یک ثروتمند خودساخته شوید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۳ شهریور, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

یکی از راه‌های ثروتمند شدن، الگوبرداری از روش و منش ثروتمندان است. ثروتمندان عادت‌هایی دارند که باعث می‌شود، در عمری که خداوند به آنها عطا کرده بتوانند ثروتمند شوند.

در مورد افراد ثروتمند خودساخته، دو نکته‌ی مهم وجود دارد که می‌تواند جالب‌توجه باشد:

۱- سال‌ها است درباره‌ی این افراد تحقیق می‌شود و میلیون‌ها دلار برای بررسی رفتار آن‌ها هزینه می‌شود. پس می‌توان فهمید که آن‌ها چه کسانی هستند و چطور زندگی و رفتار می‌کنند.

۲- اگر رفتار افراد ثروتمند خودساخته را تکرار کنید، افرادی که از صفر شروع کردند و در طول‌عمری برابر یک نسل به افرادی ثروتمند تبدیل شدند، شما نیز به همان نتایجی که آن‌ها دست یافته‌اند، خواهید رسید.

در این مقاله با آکادمی بازار همراه باشید

شما به آنچه که اغلب فکر می‌کنید، تبدیل خواهید شد

نقطه‌ی شروع ثروتمند شدن، به‌خاطر آوردن بزرگترین کشف بشریت است: «شما به آنچه که اغلب فکر می‌کنید، تبدیل خواهید شد.»
اگر واقعاً می‌خواهید یک ثروتمند خودساخته شوید و به تمام اهداف خود دست یابید، و به عنوان شخصی ثروتمند و خودساخته بازنشسته شوید، یکی از هوشمندانه‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که عادت کنید به خواسته‌تان فکر کنید و مطابق با آن رفتار کنید.

ثروتمند باش

الگوهایی که منجر به موفقیت مالی می‌شوند را می‌توان آموخت و همانند دیگر چیزها، با تمرین و تکرار می‌توان آن‌ها را به عادت تبدیل کرد.
شما می‌توانید خود را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که مانند افراد ثروتمند فکر کنید و زمانی که عادات فکری‌تان مانند افراد ثروتمند شود، خودتان هم به یک ثروتمند خودساخته تبدیل خواهید شد. به‌خاطر داشته باشید که جهان بیرون، آیینه درون شماست و شما باید از درون خود آغاز کنید.  برخی عادت‌های افراد ثروتمند عبارت است از:

ثروتمندان به استقلال مالی فکر می‌کنند

اولین عادتی که این افراد دارند، این است که همیشه به استقلال مالی خود فکر می‌کنند. آن‌ها در سنین جوانی و یا نقطه‌ای مشخص در زندگی خود، بر دستیابی به اهدافی مشخص که منجر به استقلال مالی آن‌ها خواهد شد، تمرکز می‌کنند. آن‌ها بیشتر مواقع به آن اهداف فکر می‌کنند.

ثروتمندان هرچیزی که لازم است را قربانی می‌کنند

دومین مورد این است که افراد ثروتمند خودساخته، خود را مقید می‌کنند تا برای دستیابی به اهداف مالی خود، هرچیزی که نیاز باشد را قربانی کنند. آن‌ها تمام زندگی مالی خود را بارها برنامه‌ریزی می‌کنند و درآمدها، مخارج و سرمایه‌گذاری‌های خود را طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که همراستا با اهداف مالی‌شان باشد. نکته‌ی مهم این است که دستیابی به موفقیت مالی، کار آسانی نیست و به صورت اتفاقی رخ نمی‌دهد. بلکه توسط برنامه‌ریزی منسجم و تعهدی طولانی همراه با پشتکار در انجام ضروریات محقق خواهد شد.

در زمان خاصی از زندگی، هر فردی بر سر دوراهی تصمیم گیری در مورد اهداف مالی خود قرار می‌گیرد. یک راه به درآمدزایی، پس‌انداز و جمع‌آوری ثروت منتهی می‌شود و راه دیگر به درآمدزایی، خرج کردن و بدهکار شدن منتهی می‌شود. متأسفانه ۸۰ درصد افراد، راه دوم را انتخاب می‌کنند زیرا جذاب به نظر می‌رسد.

ثروتمندان، مسئولیت‌پذیر هستند

به عنوان شخصی بالغ و مسئولیت‌پذیر، باید تصمیم بگیرید که کدام راه را می‌خواهید انتخاب کنید.  بدون درنظرگرفتن راهی که تا الان انتخاب کرده‌اید، آزاد هستید تا راهی که از الان به بعد می‌خواهید را انتخاب کنید. گذشته شما اهمیتی ندارد، آنچه که مهم است، مسیر و هدف نهایی شماست. شما نمی‌توانید گذشته را تغییر دهید اما می‌توانید آینده را به‌کلی تغییر دهید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
با معنویت ثروتمند شو

نقطهی آغاز دستیابی به موفقیت مالی و تبدیل شدن به یک فرد ثروتمند خودساخته، پذیرفتن مسئولیت کامل زندگی مالی‌تان است. اغلب ثروتمندان، اهداف مالی و زندگی خود را طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که ارزش مالی دارایی‌هایشان و پولی که برای کار کردن در اختیار دارند، سالانه حدود ۸ تا ۱۰ برابر افزایش پیدا کند. آن‌ها به دنبال روش‌های آسان برای پول در آوردن نیستند! آن‌ها صبور، با پشتکار و آینده نگر هستند. آن‌ها خود را مقید می‌کنند که درآمد خود را طی سال‌های پیاپی پس انداز کنند.
آن‌ها بر اساس حدس و گمان پیش نمی‌روند و به دنبال راه‌های سریع و آسان نیستند. زیرا چنین راهی اصلاً وجود ندارد و آن‌ها این را می‌دانند. در نتیجه عادات و نحوه تفکر آن‌ها در مورد دوره ثروت هر سال ثروت آن‌ها اندکی افزایش می‌یابد. در نهایت، آن‌ها از مرز یک میلیون دلار عبور می‌کنند و معمولاً پس از آن، میزان ثروت آن‌ها به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.
همانطور که انیشتین می‌گوید، «اثر مرکب، قوی‌ترین نیروی جهان است»

اما در کسب دومین میلیون، دیگر آن ویژگی‌ها را دارید و حتی اگر اتفاقی رخ دهد که همه ثروت خود را از دست بدهید،
به راحتی می‌توانید دوباره همه آن ثروت را بدست آورید؛ زیرا ثروتمند شدن را یاد گرفته‌اید.

 

در راهی که برای رسیدن به موفقیت طی می‌کنید،
مسئولیت پذیر باشید تا بسیاری از پیش آمدها را به عهده بگیرید موفقیت نهایی را نصیب خود کنید.
با سمینارهای موفقیت، به راحتی به موفقیت برسید.

1/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی