راه هایی برای رها شدن از افکار و عقاید قدیمی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۰ شهریور, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۴ شهریور, ۱۴۰۰
راه هایی برای رها شدن از افکار و عقاید قدیمی

آیا شما به راحتی افکار و نظرات جدید را می‌پذیرید یا به افکار و نظرات قدیمی و گذشته خود چسبیده‌اید و ترس دارید که آن‌ها را کنار بگذارید؟ آیا دوست دارید که به افکار گذشته خود ادامه دهید و برایتان سخت است که افکار جدید را بپذیرید؟

اگر می‌خواهید رشد و پیشرفت داشته باشید، باید از افکار و عقاید گذشته و قدیمی رها شوید و افکاری بهتر را جایگزین کنید. چیزی که انسان‌های موفق از بقیه را متمایز می‌کند افکار و عقاید آن‌هاست. برای داشتن زندگی خوب و رویایی نیاز به افکار و عقاید متناسب با آن را دارید.

عقاید منفی و قدیمی جایی در زندگی افراد موفق ندارد و باید با آن خداحافظی کرد‌. ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه افکار و عقاید قدیمی و پوسیده را رها کنید و ذهن خود را به سمت موفقیت‌ها هدایت کنید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

عقاید و افکار قدیمی

ذهن، افکار و عادات و عقاید انسان تحت تاثیر والدین، مدارس، معلمان و محیط است. اگر روند فوق مثبت و سازنده باشد، اندیشه و عقیده‌تان و به طور کلی زندگی‌تان مثبت می‌شود. اما اگر برعکس اندیشه و عقیده‌تان منفی باشد و شما پر از ترس و محدودیت باشید و نتوانید از آن‌ها خلاصی بیابید، زندگی‌تان نیز بر اساس همین عقایدتان شکل می‌گیرد.

ما درمورد عبارات تاییدی، تصویرسازی و تکنیک‌های خود-بهسازی بسیار شنیده‌ایم. اما برای تاثیرگذاری آن‌ها باید از افکار قدیمی و گذشته دست بکشیم و احساس کمبود، محدودیت‌ و ترس را کنار بگذاریم. در سمینار موفقیت یاد می‌گیرید که با محدودیت و ترس‌ها و عقاید پوسیده خود روبه‌رو شوید و آن‌ها را کنار بگذارید.

من نمی‌گویم که تمام افکار و عقاید گذشته خود را کنار بگذارید چراکه بعضی از آن‌ها واقعا مفید و مهم هستند. همچنین باید بدانید که کنار گذاشتن عقیده یا تفکری نباید بی‌احترامی و بی‌توجهی به سنت‌ها، باورها، عقاید و افکار افراد دیگر باشد حتی اگر آن‌ها را قبول نداشته باشید.

افکار و عقاید گذشته خود را کنار بگذارید اما همیشه به سنت و سبک زندگی دیگران احترام بگذارید. رهایی از افکار و عقاید قدیمی و گذشته به معنای پذیرای عقاید نو بودن و مشتاق یادگیری و تلاش برای چیزهای جدید است. اگر توانستید باورها و تفکرتان را بدون هیچ تعصبی مورد بررسی قرار دهید، می‌فهمید که بسیاری از آن‌ها غیرضروری، محدود و قدیمی هستند.

رهایی یافتن به چه معناست؟

رهایی یافتن به چه معناست؟

رهایی یعنی دلبسته نبودن به رفتار و تفکری که قدیمی و محدودیت‌دار است. رهایی به معنای دلبسته نبودن به عقاید، باورها و رفتارهایی که به شما آسیب می‌زند و برایتان محدودیت‌ ایجاد می‌کند و به معنای از یاد بردن خاطرات قدیمی و ناخوشایند و برنامه ذهنی که به آن تعلق خاطر دارید.

اگر می‌خواهید معنای رهایی را بهتر بفهمید، تصور کنید که یک سنگ بزرگ و سنگینی را بر دوش خود حمل می‌کنید و بالاخره آن را از دوش خود برمی‌دارید و بر زمین می‌گذارید. آن شبیه باز کردن لنگر کشتی و حرکت به سوی افق‌های جدید است.

استاد احمد محمدی
برای تغییر باورهای ناتوان‌کننده و منفی، در افکار مثبت و توانمند ساز غوطه‌ور شو.
استاد احمد محمدی

اکثر مردم خاطرات رنج‌آور، افکار و عقاید و احساسات منفی و خشم را که دردسر ساز هستند، با خود حمل می‌کنند. رهایی به معنای فاصله گرفتن از این افکار و جلوگیری از ماندن در آن‌هاست.

امکان دارد که در آغاز رهایی از افکار محدود و غیرضروری کاری آسان نباشد. چراکه تمام عمرتان به آن‌ها وابسته بوده‌اید و ترس از دست دادن آن‌ها را دارید. این از دست دادن نیست بلکه آزاد شدن است و اینکه می‌آموزید تا به شیوه‌ای سازنده‌تر و مثبت‌تر بیندیشید.

چگونه می توان از افکار و عقاید قدیمی رهایی یافت؟

این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه افکاری را باید دور بیندازید و چه افکاری را در ذهن خود نگه دارید. شما باید هر روز وقتی را برای فکر کردن به خود و زندگی‌تان، موفقیت‌‌ها و ناکامی‌هایتان بگذارید و افکاری را که شما را محدود و در گذشته نگه داشته و به شما فرصت پیشرفت را نمی‌دهد، شناسایی کنید.

گام بعدی این است که اگر اندیشه‌های متفاوتی داشته باشید، نگرشتان و طرز رفتار و برخورد خود را عوض کنید زندگی شما چگونه خواهد شد.

نترسید و جرات اندیشیدن داشته باشید. شیوه جدیدی از تفکر سبک زندگی را تغییر می‌دهد. رهایی از افکار گذشته همانند شکستن زنجیری است که شما را در گذشته، شرایط منفی و محدودیت نگه داشته است. اما تنها فکر کردن کافی نیست باید عمل کنید و بر متفاوت فکر کردن مصر باشید.

ذهنتان احتمالا در برابر شیوه تفکر جدید مقاومت می‌کند و شما نباید تسلیم شوید. سرانجام استقامت‌تان ثمر می‌دهد. چه چیزی کمک بیشتری به رهایی از گذشته می‌کند؟ کناره‌گیری از عادات، افکار و عقاید گذشته مهارت رهایی یافتن را به شما می‌دهد. کناره‌گیری متضاد دلبستگی است که به شما کمک می‌کند از عادات و رفتار گذشته آزاد شوید، هر چیزی را از دیدگاهی وسیع‌تر بنگرید و آرامش را به زندگی‌تان ببخشید.

رها شدن از افکار و عقاید قدیمی

رها شدن از افکار و عقاید قدیمی

کناره‌گیری که از آن صحبت می‌کنیم چیزی نیست که مردم با آن آشنا نباشند. کناره‌گیری نوعی از آزادی و تفکر نامحدود است که شما را از افکار گذشته و دلگیر شدن از کسی رها می‌کند. کناره‌گیری و رهایی یک چیزند. هر دو زندگی را شادتر می‌سازند و شما را از بند عادات، افکار و عقاید گذشته آزاد می‌سازند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
تغییر باورهای ذهنی و در دست گرفتن سرنوشت خودمان

تغییر برای همه افراد مشکل است و مغز افراد در برابر تغییر مقاومت می‌کند. دور ریختن افکار و عقاید پوسیده قدیمی هم نوعی تغییر است، که افراد بنا به دلایل مختلفی از جمله تعصبات بی مورد، ترس از تغییر و احساس ناامنی ترجیح می‌دهند، که به همان عقاید قدیمی خود پایبند باشند. در صورتی که تغییر پذیری و انعطاف پذیری در جهت مثبت و یادگیری افکار و عقاید جدید و مناسب، از خصوصیات بارز افراد موفق می‌باشد. 

استاد احمد محمدی، در سمینار موفقیت به شما خواهند آموخت که افراد موفق چگونه تفکر و رفتار می‌کنند. همچنین خواهید آموخت که به هنگام قرارگیری در شرایط سخت و بحرانی و مواجهه با شکست و مشکلات چگونه خود را تغییر دهید و از افکار و عقاید قدیمی که سبب قرارگیری شما در این شرایط بد شده است، دست بردارید و با انعطاف پذیری، آن شرایط را به نفع خود تغییر دهید. قدم اول برای تغییرپذیری و جایگزینی عقاید و افکار جدید و حذف عقاید پوسیده قدیمی، می‌تواند شرکت در سمینار موفقیت باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی