخصص در زمینه‌های استعلام بدهی و ارائه حق و حقوق بازنشستگی برای کارمندان و اتحادیه‌های کارگری خیلی از شرکت‌های بزرگ و معروف در آمریکا است.

مشکلات کریس گاردنر

در بخشی از زندگینامه کریس گاردنر می‌گوید: باید برای پسرم هم پدری می‌کردم و هم مادری برای همین دل سرد نشدم و هر کاری که در توانم بود انجام می‌دادم توالت می‌شستم، چمن هرس می‌کردم، آشغال جمع می‌کردم و … ولی دست از تلاش برای ورود به سهام بر نداشتم.

با یک جروبحث کوچک که با همسرش داشت، همسرش پلیس را خبر کرد و پلیس هم او را به دلیل مدارک و پیشینه‌اش و به دلیل پرداخت نکردن قبوض پارکینگ، کریس را به مدت ۱۰ روز به زندان انداختند و همسرش هم پسرش را برد و از کریس جدا شد.

تغییر سرنوشت Chris Gardner

تغییر سرنوشت Chris Gardner

کریس می‌گوید: خیلی بهم ریختم چون خودم بدون پدر بزرگ شدم نمی‌خواستم پسرم هم مانند من باشد و من به خودم قول داده بودم پدر خوبی برایش باشم و هیچ وقت رهایش نکنم. در آن زمان بدترین دوران زندگی را گذراندم و در کنار دزدان، قاتلان و تبهکاران روزم را به شب می‌رساندم و تمام فکرم درگیر پسرم و آینده‌اش بود.

قبل از اینکه دستگیر شوم در یک موسسه خرید و فروش سهام فرم استخدام پر کرده بودم. که دقیقا یک روز قبل آزادیم زمان مصاحبه‌ام بود از زندان با آنجا تماس گرفتم و خواهش کردم که اجازه بدهند یک زمان دیگری برای مصاحبه بروم متاسفانه روز مصاحبه‌ام یک روز قبل از آزادی‌ام تعیین شده بود.

بعد از آزادی‌ام به سرعت برای مصاحبه رفتم اما حقیقت را به آنان گفتم و این تنها شانسم بود و به آن‌ها گفتم که پیشینه ندارم، خانواده‌ام ترکم کرده‌اند، تحصیلات ندارم، وضع مالی‌ام خوب نیست اما انگیزه دارم و می‌دانم که در تجارت می‌توانم موفق شوم.

شخصی که با من مصاحبه کرد در فکر رفت. پس از آن گویی ورق زندگی‌اش برگشته بود چند ماه بعد همسرش حضانت بچه‌اش را به کریس سپرد. زندگینامه کریس گاردنر بسیار بالا و پایین دارد. اتاقی که او اجاره کرده بود اجازه ورود بچه‌ها را نمی‌داد بنابراین تمام وسایل ضروری‌اش را برداشت و با پسرش راهی خیابان‌ها شد شب‌های زیادی را در توالت‌های عمومی گذراندند.

ورود به دنیای تجارت

فیلم در جستجوی خوشبختی

یک روز کریس که با پسرش در حاله قدم زدن بودند چشمش به یک ساختمان خرابه که بوتهرزی از آن بالا رفته بود افتاد. سرایدار آنجا را پیدا کرد و آنجا را با اجاره پایینی گرفت و پس از تحمل رنج و سختی‌های بسیار بالاخره وارد دنیای تجارت شد.

سال ۱۹۸۷ توانست در شیکاگو بنگاه خریدوفروش سهام خودش را تاسیس کند و آخر سر هم برای خودش یک ماشین فراری خرید. زندگینامه کریس گاردنر یک افسانه نیست و او می‌گوید که داستان زندگی‌اش به دیگران یاد می‌دهد که چگونه در برابر سختی‌ها مقاومت کنند.

من می‌توانم یک فروشنده بی‌دست و پا و بی‌عرضه و بی‌خانمان باقی بمانم اما برای رسیدن به زندگی بهتر باید تلاش می‌کردم و اکنون زندگی‌ام عالی است.

فیلم در جستجوی خوشبختی

فیلم در جستجوی خوشبختی فیلمی آمریکایی و محصول سال ۲۰۰۶ است و براساس زندگی واقعی کریس گاردنر ساخته شده است. فیلمنامه این اثر را استیون کونراد و با توجه به کتاب پرفروش خاطرات نوشته کریس گاردنر نوشته است. از دیگر کتاب‌های گاردنر به دنبال خوشبختی است.

جالب است بدانید این فیلم با بودجه ۵۵ میلیون دلاری ساخته شد اما توانست در گیشه ۳۰۷ میلیون دلار به دست بیاورد. همچنین به دنبال خوشبختی نامزد بهترین بازیگر مرد نقش اول در اسکار و گلدن گلوب شد.

5/5 - (22 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

21 پاسخ

  1. بنده خدا چقدر سختی کشیده
    حالا اگه ما بودیما سی دوره خودمون دار زده بودیم انقدر که بی صبریم و زیاده خواه

    1. سلام‌کاربر عزیز
      حتما شما و همه افراد میتونن موفق باشن
      من به شما شرکت در سمینار موفقیت رو توصیه میکنم تا خودتون شاهد تاثیر مثبتش باشید
      برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی