راهنمای تغییر سازمان از طریق رسانه های اجتماعی (قسمت دوم)

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۹ تیر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ آبان, ۱۴۰۱
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

در این مقاله آکادمی بازار به معرفی راهنمای تغییر سازمان ها از طریق رسانه های اجتماعی می‌پردازد.

به صورت کلی، شیوه ای که شما سایت های به اشتراک گذاری اندک را به روز رسانی می کنید، نوع ارزشی که شما از این فرآیند به دست می آورید را نشان می دهد. اگر در یک سایت قوی درخواست کمک کنید، سریعا کمک و راهنمایی دریافت خواهید کرد. اگر درباره ی آنچه که آموخته اید صحبت کنید، به شکل گیری یک مکالمه ی طولانی تر کمک کرده اید.

اگر در کارتان درخواست بازخورد کنید یا کارتان را با دیگران در میان بگذارید، ممکن است با پیشنهادات ارزشمندی روبرو شوید. وقتی به مردم می گویید که چه کاری انجام می دهید، می توانید یک ارتباط ایجاد کنید. به اشتراک گذاری اندک نقش یک سکوی آموزشی را هم بازی می کند.

کلی فاریستر، معاون یادگیری متقابل در شرکت دیوید آلن به پیروان توییتر خود، کتاب کار را انجام دهید از دیوید آلن را آموزش می دهد؛ این امر وی را قادر می سازد تا از طریق فرآیند یادگیری مربی آنها باشد. با اینکه ممکن است افزودنِ به اشتراک گذاری اندک به جریان عظیم پیام های شما، زمان ارزشمند شما را بگیرد یا تهدیدی برای آن باشد، اما این روش می تواند تبدیل به ابزار مناسبی برای به اشتراک گذاری بینش یا گسترش محدوده تاثیر شما شود.

اگر شما تعداد بی شماری از پیام های کوچک را دریافت می کنید، احساس نکنید که مجبورید به تک تک آنها به صورت جداگانه بپردازید. از ابزارهایی مانند توییتر با هدف اصلی آنها استفاده کنید که در واقع موتور (های) خوشبختی هستند که می توانند ایده های جدیدی را به ذهن متبادر سازند یا روابط جدیدی را شکل دهند. با ما برای آشنایی بیشتر با راهنمای تغییر سازمان های از طریق رسانه های اجتماعی همراه باشید.

همچنین می‌توانید در قسمت بلاگ آکادمی بازار، آخرین مقاله‌های مربوط به بازاریابی و فروش، موفقیت، ذهن قدرتمند و …را مطالعه کنید و درجریان آخرین گزارش دوره‌های آموزشی آکادمی بازار قرار بگیرید.

ازدیاد هوش جمعی

در راهنمای تغییر سازمان ها از طریق اجتماعی میبینیم که انسان ها به صورت طبیعی همکاری می کنند؛ ابزارهای مشترک مانند گوگل داکس یا دیم دیم می توانند به شما کمک کنند تا این فرآیند را در محیط کاری پرورش دهید.

همچنین، این ابزارها می توانند این مساله را تضمین کنند که کاری که شما انجام می دهید به هدر نمی رود. به عنوان مثال ارسال مطلبی در ویکی به آن مطلب امکان می دهد تا همانند یک محتوای زنده که مردم می توانند مدام آن را بروز رسانی کنند وجود داشته باشد.

راهنمای تغییر سازمان ها

در نتیجه ی چنین تعاملی، پایگاه دانش شما وسیع تر، عمیق تر، یا نوآورانه تر از زمانی که آن را به کسی اطلاع نمی دادید، با کسی همکاری نمی کردید، و سعی می کردید تا همه ی مشکلات را به تنهایی حل کنید، خواهد شد. سازمان ها هم از فرصت های همکاری مناسب سود می برند. وقتی رهبران یاد می گیرند تا خرد جمعی را به سرعت برای همگان فراهم سازند، کل شرکت از آن منتفع می شود.
وقتی که شما به مطالعه ی خرد جمعی می پردازید، قطعا با استدلالی که محتوای کامل را در مقابل محتوای ناکامل تولید شده در ویکی ها و وبلاگ ها قرار می دهد، روبرو خواهید شد.

مورد دوم در ترکیب، بحث و یادگیری، که همگی مولفه های مهم در فرآیند کاری هستند، کمک می کند. مورد دوم مزیت هایی برای مورد اول دارد. در نهایت، هر دو نوع کار معنادار بوده و ارزش توجه کردن دارند.

محیط های چند بعدی

در راهنمای تغییر سازمان ها از طریق رسانه های اجتماعی محیط های چند بعدی مجازی با فراهم ساختن امکان تعامل در همان فضا، مردم را، حتی وقتی که به لحاظ جغرافیایی از هم بسیار دور می باشند، به هم مرتبط می سازند. از آنجایی که تجارب درون این فضا ها همانند تجارب واقعی می باشند، شما واقعا در آن مکان زندگی می کنید، یک سازمان می تواند از آنها برای مقاصد بسیاری استفاده کند. محیط های چند بعدی مجازی معمولا یک یا تمامی عناصر زیر را در بر می گیرند:

دنیاهای مجازی

شما در یک دنیای مجازی درست مانند یک دنیای فیزیکی حرکت می کنید. شما می توانید پیش همکارانتان باشید و با آنها در زمان واقعی کار کنید. وقتی که مکان را ترک می کنید (یعنی خارج می شوید)، دنیای مجازی بدون شما ادامه می یابد.

بازی ها

بسیاری از مردم فقط یکبار می توانند بازی کنند. شما در خود مهارت هایی را برای هدایت سازمان خود، ایجاد برنامه هایی برای شرکت خود یا حل مسائل، ایجاد می کنید.

شبیه سازی ها

در راهنمای تغییر سازمان ها از طریق رسانه های اجتماعی میبینیم وقتی که درون یک شبیه سازی کار می کنید، اتخاذ تصمیم درباره ی موقعیت هایی که ممکن است در زندگی واقعی شما نیز رخ دهند را تمرین می کنید. گروه هایی که امیدوارند از تصمیمات شما یاد بگیریند می توانند آنها را دنبال کرده و مورد مطالعه قرار دهند.

همچنین شما می توانید پس از آن در مورد انتخاب های خود بحث کنید، و بدون افزایش ریسک دانشتان را زیاد کنید. محیط های چند بعدی مجازی یک مزیت و برتری بر واقعیت دارند؛ شما می توانید در جزییات، سناریو ها یا محیط های یادگیری حضور یابید که در حرکت متوقف ناشدنی زمان در دنیای واقعی، غیرقابل دسترس اند.

شاید همکاران شما خیلی از شما دور باشند. شاید یادگیری خیلی گران یا پرخطر باشد. برخی از کاربرد های عملی موارد زیر را در بر می گیرند. تمرین فروشندگی یا یک مهارت پیچیده یا در واقع دیدن از طریق چشمان کسی که تفاوت های زیادی با شما دارد (شاید فردی از نژاد یا جنسیت دیگر یا فردی با بیماری ذهنی).

شرکت اورئال از محیط مجازی استفاده می کند تا کارمندان بالقوه را گرد آوری کرده و آنها را برای فرایند مصاحبه آماده سازد. ارتش ایالات متحده از محیط های مجازی برای گردآوری نیرو و آموزش استفاده می کند. IBM هزاران نفر از کارمندان را در انواع مختلفی از سناریو های زندگی دوم وارد می کند که در آن کارکنان در ارتباط با پروژه ها با هم همکاری می کنند یا درباره ی دنیای مجازی می آموزند.

تکنولوژی و رویداد فردی به هم می رسند

در راهنمای تغییر سازمان ها از طریق رسانه های اجتماعی میبینیم که بسیاری از ابزارهای یادگیری اجتماعی جدید مرتبط با جلسات حضوری می باشند. در واقع، آنها می توانند چنین جلساتی را افزایش دهند. اگر در کنفرانسی شرکت یا سخنرانی کرده اید، احتمالا دقت کرده اید که برخی از حضار بیشتر با لپتاپ هایا تلفن های هوشمند خود مشغول هستند، نه سخنران.

در حالی که ممکن است برخی از افراد توجهی به جلسه نداشته باشند، اما بقیه در حال استفاده از کانال های غیررسمی هستند؛ حضار در حال برقراری ارتباط با خودشان یا افرادی که حتی در آن کنفرانس حضور ندارند می باشند.

افراد زیادی از کارهای کمکی استفاده می کنند تا خودشان را متمرکز یا مشتاق نگاه دارند. آنها از طریق برنامه های کاربردی مانند توییتر ارتباط برقرار می کنند تا سخنرانی را همگام با وقوع آن مورد بحث و بررسی قرار دهند. این امر ممکن است تمرکز سخنران را به هم بزند اما می تواند برای مخاطب، الهام بخش باشد. شرکت کنندگان در این کانال های ارتباطی غیر رسمی لینک های مرتبط و ایده های جدید را با هم در میان می گذارند. همچنین، چنین شیوه هایی می توانند معرفی های فردی را تسهیل سازند.

نکات طلایی

  • رسانه های اجتماعی می توانند تجارت شما را تغییر دهند و دیگران را با تجارت شما آشنا کنند.
  • وقتی رسانه های اجتماعی به همراه کارمندان کمک می کنند تا اطلاعات را پردازش کنند یا راه های جدید را معرفی می کنند، تبدیل به ابزار یادگیری اجتماعی می شوند.
  • اجازه دادن به کارکنان برای به اشتراک گذاری پروفایل هایی که الویت ها، علایق و مهارت های آن ها را نشان می دهد، شرکت را یکپارچه می کند.
  • جوامع آنلاین، پاسخ های کاربردی برای سوالات کاری کارمندان، فضایی برای تفکر و مشارکت غیرسلسله مراتبی در فضای شرکت فراهم می کنند.
  • به اشتراک گذاری رسانه ها درون یک شرکت به رهبران در رهبری و به کارمندان در یادگیری کمک می کند.
  • اشتراک گذاری اندک دامنه تاثیرگذاری شما را وسعت می بخشد، روابط ایجاد می کند، به سوالات پاسخ می دهد، و از طریق لینک های جدید، موضوعات را با عبارات کوتاه جستجو می کند.
  • تا جایی که می توانید به توییتر سر بزنید، در جستجوی ایده های خوب باشید و گروهی از مردم را انتخاب کنید.
  • اسنادگوگل و ابزارهای مشابه به شما در همکاری با دیگران کمک می کنند و تیم شما را باهوش تر می سازند.
  • محیط های چند بعدی به مردم امکان می دهند تا مهارت های جدید را در دنیای مجازی تمرین کنند.
  • کانال های ارتباطی غیررسمی می تواند تجربه ی فردی را افزایش دهند.
پادکست _ مهارت های افزایش فروش اینترنتی

باید اطلاعات و علمی که در مورد شرکت یا کسب و کار خود داریم به روز باشند تا بتوان به صورت کارآمدتری در دنیای پررقابت امروزی عمل نمود. اینترنت و رسانه های اجتماعی به سرعت اطلاعات و علم روز دنیا را در سراسر جهان گسترش می دهند. در مقاله فوق هم کاربرد اینترنت و شبکه های اجتماعی در سازمان ها و شرکت ها مورد بررسی قرار گرفت و مشخص گشت که مزایای آن بسیار بر مشکلات آن برتری دارد و همه ی کسب و کار ها و شرکت ها ملزم به استفاده از شبکه های اجتماعی هستند تا از سایر رقبای خود جای نمانند!

شما برای موفقیت در کسب و کارتان می توانید از مقالات آکادمی بازار از جمله مقالات کارآفرینی و کسب و کار استفاده نمایید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی