زندگینامه کارل بنز بزرگترین تولید کننده خودرو

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۵ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۵ شهریور, ۱۴۰۰
زندگینامه کارل بنز

آکادمی بازار در این مقاله شما را با زندگینامه کارل بنز بزرگترین تولید کننده خودرو آشنا می‌کند. کارل بنز نخستین شخصی بود که تولید خودرو تجاری را به همه دنیا معرفی کرد. او میراثی ماندگار به‌ اسم مرسدس‌بنز از خود به‌جای گذاشت. 

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیکارل فریدریش بنز
متولد1844
زادگاهمولبورگ، کارلسروهه
ملیتآلمانی
پیشهمهندس خودرو و طراح پیشرانه

زندگینامه کارل بنز

زندگینامه کارل بنز بزرگترین تولید کننده خودرو را در این مقاله مطالعه کنید. آکادمی بازار در این مقاله شما را با زندگینامه کارل بنز (CARL BENZ)، بزرگترین تولید کننده خودرو آشنا می‌کند. کارل بنز نخستین شخصی بود که تولید خودرو تجاری را به همه دنیا معرفی کرد. او میراثی ماندگار به‌ اسم مرسدس بنز از خود به‌جای گذاشت. کارل فریدریش بنز مهندس اهل کشور آلمان و طراح موتور و اتومبیل بود که در تاریخ به‌اسم مخترع نخستین خودرو گازوییلی شناخته می‌شود.

اگرچه اشخاص دیگری هم در همان زمان فعالیت کارل، روی طرح‌های شبیه ماشین فعالیت می‌کردند، کارل نخستین نفری بود که پتنت خودرو را به‌ اسم خود ثبت کرد. پتنت‌های دیگر او، همگی در مسیر ساخت اتومبیل‌های تجاری بودند که یکی از مهم‌ترین آن‌ اختراع‌ها، موتور احتراق داخلی مخصوص خودرو بود.

مخترع نخستین اتومبیل تجاری تاریخ، در سال ۱۸۸۵ اولین خودرو خودش را به اسم Motorwagen به همگان معرفی کرد. خودرو کارل دارای ۳ چرخ بود و با استفاده از فرمان برای چرخ جلو حرکت می‌کرد.

بار موتور گازوییلی ۴ زمانه و مسافران این خودرو را چرخ‌های عقبی متحمل می‌شدند. بنز علاوه‌بر این خودرو، اختراعات بسیار مهم دیگری مانند سیستم کنترل سرعت خودرو، شعله‌ورکردن سوخت با کمک جرقه‌های باتری، شمع خودرو، سیستم کلاچ، تعویض دنده، رادیاتور آبی و کاربراتور نیز در کارنامه اختراعاتش دارد.

کارل بنز شرکت خودروسازی‌‎اش را با نام Benz Company بنا کرد که وارثانی مانند دایملربنز و مرسدس بنز و دایملرکرایسلر دارد. او قبل از مرگش، انفجار صنعت خودرو و افزایش زیاد استفاده از آن در سال ۱۹۲۰ را شاهد بود؛ رخدادی که خودش به‌نوعی آغاز کننده‌ آن به حساب می‌آمد. با ما برای مطالعه ادامه زندگینامه کارل بنز همراه باشید.

زندگینامه کارل بنز از تولد و تحصیل

زندگینامه کارل بنز از تولد و تحصیل

کارل بنز با نام کامل کارل فریدریش مایکل وایلانت در سال ۱۸۴۴ در کارلسروهه به دنیا آمد. اسم مادرش جوزفین وایلانت و پدرش یوهان جورج بنز بود. یوهان لکوموتیورانی بود که وقتی کارل ۲ سال داشت در حادثه‌ قطار ازدنیا رفت. کارل بعد از مرگ پدرش و به دلیل احترام به او کارل فریدریش بنز نامیده شد.

بعد از مرگ پدر، بنز همراه با مادرش با فقر و سختی زندگی می‌کردند؛ ولی مادر بنز تمام تلاشش را می‌کرد تا پسرش ادامه تحصیل دهد. بنز در مدرسه‌ محلی در کارلسروهه درس می‌خواند و از همان دوران کودکی، استعداد بسیار بالای علمی خود را نشان داد. او در ۹ سالگی به مدرسه‌ علمی موسوم به Lyzeum تحصیل کرد.

کارل بنز برای ادامه‌ رشته مورد علاقه‌اش، به دانشگاه پلی‌تکنیک رفت و زیرنظر فردیناند رتن‌باخر آموزش‌های لازم را دید. از زمینه‌های لازم برای تمرکز تحصیلات بنز، قفل‌سازی بود؛ اما بعد از مدت زمانی راه پدرش را ادامه داد و به شغل مهندسی لکوموتیو علاقمند شد. 

استاد احمد محمدی

فرق آدم‌های موفق با بقیه این است که آن‌ها کارهای درست را انجام می‌دهند، حتی اگر از آن نفرت داشته باشند.

استاد احمد محمدی

بنز در سال۱۸۶۰ و در ۱۵ سالگی، در آزمون ورودی دانشگاه کارلسروهه در رشته‌ مهندسی مکانیک قبول شد و برای ادامه تحصیلات به آنجا رفت. این دانشجوی باهوش و بااستعداد بسیار جوان، در ۱۹ سالگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

در طول سال‌های تحصیل، بنز با کمک دوچرخه به دانشگاه می‌رفت و در همان دوران با بررسی ساختار این وسیله‌ نقلیه به‌فکر ساخت کالسکه‌ بدون اسب افتاد. او بعد از تحصیلات دانشگاهی، ۷ سال را به فراگیری فنون و مهارت‌های ساخت‌ و تولید در شرکت‌های گوناگون گذراند. البته، او در هیچ‌ یک از شرکت‌ها احساس راحتی نداشت و با فرهنگ آن‌ها کنار نمی‌آمد.

آغاز فعالیت کاری و اختراعات کارل بنز

در زندگینامه کارل بنز می‌خوانیم که سال‌های تمرین و کارآموزی کارل بنز در صنعت مکانیک، با طی کردن دو سال فعالیت شغلی در چندین شرکت گوناگون مهندسی مکانیک در کارلسروهه آغاز شد. سپس، به مانهایم رفت و در جایگاه مهندس نقشه‌کش در یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ ترازو به‌کار مشغول شد.

در سال ۱۸۶۸، بنز به فورتسهایم رفت تا در شرکت پل‌سازی Gebruder کار کند. درنتیجه، مسیر او به وین و شرکتی فعال در صنعت آهن منتهی شد. بنز در ۲۳ سالگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و چندین کسب‌وکار گوناگون را امتحان کرد. کارل بنز بعد از سال‌ها فعالیت در شرکت‌ها و صنعت‌های گوناگون، بالاخره در ۲۷ سالگی و در سال ۱۸۷۱، با همکاری اوت ریتر کارگاه مکانیکی در مانهایم راه‌اندازی کرد.

از دیگر زمینه‌های کاری آن‌ها، عرضه‌ مواداولیه‌ ساخت‌وتولید به کارگاه‌های دیگر بود. نام کارگاه بنز ابتدا Iron Foundry and Mechanical Workshop بود که بعدها به Factory for Sheet-Metal Working تغییر کرد. سال ابتدایی شروع کار، کارگاه بنز، با شکست‌های بسیار بزرگی همراه بود و مقام‌های مختلف محلی به‌ شکل‌های مختلف شرکت آن‌ها را با مشکلات مختلفی رو‌به‌رو می‌کردند.

درنهایت بنز سهم ریتر را در شرکت خریداری کرد و هزینه‌ آن را به کمک سرمایه‌ای پرداخت که به‌مناسب نامزدی از پدر همسرش دریافت کرده بود. کارل بنز (CARL BENZ) بعد از مستقل شدن در کسب‌وکار، با وجود همه مشکلاتی که سره راهش بود طراحی و توسعه‌ موتور را در دستور کار خود قرار داد. او برای بالا بردن درآمد، کار روی پتنت‌های جدید را در سال ۱۸۷۸ آغاز کرد و اول تمام تمرکزش را روی طراحی موتور ۲ زمانه‌ گازی گذاشت.

زندگینامه کارل بنز و اساس کار او

زندگینامه کارل بنز و اساس کار او

اساس کار او، طراحی‌های نیکولاس اوتو برای موتور ۴ زمانه بود. قبل از آن، اوتو برای ثبت پتنت طراحی‌اش اقدام کرده بود که نتوانست موفق شود. طراحی موتور ۲ زمانه‌ بنز در سال ۱۸۷۸ به اتمام رسید و پتنت نیز در سال ۱۸۷۹ ثبت شد.

و یکی از نکاته قابل توجهی که خلاقیت و هوش بنز را بیش‌ازپیش در بین مخترعان و فعالان صنعت نشان می‌داد، تلاش او برای ساخت موتور ۲ زمانه بود. خلاقیتی که او در مسیر طراحی موتور خود اجرا و به ثبت رساند سال‌ها بعد به استانداردی برای تولید موتورهای ۲ زمانه تبدیل شد و در زندگینامه کارل بنز نقطه تاثیر گذاری بود.

او به‌سرعت بعد از ثبت پتنت موتور ۲ زمانه، پتنت سیستم‌های مربوط به کنترل سرعت را ثبت کرد و بعد از آن، نوآوری‌هایی مانند سیستم احتراق با جرقه‌ باتری، شمع، کاربراتور، کلاچ، سیستم تعویض دنده و رادیاتور آبی را به لیست اختراعات خود اضافه کرد. 

آغاز مشکلات بنز در صنعت، از وقتی بود که بانک‌ها او را مجبور کردند شرکتش را به‌طور رسمی و به‌عنوان شرکتی بسیار بزرگ با هزینه‌های هنگفت به ثبت برساند. در حقیقت او مجبور شد شرکای تجاری خود را افزایش دهد.

به‌همین‌علت کارل با امیل بوهلر، عکاس و برادر تاجر پنیرش، وارد شراکت شد. درنتیجه شرکت به‌صورت سهامی و به اسم Gasmoteren Fabrik Mannheim در سال ۱۸۸۲ به ثبت رسید.

بعد از سهامی‌شدن نخستین شرکت، کارل بنز از آن رفت. کارل بنز بعد از احداث شرکت سهامی جدید، از وضعیت شرکت ناراضی نبود. او تنها ۵ درصد از سهام مالکیت را در دست داشت و مقام محدود مدیریت اجرایی را حق خود نمی‌دانست. بدتر از همه، ایده‌هایی که در مراحل طراحی پیشنهاد می‌داد، اغلب به آن توجه نمی‌شد. مخترع آلمانی درنتیجه در سال ۱۸۸۳ از آن شرکت خارج شد.

شرکت Benz و اختراع نخستین خودرو تجاری

در ادامه زندگینامه کال بنز می‌خوانیم که او بعد از ترک شرکتی که خودش آن را احداث کرده بود، به سرگرمی همیشگی زندگی‌اش، یعنی تعمیرات دوچرخه برگشت. او به کارگاه تعمیری مک رز و فریدریش ویلهلم اسلینگر در مانهایم رفت. این ۳ نفر در سال ۱۸۸۳ شرکتی با هدف تولید ماشین‌های صنعتی با نام Benz & Company Rheinische Gasmotoren-Fabrik احداث کردند که اغلب به اسم Benz & Cie شناخته می‌شد.

آن‌ها خیلی سریع شرکت خود را توسعه دادند و بعد از استخدام در حدود ۲۵ کارمند و کارگر، ساخت موتورهای گازی را آغاز کردند. این شرکت تازه احداث شده فرصت طراحی زیادتری را برای بنز فراهم می‌کرد و او زمان بیشتری برای توسعه‌ بخشیدن به کالسکه‌ بدون اسب صرف می‌کرد. 

علاقه شدید بنز به دوچرخه‌ها سبب شد در طراحی‌های دیگر خود، از اصول اولیه‌ دوچرخه برای ساختن اتومبیل‌هایش استفاده کند که سبب ساخت خودرویی با موتور ۴ زمانه و کنترل شبیه به دوچرخه در چرخ‌های عقب شد. توان حرکتی اتومبیل کارل با کمک دو زنجیر به محور عقب منتقل می‌شد.

طراحی بنز

طراحی بنز

کارل بنز طراحی را در سال ۱۸۸۵ به‌ اتمام رساند و اولین نمونه‌ از خودرو سوختی خود را تولید کرد. اسم خودرو خود را Benz Patent Motorwagen گذاشته بود که در نوع خود اولین محسوب می‌شد. درواقع، طراحی او برخلاف نمونه‌های قبل، تنها کالسکه‌ای موتوردار نبود و نوآوری‌های گوناگونی در آن به کار برده شده بود. به‌همین‌ علت، خیلی‌ها بنز را مخترع نخستین اتومبیل با ساختار جدید و امروزی می‌دانند.

استقبال اولیه از موتور واگن بنز خیلی چشمگیر و قابل توجه نبود. تماشاگرانی که مراحل آزمایش خودرو بنز را مشاهده می‌کردند، عموما تصادف‌های گاه‌وبی‌گاه آن را مسخره می‌کردند که به‌علت سختی و دشواری کنترل ماشین رخ می‌داد. پتنت موتورواگن درنهایت در سال ۱۸۸۶ ثبت و شماره‌ پتنت DRP-37435 و عنوان «اتومبیل سوختی» برای آن انتخاب شد.

نخستین آزمایش‌های موفقیت‌آمیز موتورواگن در سال ۱۸۸۶ و در جاده‌های عمومی صورت گرفت. بنز سال بعد Motorwagen Model 2 را به تولید رساند که درمقایسه‌ با نسل قبل، بهبودهای زیادی داشت. در سال ۱۸۸۷، نسخه‌ سوم اتومبیل بنز نیز با چرخ‌های چوبی به بازار عرضه شد.

نخستین خودرو تجاری تاریخ

بنز بعد از آزمایش‌های موفقیت‌آمیز روی نسخه‌های گوناگون اتومبیلش، فروش آن را آغاز کرد. او نام Benz Patent Motorwagen را برای محصولش برگزید و به‌نوعی افتخار فروش نخستین خودرو تجاری تاریخ به‌ اسم او به ثبت رسید. درباره‌ نخستین خریدار محصول بنز در زندگینامه کارل بنز اطلاعات زیادی موجود نیست و فقط گفته می‌شود که او در بیمارستانی روانی کار می‌کرده است.

خریدار دوم Parisian Emile Roger نام داشت که نسخه سال ۱۸۸۸ بنز را خریداری کرد. او تاثیر فراوانی بر موفقیت‌های آتی بنز گذاشت. تجاری‌سازی و فروش نخستین خودرو افتخار کارل بنز می‌‌باشد.

استاد احمد محمدی
اگر کارهای انسان‌های موفق را انجام دهی به همان نتایجی می‌‎رسی که آن‌ها رسیده‌اند.
استاد احمد محمدی

راجر از مدت‌ها قبل موتورهای بنز را با گواهی کارل تولید می‌کرد. او در سال ۱۸۸۸ تصمیم گرفت اتومبیل‌های بنز را نیز به خط‌ تولید خودش اضافه کند. درواقع، راجر خیلی از خودروهای بنز را در ابتدا در فرانسه تولید می‌کرد.

یکی از علت‌ها آن بود که اهالی شهر پاریس در آن دوران ثروت‌مندتر بودند و خیلی از آلمانی‌ها توانایی خریدن اتومبیل را داشتند. خریداران نخستین محصولات بنز مانند اکثر کاربران اولیه‌ خیلی از محصولات نوآورانه، با مشکلات مختلفی روبه‌رو بودند. یکی از آن مشکلات اصلی، تهیه‌ گازوییل بود که در آن دوران تنها از داروخانه و به‌عنوان محصول پاک‌کننده خریداری می‌شد. درنهایت مقدار بسیاری از این سوخت نیز دردسترس عموم قرار نمی‌گرفت.

شروع شهرت در زندگینامه کارل بنز

نسخه اولیه‌ موتورواگن قدرت خیلی زیادی نداشت و برای بالارفتن از شیب‌ها فقط باید آن را هل می‌دادند. برتا بنز، که همسر کارل بود، از کسانی بود که تاثیر فراوانی در شهرت رسیدن و حتی بهبود اتومبیل‌های بنز داشت. 

همسر کارل بنز در سفرهای تاریخی‌اش، چند عیب اصلی خودروهای همسرش را رفع کرد. او در مسیر، از داروخانه‌های بین‌راهی گازوییل می‌خرید و علاوه‌بر آن، تعدادی از مشکلات فنی خودرو را خودش در هنگام حرکت رفع کرد و شب به مقصد رسید. برتا در طی تلگرافی رسیدن خودش را به همسرش اطلاع داد که امروزه، این رویداد تاریخی‌ملی با حضور خودروهای کلاسیک جشن گرفته می‌شود.

نسخه‌ سوم از نخستین اتومبیل بنز در نمایشگاه بین‌المللی شهر پاریس درسال ۱۸۸۹ نمایش داده شد و به شهرتی جهانی رسید و تا سال ۱۸۹۳، حدود ۲۵ موتورواگن به تولید رسید.

توسعه کسب و کار در زندگینامه کارل بنز

توسعه کسب و کار در زندگینامه کارل بنز

کارل بنز CARL BENZ بعد از رونمایی خودروهای انقلابی‌اش، با درخواست‌های بسیار زیادی برای موتورهای احتراق داخلی روبه‌رو شد. او کارخانه‌ خود را در مانهایم توسعه داد و در سال ۱۸۸۶، ساختمانی را در منطقه‌ Waldhofstrasse بنا کرد.

در سال ۱۸۹۹، تعداد کارمندان شرکت بنز به ۴۳۰ نفر رسید و در سال‌های پایانی قرن نوزدهم، یکی از بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی دنیا بود. بعد از توسعه‌ بخشیدن به چند محصول اولیه، برنامه‌ تولید انبوه اجرا شد. توسعه‌ و پیشرفت کسب‌وکار بنز یک بار دیگر او را مجبور کرد سهام شرکتش را بفروشد.

خودروسازی او که در سال ۱۸۹۹ به سازمانی بسیار گسترده تبدیل شده بود، دو شریک جدید به تیم مالکیت خود اضافه کرد. شرکای جدید، یعنی فریدریش فون‌فیشر و جولیوس گانس، مدیر جدید بخش تجاری‌سازی، به بنز پیشنهاد کردند که خودروهایی ارزان‌تر و مناسب برای اکثر مردم تولید کند.

Victoria و Velo

در زندگینامه کارل بنز بیان شده است که او در سال ۱۸۹۳، خودرو جدید و ارزان‌ترش به‌ اسم Victoria را به بازار عرضه کند. این محصول جدید برای حمل ۲ مسافر مناسب بود و با موتور ۳ اسب‌بخار تولید می‌شد. که این محصول با فروش ۴۵ دستگاه در سال ۱۸۹۳، به موفقیتی نسبی رسید.

در سال ۱۸۹۴ بود که طراحی خودروهای بنز بار دیگر بهبود پیدا کرد و این‌بار خودرویی به اسم Velo به بازار عرضه شد. تیراژ تولید این خودرو جدید، در آن دوران تیراژی رکوردشکن به حساب می‌آمد. از سال ۱۸۹۴ تا ۱۹۰، حدود ۱۲۰۰ دستگاه خودرو Velo تولید شد که لقب نخستین خودرو تولید انبوه تاریخ را به اسم خود کرد.

نخستین کامیون تاریخ در شرکت بنز طراحی و به تولید رسی. در سال ۱۸۹۵، این محصول معرفی شد و بعدها، شرکت NetPhener از برخی قطعات آن برای ساخت نخستین اتوبوس تاریخ استفاده کرد. 

در سال ۱۸۹۶، کارل بنز پتنتی برای طراحی نخستین موتور تخت تاریخ با پیستون‌های افقی را کسب کرد. طراحی او یک ساختار انقلابی‌ را وارد صنعت موتورسازی کرد که تا‌به‌امروز نیز در خودروهای پیشرفته‌ مسابقه‌ای نیز استفاده می‌شود.

رقابت و اتحاد با دایملر

در آغاز کارل بنز به دایملر پیشنهاد همکاری داد. رقابت بین دایملر و بنز، به‌ویژه در مورد طراحی موتور بسیار جدی بود. در سال‌های اولیه قرن بیستم، هرکدام از این دو شرکت در بحث‌های متنوع طراحی و ساخت موتور خودرو، پیروزی‌هایی را کسب‌کرد. 

در یکی از این رقابت‌ها، کارل بنز نیز از موقعیت مدیریت طراحی در شرکت خودش استعفا داد و از سال ۱۹۰۳، به‌عنوان عضوی از هیئت‌مدیره مشغول به کار شد. او در فرایند ادغام شرکتش با بنز و شکل‌گیری دایملر‌بنز در سال ۱۹۲۶ هم کارل در سال ۱۹۱۲، تمام سهامش در شرکت خانوادگی را فروخت و آن را به پسرانش، یوجین و ریچارد واگذار کرد. البته، او به عضویت در هیئت‌مدیره‌ شرکت اصلی بنز ادامه داد.

در جنگ جهانی اول، دو شرکت بنز و دایملر تولید محصولات خودشان را به مقدار زیادی افزایش دادند. بعد از اتمام جنگ، اقتصاد آلمان وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای داشت و اتومبیل محصولی لوکس محسوب می‌شد و ۱۵ درصد مالیات اضافه در پی داشت. 

در آن زمان، آلمان با مشکل کمبود سوخت نیز روبه‌رو بود. به‌هرحال در سال ۱۹۱۹، شرکت Benz & Cie طبق پیشنهاد کارل بنز و با نمایندگی کارل جان، رقیب دیرینه، یعنی دایملر، پیشنهاد همکاری داد که با مخالفت آن‌ها روبه‌رو شد.

ادغام شرکت ها

ادغام شرکت ها

اقتصاد کشور آلمان در سال‌های بعد، بیشتر سقوط‌ کرد و تولید هر دو شرکت دایملر و بنز کم شد. درنهایت، مذاکرات در سال ۱۹۲۴ بین این دو شرکت ادامه یافت و در همان سال، قرارداد منافع مشترک تا سال ۲۰۰۰ بین این دو غول خودروسازی در آن سال‌ها امضا شد. بر مبنای این قرارداد امضاشده، آن دو شرکت طراحی، تولید، خرید‌ و فروش و تبلیغات خودروهای خود را با کمک همدیگر انجام می‌دادند؛ اما کاملا مستقل ماندند.

پس از ادغام دایملر و بنز نیز، کارل در هیئت‌مدیره حضور داشت. در زندگینامه کرل بنز میخوانیم که همکاری نزدیک دایملر و بنز در همان سال‌های اولیه سبب شد این دو شرکت در سال ۱۹۲۶، بایکدیگر همکاری کنند و ادغام شوند و Daimler-Benz را احداث کنند. کارل بنز در شرکت جدیدش نیز عضو هیئت‌مدیره بود.

زندگی شخصی و مرگ کارل بنز

در بخش خصوصی زندگینامه کارل بنز می‌خوانیم که کارل بنز در سال ۱۸۷۲ با برتا رینگر ازدواج کرد. آن‌ها صاحب ۵ فرزند بودند که پسرانشان، به اسم یوجین و ریچارد، مدت زمانی را در شرکت پدر مشغول به‌کار بودند و بعدها نیز شرکت خانوادگی را اداره کردند. همچنین، دختران او، ملارا و فیلدا و الن نام داشتند.

مخترع نخستین خودرو تجاری تاریخ، در سال ۱۹۲۹ در منزل شخصی خود در لادنبرگ ازدنیا رفت. در هنگام مرگ، کارل بنز ۸۴ سال داشت و به علت مبتلا به بیماری برونشیت جانش را از دست داد. برتا بنز تا موقع مرگش، در همان خانه زندگی کرد. دیگر اعضای خانواده به‌مدت ۳۰ سال دیگر نیز در همان خانه سکونت داشتند. که امروزه، خانه‌ او به‌عنوان مکانی تاریخی شناخته می‌شود.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی