رشد فردی، یک فاکتور کلیدی برای رسیدن به موفقیت

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۳ آبان, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

شاید اصطلاح رشد فردی را شنیده باشید و ندانید معنای آن چیست. به رشد فردی، همچنین اصلاح خویشتن و رشد خود هم می‌گویند. این اصطلاح به تکنیک‌های مختلف برای بهبود عادات،‌ رفتار، اعمال و واکنش‌های فرد اطلاق می‌شود. برای روشن شدن معنا و مفهوم رشد فردی در ادامه چند نمونه مثال را آورده‌ایم:

  • آموختن کنترل خشم
  • غلبه بر تنبلی
  • به تعویق نینداختن کارها
  • مؤدب و بافکر بودن
  • به یک فرد مسئولیت‌پذیرتر تبدیل شدن
  • یادگیری چیزها و مهارت‌های جدیدتغییر ذهنیت و مثبت‌اندیش‌تر شدن

رشد فردیِ موفق مستلزم انگیزه و تمایل برای پیشرفت و تلاش برای ایجاد تغییر است. همچنین شما باید از منطقۀ امن خود خارج شوید و گاهی کارهای سختی را انجام دهید که برایتان مفید هستند. یک ذهن باز و مشتاق به یادگیری و رشد هم حائز اهمیت هستند. رشد فردی فرایند در حال پیشرفتی است که از سنین اولیۀ زندگی شروع شده ولی اساساً توسط والدین، معلمان و محیط شکل می‌گیرند. اما اگر می‌خواهید که بیش از این در رشد فردی موفق شوید باید از این روند آگاه باشید، بدانید آن چیست و گام‌های درستی را در جهت اصلاح و رشد خود بردارید.

گاهی مسائل و مشکلات باعث می‌شوند که میل به رشد بیدار شود و منجر به تغییر در زندگی شوند. گاهی هم پس از خواندن کتابی انگیزه‌بخش، تماشای فیلم یا خواندن مطالبی درمورد افراد موفق به مردم الهام می‌شود که تا به سوی رشد فردی قدم بردارند. این اغلب مردم را به سوی راه‌های جدید، تغییر در زندگی‌شان،‌ افزایش دانش و خود-آگاهی، بهبود مهارت‌ها و ایجاد مهارت‌های جدید هدایت می‌کند.

 

personal growth

چگونه رشد فردی را می‌آموزید؟

کتب، مقالات، کارگاه‌ها و مربیان بسیاری وجود دارند که رشد فردی را تعلیم می‌دهند. اگر شما این موضوع را جالب می‌یابید و می‌خواهید کاری انجام دهید، با سرچ کردن در اینترنت تمام اطلاعاتی را که نیاز دارید می‌توانید پیدا کنید. رشد فردی در تمام زمینه‌های زندگی می‌تواند به شما کمک کند. آن می‌تواند در کار به شما کمک کند، نگرشتان را نسبت به کار عوض کند و بنابراین فرصت‌های جدیدی را به روی شما بگشاید.  رشد فردی برای شما در رشد عاطفی و ذهنی مفید است و شما را به فردی عاشق‌تر، مثبت‌اندیش‌تر و بافکرتر تبدیل می‌کند. شما با این مهارت می‌توانید متوجه عادات بد و اشتباهات خود شوید و برای اصلاح و تغییر آن اقدام کنید.

تکنیک‌های بسیاری برای رشد فردی از قبیل تجسم‌سازی خلاق، تکرار عبارات تاکیدی، ذهنیت مثبت داشتن و مدیتیشن وجود دارند. همچنین رشد فردی به مطالعه، مشورت و مربی نیاز دارد. یک شیوۀ مفید و بسیار ساده برای رشد فردی این است که با ذهنیتی غیرمتعصبانه و باز به رفتار و زندگی‌تان نگاه بیندازید. این به شما نشان خواهد داد که شما باید چه تغییراتی را در خود و زندگی‌تان به وجود آورید. توجه به رفتار و عمل مردم هم می‌تواند به شما کمک کند. در اینصورت شما می‌توانید ویژگی‌های مثبت و منفی را بازشناسایی کنید و آگاه ‌شوید که کدام یک از اینها در شما هست  و برای اصلاح آنها تلاش کنید. مردم باهم متفاوتند و ممکن است آنچه که برای یکی از آنها مؤثر است برای دیگری نباشد. این بدان معناست که شما باید تکنیک‌ها و شیوه‌های مختلف را کشف کنید تا آنچه را که برای شما مفید است، پیدا کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
استمرار در کارها کلیدی برای موفقیت شما

شاید برایتان خیلی محسوس نباشد اما ما همیشه در حال رشد هستیم. رشدی که در موردش حرف می زنم فقط فیزیکی نیست بلکه ابعاد بزرگ تری را در بر می گیرد. ما همواره در حال تغییر هستیم؛ حتی تصویری که شما در آینه از خودتان می بینید تصویر زمان حالتان نیست بلکه تصویر چند صدم ثانیه قبل شماست. فردی که شما دیروز بودید از هر نظر با فرد امروز شما تفاوت دارد. مطالبی که امروز در هر زمینه ای دریافت می کنید سبب تمایز شما با خود دیروزتان می شود. منظور من از بیان این جملات اثبات این جمله است که شما همواره در حال رشد و تغییر هستید؛ حال ممکن است این رشد در جهت مثبت باشد یا ممکن است در جهت منفی باشد. اما رشدی که شما برای موفقیت به آن نیاز دارید، قطعا رشد در جهت مثبت خواهد بود. پس باید تمام تلاشتان را بکنید که مطالبی که دریافت می کنید در راستای پیشرفت در این سمت باشد.مهارت های مورد نیازتان را فرا بگیرید تا با اطمینان خاطر در مسیر موفقیت قدم بردارید. اگر شما نیز مشتاق هستید قدمی برای رسیدن به اهدافتان بردارید می توانید روی ما حساب کنید! آکادمی بازار تمام تلاش خود را برای کمک به شما در جهت دستیابی به موفقیت خواهد کرد. سمینار چگونه موفق شویم وقتی در دوران سخت هستیم ، یک فرصت طلائی برای ایجاد تحولی بزرگ در زندگی شماست. در صورت تمایل برای ثبت نام روی لینک زیر کلیک کنید:

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی