کارآفرینی / کسب و کارمقالات

رازهای موفقیت فروشگاه های اینترنتی چیست؟

در این مقاله آکادمی بازار به راز موفقیت فروشگاه های اینترنتی می پردازد و بیان می کند چگونه می توان در دنیای اینترنت درآمد خود را افزایش داد.

افراد بسیاری برای کسب درآمد وارد دنیای اینترنت می شوند و به روش های مختلفی اقدام می کنند.

ولی یکی از بهترین و ساده ترین روش ها برای کسب درآمد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است. فروشگاه اینترنتی یک مزیت بزرگ دارد و آن عدم وابستگی به مکان است.

نیازی نیست در مرکز بازار باشید. اگر در شهری دور افتاده ساکن هستید خیلی مهم نیست! اگر سرمایه کافی برای اجاره یا خرید فروشگاهی بزرگ ندارید چیز زیادی از دست نداده اید همه چیز به توانایی ها و دانش شما برای راه اندازی یک وب سایت اینترنتی وابسته است!

افراد بسیاری هستند که فقط با استفاده از یک کامپیوتر و با اتصال به اینترنت در خانه فروشگاهی اینترنتی را اداره می کنند و از این طریق درآمد قابل توجهی هم دارند.

برخی از این فروشگاه های اینترنتی هم به چنان موفقیت هایی دست پیدا کرده اند که از یک کسب و کار خانگی به شرکت های بزرگ پول ساز تبدیل شده اند که نه تنها با کمک به کاهش مصرف سوخت و ترافیک به اقتصاد کشور کمک می کنند بلکه برای عده ای هم ایجاد شغل کرده اند. اما:

در ادامه به مهمترین های راز موفقیت فروشگاه ها اینترنتی اشاره می کنیم تا اگر فروشگاه اینترنتی دارید یا قصد راه اندازی آن را دارید با قدم های محکم پا در این راه بگذارید.

جلب اعتماد مشتری

اولین و بزرگترین معضل موفقیت فروشگاه های اینترنتی جلب اعتماد و اطمینان مشتری است.

خوب مشتری شما هم حق دارد! فقط با یک وب سایت طرف است، باید کالا را از روی یک یا چند تصویر انتخاب کند و حتی امکان لمس آن را ندارد، باید به سخنان شما درباره کیفیت کالا اعتماد کند

می تواند همین کالا را از فروشگاهی در نزدیکی محل سکونت خود تهیه کند و همان زمان که پول را پرداخت می کند جنس را تحویل بگیرد، مشتری حتی شما را ندیده است!

درباره زمان تحویل کالا باید به شما اعتماد کند در حالیکه می تواند کالای خود را از بازار تهیه کند بدون هیچ معطلی برای تحویل جنس و بسیاری دلایل دیگر که کار یک فروشگاه اینترنتی را به خصوص فروشگاهی که تازه شروع به کار کرده و ناشناخته است را سخت می کند.

بنابراین اولین کاری که برای رونق فروشگاه اینترنتی خود باید انجام دهید ایجاد اعتماد در نزد مشتریان است برای این منظور یک سری راهکار ها وجود دارد که با بکار بستن آنها می توانید اعتماد بیشتری در بین مشتریان خود داشته باشید.

راز موفقیت فروشگاه های اینترنتی در چیست؟

و چه عواملی آنها را به این درجه از موفقیت رسانده است؟

در سمینار موفقیت رازهای کسب اطلاعات و دانش و همچنین تقویت مهارت های لازم جهت موفقیت را از استاد احمد محمدی خواهید آموخت.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

بسترسازی بهینه وبسایت

برای موفقیت فروشگاه های اینترنتی در درجه اول باید وب سایت شما همیشه و به صورت شبانه روز در دسترس باشد و برای این منظور باید در انتخاب هاست مناسب بسیار دقت کنید.

اگر هاست مناسبی انتخاب نکنید و هاست شما به دلایل و بهانه های مختلف دچار قعطی شود یا سرور هاستی که انتخاب کرده اید رم و پراسس کافی به شما اختصاص ندهد وب سایت شما به صورت مداوم از دسترس کاربر خارج خواهد شد

حال فکر کنید مشتری در مرحله ایجاد اعتماد نسبت به فروشگاه شما باشد چه احساسی خواهد داشت؟

آیا در چنین وضعیتی مشتری احساس اعتماد خواهد کرد؟

آیا می تواند به توصیه های شما عمل کند و کالایی را که به او پیشنهاد کرده اید خریداری کند؟

در حالیکه هر از چند گاهی تنها راه پاسخگویی و ارتباط با شما را از دست می دهد؟

خودتان تصور کنید به کسی که به کار خود بی تفاوت است می توان اعتماد کرد؟

آیا کیفیت کار او قابل تضمین است؟

بنابراین اولین گام یعنی انتخاب هاست مناسب را با دقت بردارید در این باره در شاخه آموزش اینترنت یاد بگیر دات کام مقالات متعددی وجود دارد که می توانید از آنها برای انتخاب هاست مناسب راهنمایی بگیرید.

کسب و کار
موفقیت فروشگاه های اینترنتی

گرفتن نماد اطمینان

یکی دیگر از راهکارهایی که برای موفقیت فروشگاه های اینترنتی جهت ایجاد اطمینان باید از آن استفاده کنید گرفتن نماد اطمینان است.

برای این منظور بعد از ثبت نام در وب سایت مربوطه و ارسال مدارک و انجام اصلاحات لازم در وب سایت منتظر اعطای نماد باشید.

این نماد که از طرف وزارت صنعت و معدن به وب سایت های اینترنتی که دارای شرایط لازم باشند داده می شود.

البته پس از اعطای نماد آدرس محل کار و شماره تلفن های شما در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و برای کسانی که در خانه کار می کنند.

احتمال مزاحمت های تلفنی زیاد می شود که این مشکل را می توانید با خریداری یک خط تلفن ثابت مستقل و اختصاصی رفع نمایید.

در مجموع با اینکه گرفتن نماد اعتماد مشکلاتی دارد برای جلب اعتماد مشتری بسیار خوب عمل می کند چون از طریق یک نهاد دولتی هویت شما تایید می شود و محلی را برای ارائه شکایات به مشتری معرفی می کند و بدین وسیله مشتری با اطمینان خاطر بیشتری از شما خرید خواهد کرد.

برای بسیاری از وب سایت های اینترنتی امکان عضویت هم وجود دارد این چیز خوبی است اما برای ایجاد اطمینان بیشتر و حفظ اطلاعات او حتما باید از یک لایه امن کد گذاری شده استفاده کنید.

برای این منظور باید حتما سرویس SSL را از هاست خود خریداری کنید تا مانع از لو رفتن اطلاعات کاربران شوید.

استاد احمد محمدی

طراحی کارآمد

از دیگر راهکارها برای موفقیت فروشگاه های اینترنتی در همه صفحات وب سایت خود پیوندهایی به صفحات «تماس با ما» و «درباره ما» قرار دهید تا بدین وسیله کاربران هر پرسش و مشکلی داشتند بتوانند با شما تماس بگیرند و شما هم باید به گونه ای به پرسش های آنها پاسخ دهید که هیچ شک و تردیدی برای خرید از شما در دل نداشته باشند.

همچنین صفحه ای که تحت عنوان «درباره ما» در وب سایت خود قرار می دهید بسیار مهم است در این صفحه باید اطلاعات کاملی درباره خود ارائه دهید دلیلی به آنها بدهید که به شما اعتماد کنند.

این صفحه یک صفحه اعتماد سازی است بسیاری از مشتریان فروشگاه اینترنتی شما از این صفحه بازدید می کنند در این صفحه حتما شماره تلفن ثابت در اختیار کاربران و مشتریان قرار دهید اشتباه بزرگی که بسیاری از صاحبان فروشگاه های اینترنتی می کنند این است که به قرار دادن یک یا چند شماره تلفن همراه در وب سایت خود اکتفا می کنند.

اما این روش دلالان سرپایی و بدون جا و مکان است که کمتر کسی به چنین افرادی اعتماد می کند. در این صفحه همچنین حتما باید آدرس کامل خود را در اختیار کاربران قرار دهید.

حتی اگر یک کروکی از آدرس محل کار فروشگاه اینترنتی خود در اختیار مشتریان قرار دهید بسیار بهتر است.

همه مجوز های خود را در این صفحه در معرض دید مشتریان قرار دهید باز هم می گویم این صفحه اعتماد سازی شماست پس درباره آن بسیار دقت کنید.

ارائه خدمات مناسب

یکی دیگر از راه های موفقیت فروشگاه های اینترنتی و ایجاد اعتماد در مشتری قرارداد بستن با پست است بدین ترتیب مشتری می تواند کالا را در خانه یا محل کار خود تحویل گرفته و همانجا پولش را تحویل دهد.

در صورت عدم رضایت هزینه پست را پرداخت نماید و کالا را برگشت دهد. به این ترتیب مشتری با خیال راحت و بدون نگرانی از عدم تحویل جنس برای خرید اقدام می نماید.

یکی دیگر از کارهایی که برای ایجاد اعتماد در کاربران و مشتریان یک فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است پاسخگویی سریع به مشتریان است باید هر روز در چند مرحله به ایمیل ها پاسخ دهید، مشکل مشتریان را رفع نمایید و سعی کنید رضایت و اطمینان او را جلب کنید عدم پاسخگویی یا دیر پاسخ دادن به ایمیل ها مشتری مردد را از خرید منصرف می کند.

بنابراین برای پاسخ گویی مناسب باید سازکاری داشته باشید که اطمینان مشتری را جلب نماید.

هر زمان که سفارش را دریافت می کنید تا هنگام تحویل کالا مرحله به مرحله مشتری را از روند تحویل آن به کمک ایمیل یا پیامک مشتری را مطلع کنید.

به خاطر داشته باشید که یک فروشگاه اینترنتی اگر در بین کاربران و مشتریانش اعتبار کافی نداشته باشد و به اندازه کافی اعتماد سازی نکرده باشد نمی تواند درآمد مناسبی داشته باشد از این رو هر چه می توانید در جهت ایجاد اعتماد و اعتبار کار کنید.

با توجه به رشد تکنولوژی و ورود اینترنت به زندگی همه افراد و داشتن فوایدی چون صرفه جویی در انرژی و وقت، کاهش رفت و آمدها و ترافیک و آلودگی هوا و … فروش بسیاری از محصولات و خدمات به صورت آنلاین با استقبال زیادی مواجه گشته است. از این رو اگر در فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید، می توانید با بهره گیری از مواردی که در مقاله فوق آورده شده است، اعتماد و رضایت مشتریان را به سایت خود جلب و در نهایت میزان سود فروش محصولات یا خدمات خود را افزایش دهید.

آکادمی بازار با هدف ترویج روش های نوین فروش و بازاریابی، علاوه بر انتشار محتوا و مقالاتی همچون مقاله فوق در خصوص اداره موفق یک کسب و کار به شیوه های امروزی مقالات کارآفرینی و کسب و کار را به شما معرفی می کند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن