تعیین هدف فروش، گامی مطمئن برای موفقیت در بازار رقابتی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۹ تیر, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۶ مهر, ۱۴۰۱
تعیین هدف فروش، گامی مطمئن برای موفقیت در بازار رقابتی

اگر شما بازاریاب هستید یا علاقه به بازاریابی رقابتی دارید این مقاله به شما می‌گوید تعیین هدف فروش، گامی مطمئن برای موفقیت در بازار رقابتی است. تعیین هدف و برنامه ریزی نه تنها در زندگی، بلکه در حوزه فروش و کسب و کار بسیار حائز اهمیت است.

مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها اگر بتوانند در حوزه تعیین هدف، به شکل موفقیت آمیزی وارد عمل شده و سپس برنامه‌ ریزی درست و منطقی برای محقق ساختن اهداف خود در پیش بگیرند می‌توانند روی موفقیت کسب و کار خود حساب کنند. هدف گذاری و برنامه ریزی از ارکان اصلی و کلیدی در موفقیت کسب و کار محسوب می‌شود.

در کسب و کار باید برای خود اهداف واقعی تعریف کنید و هم لحظه حال و زمان فعلی را دریابید و هم اینکه آینده را بسازید. یکی از موضوعاتی که در کسب و کار بسیار حائز اهمیت است، تعیین هدف و سپس برنامه ریزی برای رسیدن و محقق کردن اهداف تعیین شده است. کسب و کارهایی که به موفقیت فعلی و موفقیت‌های آتی خود اهمیت می‌دهند، می‌توانند هم در حال حاضر و هم در آینده، بازار را از آن خود کرده و موفقیت شغلی خوبی داشته باشند. با تعیین هدف و برنامه ریزی، آینده و حال را از آن خود کنید.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

تعیین هدف فروش

هدف‌گذاری در فروش از اهمیت بالایی برخوردار است. اما چطور می‌توان برای فروش موفق در بازار رقابتی تعیین هدف داشت؟ چگونه می‌توانید بهره‌وری خود را افزایش دهید؟

تعیین هدف فروش می‌‌تواند به‌عنوان نقطه عطفی در روند موفقیت شرکت‌ها و سازمان‌ها در نظر گرفته شود. هدف نقطه‌ای است که شرکت باید به آن برسد و هدف فروش اعداد و ارقامی ‌است که شرکت‌ها باید در یک بازه زمانی مشخص به آن دست یابند.

هدف فروش ممکن است توسط شرکت یا تیم‌هایی در شرکت تصمیم‌گیری شود، این امر جهت درآمدزایی و افزایش فروش محصولات شرکت حاصل می‌شود.

اهمیت هدف گذاری

اهمیت هدف گذاری

همان‌طور که گفته شد، هدف گذاری در فروش بسیار اهمیت دارد. اما چرا تعیین هدف می‌‌تواند برای شرکت‌ها مفید باشد؟ تعیین هدف باعث می‌شود:

  1. تصویری عددی و قابل‌ اندازه‌گیری برای تیم‌ها ایجاد شود تا برای رسیدن به آن تلاش کنند.
  2. تعیین هدف فروش به مدیریت کمک می‌کند تا استراتژی‌های لازم برای دستیابی به ارقام فروش را برنامه‌ریزی کند.
  3. تعیین هدف می‌تواند راهنمایی برای تیم‌ها جهت پیشرفت و داشتن روند صعودی باشد.
  4. تعیین هدف به عنوان پایه‌ای اساسی جهت مقایسه عملکرد افراد و ایجاد تفاوت بین تیم‌ها در نظر گرفته می‌شود.

تعیین هدف فروش در شرکت ها

شرکت‌ها ممکن است به‌عنوان نیاز صنعت یا شرکت از روش‌های مختلف برای هدف‌گذاری فروش استفاده کنند.

استاد احمد محمدی
«پایان سندروم سطل‌های عرق»، به جای بیشتر کار کردن، هوشمندانه کار کن.
استاد احمد محمدی

با مشاوره آکادمی بازار بهتر می‌توانید نوع هدف فروش و تارگت شرکت‌تان را مشخص کنید. یک روند تقریبا مشترک بین اکثر شرکت‌ها پیروی از فروش سالانه است.

هدف روزانه

کل هدف به تعداد روزهای کاری تقسیم می‌‌شود و هدف فروش روزمره را مشخص می‌کند. بیشتر فروشگاه‌های مصرفی بزرگ مانند مک دونالد از این روش هدف‌گذاری فروش استفاده می‌کنند.

هدف هفتگی

هدف به صورت هفتگی تقسیم می‌شود تا توسط تیم فروش محقق شود. شرکت‌های حمل و نقل بار و پیک مانند فدکس و بلودارت با اهداف فروش هفتگی کار می‌کنند.

بیشتر شرکت‌های دارویی هم پیرو این روش هستند. آکادمی بازار می‌تواند به شرکت‌ها در تعیین هدف فروش و در اصل برای هدف‌گذاری منطقی درفروش کمک کند.

هدف ماهانه

هدف ماهانه

زمانی که هدف فروش سالانه به 12 ماه کاری تقسیم می‌شود، هدف فروش ماهانه را نشان می‌دهد. این روش توسط بیشتر شرکت‌های داروسازی مشهور دنیا مانند گلاکسواسمیت‌کلاین و نوارتیس دنبال می‌شود.

هدف سه ماهه

اهداف سه ماهه بیشتر یک هدف کاربردی است تا واقعی. سه هدف ماهانه متوالی برای دستیابی به یک هدف سه ماهه جمع شده‌اند.

اکثر شرکت‌های توزیع برای دستیابی به اهداف سه ماهه، انگیزه فروش را برای تیم فروش اختصاص می‌دهند. همچنین، این یک تصویر کلی از فروش را برای بررسی مدیریت فراهم می‌کند.

بر اساس دستاوردهای سال گذشته، رشد بازار و رشد صنعت اهداف سالانه مشخص می‌شوند. شرکت‌های بزرگ تجهیزات، کالاهای سنگین و ماشین آلات صنعتی در اهداف سالانه فعالیت می‌کنند.

برآورد مناسب برای تعیین هدف فروش

هدف فروش بر اساس فاکتورهای تاثیرگذار محاسبه و برآورد می‌شود. دو راه برای تصمیم‌گیری شرکت در مورد اهداف فروش وجود دارد:

۱. رویکرد نهایی

برآورد مناسب برای تعیین هدف فروش

افراد به صورت مشارکتی و جمعی پیش بینی فروش خود را که بررسی و کامپایل شده است، برای مدیریت ارسال می‌کنند. این پیش‌بینی بر اساس پیشرفت سال گذشته، روند صنعت، بازخورد مشتری و منطقه جغرافیایی است.

مدیرعامل پس از بررسی، در صورت لزوم تغییراتی را ایجاد کرده و اهداف را اعلام می‌کند. برای نهایی کردن هدف‌گذاری فروش بهتر است از مرکز مشاوره آکادمی بازار کمک بخواهید تا محاسباتتان دقیق‌تر باشد.

۲. رویکرد Top-Bottom

در این روش تجزیه و تحلیل صنعت توسط مدیریت انجام می‌شود و در مورد اهداف تصمیم گرفته می‌شود و به سمت افراد با سطوح کاری مشخص تقسیم می‌شوند. شرکت‌های بسیار کمی به این مدل اعتماد می‌کنند.

پادکست فکرانه - هدف

محاسبه هدف فروش با در نظر گرفتن دستاورد سال‌های گذشته و افزودن رشد در هدف که شرکت قصد دارد به آن برسد. این عدد با توجه به رشد صنعت و ثبات بازار و همچنین منطقه جغرافیایی متفاوت است

حضور در مرکز مشاوره آکادمی بازار و همفکری با متخصصان این امر کمک شایانی به هدفگذاری درست و دقیق شما خواهد داشت و همچنین تهیه بسته آموزشی «چگونه به اهداف خود برسیم؟» به شما کمک می‌کند در کمترین زمان ممکن به آرزوها و خواسته‌های خود برسید.

5/5 - (16 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی