چگونه تغییر افکار منجر به تغییر زندگی‌تان می شود؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۲ شهریور, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۳ آبان, ۱۴۰۰
چگونه تغییر افکار منجر به تغییر زندگی‌تان می شود؟

آیا هر فکری که در ذهن شما است، باور می‌کنید و می‌پذیرید؟ برخی از این افکار احتمال دارد که مربوط به خودتان باشد و امکان دارد که بعضی از این افکار درمورد دیگران یا آنچه که دیده یا شنیده‌اید باشد. چه تعداد از باورها و و افکار واقعا درمورد خودتان هستند و مرتبط با چیزهایی که خوانده‌اید یا شنید‌ه‌اید و دیده‌اید، نیستند؟ زندگی فردای شما محصول افکار امروزتان است.

فکر کردن یک فرایند طبیعی است اما عادت بیش از حد فکر کردن زندگی‌تان را مختل می‌کند. اغلب مردم از چیزی که در ذهن‌شان می‌گذرد آگاه نیستند. این رفتاری خودکار است. ذهن مثل ایستگاه مرکزی قطار است؛ یک مکان شلوغی که افکار همیشه در آن در حال رفت و آمد هستند.

تعاملات ما با افراد اطراف‌مان، صحبت‌هایی که از تلویزیون و رادیو می‌شنویم، هرچه که از کتاب‌ها و مجلات می‌خوانیم، همگی افکاری را در ذهن‌مان به وجود می‌آورند. این روندی طبیعی است و در هر دقیقه از روز و شب این اتفاق می‌افتد. جریان مداوم این افکار روند طبیعی ذهن است چرا باید به آن اهمیت بدهیم؟ درگیر کردن ذهن با افکار بیهوده شما را از اهداف اصلی دور می‌کند.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

تغییر افکار

“اشتیاق داشتن نقطه شروعی برای تمام دستاوردهاست. اشتیاق شدیدی که ماورای هر چیزی مثل تغییر است. صرفا آرزو کردن و امیدوار بودن شما را به موفقیت نمی‌رساند.”

«ناپلئون هیل»

آیا می‌دانید افکاری که در ذهنتان می‌گذرند سرانجام رفتار و اعمال شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند و باعث می‌شوند زندگی‌تان تغییر کند؟ اگر بر مشکلات و ناکامی‌ها متمرکزید، زندگی‌تان تحت تاثیر آن‌هاست و اگر بیشتر به خوشی‌ها و موفقیت‌ها فکر می‌کنید، آن‌ها را به زندگی خود جذب خواهید کرد.

سِحر و جادویی در کار نیست بلکه این قانون طبیعت (جذب) است. باید با این قوانین آشنا شوید تا بتوانید به نحو کارآمدتری در زندگی از آن‌ها استفاده کنید.

“طرز فکر یا نگرش ذهنی شما همانند آهن‌ربا عمل می‌کند و قانون آن این است که خوبی خوبی را جذب می‌کند. نگرش ذهنی دائما جذب شرایطی می‌شود که مطابق با طبیعتش باشد.”

«چارلز هانِل»

وقتی فکرتان تغییر می‌کند به موازات آن زندگی شما نیز تغییر می‌کند. می‌توانید از این فرایند بهره ببرید و از آن برای پیشرفت در زندگی‌تان استفاده کنید و تغییرات مثبتی را شکل دهید.

اگر مدام به مشکلات و ناکامی‌ها فکر کنید دلسرد می‌شوید و تلاش نمی‌کنید و از کار خود دست می‌کشید و به سراغ کار جدیدی می‌روید. ظاهر زندگی‌تان انعکاسی از افکار ذهنی شماست. از طرفی اگر از افکار منفی خودداری کنید و بر موفقیت تمرکز کنید و در خیال خود ببینید که به رویاها و آرزوهایتان دست یافته‌اید، به موازات آن زندگی‌تان تغییر می‌کند.

این ایده شاید بعید به نظر برسد اما حقیقت دارد

این ایده شاید بعید به نظر برسد اما حقیقت دارد

“تصور ذهنی به شما چارچوبی می‌دهد که براساس آن کار کنید. این دقیقا همانند نقشه‎ یک معمار یا طرح یک پژوهشگر است. چند لحظه درمورد آن فکر کنید تا اینکه یک ایده‌ای در ذهن شما ثبت شود.”

«ویلیام واکِر اِتکینسون»

اگر تصورتان این است که زندگی‌تان سخت می‌گذرد و از تغییر افکار خود ممانعت می‌کنید، در واقع شما چشمان خود را بر موقعیت‌ها بسته‌اید، هیچ تلاشی برای تغییر و پیشرفت ندارید، ناراحت هستید و همان شرایط را حفظ می‌کنید.

اگر تصورتان این است که اغلب در زندگی موفق هستید و به زندگی شادتر، بهتر و موفق‌تر می‌اندیشید، همین تفکر به شما انگیزه می‌دهد تا برای زندگی‌تان بیشتر تلاش کنید، از موقعیت‌ها آگاهی پیدا کنید و زندگی‌تان را تغییر ‌دهید.

افرادی که اغلب تصورشان این است که فقیر هستند، زندگی‌شان سخت می‌شود و در همان شرایط باقی می‌مانند و شاید در وضعیت بدتری هم قرار گیرند. افراد موفق در ذهن خود زندگی دلخواه خودشان را تصور می‌کنند و به موانع و مشکلات اجازه نمی‌دهند که آن‌ها را دلسرد کند.

استاد احمد محمدی
تفکر "من به اندازه کافی خوب نیستم، من توانا نیستم و ..." همه زاییده افکار غلط ما هستند، هیچ کدام واقعی نیستند.
استاد احمد محمدی

یک تفکر مثبت همراه با پشتکار و اشتیاق شدید رویاهایتان را به واقعیت مبدل می‌سازد. در سمینار موفقیت می‌آموزید که چگونه رویاهای خود را به واقعیت تبدیل نمایید.

زندگی خود را تغییر دهید

“به جای رقیب بودن، خلق کننده باشید؛ به سوی آنچه که دلتان می‌خواهد، بروید. با این شیوه به انسانی تبدیل می‌شوید که بیش از آنچه که الان دارد، داشته باشید.”

«والاس دی. واتلز»

  • نتیجه تغییر اندیشه‌ها، تغییر‌ زندگی است.
  • تغییر عادات فکری منجر به تغییر احساس، رفتار و عمل شما می‌شود.
  • تغییر ظاهر حاصلِ تغییر‌ درونی است.

موضوعات بسیاری درمورد تغییر عادات فکری و تغییر زندگی وجود دارند و مقالات و کتب بسیاری در این زمینه نوشته شده‌اند. این موضوع با عناوین مختلفی ارائه شده است؛ تصویرسازی خلاق، قانون جذب، تصویرسازی هدایت شده، قدرت ذهنی، قدرت افکار و غیره. اما منظور تمام این عناوین به همین ایده و قانون طبیعت (جذب) مربوط می‌شود.

اگر در جهت مثبت عوض شوید زندگی بهتر خواهد شد

اگر در جهت مثبت عوض شوید زندگی بهتر خواهد شد

شاید یکی دو کتاب درمورد تصویر سازی خلاق یا قانون جذب بخوانید و حین مطالعه احساس خوب و سربلندی داشته باشید اما بین آنچه که می‌خوانید و آنچه که عمل می‌کنید فاصله بسیار است.

آیا کتاب را می‌خوانید و بعد مطالبش را فراموش می‌کنید؟ آیا شروع به عمل کردن دستورالعمل‌ها و راهکارهای آن می‌کنید و بعد خسته می‌شوید و از آن دست می‌کشید؟ اگر خواهان تغییر زندگی‌تان هستید، باید تلاش کنید و برای آن وقت بگذارید. مطالعه داشتن ضروری است اما کافی نیست. 

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
تغییر نگاه به زندگی

این تفاوت افراد موفق با سایر انسان‌هاست. آن‌ها با مطالعه و تفکر پیشرفت چشمگیری در زندگی دارند ولی افراد دیگر در شرایطی که هستند باقی می‌مانند و در زندگی‌شان تغییری به وجود نمی‌آید.

تغییر در رفتار و اخلاق از تغییر در اندیشه‌ها ناشی می‌شود. زمانی که یاد بگیریم که مثل افراد موفق متناسب با هدفی که داریم خود را تغییر دهیم، موفقیت ما ممکن می‌‌گردد.

در سمینار موفقیت، استاد احمد محمدی به شما خواهند آموخت که چگونه اندیشه و در نتیجه رفتار خود را در جهت دستیابی به اهدافتان تغییر دهید. زمانی که با صبر، حوصله، تلاش و صرف زمان کافی، خود را تغییر دهید، هر رویایی که در ذهن داشته باشید محقق می‌گردد. 

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

18 پاسخ

    1. سلام شوکت عزیز
      برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی