دوره فروش موفق (معرفی محصول) – دکتر احمد محمدی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲ شهریور, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

برترین شیوه معرفی یک محصول چیست؟ با دوره فروش موفق آکادمی بازار همراه شوید.

با دقت در دنیای شلوغ تکنولوژی این روزها، به احتمال زیاد معرفی موفق محصولات شرکت‌های بزرگ که از منابع و بودجه‌های بالایی نیز بهره می‌برند، توجه همه را به خود جلب نموده است، اما شاید به این فکر نمایید مدیر یک شرکت نوپا یا یک استارتاپ، در ابتدای راه، به‌اندازه این شرکت‌های بزرگ بودجه در اختیار ندارد و شاید نتواند همانند آن ها محصول یا خدمت خود را به‌ طرز صحیحی به مشتری های خود معرفی نماید.

ولی این طرز فکر تا حدی اشتباه می باشد؛ چون با بودجه‌های کم و فقط با رعایت چند اصل ساده می‌توان موفقیت بزرگی را در معرفی محصول شاهد بود. مدیر یک شرکت نوپا می تواند بدون صرف هزینه‌های سنگین و با آگاهی از ۶ راز موفقیت محصولات پرفروش بازار، برای تولید و عرضه‌ی یک محصول موفق برنامه‌ریزی نماید.

اگر وجود یک فرایند در معرفی محصولات را قبول نماییم، این موضوع ممکن است منجر به تغییر دیدگاه ما در مورد معرفی محصولات به مشتری ها گردد؛ چرا که بسیاری از اشخاص باور دارند که معرفی محصول، یک رویداد یا یک اتفاق ویژه می باشد که گاهی با سروصدای بسیاری همراه می گردد. در این مورد باید گفت نگاه اتفاقی به معرفی یک محصول می‌تواند بخشی از فرایند معرفی محصول به شمار آید، ولی این فقط یکی از ارکان معرفی محصول می باشد.

«هدف از معرفی محصول، در حقیقت تغییر میزان فروش می باشد»

در نتیجه، چرا باید برای معرفی محصول برنامه‌‌ ریزی نمود؟ پاسخ مشخص است! برای ایجاد یک حرکت در فروش! حرکت در دوره فروش منجر به رشد و رونق یک شرکت می گردد. به این صورت که  مدیر این شرکت می تواند مشتری های بیشتری جذب نماید، تأثیر خود در بازار را افزایش دهد، اشخاص بیشتری را در شرکت استخدام نماید و با افزایش تولید محصولات، در نهایت رشد در فروش بیشتر احساس نماید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
نصب محصول در ذهن

چگونگی کشف شش راز موفقیت معرفی محصول

تیم کوچکی از مدیران سابق بازاریابی چند شرکت دور هم گرد آمدند، تا درمورد نقاط مثبت و منفی معرفی محصولات مختلف با هم به بحث و تبادل نظر بپردازند. هر محصولی که توسط هر یک از آن ها به بازار معرفی گشته بود بر روی تابلو نوشته شد و برای هر محصول، همه ی ویژگی‌های مثبت آن محصول از جمله شاخص میزان شناخت و یادگیری در زیر آن نوشته شد و بعد با بررسی همه ی  ویژگی‌های‌ مثبت این محصولات، چند ویژگی مشترک در بین همه ی آن ها شناسایی گشت، که از  آن ها به‌ عنوان شش راز معرفی موفقیت آمیز محصول یاد می گردد.

شش راز معرفی موفقیت آمیز محصول

معرفی موفق یک محصول، سبب ایجاد یک تغییر مثبت در حجم فروش یک شرکت گشته و این موضوع یکی از معدود شانس‌ها برای افزایش میزان فروش شرکت محسوب می گردد. این شش کلید موفقیت محصولات پرفروش بازار عبارتند از:

  • تطبیق ویژگی‌های محصول با نیاز مشتری؛
  • توضیحات واضح و محل قرارگیری مناسب آن بر روی محصول؛
  • تعیین اهداف مشخص برای معرفی آن محصول؛
  • سرمایه‌های بالقوه تبلیغاتی رایگان؛
  • ایجاد نیاز به آن محصول در مشتری ها ؛
  • زمان‌بندی صحیح در معرفی محصول، جهت دستیابی به حداکثر فروش.

در ویدئوی فوق، آقای احمد محمدی علت اصلی فروش بالای برخی از شرکت ها و فروشندگان را نحوه ی معرفی محصول به مشتری و بازار برمی شمارند، و نکات جالبی در این خصوص برای داشتن فروش بیشتر ذکر می نمایند.

 
 

با توجه به مطالب فوق، به طور حتم اهمیت شیوه ی معرفی محصول و تأثیر آن در میزان فروش برای شما مشخص گردیده است. یک فروشنده باید محصول یا خدمت شرکت خود را بسیار عالی بشناسد و پس از شناختن آن هم نیاز است که مزایای محصول یا خدمت شرکت خود را به مشتری و مخاطب خود بشناساند، طوری که آن محصول در نظر مشتری بهترین جلوه نماید.

در سمینار موفقیت، استاد احمد محمدی مطالبی بسیار مفید در مورد شیوه های صحیح معرفی محصول به مشتری و همچنین سایر عوامل مؤثر بر میزان فروش صحبت خواهند نمود. می توانید با مراجعه به آدرس زیر اطلاعات بیشتری در مورد سمینار موفقیت به دست آورید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی