زندگینامه آدام موسری مدیر جدید اینستاگرام

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۸ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

آکادمی بازار در این مقاله به تشریح زندگینامه آدام موسری ( Adam Mosseri ) ، مدیر جدید اینستاگرام می پردازد.

آدام موسری از مدیران باسابقه‌ و پرتلاش شرکت فیسبوک می باشد که زمان زیادی را مخصوصا در قسمت مدیریت محصولات این شرکت و فید خبری سپری کرده است. او مدتی قبل در مهر ماه سال ۱۳۹۷ توسط بنیان‌گذاران اینستاگرام که (کوین سیستروم و مایک کریگر) می باشند به‌عنوان مدیرعامل اینستاگرام  برگزیده شد.

و خبر رسمی انتصاب Adam Mosseri به عنوان مدیر جدید در ۹ مهر در سایت رسمی اینستاگرام منتشر شد. موسری قبل از انتصاب در این سمت ، مدیر محصول فیسبوک و فید خبری در شرکت فیسبوک بود و تیم برنامه محبوب اینستگرام  ، از آمدن او به آن مجموعه استقبال کردند . آنها از این که مدیریت سرویس به دست شخصی که آشنا به محصول و طراحی بود ، سپرده می‌شد بسیار راضی و خوشحال بودند. بنیان‌گذاران  برنامه اینستاگرام در مورد این جابجایی گفتند:

بعد از اعلام خبر جدایی ما دو نفر، خیلی از مردم درباره ی آینده‌ی اینستاگرام سؤال می‌پرسیدند. و ما باور داریم که آدام می‌تواند به بهتر شدن این برنامه و پیشرفت اینستاگرام کمک کند.

با ما برای مطالعه ادامه زندگینامه آدام موسری همراه باشید.

زندگینامه آدام موسری

زندگینامه آدام موسری از تحصیل تا سال‌ های اول فعالیت

آدام موسری ( Adam Mosseri ) در شهر نیویورک متولد شده است و تحصیلاتش را در دانشگاه نیویورک و در رشته‌ی طراحی اطلاعات به اتمام رسانده است . رشته‌ی تحصیلی او، ارتباط بسیار  نزدیک و مستقیمی با شغل‌های بعدی او دارد. در واقع طراحی اطلاعات به ‌معنی استفاده از طرح های گرافیکی و دیگر ابزارها برای نشان دادن دقیق تر وبهتر اطلاعات است.

این رشته‌ی تحصیلی سبب میشود تا ارائه‌ی داده و اطلاعات را به صورتی  بهینه سازی کند تا بهترین تجربه‌ی کاربری در مواجهه با آنها نیز رقم بخورد. موسری بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه  در سال۲۰۰۶ وارد آکادمی هنر سان‌فرانسیسکو شد.

از مسئولیت  های او در این آکادمی نوعی آموزش به‌همراه تحصیل بود. و در سال  ۲۰۰۲ همزمان با تحصیل، آژانس مشاوره‌ی طراحی  های مخصوص خودش را به اسم Blank Mosseri را تأسیس کرد و به عنوان سمت مدیریت در آن مشغول فعالیت شد. سرنوشت بعدی آدام در سال ۲۰۰۷ رقم خورد. او در آن سال به عنوان مسئول طراح محصول و رابط کاربری وارد تیم شرکت  TokBoxشد.

این استارتاپ اکنون نیز فعالیت دارد . و خدمات متنوعی را برای ارائه‌ی ویدیو، صوت و پیام‌رسانی در داخل ‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها عرضه می‌کند.

ورود به فیسبوک

آدام موسری ( Adam Mosseri ) در سال ۲۰۰۸ به تیم شرکت فیسبوک ملحق شد. و در همان آغاز کار به عنوان مسئول طراحی بخش موبایل این شرکت برگزیده شد. وظیفه‌ی آدام، طراحی هرچه بهتر و بیشتر کاربری فیسبوک در فضای موبایل بود. و موسری از همان  ابتدا یکی از دوستان نزدیک مارک زاکربرگ شد و یکی از معاونان بسیارمورد اطمینان زاکربرگ بود.

او به سرعت پیشرفت‌ میکرد  که سبب شد او به مدیریت طراحی محصول و مدیریت پروژه‌ی بزرگ فید خبری فیسبوک برسد. فعالیت‌های آدام در قسمت مدیریت فید خبری، این قسمت از برنامه فیسبوک را به بخشی پرطرفدار تبدیل کرد که حتی منبع درآمدی بزرگ برای شرکت از طریق تبلیغات تبدیل محسوب میشود و از کارهای تاثیر گذار در زندگینامه آدام موسری بود .

آدام موسری

فیسبوک هوم یکی از پروژه‌های ناموفق تیم موسری

البته جالب است بدانید او پروژه‌‌های ناموفقی را هم درفیسبوک دارد. و او مسئول مدیریت پروژه‌یFacebook Home بود.و این نرم‌افزار قرار بود به‌ صورت یک لانچر برای گوشی‌های اندرویدی معرفی شود. این برنامه جدید به کاربران اجازه می‌داد تا با کنترل بهتر و بیشتر، مطالب فیسبوک را بخوانند و پست‌های خود را در آن به اشتراک بگذارند. این محصول در سال ۲۰۱۳ معرفی شد اما استقبال از آن قابل توجه نبود و حدود یک سال بعد،‌ فیسبوک پشتیبانی آن را لغو کرد.

فید خبری فیسبوک

مسئولیت  در طراحی و مدیریت فید خبری فیسبوک، یکی از مهم‌ترین سابقه های کاری در زندگینامه آدام موسری او می باشد. زیرا این فید، مرکز تعاملی اکثر کاربران با فیسبوک است. و علاوه  بر این ، فید خبری فیسبوک از مهم‌ترین بخش های توزیع محتوا برای ناشران است. این قسمت از برنامه فیسبوک، همیشه در مرکز اخبار های مختلف و تغییرات متعدد و آزمایش‌های بسیار تیم طراحی بوده است.

به‌ طور مثال در ماه‌های آخر سال ۲۰۱۷ میلادی، تیم زیر نظرموسری تصمیم گرفتند تا عدم انتشار اخبار در این قسمت را در ۶ کشور آزمایش کنند. و سپس اعلام کردند که محتوا های خبری را در اولولیت‌های پایین نمایش در فید فیسبوک خواهند برد. مهم‌تر از همه این است که این فید با استفاده از نظرات کاربران برای تأیید یا رد منابع خبری کمک میگیرد.

خبرهای بیان شده در سال گذشته سبب شد  موسری مرکز توجه رسانه‌ها قرار گیرد . و این تغییرات  سبب شد تاحدودی فعالان در زمینه رسانه‌ نگران شوند. اما موسری که به مدیریت صحیح و درست انسانی شهرت دارد، با نوشتن پست‌های وبلاگی و مصاحبه با منابع معتبری همچون وایرد، توضیحات بسیار کاملی را در مورد این موضوع بیان کرد.

جالب است بدانید موسری عموما در توییتر خود با کاربران صحبت می‌کند ، بر خلاف خیلی از مدیران که اخلاق خود را در شبکه های اجتماعی از دست می‌دهند، او همواره به ادب و احترام معروف بوده است. به‌ طور مثال موسری از کاربران درخواست میکرد  تا نظرشان را در مورد طراحی و الگوریتم جدید فید خبری به‌صورت مستقیم برایش ارسال کنند.

مدیر اینستاگرام

ورود به اینستاگرام

در زندگینامه آدام موسری می خوانیم که در آغاز سال میلادی، به جای معاون ارشد طراحی محصول اینستاگرام یعنی کوین ویل برگزیده شد. وکوین پست به تیم بلاک‌چین فیسبوک پیوست.و  طبق منابع خبری معتبر بیان شده است که تیم اینستاگرام از او استقبال خوبی داشته‌اند.

آدام از همان ابتدای کار با سیستروم که مدیرعامل وقت اینستاگرام می باشد ارتباط خوبی  برقرار کرد و به‌سرعت در تیم مدیریتی پذیرفته شد. موسری بعد از چندین ماه فعالیت به‌عنوان سمت مدیر طراحی محصول،چندی پیش به‌عنوان مدیرعامل اینستاگرام برگزیده شد.  این تصمیم توسط بنیان‌گذاران این شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام گرفته شد که حتی قبل از این تصمیم خود را  برای رفتن از اینستاگرام را علنی کرده بودند.

در هر صورت اکنون موسری جایگزین بنیان‌گذار اینستاگرام شده است و خیلی از کارشناسان و کاربران در انتظاراقدامات یا تغییرات مثبت و کاربردی در این شبکه‌ی اجتماعی محبوب هستند. و درواقع این تغییرات اساسی و تصمیم‌های گرفته شده  همه از سوی مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک صادر می‌شوند، که نشان‌ می دهد او علاقه‌ی شدیدی به کنترل بالا بر روی اپلیکیشن‌های زیرمجموعه دارد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
خانواده موفق

از وظیفه‌های  اساسی موسری در اینستاگرام، برقرار کردن  تعادل و برطرف کردن نیازهای اصلی کاربران در این شبکه اجتماعی است. در این بین ارتباط نزدیک و صمیمیت موسری با مدیرعامل فیسبوک مارک زاکربرگ باعث نزدیک‌تر شدن تصمیمات مشترک در این  دو سرویس شده است.

شما می توانید برای مطالعه زندگینامه سایر افراد موفق به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی