زندگینامه استفان پرسون موسس پردرآمدترین فروشگاه H&M

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۵ خرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۱ تیر, ۱۴۰۱
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

زندگینامه استفان پرسون موسس پردرآمدترین فروشگاه H&M را در این مقاله مطالعه کنید.

همراهان عزیز آکادمی بازار هدف ما در این مقاله آشنایی شما با زندگینامه استفان پرسون یکی از اشخاص موفق و ثروتمند جهان است. او موفق شده به عنوان یکی از کارآفرین‌های برتر در کشور سوئد مشهور شود و جزو یکی از ثروتمندترین افراد این کشور و همچنین با در دست داشتن ۳۰.۶ میلیارد دلار دارایی در فهرست ثرتمندترین مردان جهان نیز جای داده شود.

بنابراین با ما در ادامه این مطلب همراهی کنید تا شما را با زندگینامه استفان پرسون آشنا سازیم.  استفان پرسون، بازرگان، موسس فروشگاه H&M و کارآفرین میانسال اهل کشور سوئد می‌باشد که چندین بار از طرف نشریات گوناگون به عنوان یکی ازثروتمندترین افراد شناخته شده است. آخرین بار نشریه فوربس بود که پرسون را به عنوان ثروتمندترین سوئدی تاریخ معرفی کرد. ارزش دارایی‌های استفان پرسون در سال ۲۰۱۳ میلادی در حدود ۲۸ میلیارد دلار برآورد شده بود.

پرسون که ریاست هیات مدیره‌ی شرکت ( اچ اند ام ) را به عهده دارد و هم چنین یکی از سهامداران اصلی این کمپانی به حساب می‌آید، تاکنون موفق شده با مدیریت بسیارخوب خودش یکی از بهترین شرکت‌های دنیا را در دست بگیرد و اداره کند و هر سال در لیست برترین و هم‌چنین ثروتمندترین مدیران دنیا قرار بگیرد.

برای مطالعه ادامه زندگینامه استفان پرسون با ما همراه باشید.

زمان کودکی و نوجوانی استفان پرسون

استفان پرسون (stefan persson ) در تاریخ ۲۴ اکتبر سال ۱۹۶۶ میلادی و در استکهلم، پایتخت کشور سوئد متولد شد. او در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمده بود و به نظر کار خیلی سختی برای تبدیل شدن به ثروتمندترین فرد تاریخ کشورسوئد را نداشت. اما در نظر داشته باشید پولدارهای بسیاری هستند که پدر و مادرشان ثروت بسیاری را در اختیار دارند، اما در آخر به یک فرد  معمولی تبدیل می‌شوند و بزرگ‌ترین هنرشان خرج کردن تمام پولی است که پدر یا مادرانشان با تلاش بسیاربه دست آورده است. اما در مورد استفان شرایط اصل به این صورت نبود.

او که از همان اوایل نوجوانی نسبت به تحصیل خود با اهمیت بود تصمیم گرفت تا از همان دوران نوجوانی عزم خود را جزم کرده و در آینده به عنوان یکی از مدیران شرکت‌های بزرگ دنیا انتخاب شود.

اما نمی‌توان از نقش پر رنگ پدر استفان در زندگینامه استفان پرسون به سادگی عبور کرد، زیرا اگر سخت‌گیری‌های او نبود استفان پرسون هیچگاه به جایگاه امروزه خود دست پیدا نکرده بود و در واقعیت هم پدر و هم مادرش و هم خود  او تلاش و کوشش کردند تا او به موقعیت و شرایط اکنون برسد.

شروع فعالیت حرفه ای استفان پرسون

استفان پرسون (stefan persson) موسس فروشگاه H&M که طبق آخرین رده بندی نشریه فوربس به عنوان دومین فرد ثروتمند کشورسوئد شناخته می‌شود، امروزه در ایالات متحده آمریکا زندگی میکند. ارلینگ  پدر استفان نقش بسیار زیادی را در رسیدن او به این جایگاه ایفا کرد.

پدر استفان در سال ۱۹۴۷ میلادی مجموعه فروشگاه‌های زنجیره ای Hennes & Mauritz را راه اندازی کرد. و این مجموعه‌ی بسیار بزرگ بعدها توسط پدر به پسر واگذار شد و استفان نیز موفق شد پدرش را سربلند کند. امروزه این فروشگاه بزرگ در بسیاری از کشورهای اروپایی و هم چنین آمریکای شمالی هزاران شعبه فعال را در اختیار دارد.

اما از نکاتی که این فروشگاه‌های زنجیره‌ای را نسبت به سایر رقبا متفاوت کرده است، کیفیت کار بالای این مجموعه است، به صورتی که Hennes & Mauritz اکنون جزو یکی از بهترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دنیا است. به احتمال زیاد اگر پدر استفان این فروشگاه را مثلا در یکی از خیابان‌های تهران راه اندازی می‌کرد،در نهایت به یک سوپر مارکت معمولی  تبدیل میشد که در بهترین حالت ممکن ۵ تا مشتری در روز داشت.

اما  کشور سوئد کشوری است که خیلی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای دنیا از آنجا به پا خواسته‌اند. اشخاصی چون والتون و برادران آلبرت از جمله شناخته شده‌ترین سوئدی‌هایی می‌باشند که به دلیل احداث مجموعه فروشگاه‌های زنجیره ای در دنیا شناخته می‌شوند.

در واقعیت فضای کشور سوئد و روش مدیریت و برنامه ریزی وزرا و حکم رانان این کشور سبب شده تا استفان پرسون و پدرش بتوانند به چنین موفقیت بزرگی دست پیدا کنند، وگرنه همان گونه که ذکر شد راه اندازی همچین فروشگاهی در ایران بدون کمک و یاری از سوی قدرتمندان تقریبا غیرممکن است.

ارلینگ پرسون برای آن که مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود را احداث کند، قصد داشت کاملا متفاوت از رقبای خویش عمل کند. در واقعیت او از سبک و مدل کلیشه‌ای و قدیمی فروشگاه‌های کشورش راضی نبود، به همین علت با اتمام جنگ جهانی دوم سفری به کشور آمریکا داشت و در آن جا با فروشگاه هایی مانند مکیز و بارنیز آشنا شد و تلاشش را کرد  که در احداث فروشگاه‌های خودش این دو مجموعه را به عنوان الگوی مناسب خودش برگزیند، زیرا حجم بسیارگسترده‌ای که مجموعه فروشگاه های زنجیره ای مکیز و بارنیز داشتند.

در زندگینامه استفان پرسون موسس فروشگاه H&M به این نکته اشاره می‌شود که پدر استفان، ارلینگ، را تحت تاثیر قرار داده بود و او تصمیم گرفت تا هر چه زودتر فروشگاهی را با الهام‌گیری از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای آمریکایی راه اندازی کند.

مدیریت استفان پرسون در کمپانی( H&M)

استفان پرسون اکنون مدیریت کمپانی Hennes & Mauritz را که پدرش راه اندازی نمود را در اختیار دارد. این کمپانی که به اختصار با نام اچ اند ام معروف است. یکی از مجهزترین و مدرن‌ترین فروشگاه های دنیا است. ارلینگ پرسون تصمیم گرفت تا در سال ۱۹۸۲ مدیریت این مجموعه را در اختیار پسر خودش استفان قرار دهد.

خانواده پرسون اکنون چیزی حدود ۳۳ درصد از سهام این شرکت را در دست  دارند و هم چنین از ۶۹ درصد حق رای برخوردار می‌باشند. در زندگینامه استفان پرسون موسس فروشگاه H&M آمده است یکی از علت های شهرت کمپانی اچ اند ام در سطح جهان عرضه ی لباس های ارزان قیمت می‌باشد.

البته فکر نکنید که اجناسی که در این مجموعه فروشگاه ها به مردم عرضه می‌شود در کنار ارزان بودن، همانند دیگر فروشگاه های موجود از کیفیت نازلی نیز برخوردار است، که اگراین چنین بود اکنون Hennes & Mauritz  هرگز نمی توانست بیش از ۱۰۰۰ شعبه در کشورهای پیشرفته اروپایی راه اندازی کند و با توجه به بالاتر بودن سطح انتظارات  مردم اروپا و آمریکای شمالی نسبت به اکثریت حاضر در کشور ما قطعا اگر این فروشگاه اجناس بدون کیفیت را به دست مردم عرضه می‌کرد، از طرف آن ها تحریم شده بود و هیچ وقت به موفقیت امروزی دست پیدا نکرده بود.

شرکت فعلی استفان پرسون موفق شده است با تبلیغات در مجله‌های مختلف به جایگاهی خوب و بالا در میان فروشگاه‌های گران قیمت و رقیبان خود برسد. ورود این شرکت به میلان را می‌توانیم یکی از موفقیت‌های چشمگیر این کمپانی بدانیم، زیرا از گذشته تا به امروز، میلان به عنوان شهر مدها شناخته می‌شود.

با وجود اینکه اوایل خیلی از کارشناسان از ورود اچ اند ام به میلان مخالفت می‌کردند، به این علت که معتقد بودند قیمت ارزان لباس‌های این مجموعه نشان از کیفیت نازل تولیداتشان را دارد، اما در آخر این کمپانی با ریسک‌های بسیار و تحت مدیریت استفان پرسون به میلان وارد شد. از دیگر موفقیت‌های اچ اند ام استفان پرسون می‌توانیم به موفقیت آن در بازارهای کشور آلمان و سانفرانسیسکو و کنار زدن رقیبانی چون GAP اشاره کرد .  Hennes & Mauritz

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
قانون 10 برابر کردن درآمد

 با احداث فروشگاه های گوناگون در شهرهایی که GAP بیشترین فروشگاه را در آنجا در اختیار داشت سعی کرد به رقابت با این کمپانی بپردازد که در نتیجه با موفقیت از این میدان جنگ بیرون آمد و شعبه‌های گوناگون نیویورک و تورنتو از دیگر مراکز بسیار معتبر اچ اند ام در سطح جهان می‌باشد.

شما می‌توانید برای مطالعه زندگینامه سایر افراد بزرگ و موفق به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی