زندگینامه آرش فردوسی و اختراع دراپ باکس

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۲ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۱
پخش ویدیو
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

آرش فردوسی یکی از کارآفرین های بسیارموفق با ملیت ایرانی – آمریکایی است .آرش فردوسی دانشجوی انصرافی دانشگاه ام آی تی و یکی از مخترعان سرویس دراپ باکس است. آرش فردوسی، این کارآفرین جوان و موفق در کانزاس آمریکا به دنیا آمده است و کمپانی دراپ باکس را با همکاری یکی از دوستان دوران دانشجویی اش به نام درو هوستون راه اندازی کرده است. جالب است بدانید در سال 2009 استیو جابز پیشنهاد داد که دراپ باکس را میخرد، اما آرش فردوسی و دوستش به آن ها جواب منفی و قاطعانه ای  دادند . و گروهی از کارشناسان معتقد اند که تصمیم این دو دانشجو اصلا درست نبوده است.

اما آرش فردوسی آنچنان در کار خود رشد کرد که در نهایت در سال 2011 نامش در لیست 30 نفره ی کارآفرینان برتر در مجله inc  قرار گرفت . و در همان سال بود که نامش در مجله ی فورچون در لیست 40 نفره ی کارآفرینان برتر زیر 40 سال قرار گرفت. و در سال 2012 نیز نام او و دوستش به عنوان کارآفرین نمونه سال در مجله ی تک کرانچ ثبت شد. آرش فردوسی امروزه شرکت موفقی را احداث کرده که در آن مشغول به فعالیت است. گفته می شود که ارزش تمام دارایی فردوسی در حدود 500 میلیون دلار می باشد.

دوران کودکی و نوجوانی آرش فردوسی

آرش فردوسی در سال 1985 در ایالت کانزاس کشور آمریکا متولد شد.آرش در آمریکا متولد شد ، اما پدر و مادر او اصالتا ایرانی می باشند. به همین دلیل او نیز ملیت ایرانی – آمریکایی دارد .

آرش در زمان دبیرستان در مدرسه ی بلو ولی نورث وست پست ادامه تحصیل داد و در سال 2004 فارغ التحصیل شد .او  همیشه علاقه بسیا زیادی داشت تا در دانشگاه ام آی تی ادامه تحصیل بدهد، به همین علت بعد از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان به دنبال رشته و دانشگاه مورد علاقه اش رفت.

آرش فردوسی موفق شد در طی دوران تحصیلش با کمک پدرش به زبان برنامه نویسی کیوبیسیک مسلط شود. به علاوه در کلاس های آموزش c++ نیز شرکت کرد. او در دوران دانشگاه به کلاس 6.046علاقه ی فراوانی داشت. که این دوره ی کلاسی برای فراگیری طراحی و استفاده کردن الگوریتم ها بود. فردوسی در این مورد گفته است که به الگوریتم ها و بهینه سازی نرم افزارها و کدهای برنامه نویسی علاقه ی بسیار زیادی دارد .

آرش فردوسی خیلی علاقه داشت تا با به کارگیری الگوریتم های صحیح، در موقعیت درست زمان اجرای برنامه را کاهش دهد  . به همین خاطر او همیشه بیان کرده است که کلاس های 6.046 در دانشگاه ام آی تی به خوبی توانسته این مهارت را در او پرورش بدهد. و میگوید : با یادگیری مباحثی که در این کلاس ها گفته شد، موفق شده است استارت اختراع برنامه نویسی دراپ باکس را بزند.

آغاز فعالیت های حرفه ای

آرش فردوسی در تمام دوران تحصیلش همیشه به این موضوع فکر میکرد که برای بنا کردن یک شرکت می بایست مدرک رشته مدیریتی را داشته باشد، اما دوستان او در دانشگاه این تفکر را تغییر دادند و همین موضوع باعث شد تا او اکنون یک کارآفرین موفق و صاحب شرکت معروفی باشد. فردوسی با همکاری چند نفر از دوستانش سرویسی برای قرض دادن کتاب اختراع کرد و اسم این سرویس را BookX@mit گذاشتند.

آرش فردوسی همیشه سرویس های مقیاس پذیر را دوست داشته است، به همین علت از طرفداران فیسبوک و سرویس گسترده ی آن شد. و به همین دلیل برای طی کردن دوران کارآموزی اش، مدتی در این کمپانی حضور داشت. در همان سال بود که با شخصی به نام درو هوستون دوست شد. هوستون زودتر از فردوسی تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رسانده بود. برای نخستین بار طرح توسعه دادن نرم افزار برای ذخیره سازی فایل ها در فضای ابری توسط هوستون در سال 2007 بیان شد. او این ایده را به فردوسی گفت. فردوسی اوایل کمی مخالفت کرد، اما پس از ساعاتی گفتگو پیشنهاد هوستون را قبول کرد.

آرش فردوسی سال آخر تحصیل خود را ادامه نداد و همه ی حواس خود را برروی طراحی و پیاده سازی این نرم افزار گذاشت. از نظر فردوسی سیستم قوی دانشگاه ام آی تی سبب شد، بر تصمیم او تاثیر بگذارد به طوری که خودش چنین می گوید (اگر در دوره های دانشگاه ام تی آی دقیق عمل کنید، میتوانید پروژه های شخصی را هم مدیریت کنید. اگر پروژه تان به موفقیت نرسید، مطمئن باشید که راه برگشت به دانشگاه همیشه باز است).

تاریخچه ی دراپ باکس

هوستون با همکاری آرش فردوسی وارد برنامه نویسی و گسترش ایده شان شدند و در اوایل به صورت تکی کار می کردند. در واقع می توان گفت هوستون و فردوسی مکمل هم بودند. فردوسی تجربه مدیریت استارتاپ را نداشت ولی هوستون عاشق مدیریت بود. بعضی وقت ها پیشنهادات منطقی فردوسی منجرو میشد نظرات خوش بینانه ی هوستون تغییر نماید. همین مکمل بودن این دو نفر سبب شد، تا در کسب و کار جدید خود به موفقیت دست یابند.

اوایل کارشان بود که آن دو موفق شدند دفتر اصلی دراپ باکس را در سان فرانسیسکو بنا کنند. سرمایه ی اولیه برای این کار مبلغی حدود 7.2 میلیون دلار بود. قطعا این مبلغ ریسک بالایی داشت. ولی شرکت توانست به سرعت توسعه یابد. و یکی از نخستین سرمایه گذاران دراپ باکس پژمان نوزاد بود.

آرش فردوسی در کمپانی خود به کار مصاحبه و کیفیت سنجی افراد جویای کار نیز بود. از وظایف دیگر او چک کردن محصول نهایی و عوام پسند بودن آن کار بود. فضای کاری که فردوسی و دوستش طراحی کرده بودند، بسیار واضح و به دور از هرگونه پنهان کاری بود. فردوسی تا سال2012  سمت مدیر ارشد فناوری را برعهده داشت. اما از سال 2013 تا به امروز عضو هیئت مدیره شده است. اکنون دراپ باکس در 13 شهر مختلف دفتر دارد و همچنین در 200 کشور و یا شاید هم بیشتر، مورد استفاده قرار می گیرد. تعداد کاربرانی که از این نرم افزار استفاده می کنند، حدودا به 500 میلیون نفر می رسد. کمپانی های معروفی مانند: آندرآرمور و نشنال جئوگرافیک از مشتریان کمپانی دراپ باکس می باشند. گفته شده که ارزش این کمپانی به مبلغی حدود 10 میلیارد دلار می رسد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - عادات

لیست جوایز و افتخارات آرش فردوسی

برگزیده شدن به عنوان یکی از 30 کارآفرین برتر زیر 30 سال در مجله آی ان سی در سال 2011

برگزیده شدن به عنوان یکی از 40 کارآفرین زیر 40 سال در مجله فرچون در سال 2011

انتخاب به عنوان بهترین بنیانگذار سال از طرف سایت تک کرانچ

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی