زندگینامه نواک جوکوویچ مرد شماره دو تنیس دنیا

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۲ آبان, ۱۴۰۰
زندگینامه نواک جوکوویچ مرد شماره دو تنیس دنیا

آکادمی بازار قصد دارد در این مقاله از سری مقالات زندگینامه افراد موفق شما را با زندگینامه نواک جوکوویچ آشنا کند. نواک جوکوویچ یکی از بازیکنان تنیس حرفه‌ای اهل صربستان می‌باشد و اکنون مرد شماره دو تنیس دنیا است. او رکوردهای متعددی را کسب کرده است و تا به امروز دو بار موفق شده که بازیکن شماره یک تنیس دنیا شناخته شود. او جزو هفت بازیکنی است که موفق شده‌اند برنده هر چهار گرند اسلم شوند.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگینواک جوکوویچ
متولد1987
زادگاهبلگراد، صربستان (یوگسلاوی سابق)
ملیتصربستانی
پیشهتنیس‌باز حرفه‌ای

زندگینامه نواک جو کوویچ در دوران کودکی

زندگینامه نواک جوکوویچ مرد شماره دو تنیس دنیا را در این مقاله مطالعه کنید. Novak Djokovic مرد شماره دو تنیس جهان در ۲۲ ماه می سال ۱۹۸۷ در شهر بلگراد واقع در صربستان متولد شد. نام پدر نواک «سردیان» و نام مادرش «دیانا» می‌باشد. نواک دو برادر به نام‌های «مارکو» و «جورجی» دارد که هر دو آن‌ها از او کوچک‌تر می‌باشند و آن‌ها نیز تنیس بازی می‌کنند و به این ورزش علاقمند هستند.

همچنین «پرنس سانتاویچ» شاهزاده فنلاند پسردایی نواک می‌باشد. نواک به علت علاقه فراوانی که به ورزش تنیس داشت، از چهار سالگی این بازی را شروع کرد و بعد از آن وقتی که شش ساله شد زیر نظر یکی از تنیسورهای سابق صربستان به اسم «یلنا گنچیچ» آموزش دید.

نواک جوکوویچ شش سال به همراه مربی خود گنچیچ به بازی تنیس ادامه داد، استعدادهای او در تنیس به حدی بود که در این مدت زمان توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرده بود. در سال ۱۹۹۹ بود که مربی‌اش تصمیم گرفت نواک را برای ادامه دادن تمرینات خود به باشگاه «نیکولا پیلیچ» معرفی کند تا از آن به بعد پیش پیلیچ ورزش تنیس را ادامه دهد.

بعد از گذشت دو سال جوکوویچ که حالا نواک جوکوویچ چهارده سال داشت مسابقات جهانی را شروع کرد و توانست در رقابت‌های قهرمانی اروپا در مسابقات تک نفره، دو نفره و تیمی عنوان قهرمانی را کسب کند. بعد از گذشت چندین سال خانواده نواک جوکوویچ تصمیم گرفتند به مونته کارلو – موناکو در شهر فرانسه نقل مکان کنند.

شروع فعالیت حرفه ای نواک جوکوویچ

شروع فعالیت حرفه ای نواک جوکوویچ

در بخش فعالیت‌های زندگینامه نواک جوکوویچ آمده است که او در سال ۲۰۰۶ با بازیکن اسبق تنیس اسلواکی به اسم «مارین وایدا» آغاز به کار کرد. در همان سال با شروع دور یک چهارم نهایی گرند اسلم رولند گاروس و دور چهارم در ویمبلدون، نواک موفق شد وارد جمع چهل تنیسور برتر دنیا شود.

بعداز سپری شدن سه هفته از مسابقات ویمبلدون، جوکوویچ موفق شد نخستین عنوان قهرمانی خود را درطی مسابقات آمسفورت در کشور هلند با شکست دادن رقیب خود «نسکولاس ماسو» از کشور هلند به دست آورد.

استاد احمد محمدی
اگر کارهای انسان‌های موفق را انجام دهی به همان نتایجی می‌‎رسی که آن‌ها رسیده‌اند.
استاد احمد محمدی

بعد از آن توانست در رقابت‌های متس در شهر فرانسه دومین عنوان قهرمانی خود را کسب کند و به جمع ۲۰ بازیکن تنیس برتر دنیا ملحق شود.

ورود نواک جوکوویچ به مسابقات مسترز

Novak Djokovic در سال ۲۰۰۷ قهرمانی مسابقات آدلاید در استرالیا را به دست آورد. ولی در دور چهارم نخستین گرند اسلم سال ۲۰۰۷ در استرالیا در سه ست پیاپی از راجر فدرر شکست خورد.

اما جمع نتایج نواک را در مسترز ایندین میامی و ولز در شمار ۱۰ نفر اول جهان قرار داد. او در اولین مسترز همان سال در ایالت کالیفرنیا و در شهر ایندین ولز درکشور آمریکا موفق شد به فینال دست یابد ولی در مصاف با رافائل نادال شکست خورد. ولی بعد از سپری شدن یک هفته در مسترز میامی در کشور آمریکا در دور یک چهارم نهایی موفق شد بر رافائل نادال غلبه کند و به فینال رقابت‌ها دست یابد. نواک همچنین با شکست گیرمو کانیاس آرژانتینی موفق شد اولین جام مسترز خودش را کسب کند.

نواک در دو مسترز بعدی در کشور آلمان و ایتالیا در دور یک چهارم نهایی در برابر رافائل نادال و کارلوس مویا مغلوب شد و پس از دو هفته برای اولین بار در رقابت‌های گرند اسلم فرانسه به مرحله نیم نهایی دست یافت اما مقابل رافائل نادال شکست خورد. 

ولی بعد از یک ماه در مرحله یک چهارم نهایی ویمبلدون در یک مصاف بسیار دشوار مارکوس بغداتیس را شکست داد، ولی در مرحله نیمه نهایی به علت مصدومیتش مجبور شد در برابر نادال از مسابقه انصراف دهد. جوکوویچ در مسترز مونترئال پس از بوریس بکر اولین تنیسوری شد که در رقابت موفق شد نفرات اول، دوم و سوم را پشت هم شکست دهد.

نواک جوکوویچ در مرحله یک چهارم نهایی، اندی رادیک، رافائل نادال و راجر فدرر را شکست داد و توانست دومین عنوان قهرمانی خودش را در مسابقات مسترز کسب کند و اینچنین توانست عنوان مرد شماره دو تنیس دنیا را کسب کند.

حضور نواک جوکوویچ در رقابت های گرند اسلم

حضور نواک جوکوویچ در رقابت های گرند اسلم

این مسابقات خاطرات خوبی را در زندگینامه نواک جوکوویچ رقم زده است. سال ۲۰۰۸ برای نواک جوکوویچ با شروع مسابقات گرند اسلم استرالیا همراه بود. نواک درسری مسابقات نیمه نهایی به راحتی موفق شد رقیبان خودش را شکست دهد و با پیروزی مقابل راجر فدرر در سه دور پیاپی طرفدارانش را شگفت زده کند و به فینال مسابقات راه یابد.

در مرحله فینال دور اول را به حریف خود «سونگا» از فرانسه واگذار کرد اما در سه دور بعدی موفق شد پیروز این دوره از رقابت‌ها شود و برای اولین بار عنوان قهرمانی یکی از مسابقات گرند اسلم را از آن خودش کند. این قهرمانی یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نواک جوکوویچ در زندگی ورزشی‌اش بود.

نواک جوکوویچ در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۱ در بازی فینال ویمبلدون، موفق شد رافائل نادال مرد شماره یک تنیس جهان را ۱۱ بر یک شکست دهد و به نفر اول رده بندی تنیسورهای ماهر مرد جهان بپیوندد.

افتخارات و رکوردهای نواک جوکوویچ

در قسمت افتخارات و رکوردهای نواک جوکوویچ می‌بینیم که او توانست اولین بازیکن نماینده صربستان است که برنده یک عنوان از گرند اسلم شده است. همچنین او از جوان‌ترین بازیکنان در عصر آزاد است که توانسته به دیدار نیمه نهایی هر چهار گرند اسلم راه یابد.

نواک تنها کسی است که موفق شده است ۳ عنوان پیاپی جام آزاد استرالیا را دریافت کند. یکی دیگر از رکوردهای او را می‌توان به ۳۱ برد پیاپی در مسابقات مسترز و راهیابی به فینال همه مسابقات مسترز را نام برد. او همچنین در طی ۱۲ مسابقه گرند اسلم موفق به دریافت عنوان قهرمانی شده است. شما می‌توانید برای آشنایی با زندگینامه سایر افراد موفق به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی