بازاریابی و فروشمقالات

بکارگیری 9 جمله کلیدی برای جذب مشتری

 

شما به عنوان یک فروشنده باید بدانید چگونه می توانید راه هایی در پیش بگیرید که به جذب مشتری منتهی شود و مشتری دوست دارد چه جملاتی از شما بشنود. یافته ها نشان می دهد که اکثریت مشتریانِ ناراضی هیچوقت به شما نمی‌گویند ناراضی هستند. آنها بدون ‌سروصدا شرکت شما را ترک می‌کنند و بعد به دیگران می‌گویند از شما خرید نکنند. بنابراین، هنگامی که یک مشتری شکایت می‎کند، به او به چشم یک مزاحم نگاه نکنید بلکه آن را یک فرصت طلایی برای تغییر ذهنیت مشتری به شما و حفظ کسب و کار خود و داد وستد با وی بدانید. در این مقاله 9 جمله کلیدی برای جذب مشتری ذکر میشود که موجب افزایش مهارت فروشندگان در عرصه جذب مشتری ودر نهایت افزایش فروش  کالا و یا ارائه خدمات می شود.

1.چطور می توانم به شما کمک کنم

شما به عنوان یک فروشند باید این فرصت را در اختیار مشتری قرار دهید که اطلاعات چیزی را که میخواهند یا به آن نیاز دارند توضیح دهید. بسیاری از مواقع فروشنده ها تمایل دارند که به جای گوش دادن به خواسته های مشتری، نیاز آن هارا حدس بزنند. شما با پرسیدن این سوال از مشتری که چطور میتوانم به شما کمک کنم؟ گفت و گوی خوبی را آغاز می کنید و زمینه را برای ادامه ی صحبت ایجاد می کنید.

2.آیا میتوانم مشکلتان را حل کنم؟

بیشتر مشتری ها، به خصوص مشتریان در زمینه کسب و کار شرکت به شرکت به دنبال راه حل هستند. آن ها از پاسخ های مستقیم به صورت ساده و قابل فهم استقبال می کنند.

3.نمیدانم، ولی پاسخش را پیدا می کنم

هنگامی که با یک سوال مواجه می‌شوید که جوابش را نمی دانید و نیاز به تحقیق و جستجوی بیش‌تری در خصوص آن دارید، به آگاهی نداشتن از آن اعتراف کنید. برخی مسائل کوچک، احتمال دارد ارزش و اعتبار شما را زودتر از تلاش برای جواب ‌دادن به سوالی که اطلاعاتی از آن ندارید خدشه دار کند. پاسخ صادقانه کمال و شخصیت شما را تقویت می کند.

چکیده کتاب مدیر توانمند (The Empowered Manager) نوشته پیتر بلاک (2)
بخوانید

 

بازاریابی

4.من میتوانم مسئولیت این کار را برعهده بگیرم

به مشتری بگویید که شما با اطمینان مسئولیت رضایت‌ از خرید را قبول می کنید. شما باید به مشتریان اطمینان بدهید که می‌دانید آن‌ها چه انتظاری دارند و محصولات یا خدمات را براساس توافق دو طرفه بر سر قیمت به آن ها تحویل خواهید داد. آن ها را مطمئن کنید که هزینه ها و تغییرات غیرمنتظره ای اضافه نخواهد شد.

5.من شما را در هر لحظه در جریان کارها قرار می دهم

کسب و کار شما نیاز به هماهنگی و برنامه‌ ریزی همه جانبه دارد حتی اگر برمبنای تجارت بخر و ببر باشد. به مشتری خود این اطمینان خاطر را بدهید که در خصوص این هماهنگی‌ها آن‌ها را راهنمایی می کنید. هرچه زمان بیشتری صرف کنید، موضوع مهم ‌تر است. فروشنده هایی که مشتریان به آن‌ها اعتماد می‌کنند، کسانی هستند که خود را در جریان وضعیت کارقرار می دهند.  به مشتری ها اطمینان دهید که شما در جریان به روز رسانی ها هستید.

6.من در زمان مقرر محصول شما را تحویل می دهم

سعی کنید زمانی که بر روی آن توافق کرده اید قولی باشد که حتما به آن عمل می کنید. حتی تعطیلی نباید مانع آن شود. وقتی شما قول تحویل کالا را می دهید نباید به هیچ عنوان تغییر کند حتی اگر تعطیلی رسمی باشد. مشتری ها دوست دارند از شما بشنوند که در زمان موعد محصول را تحویل می دهید. تحویل به موقع کالا، اقدامی ارزش‌مند است و باعث می‌شود مشتری به شما اطمینان کند و شما را هرگز از یاد نبرد.

کتاب " راه موفقیت" نوشته جان گری
بخوانید

7.کالا مطمئنا مطابق سفارش شما خواهد بود

تاکید بر این جمله برای جذب مشتری و جلب اطمینان آن می باشد. محصول باید دقیقا همان چیزی باشد که مشتری سفارش آن را داده است نه اینکه شبیه و یا حتی بهتر از آن ‌چه مشتری می‌خواهد باشد.  حتی اگر شما فکر می‌کنید  یک محصول بهتری برای جایگزینی به جای کالای مورد نظر مشتری دارید، این موضوع باید با مشتری مطرح شود و مورد بحث قرار بگیرد، نه این‌که شما شخصا در مورد آن به جای مشتری تصمیم بگیرید.

8.کار به صورت کامل انجام خواهد شد

هرگز به مشتری نگویید که شما تصمیم گیرنده ی قرارداد خواهید بود. باید این اطمینان را به مشتری بدهید که برای قرارداد پایانی یا سند نهایی معطل نخواهد شد

9.از خرید شما سپاس گذاریم

جمله پایانی برای جذب مشتری در واقع جذب او برای برگشتن دوباره و خریدهای بعدی است. این یعنی چیزی بیش ‌تر از یک تشکر ساده برای سفارش یک محصول یا کالا است. تشکر های هوشمندانه شامل تماس‌های بعدی، جواب دادن به پرسش ها، مطمئن شدن از رضایتمند بودن مشتری از کار و مطمئن شدن از حل مشکل اصلی است. بی توجهی به هر یک از نکات، این فکر را در مشتری به وجود می آورد که شما فقط تا وقتی به او علاقه‌ مندید که فروش انجام شود. در این صورت به مشتری احساس فریب خوردگی دست می دهد، همچنین ذهنیت و تبلیغات منفی برای شرکت شما به وجود می آورد. شما با احترام گذاشتن به مشتری ثابت می کنید که برای او ارزش قائل هستید و با تبلیغ شرکت شما به دیگران توسط خریدار و در نتیجه منجربه فروش و سود بیشتر می شود.

برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن