راه های غلبه بر ترس از قضاوت شدن توسط دیگران

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

ما در طول روز همواره شاهد این موضوع هستیم که دیگران و یا خودمان مورد قضاوت قرار می گیریم. بنابراین ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که  چگونه بر ترس از حرف مردم و قضاوت شدن توسط آنها غلبه کنیم؟ همه ی ما حتما چندین رویای زیبا در سر داشته ایم که به خاطر ترس از حرف مردم و قضات شدن به دنبال آن ها نرفته ایم و رهایشان کرده ایم. متاسفانه روزانه با آدمهای زیادی روبه رو میشویم آرزو هایشان را قربانی ترس خود از قضاوت مردم کردند. سه دلیل برای قضاوت کردن و حرف زدن پشت دیگران وجود دارد. اما خوب ما نباید اجازه دهیم که آنها موفق شوند و باید با ترس خود از حرف مردم و قضاوت شدن مقابله کنیم. با آکادمی بازار همراه باشید تا شما را با سه دسته از این نوع افراد آشنا کنیم.

آنها نه تنها از شما بلکه از کل دنیا عصبانی هستند

برخی افراد بنا بر مجموعه ای از دلایل و مجموعه ای از اتفاقاتی که در زندگی برایشان رخ داده است، رویکردی سیاه و سفید به جریان ها دارند. به گونه ای که آنها همواره حق را به خودشان می دهند و معتقدند بقیه اشتباه می کنند. این افراد نسبت به دیگران احساس بی اعتمادی دارند و دوست دارند همیشه ثابت کنند که حق با آنهاست . آنها نسبت به همه ی افراد بدبین هستند. در واقع این مکانیسمی است در درون اینگونه افراد که از آن استفاده می کنند برای اثبات خودشان. آنها همچنین همواره معتقدند اگر فردی به موفقیتی دست پیدا کرده حتما به دلیل شانس، دست های پشت پرده و… است. یکی دیگر از دلایل اینکه برخی افراد عادت به حرف زدن درمورد بقیه دارند این است که از خودشان حفاظت کنند و خودشان را برای کوتاهی هایی که کردند و موفقیت هایی که کسب نکردند توجیه کنند. ریشه اینگونه تفکر و این شیوه قضاوت کردن و حرف زدن درمورد بقیه افراد برگرفته از یک سری کمبودهای درونی است و اگر خوب دقت کنیم می بینیم که این افراد نیاز به ترحم دارند زیرا از یک نوع ضعف درونی رنج می برند. بنابراین همواره این نکته را به یاد داشته باشید که مسئله از جانب شما نیست و نیازی نیست که از قضاوت شدن توسط این افراد واهمه داشته باشید، پس قدرتمند تر از قبل به مسیر خود ادامه دهید.

جهل و نادانی

خیلی از اوقات افرادی پشت سر شما حرف می زنند، شما را قضاوت می کنند و یا حتی ممکن است گاهی به شما بخندند. به یاد داشته باشید که این کار ناشی از جهل و نادانی آنهاست. زیرا آنها اطلاعات کاملی از مسیری که شما در پیش گرفته اید ندارند. برای خیلی از شما ممکن است اتفاق افتاده باشد که تصمیم به انجام کاری میگیرید اما با واکنش بد و انتقادهای نابجایی رو به رو میشوید، به خاطر داشته باشید که هیچکدام از این افراد از اهداف شما اطلاع ندارند بنابراین قضاوت های آنها را بگذارید به حساب عدم آگاهی و به مسیر خود برای دستیابی به موفقیت ادامه دهید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
آیا از تحت فشار قرار گرفتن می‌ترسید؟

گاهی افراد نیت خیر دارند

در زندگی همه ی ما افرادی وجود دارند که انتقادها و یا قضاوت هایشان ریشه در دلسوزی و نگرانی هایشان دارد. حتی ممکن است گاهی خیلی تند برخورد کنند  اما به یاد داشته باشید که نیت این افراد خیر است و انتقادهای آنها تا اندازه بسیار زیادی ریشه در نگرانی ها و دلواپسی های آنها دارد. تندی لحن آنها ممکن است به این دلیل باشد که با شما احساس راحتی می کنند و نیازی نمی بینند که مقدمه چینی کنند و یا شاید از نظر آنها شیوه بیانشان کاملا عادی است  یا اینکه فکر می کنند شیوه بیانشان موجب هشیار شدن شما می شود و از این طریق قصد دارند از شما حفاظت کنند. پس بنا بر هر دلیلی که ممکن است لحن خوشایندی نداشته باشند، شما باید به این نکته توجه کنید که آنان خیرخواه شما هستند و در شیوه ی بیانشان قصد و قرضی بد نهادینه نشده است. پس تلاش کنید در برخورد با چنین مواردی جبهه نگیرید و سعی کنید اگر دلایلشان برای شما قانع کننده نبود اهدافتان را برایشان تشریح کنید و سعی کنید آنها را از نگرانی بیرون بیاورید.

در نهایت وقتی دقت کنید می بینید توجه به نظرات این افراد و ترس از قضاوت شدن توسط آنها تاثیری در پیشبرد اهداف شما و دستیابی به موفقیت ندارد. بنابراین سعی کنید با نادیده گرفتن این اتفاقات قوی تر از قبل به راه خود را ادامه دهید. آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند که وقت خود را صرف یادگیری مهارت هایی کنید که راه شما را برای رسیدن به موفقیت هموار می کند. بنابراین شما می توانید از محصولات بسیار مفید و کاربردی معجزه ذهن قدرتمند بهره ببرید و مهارت های شخصی خود را ارتقا دهید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دوره آموزشی غیرحضوری”معجزه ذهن قدرتمند”

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی