تکنیک‌های قدرت ذهنی را بشناسید و در زندگی روزمره‌ خود به کار گیرید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۱ مرداد, ۱۴۰۰
قدرت ذهنی

رسیدن به قدرت ذهنی فرآیندی است که نیازمند تمرین می‌باشد. با چند تکنیک ساده مانند تصویرسازی، تمرکز، استفاده از عبارات تاییدی و دیگر تکنیک‌ها می‌توانید ذهن خود را تقویت کرده و در زندگی موفق شوید. قدرت ذهن را دست کم نگیرید!

ذهن انسان خارق العاده‌ترین چیزی است که انسان تا به امروز مشاهده کرده است. بسیاری از ناتوانایی‌های ما به این دلیل است که ذهن خود را قفل کرده‌ایم. برای مثال ما نمی‌توانیم از تمام توان ماهیچه‌های خود استفاده کنیم چرا که ذهن ما این اجازه را نمی‌دهد و به اصطلاح قفل است. برای باز کردن قفل ذهنی باید تمرین‌هایی را انجام دهید تا به قدرت ذهنی برسید.

این کار‌ فقط با زمان و تمرین امکان پذیر است. ذهن بسیار شگفت انگیز است و زمانی که به قدرت ذهنی برسید مثل این است که به همه چیز رسیده‌اید. قدرت ذهنی می‌تواند قدرت بدنی شما را بسیار افزایش دهد و کارهایی را انجام دهید که قبلا قادر به انجامشان نبوده‌اید.

همچنین با قدرت ذهنی می‌توانید یادگیری خود را افزایش داده و در دانشگاه و مدرسه عملکردتان از همه بهتر باشد. پس می‌توان گفت قدرت ذهن در تمامی مسائل به ما کمک می‌کند و اگر ذهن قدرتمندی داشته باشیم حتما موفق می‌شویم. با ما همراه باشید تا به شما آموزش دهیم که چگونه ذهن خود را قوی کنید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

قدرت ذهن چیست؟

آیا عبارات مرتبط با تکنیک‌های قدرت ذهن واقعا ذهن را قوی می‌کنند؟ چگونه بهتر تفکر کنیم و عملکرد ذهن خودمان را بهبود ببخشیم؟ به استثنای فیلم‌های تخیلی که افرادی با قدرت ذهنی ماورایی سعی بر آبادانی یا تخریب جهان را دارند آیا این کلمات معنای واقعی را دارند؟ آیا هما‌ن‌طور که در فیلم‌های تخیلی می‌بینیم، ذهن انسان می‌تواند چنین قدرتی پیدا کند؟

خب فیلم‌ها برای اینکه نمایشنامه را اجرا کنند و شور داشته باشند و مخاطبین را به خود جذب کنند، اغلب غیر واقعی‌اند. اما ذهن شما می‌تواند قدرتی کسب کند که از آن استفاده کنید اما نه به شکل قدرتی که فیلم‌ها نشان می‌دهند. شیوه‌های ساده‌ای برای تقویت و افزایش قدرت ذهنی وجود دارد. تکنیک‌های قدرت ذهنی را می‌توانید یاد بگیرید و در زندگی روزمره‌ خود به کار گیرید.

با کمک این تکنیک‌ها شما نمی‌توانید یک ماشین را بلند کنید یا مثل یک سوپرمن پرواز کنید، اما آن‌ها نقش بسزایی را در دست‌یابی به اهداف، شادی و پیشرفت زندگی دارند.

این تکنیک‌های قدرت ذهنی چه هستند و چگونه باید از آن‌ها استفاده کرد؟

این تکنیک‌های قدرت ذهنی چه هستند و چگونه باید از آن‌ها استفاده کرد؟

شاید برای‌تان عجیب باشد که این تکنیک‌ها چه هستند که قادرند اینگونه ذهن ما را قوی سازند. حقیقت این است که امکان هم دارد این تکنیک‌های قوی و ساده را به کار برده‌اید اما اصلا متوجه چنین کاری نبوده‌اید.

تکنیک‌های قدرت ذهنی شیوه‌های ذهنی برای تغییرات مثبت در محیط و زندگی‌تان است. این بدان معنا نیست که وقتی به چیزی فکر می‌کنید سریع به آن می‌رسید. آنچه می‌خواهی را ابتدا در ذهنت تجسم کن.

هرچند گاهی خواسته‌ها و آرزوهای‌مان به شکل معجره‌آسایی برآورده می‌شوند، من در مورد معجزات صحبت نمی‌کنم. در اغلب موارد، خواسته‌های شما کم‌کم تحقق می‌یابند بدین ترتیب که یک مورد منشا و مبدا دیگری می‌شود.

تمرکز

متمرکز باشید و رویاهای‌تان را دنبال کنید. یادگیری تمرکز ذهن توانایی تمرکز را بهتر می‌کند و شما را قادر می‌سازد که توجه‌تان بر ذهن ثابت باشد و تنها به یک چیز یا فعالیت فکر کنید و چیزهای دیگر را نادیده بگیرید. تمرکز در مطالعه، کار، تجسم خلاقانه و مدیتیشن بسیار مفید است.

نتیجه‌ی مدیتیشن، سکوت ذهن و آرامش درونی هم هست. تمرین تمرکز، ذهن و حواس‌تان را تحت کنترل درمی‌آورد و آن‌ها را در جهتی که می‌خواهید، هدایت می‌کند. در عین حال این تکنیک به شما کمک می‌کند که بر یک فکر یا فعالیت متمرکز شوید به جای اینکه از موضوعی به موضوع دیگر پرش کنید و انرژی و وقت خود را هدر بدهید. راهکار اصلی برای تمرکز ذهن تمرین کردن آن است تا به قدرت ذهنی برسید.

تجسم و تصویر‌سازی

تجسم و تصویر‌سازی

چگونه مهارت تصویرسازی را در خود ارتقا دهیم؟ وقتی از تصویر‌سازی استفاده می‌کنید، درواقع تجسم‌سازی کرده‌اید. تکنیک ذهنی فوق این امکان را فراهم می‌سازد تا اهداف و برنامه‌ها‌ی‌تان را در ذهن‌تان تصویرسازی کنید و بدین‌ترتیب راه‌های رسیدن به اهداف‌تان را پیدا کنید و به قدرت ذهنی می‌رسید.

استاد احمد محمدی
وقتی روی هدف‌مان تمرکز می‌کنیم، کائنات با تمام قدرتش به یاری‌مان می‌آید
استاد احمد محمدی

از طریق تجسم‌سازی، می‌توانید تغییراتی را که دوست دارید، در اطراف‌تان ایجاد کنید و فرصت‌های جدید را تجربه کنید.

هرچند تجسم و تصویرسازی معجزه نیست، می‌تواند همانند آن عمل کند. این تکنیک توانایی ذاتی است که همه از آن برخورداریم اما با آموزش می‌توانیم بهتر از آن بهره ببریم و به طور کارآمدتری برای بسیاری از اهداف از آن استفاده کنیم. تجسم‌سازی ما را در حل مشکلات و رسیدن به اهداف کمک می‌کند و ما را به فردی مفیدتر تبدیل می‌کند.

تکرار عبارات تاییدی

این تکنیک قدرت ذهنی است که همگی از آن استفاده می‌کنیم، اما اغلب به دلیل ناآگاهی در شیوه‌ای منفی آن را به کار می‌بریم. عبارات تاییدی، جملات مثبتی هستند که هدف‌شان تحت تاثیر قرار دادن ذهن نیمه خودآگاه و آگاه است و بر اساس همین کلمات تکرار شده اقدام به کاری می‌کنیم. تکرار عبارات تاییدی انرژی‌دهنده و انگیزه‌بخش هستند.

آرام کردن ذهن آشفته و مشوش

آرام کردن ذهن آشفته و مشوش

معمولا ذهن مشوش است و این جلوی آرامش و تمرکز را می‌گیرد. مزیت‌های سکوت و آرامش ذهنی را در روند زندگی دست کم نگیرید. تکنیک‌های بسیاری وجود دارند که می‌توان از طریق آن از آشفتگی ذهنی خودداری و ذهن را آرام کرد و نیازمند تمرین است.

وقتی تمرکز را یاد بگیرید، آرامش ذهنی نیز به وجود می‌آید، نگرش‌تان مثبت می‌شود و تا حدودی در روابط تکنیک کناره‌گیری عاطفی را به کار می‌برید. امیدوارم این مقاله کوتاه و مختصر به شما آموخته باشد که تکنیک‌های قدرت ذهنی چه هستند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چطور ذهن مان را توسعه دهیم؟

سخن پایانی

باید ذهن خود را هم مانند جسم خود بشناسید. باید همان‌طور که برای سلامتی و قدرت‌دهی به جسم خود ورزش و تمرین می‌کنید، برای داشتن ذهنی سالم و قوی هم تمرین کنید. تعدادی از این تمرین‌ها و تکنیک‌ها در مقاله فوق اشاره گشتند. تمرین‌هایی بسیار ساده که تنها با مقدار مداومت، تلاش و صرف زمانی اندک، می‌توانید به ذهنی قوی دست یابید.

تکنیک‌های قدرت ذهنی گفته شده از زندگی افراد موفق برگرفته شده است. برای آشنایی بیشتر با زندگی این افراد می‌توانید از بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» استفاده کنید تا مسیری که آن‌ها رفته‌اند را مرور کرده و درس بگیرید. با تهیه این پکیج زندگی خودتان را متحول کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

18 پاسخ

  1. بسته زندگی نامه افراد موفق بسیار محصول خوبی بود و من از خریدش پشیمون نشدم و هر بار که مرور میکنم نکاتش برام تازگی داره
    ممنون

  2. هر وقت ذهنمون درگیره یه کاغذ برداریم و بذاریم دستمون هر چی خواست بکشه یعنی با فکر کار نکنیم فقط بذاریم ذهنمون با این حرکت تخلیه شه

  3. برای ارامش ذهن نماز خواندن و دعا کردن و کلا هر کاری که باعث برقراری بیشتر ارتباط ما با خدا میشه بسیار مفیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی