کارآفرینی / کسب و کار

مشاوره راه اندازی استارتاپ چه کمکی به شما می‌کند؟

ممکن است شما هم دوست داشته باشید در حوزه راه‌اندازی استارتاپ‌ حضور داشته باشید. اما به‌تنهایی و بدون تجربه‌، قدم گذاشتن در چنین راهی ساده نیست و می‌تواند ریسک‌هایی را نیز به‌دنبال داشته باشد.

راه‌اندازی استارتاپ‌ و فعالیت در یک کسب‌وکار جدید، می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. به‌دوش گرفتن تمام بار مسئولیت ایدۀ خوبی نیست، اینطور بارتان به منزل نخواهد رسید و اگر همین ابتدای راه توی ذوق‍تان خورده شود شاید هیچگاه دیگر جسارت انجام ایده‌های نو را به خودتان ندهید. بنابراین برای جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقاتی بهتر است از حضور مشاور استارتاپ در کنار خود بهره ببرید و هم از دانش و هم از تجربه او برای پیشبرد اهدافتان استفاده کنید. کسی که تجربه راه‌اندازی استارتاپ را داشته و از چم و خم کار آگاهی کامل را دارد.

مرکز مشاوره بازاریابی و فروش آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی می‌تواند در این مسیر نقش موثری  داشته باشد. شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی از خدمات آکادمی بازار برای فروش بیشتر و موفقیت در کار بهره برده‌اند. مقاله‌های متعددی در زمینه‌ی راه‌اندازی استارتاپ در آکادمی بازار منتشر شده است. می‌توانید خلاصه «کتاب  استارتاپ ناب» نوشته اریک رایز را نیز مطالعه کنید.

مطالعه بیشتر: چرا مشاوره برای استارتاپ ها امری ضروری است؟

مطالعه بیشتر: اهمیت استارتاپ چیست؟ ۱۱ قدم تا راه اندازی یک استارتاپ

سه دلیل برای راه‌اندازی استارتاپ به شرط حضور مشاور استارتاپ

کارآفرینان و صاحبان ایده که اهداف روشن و دیدگاهی قوی دارند ممکن است با این تفکر که «همه چیز را می‌دانند» فریب خورده و دچار مشکل شوند. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که آنها انجام می‌دهند این است که فکر کنند همه چیز را تحت کنترل داشته و همیشه کار درست را انجام می‌دهند.

البته، هر آنچه را که می شنوید نباید مورد توجه قرار گیرد، ولی حداقل به اندازه کافی ذهن و دیدی باز داشته باشید تا اطلاعات دریافت شده را به‌خوبی درک کرده و فیلتر کنید. کارآفرینانی که دارای  مشاوران عالی هستند، تمایل دارند عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشته باشند، و دچار اشتباهات آنها نشوند.

بهترین مدرس بازاریابی و فروش
دکتر احمد محمدی

بیشتر کارآفرینان ترجیح می‌دهند به جای استخدام کارکنان تمام وقت، از حضور یک مشاور استارتاپ بهره ببرند، البته این اقدام مفیدی است. مشاوران عناصر مهم در اجرایی شدن استارتاپ‌ها هستند. اگر افکار متعصبانه نداشته باشید و به درستی از حضور مشاور استفاده کنید آنها ارزش زیادی برای شرکت به ارمغان خواهند آورد. حتی برای مدیران تازه‌کار و شرکت‌های تازه تاسیس که راه دشواری را پیش رو دارند از توسعه محصول، فروش و جمع آوری سرمایه که تمامی کارهایی با الویت بالاست نباید از حضور فردی به نام مشاور استارتاپ غافل شد.

حضور مشاور می تواند استارتاپ را احیا کند، می تواند به شما کمک کند تا تجارت را به طور موثرتر اداره کنید و به نوآوری بیشتری بپردازید.

مشاور استارتاپ

۱. پرداخت هزینه مشاور به جای پرداخت هزینه‌های اضافه

برای جلوگیری از صرف هزینه های زیادی، یکی از بهترین توافق‌هایی که می توانید انجام دهید این است که توافقنامه پرداخت برای عملکرد باشد. یعنی در صورت رسیدن به حداقل نتیجه‌هایی که مدنظرتان است پرداخت را انجام دهید. مشاوران تنها در صورت دستیابی به هدف و نتایج نهایی رضایت بخش از کار، سود خواهند برد. البته برای اطمینان از اینکه مشاور علاقه مند به پذیرش چنین شرایطی است، باید نقاط عطف معقولی را تعیین کنید. این فرآیند شاید کمی زمانبر باشد و نیاز به تحقیق دارد.

۲. برنامه عملی سفارشی

امروزه منابع رایگان اینترنتی بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آنها بهره ببرید. مشاوره‌هایی که توسط متخصصان برتر در همه زمینه‌ها ارائه می‌شود. شما با دریافت یک برنامه و پروسه عملی که مخصوص شما طراحی شده است می‌توانید به هدفی که دارید برسید. مشاوران در مورد حرفه و شغل شما مطالعه می کنند و به شما کمک می کنند تا یک استراتژی عمل گرا را برای حل مسئله یا دستیابی به هدف خاص تهیه کنید. آنها ده‌ها منبع و کتاب را برای این کار مطالعه می‌کنند و وضعیت بازار را به خوبی بررسی می‌کنند تا به برنامه ویژه شما برسند.

۳. گذراندن دوره‌های تخصص

اگر می خواهید خود را یک متخصص در یک زمینه خاص بنامید، باید حداقل ۱۰۰۰ ساعت کار در این زمینه داشته باشید. مشاوران با حدود یک هفته کار ۴۰ ساعته، حداقل ۵ سال تجربه دارند.

موسسین استارتاپ نمی توانند در همه زمینه هایی که برای انجام یک تجارت مهم هستند، از فروش، حسابداری تا بازاریابی و موارد دیگر متخصص باشند. و در بیشتر موارد، آنها قادر به پر کردن جایگاه های کلیدی نیستند. پس بهترین راه برای دریافت تخصص تماس با یک مشاور است.

کار با یک مشاور، یک روش عالی برای دریافت خدمات تخصصی و یادگیری از یک فرد حرفه ای است. استخدام مشاور یک سرمایه گذاری است، به خصوص اگر بتوانید از تخصص آنها بیاموزید. شما به عنوان صاحب یک استارتاپ، باید دائما در حال یادگیری باشید و شانه به شانه با یک متخصص دانش‌تان را افزایش دهید. آکادمی بازار منتظر شماست تا در راه‌اندازی استارتاپ مشاورتان باشد.

به یاد داشته باشید: «به‌جای اینکه به یک فقیر ماهی دهید و یک روز او را سیر کنید، به او ماهیگیری را بیاموزید و یک عمر آسوده‌اش کنید.»

برای موفقیت در کسب و کارتان می توانید از مقالات آکادمی بازار از جمله مقالات کارآفرینی و کسب و کار استفاده کنید. 

مطالب مرتبط

با مشاوره فروش آکادمی بازار محصولتان را به قیمت بفروشید
آموزش هدف‌گذاری در فروش با دکتر احمد محمدی مشاوره آکادمی بازار
آموزش فروش موفق با آکادمی بازار زیر نظر استاد احمد محمدی
سمینار «مربیگری فروش» با حضور دکتر احمد محمدی برگزار شد
دوره فروش موفق (معرفی محصول) – احمد محمدی
برچسب ها

فاطمه رضوانی پور

میخوانم تا بنویسم برایتان، اکنون بهترین موهبت برای من نوشتن است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن