ایمیل مارکتینگ ، استراتژی مناسب برای فروشگاه اینترنتی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۵ مهر, ۱۴۰۱

آیا می‌دانید یکی از استراتژی‌های کسب و کارهای اینترنتی ایمیل مارکتینگ است؟ در واقع می‌توان گفت استراتژی مناسب برای فروشگاه اینترنتی محسوب می‌شود.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

فروشگاه اینترنتی

یکی از دغدغه‌های اصلی یک کسب و کار آنلاین تعداد مشتریان و ماندگاری آن‌ها است. در قدم اول چالش جذب مشتری و در درجه دوم نگهداری و حفظ مشتری اهمیت دارد که می‌تواند انرژی و زمان زیادی را از کسب‌ و‌ کار آنلاین بگیرد همان‌طور که گفتیم بیشتر منظور ما ایمیل مارکتینگ است.

آکادمی بازار در این مقاله قصد دارد به اهمیت این موضوع برای ارتقا امر فروش در یک فروشگاه اینترنتی بپردازد. این که چطورمی‌توانیم از طریق ایمیل مارکتینگ ایمیل‌های معتبری جمع‌آوری کرده و چه جذابیتی برای کاربر ایجاد کنیم تا با میل و رغبت خودش ایمیل را ثبت کند.

کسب و کار آنلاین

ممکن است شما ترافیک وب‌سایتی که در حال حاضر در اختیار دارید بعدا نداشته باشید یا تعداد فالوورهایی که دارید را در آینده به هر دلیلی از دست بدهید اما ایمیل‌ها همچنان هستند و مهم‌ترین دارایی یک کسب و کار آنلاین می‌باشند.

کمپین‌هایی برای پیدا کردن مشتریان

یکی از راهکارهایی که در ایمیل مارکتینگ بارها آن را مورد آزمایش قرار دادیم اجرای کمپین‌هایی برای پیدا کردن مشتریان جدید بود این کمپین‌ها اصطلاحا با نام “Lead Generator” در حوزه بازاریابی دیجیتالی شناخته می‌شوند.

استاد احمد محمدی
دانش عصایی است که با تکیه بر آن می‌توانی رو به جلو حرکت کنی، ولی نیروی محرکه نیست.
استاد احمد محمدی

سازوکار اصلی این کمپین‌ها، به ‌وسیله دریافت اطلاعات مشخصی از کاربران هدف و مشتریان بالقوه آغاز می‌شود و در ادامه سعی می‌شود که با ارسال محتوا درست به این افراد آن‌ها را به استفاده از محصولات و سرویس‌های موردنظر ترغیب کرد. به بیان ساده‌تر سعی می‌کنیم از افرادی که ما را نمی‌شناسند مشتریان بالفعل و وفاداری بسازیم.

استراتژی جمع‌آوری ایمیل در ایمیل مارکتینگ

فروشگاه اینترنتی «پاز» که در زمینه فروش اینترنتی محصولات صوتی و تصویری اتومبیل و خانه فعالیت دارد با در نظر گرفتن موارد بالا تصمیم گرفت تا کمپین‌‌های تبلیغاتی خود را با استراتژی جمع‌آوری ایمیل در ایمیل مارکتینگ شروع کند در این کمپین بنر و صفحه فرود (Landing Page) همگی در راستای یک هدف طراحی شده بودند و آن هدف هم گرفتن ایمیل افراد علاقمند به محصولات پاز بود.

هدیه دادن به کاربرانی که ایمیل خود را در کمپین وارد می‌کنند

در بنرهایی که برای این کمپین طراحی شد دو موضوع اصلی مورد بررسی و ارائه قرار گرفت:

  • محصولات پاز در چه دسته‌بندی تعریف شده‌‌اند؟
  • کاربران با ارائه ایمیل خود به “پاز” دارای چه امتیازی می‌‌شوند؟ (فلش مموری به عنوان اشانتیون)

در این دسته از کمپین‌ها، همیشه نیاز به یک عامل ترغیب‌کننده جهت افزایش نرخ تبدیل احساس می‌‌شود. فروشگاه اینترنتی پاز این عامل را به این صورت در نظر گرفت که کاربرانی که ایمیل خود را در این کمپین وارد می‌کنند روی خرید خود یک فلش مموری به عنوان هدیه دریافت کنند.

اهداف کمپین‌ها، ثبت ایمیل کاربران

با رعایت نکته اول، ما قصد داشتیم که بیشتر افرادی که به محصولات صوتی و تصویری علاقمند هستند را مورد هدف قرار دهیم آن‌ها را بیشتر با این کمپین درگیر کنیم.

نکته‌ دیگری که بسیار حائز اهمیت است ارائه دلیلی بود به کاربران که چرا باید بر روی بنر کلیک کنند و چه چیزی را باید بررسی کنند.

در مرحله بعد کاربران وارد صفحه فرود این کمپین می‌شوند و در این صفحه اطلاعات مختصر اما مفیدی را در رابطه با فروشگاه اینترنتی پاز دریافت می‌کنند، می‌توانند به کانال تلگرام دسترسی داشته باشند و در اصلی‌ترین قسمت، ایمیل خود را ثبت کنند.

تحلیل روز به روز کمپین

یکی از مهم‌ترین نکات در کمپین‌های (CPC) مانیتورینگ و تحلیل روز به روز کمپین است فروشگاه اینترنتی «پاز» با کمک و مشاوره اینتورک این امر را به نحو احسن به مرحله اجرا رساند و با قرار دادن (UTM) بر لینک بنرهای خود و قرار دادن کد «گوگل آنالتیکس» در لندینگ پیج این کمپین توانست با چشمانی باز وضعیت این کمپین را بررسی کرده و با تعامل با تیم اینتورک به بهبود نتایج این کمپین بپردازد.

نتایج حاصله از این کمپین

نتایج حاصله از این کمپین ۳۰ روزه به صورت زیر است:

  • دریافت ۳۰۰ ایمیل
  • جذب ۱۰۰ فالوور اینستاگرام
  • جذب ۵۵ عضو تلگرام
  • ثبت ۳۰ فاکتور فروش
  • جذب ۲۵ کاربر جدید و ثبت نام شده
  • کاهش ۵۰ درصدی رتبه الکسا از رتبه ۱۳٫۷۵۰ به رتبه ۶٫۴۰۰

مثال معروفی در زبان فارسی وجود دارد که می‌گوید “با یک تیر چند هدف را بزنیم” همان‌طور که می‌بینیم در کمپین‌های CPC با انتخاب استراتژی درست و استفاده از ابزارهای کارآمد مانند ایمیل مارکتیگ می‌شود که با یک تیر به چند هدف دست پیدا کرد.

اهمیت ایمیل مارکتیگ و مزایای آن

با توجه به رشد تکنولوژی و ورود اینترنت به زندگی همه افراد امکان برندسازی، تبلیغات، بازاریابی و فروش به صورت آنلاین امکان‌پذیر شده است.

پادکست - مزایای بازاریابی درونگرا و برونگرا

برای مثال مقاله فوق بعد از نشان دادن اهمیت ایمیل مارکتیگ و مزایای آن نمونه مطالعاتی موردی را توضیح می‌دهد که توانسته از طریق یک کمپین آنلاین، مشتریان و کاربران بیشتری را به شبکه‌های اجتماعی خود جذب و همچنین تعداد زیادی ایمیل که خود افراد به میل خود ثبت کرده‌اند به دست آورد.

آکادمی بازار با هدف ترویج روش‌های نوین فروش و بازاریابی، علاوه بر انتشار محتوا و مقاله‌هایی همچون مقاله فوق و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی، بسته آموزشی «تکنیک‌های افزایش فروش» را فراهم آورده است تا بتوانید در کسب و کار خود موفق شوید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی