تغییر پارادایم (تغییر الگوی ذهنی) – قسمت هفتم(آخر)

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۹ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
تغییر پارادایم (تغییر الگوی ذهنی) - قسمت هفتم(آخر)

پارادایم یا الگوی ذهنی، مجموعه‌ای از عادت‌ها، عقاید و باورهایی است که در ذهن ناخودآگاه شما ثابت شده‌اند. همه این‌ها در کنار هم، یک پارادایم یا الگوی ذهنی را پدید می‌آورند. پس می‌توان گفت پارادایم، یک سیستم کنترل کننده در ذهن ناخودآگاه شماست.

بسیاری از افراد، درکی از مفهوم پارادایم ندارند، بنابراین نمی‌دانند که چطور می‌شود آن را تغییر داد. متاسفانه مدرسه و جامعه به ما نمی‌آموزند که چطور باید الگوهای ذهنی خود را تغییر دهیم. اگر درس‌تان ضعیف باشد، به شما می‌گویند که باید بیشتر درس بخوانید! در نتیجه، شما نیز اطلاعات بیشتر و بیشتری را وارد ذهن خود می‌کنید اما این کار رفتار و خروجی شما را تغییر نخواهد داد!

افراد، وقت خود را صرف جمع‌آوری بیشتر اطلاعات، یادگیری شیوه‌های فروش و راه حل‌هایی برای رفع خطاها می‌کنند. آن‌ها همه چیز را تئوری می‌آموزند اما هنگام عمل، این پارادایم و الگوی ذهنی آن‌هاست که وارد عمل می‌شود، نه دانش و آموخته‌های آن‌ها!

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

تغییر پارادایم

با توجه به گفته‌هایمان در سری مقالات قبلی با عنوان تغییر پارادایم انتخاب با شماست! شما می‌توانید از حیطه امن خود خارج شوید، از مانع ترس عبور کنید و الگوهای ذهنی جدید را برای خود بسازید، یا اینکه در حیطه امن‌تان و با همان الگوهای ذهنی قدیمی و ناکارآمد باقی بمانید و در آخر راه، افسوس بخورید!

جوزف کمپبل می‌گوید: «غاری که از ورود به آن می‌ترسید، در بر دارنده گنجی است که به دنبال آن هستید!»

مانعی به نام «ترس»

مانعی به نام «ترس» پارادایم

همانطور که می‌بینید، شما همه توانایی‌های لازم را دارید که به دنبال رویای خود بروید. در سمت دیگر، مانع ترس آزادی قرار دارد. به راستی آزادی چیست؟ آزادی چیزی است که همه ما به دنبال آن هستیم. آزادی، به رایگان بدست نمی‌آید. شما نیازی ندارید که بدانید چطور باید به هدف خود برسید.

«چگونگی» به هیچ وجه اهمیت ندارد. حتی نیازی نیست که برای آن برنامه خاصی داشته باشید! مارتین لوتر کینگ، هیچ برنامه‌ای نداشت؛ تنها یک رویا داشت! تنها کافی است اولین گام‌های لازم را بردارید. هر گامی ولو کوچک، در راستای رویایتان! این تنها چیزی است که باید بدانید.

استاد احمد محمدی
دانش عصایی است که با تکیه بر آن می‌توانی رو به جلو حرکت کنی، ولی نیروی محرکه نیست.
استاد احمد محمدی

تنها باید جسارت داشته باشید! آیا می‌دانید هر چقدر درک و فهم بالاتری داشته باشید، جسارت بیشتری خواهید داشت؟ زمانی که از حیطه امن خود خارج می‌شوید، ترس و احساس معذب بودن شما را ترک نخواهد کرد. اما با تاکید مداوم بر ایده‌های نوع Y، در نهایت و به مرور زمان این احساس را از دست خواهید داد و بالاخره پارادایم و الگوی ذهنی جدید ساخته خواهد شد.

با تغییر پارادایم هدفی برای خود تعیین کنید

سفر جدیدی را آغاز خواهید کرد؛ سفری مشابه سفر قبلی‌تان، اما از جایگاهی متفاوت‌تر. به همین منوال، روح شما تکامل می‌یابد و روز به روز خواسته‌های بیشتری خواهید داشت تا نهایتا به خواسته اصلی روحتان، یا همان «ماموریت‌تان روی زمین» دست یابید.

زمانی که در حال هدف‌گذاری هستید، اگر آن هدف شما را نترساند اصلا هدف با ارزشی نیست! زمان‌تان را برای اهداف بی ارزش هدر ندهید! به دنبال هدفی بروید که زندگی شما را دگرگون می‌کند، شما را به چالش می‌کشد، روتین زندگی شما را در هم می‌شکند و اندکی شما را می‌ترساند!

شما باید در هر روز، مانند یک ماجراجوی هیجان زده باشید! هر روز به دنبال چیزها و تجربیات متفاوت‌تر از روز قبل! اکنون به رویای خود فکر کنید؛ آیا واقعا می‌خواهید به خاطر ترس یا بر هم نخوردن حیطه امن خود، رویای خود را کنار بگذارید؟

آیا واقعا می‌خواهید زمانی که به پایان راه رسیدید، افسوس گذشته را بخورید؟ شما اکنون علمی را در اختیار دارید که قابل انتقال به فرزندان و اطرافیانتان است. نسل‌های پس از شما، با این آموزه‌ها پیشرفت خواهند کرد. شما نمی‌دانید که با خواندن کتاب «بیاندیشید و ثروتمند شوید» چه قدم بزرگی در راستای پیشرفت فردی خود و نسل‌های بعد از خود برداشته‌اید.

با خواندن این کتاب، بسیاری از پارادایم‌ها و الگوهای ذهنی شما تغییر خواهند کرد و اگر به گفته‌های کتاب عمل کنید، تغییرات را مشاهده خواهید کرد. راهی که شما در پیش خواهید گرفت، راهی است که شاید افراد بسیاری آن را دنبال کنند.

ضروریت داشتن هدف

ضروریت داشتن هدف

خداوند، به شما قدرت‌ها و استعدادهای زیادی بخشیده که در طول یک عمر نمی‌توانید از همه آن‌ها به طور کامل استفاده کنید. در مقابل، هدیه شما به خداوند بهره‌وری و استفاده هر چه بیشتر از این توانایی‌ها و استعدادهاست. هرگز اجازه ندهید مانعی به نام «ترس» شما را متوقف کرده و در حیطه امن‌تان محدود نگاه دارد.

مستقیما به سوی ترس‌هایتان بروید و از دل آن‌ها عبور کنید. شما برای رشد و تکامل به این کره خاکی پا گذاشته‌اید و دلیل وجود اهداف، به دست آوردن آن‌ها نیست؛ دلیل وجود اهداف، رشدی است که با حرکت به سوی آن‌ها نصیبتان می‌شود.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
رژیم غذایی و رژیم ذهنی

این اهداف هستند که باعث می‌شوند رو به جلو حرکت کنید، ولو اینکه در میانه راه، هدف خود را تغییر دهید. خیلی از شما ممکن است هدفی را انتخاب کنید و در میانه راه، تصمیم به تغییر آن بگیرید و آن هدف را بزرگتر کنید. این نشانه رشد ذهنی و روحی شماست.

بنابراین، اگر واقعا نمی‌خواهید موجودی بیهوده و عبث باقی بمانید، همین حالا برخیزید، رویای خود را خلق کنید و در جست و جوی آن باشید.

برای ادامه‌ مسیر، برای اینکه بتوانیم به قول معروف آهسته و پیوسته به راه خود ادامه دهیم، به شدت به انگیزه و اشتیاق نیاز داریم. گاهی خود می‌توانیم این انگیزه را ایجاد کنیم و مسیر پیش روی خود را به خوبی طی کنیم، اما گاهی به یک تلنگر و کمی حمایت روحی و … نیز نیاز داریم. با شرکت در سمینارهای موفقیت تیم آکادمی بازار، انگیزه خود را از نو در بر گیرید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

20 پاسخ

  1. انسان نباید هیچ وقت از نتیجه بترسع و یهو وسط کار همه چیو ول کنه باید همواره تلاش کنه و انگیزه داشته باشه و ایمان داشته باشه که خدا کمکش میکنه در هر شرایطی

    1. سلام کاربر عزیز
      برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی