تار عنکبوت های ذهنی – ویدئو آموزشی دکتر احمد محمدی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ مرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۱ دی, ۱۴۰۰
تار عنکبوت های ذهنی - ویدئو آموزشی دکتر احمد محمدی
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

محدودیت های ذهنی یکی از موانع پیشرفت محسوب می‌شوند. با آکادمی بازار همراه شوید.

حیوانات به سادگی به ما نشان می دهند که چگونه می توان محدودیت های ذهنی تحمیل شده را قبول نمود. کک و فیل و دلفین نمونه های خوبی می باشند.

 کک:

حیوانات کوچک جالبی می باشند، آن ها گاز می گیرند و خیلی خوب می پرند، آن ها به نسبت قد خود قهرمان پرش ارتفاع می باشند. اگر یک کک را در ظرفی قرار دهیم از آن بیرون می پرد. بعد از مدتی روی ظرف را سرپوش می گذاریم تا مشاهده نماییم چه اتفاقی رخ می دهد. کک می پرد و سرش به در ظرف می خورد و با کمی سر درد پایین می آید. مجدد می پرد و همان اتفاق می افتد. این کار مدتی تکرار می گردد. نهایتاً در ظرف را بر می داریم، کک مجدد می پرد، اما تنها تا همان ارتفاع سرپوش برداشته شده! درست است که محدودیت فیزیکی رفع گشته است، اما کک فکر می نماید این محدودیت همچنان ادامه دارد!!!

 فیل:

فیل ها را می توان با محدودیت ذهنی کنترل نمود. پای فیل های سیرک را در مواقعی که نمایش نمی دهند، می بندند. بچه فیل ها را با طناب های بلند و فیل های بزرگ را با طناب های کوتاه به نظر می آید که باید بر عکس باشد زیرا فیل های پرقدرت به سادگی می توانند میخ طناب ها را از زمین بیرون بکشند اما این کار را نمی کنند! دلیل آن، این است که آن ها  در بچگی طناب های بلند را کشیده اند و تلاش نموده اند خود را آزاد کنند. سرانجام روزی تسلیم گشته، دست از این کار کشیده اند. از آن به بعد،  آن ها تا انتهای طناب می روند و می ایستند آن ها این محدودیت را قبول نموده اند.

دلفین:

دکتر ادن رایل یک فیلم آموزشی در مورد محدودیت های تحمیلی تهیه نموده است . نام این فیلم «می توانید بر خود غلبه کنید» می باشد. در این فیلم یک نوع دلفین در تانک بزرگی از آب قرار می گیرد، نوعی ماهی که غذای مورد علاقه دلفین می باشد، هم در تانک ریخته می شود. دلفین به سرعت ماهی ها را می خورد. مجدد که دلفین گرسنه می گردد، تعدادی ماهی دیگر داخل تانک قرار می گیرند ولی این بار در ظروف شیشه ای دلفین به سمت آنها می آید ولی هر بار پس از برخورد با مانع شیشه ای به عقب رانده می شود پس از مدتی دلفین از حمله دست می کشد، و وجود ماهی ها را نادیده می گیرد. مانع شیشه ای برداشته می گردد و ماهی ها در داخل تانک حرکت می نمایند، آیا می دانید چه رخ می دهد؟ دلفین از گرسنگی می میرد! غذای مورد علاقه او در اطراف او فراوان است، اما محدودیتی که دلفین قبول نموده است، او را از گرسنگی می کشد .

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
از ذهنت درست استفاده کن

 ما دلفین یا فیل و کک نمی باشیم، اما می توانیم از این آزمایش ها درس عبرت بگیریم. زیرا ما هم محدودیت هایی را قبول می کنیم که حقیقی نمی باشند. به ما می گویند یا ما به خود می گوییم نمی توان فلان کار را انجام داد و این برای ما تبدیل به یک حقیقت می گردد. محدودیت ذهنی به محدودیتی حقیقی به همان استحکام قبلی تبدیل می گردد. چه مقدار از آن چه ما حقیقت می پنداریم، حقیقی نیست بلکه پذیرش ما می باشد.

آقای احمد محمدی در ویدئوی فوق، از محدودیت های ذهنی با نام «تارعنکبوت های ذهنی» یاد می کنند و به شیوه ای روان آن را تعریف و انواع آن را همراه با روش رفع آنان ارائه می دهند.

خیلی ساده و جالب مطالب بالا نشان می دهند که محدودیت های ذهنی چه هستند و سبب چه می شوند. این محدودیت ها در مورد بسیاری از ما هم وجود دارد. علت موفقیت و به اوج رسیدن بسیاری از افراد نسبت به سایرین همین غلبه بر محدودیت های ذهنی و باز بودن ذهن آن ها می باشد. استاد احمد محمدی در سمینار موفقیت به ما نشان خواهند داد که چگونه محدودیت های ذهنی ما را از موفقیت باز می دارد و حتی به ما اجازه ی رویا داشتن و تلاش کردن را نمی دهد. می توانید با شرکت در این سمینار با محدودیت های ذهنی که ممکن است هر یک از ما داشته باشیم، آشنا شویم و راه های غلبه بر آنان و قدم نهادن در مسیر موفقیت را از استاد احمد محمدی بیاموزیم.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی