زندگینامه چارلز کوک تاجر و میلیونر خود ساخته

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۸ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

زندگینامه چارلز کوک تاجر ومیلیونر خود ساخته را در این مقاله مطالعه کنید.

همراهان عزیز سایت آکادمی بازار قصد دارد شما را با زندگینامه چارلز کوک ( charle koch ) ، میلیاردر خود ساخته آشنا کند. چارلز کوک از تاجران، کارآفرینان و خیرین مشهور اهل آمریکا است که مدیرعامل اجرایی، رئیس هیئت مدیره و یکی از دو مالک شرکت خوشه ای صنایع کوک می باشد، که فروش سالانه ی مجموعه شرکت های زیر نظر آن معادل ۱۱۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

با ما برای مطالعه ادامه ی زندگینامه چارلز کوک همراه باشید.

زندگینامه چارلز کوک در دوران کودکی

چارلز کوک ( charle koch ) او در سال ۱۹۳۵ در شهر ویچیتا، در غرب آمریکا به دنیا آمد. پدرش فرِد چیس کوک از بیان گذاران شرکت صنایع کوک در سال ۱۹۴۰ میلادی بود. چرا که او تحصیل کرده دانشگاه MIT بود و توانسته بود یک فرآیند خلاقانه در حوزه ی پالایش نفت خام را ایجاد کند.

اسم مادرش ماری رابینسون کوک بود. چارلز دارای سه برادر به اسم های ویلیام، فردریک و دیوید می باشد، و خودش نیز فرزند دوم خانواده می باشد. پدرش به احترام دوست و مشاور زمان خود، چارلز فرانسیس گانال، نام چارلز جی کوک را برای او نیز انتخاب کرد. پدرش همواره به فکر پیشرفت و استقلال چارلز و برادرانش بود، به همین دلیل نسبت به کار کردن آن ها خیلی سختگیری می کرد.

با این که آن ها از نظر مالی چیزی کم نداشتند، ولی پدرش او و برادرانش را اجبار می کرد چه در تابستان و چه در ماه های سرد زمستان به کارهایی مانند کشاورزی، چمن زنی، آبیاری زمین، دوشیدن شیر گاو و … مشغول شوند.  این در حالی بود که بچه های همسن و سال آن ها نیز همواره مشغول بازی و استراحت کردن بودند. اما خوش گذرانی و استراحت در خانواده ی کوک هیچ مفهومی نداشت، به همین علت آن ها همیشه باید کار می کردند.

چارلز وقتی که یازده ساله شد، برای ادامه تحصیل به یک مدرسه شبانه روزی رفت. بعد از پایان دوران مدرسه برای ادامه تحصیلات، وارد دانشگاه MIT شد. در دوران دانشجویی خود به انجمن بتا تتا پی (Beta Theta Pi) پیوست. در نتیجه در سال ۱۹۵۷ میلادی از دانشگاه با مدرک کارشناسی مهندسی عمومی فارغ التحصیل شد.و پس از یک سال توانست مدرک فوق لیسانس مهندسی مکانیک را کسب کند. در سال ۱۹۶۰ موفق شد با گرفتن مدرک ارشد مهندسی شیمی از دانشگاه فارغ التحصیل شود.

شروع فعالیت حرفه ای

زندگینامه چارلز کوک

در بخش فعالیت حرفه ای زندگینامه چارلز کوک می خوانیم که او بعد از پشت سر گذاشتن تحصیلات خود، وقتی که ۲۵ سال داشت، زمان کوتاهی در اولین شرکت مشاوره ای مدیریت در جهان به اسم شرکت «آرتور دی لیتل» مشغول به کار کردن شد. اما در سال 1961 پدرش از چارلز خواست که به خانه بازگردد و اداره کردن یک شرکت نفتی متوسط که مالک و مدیر آن بود، را به عهده بگیرد.

او اول درخواست پدرش را رد کرد، ولی پدرش او را تهدید کرد که اگر به خانه نیاید، شرکت را میفروشد، چارلز پس از شنیدن این پیام تهدیدآمیز پدرش، شغلش را کنار گذاشت و به خانه برگشت تا به عنوان مدیر ارشد شرکت مهندسی کوک، کار خودش را شروع کند. چارلز کوک در سال ۱۹۶۳ توانست به سمت رئیس کل شرکت مهندسی کوک، ارتقا مقام یابد، و پدرش قبل از تمام شدن ریاستش در این بخش در سال ۱۹۶۶، چارلز را در مقام مدیرعامل کل شرکت قرار داد، و یک سال بعد پدرش از فوت کرد و او نیز مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این شرکت را بر عهده گرفت.

درآمد شرکت در آن دوران ، سالانه حدود ۱۸۰ میلیون دلار بود. چارلز کوک اسم شرکتش را به یاد پدرش به «صنایع کوک» تغییر داد و دفتر مرکزی جدیدی را نیز در همان شهر احداث نمود که این امر در گسترش و رشد کسب و کار خانوادگی آن ها نقش به سزایی داشت.

چارلز در سال ۱۹۷۰ از برادر کوچک تر خود دیوید خواست که به شرکت کوک بپیوندد و او را در رشد کسب و کار پدرشان یاری دهد. دیوید پیشنهاد او را پذیرفت و به عنوان مدیر خدمات فنی در شرکت خانوادگی خودش مشغول به کار شد. پس از آن در سال ۱۹۷۹، به مقام مدیر شرکت مهندسی ارتقا درجه یافت .

رشد شرکت صنایع کوک

رشد و پیشرفت شرکت صنایع کوک در دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی ادامه یافت تا این که چارلز در سال ۱۹۷۱ میلادی موفق شد بزرگ ترین جدا کننده های نفت خام در ایالت اوکلاهاما را بسازد. این از پیشرفت بسیار بزرگ با تجارت بین المللی کالا، ساخت خطوط لوله، فرآیندهای گاز مایع، تولید کود و مواد معدنی، احداث پالایشگاه، سرمایه گذاری در املاک، صنایع کشاورزی و دامداری همراه شد.

چارلز کوک جزو ثروتمندترین اشخاص در سال ۲۰۱۶ فوربز، در رتبه ی ششمین فرد ثروتمند جهان قرار گرفته، و تمام دارایی های او معادل ۴۶ میلیارد دلار تخمین زده شده است؛ که عمدتا حاصل مالکیت ۴۲ درصد از سهام او در شرکت صنایع کوک می باشد.

زندگی شخصی

زندگی شخصی

در بخش شخصی زندگینامه چارلز کوک می خوانید که او خیلی خانواده دوست است. و برای حفظ حریم خصوصی خود اهمیت بسیار زیادی قائل است، به همین علت از قرار گرفتن در مرکز توجه دوری می کند. چارلز کوک در سال ۱۹۷۲ میلادی با «لیز» ازدواج کرد. و حاصل این ازدواج دو فرزند به نام های «چیس» و «الیزابت» است. چارلز و برادرانش همه دچار بیماری سرطان پروستات بودند اما چارلز توانست از آن بیماری نجات یابد و درمان شد.

اقدامات خیرخواهانه

اقدامات خیرخواهانه

در زندگینامه چارلز کوک ازکارهای خیر او میبینیم دوست دارد که قسمتی از ثروت خود را در راه اموری که به آن ها نیز معتقد است خرج کند. به همین علت مشارکت های بسیاری در امور خیریه دارد.

او در سال ۱۹۷۷ به عنوان یکی از بنیان گذاران «موسسه کاتو» در واشنگتن دی سی کار خود را به عنوان اتاق فکری راست گرا و حامی آزادی فردی آغاز کرد. این موسسه از ۱۵ تاجر حرفه ای تشکیل شده که همگی در اداره ی آن نقش دارند. در واقع ماموریت آن ها «گسترش مباحث سیاست های عمومی جهت بسط اصول سنتی آمریکا، یعنی محدودیت دولت، بازار آزاد، آزادی فردی و صلح» می باشد.

تجربه ی چارلز با بیماری سرطان او را تشویق کرد تا بودجه ی چندین مرکز تحقیقات پزشکی را تامین کند، و به ساخت موسسه پژوهشی سرطان وابسته به موسسه فناوری ماساچوست اقدام نماید. این انستیتو به عنوان «موسسه ملی سرطان» یکی از هشت مرکز پژوهشی تعیین شده در آمریکا می باشد. چارلز و برادرانش همچنین بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار به مرکز تحقیقاتی سرطان مموریال اسلون – کترینگ اهدا نموده اند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
افزایش درآمد با تغییر نگاه و نگرش

خود چارلز کوک بیش از ۶۶ میلیون دلار در بخش دیگری به این موسسه کمک کرده است. برادران کوک با هدف تشخیص بهتر بیماری سرطان، حدود ۲۶ میلیون دلار به مرکز سرطان ام. دی اندرسون دانشگاه تگزاس و حدود 20 میلیون دلار به دانشگاه جانز هاپکینز کمک کرده اند.

شما می توانید برای مطالعه زندگینامه سایر افراد موفق به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی