برندسازی کسب و کار های کوچک با 5 راهکار طلائی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۲ خرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۷ تیر, ۱۴۰۲
برندسازی کسب و کار های کوچک با 5 راهکار طلائی

برندسازی در کسب و کار یعنی داشتن یک نام و نشانی مخصوص خودتان و معنی کردن خودت و کسب و کارتان برای مشتریان. اگر برندی داشته باشید راحت‌تر در ذهن مخاطبین خود نشانده می‌شوید و راحت‌‌تر صاحب معروفیت و محبوبیت می‌شوید.

برندینگ فقط داشتن یک نام نیست و باید در این مورد مطالعات زیادی انجام شود تا برندسازی موفقی داشته باشید. باید اهداف بلند مدتی داشته باشید و بتوانید چشم انداز طولانی برای کسب و کارتان در نظر بگیرید.

باید یک استراتژی برندسازی موفق داشته باشید که فاکتورهای مختلف را شامل شود و در نهایت کسب و کار شما را تعریف کنید. اگر می‌خواهید برندسازی موفقی داشته باشید و برندتان را به خوبی پرزنت کنید، همراه ما باشید تا به شما آموزش دهیم که چگونه برندسازی کسب و کارتان را انجام دهید.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

چرا برندسازی کسب و کار اهمیت دارد؟

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک می‌دانند که برندسازی کسب و کار ضروری است. اما تعداد قابل توجهی از آن‌ها واقعا نمی‌دانند چرا؟

آن‌ها ارتباط بین کسب و کارهای موفق و برندسازی قوی را تشخیص می‌دهند و مشتاق‌ هستند تا برندی بسازند که موفقیت‌های مشابهی را برای آن‌ها به ارمغان آورد.

همچنین درک می‌کنند که برندسازی فقط یک لوگو و نحوه دیده شدن آن‌ها در خارج از گود نیست و معانی بسیار عمیق‌تری دارد. اما تعداد بسیار کمی متوجه می‌شوند که برندهای موفق، برندسازی کسب و کار را جز اصول مهم می‌دانند. بنابراین برندسازی کسب و کار کوچک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اصول برندینگ؛ 0 تا 100 برند سازی برای انواع کسب و کار

چگونه برندسازی کسب و کارهای کوچک را انجام دهیم؟

چگونه برندسازی کسب و کار های کوچک را انجام دهیم؟

و اما برندینگ چیست؟ در وبسایت thebrandingjournal.com بیان شده، برندینگ روشی برای تعریف کسب و کار برای خودتان، تیم‌تان و مخاطبان خارجی‌تان است. برندینگ را می‌توان “هویت” کسب و کار نامید. اما تنها با فهمیدن این نکته که برند در بردارنده هسته مرکزی کسب و کار و ارزش آن نیز هست، نه فقط ظاهر آن.

امروزه مشتریان همه کسب و کارها بسیار باهوش هستند. به طوری که می‌توانند از روش‌های بسیاری استفاده کنند و تلاش‌های شرکت‌ها را برای بهتر کردن، تغییر دادن یا جذاب کردن روش‌ها فروش رصد نمایند.

مزایای برندی که به صورت استراتژیک تعریف شده می‌تواند مشابه همان مزیت‌هایی باشد که افراد هنگام دوست شدن با یکدیگر به دست می‌آورند.

وقتی مشتریان از نظر احساسی با برند ارتباط برقرار کنند منجر به فروش بیشتر و برجسته شدن برند خواهند شد. زیرا ارزش و باورهای یک برند را به اشتراک می‌گذارند.

این مسئله همچنین می‌تواند به وفاداری، حمایت منجر شود و حتی زمانی که رقبا به تخفیف‌های تبلیغاتی متکی هستند از قیمت‌های اقلام شما محافظت نماید.

بیشتر بخوانید: قبل از برند سازی یا برندینگ این سوالات را از خودتان ب‍پرسید

استاد احمد محمدی
«پایان سندروم سطل‌های عرق»، به جای بیشتر کار کردن، هوشمندانه کار کن.
استاد احمد محمدی

همچنین می‌تواند پلتفرم ایده آلی را به شما بدهد که با آن می‌توانید پیشنهادات و دامنه فعالیت خود را گسترش دهید. در برندسازی کسب و کارهای کوچک موارد زیر را مدنظر داشته باشید.

برای برندسازی کسب و کار ابزارهای خود را بشناسید

در برندسازی کسب و کارهای کوچک مخاطبین خود را بشناسید. از خود بپرسید آیا شما به افراد، گروه سنی، مذهب و جنسیت خاصی می‌فروشید؟ آن را مشخص کنید و به آن توجه کنید.

شاید این موضوع بسیار ساده به نظر بیاید ولی شگفت انگیز است که بسیاری از کسب و کارهای کوچک از همان ابتدا مخاطبین و علایق خود را شناسایی نمی‌کنند. بدون این کار شما نمی‌توانید روی کار خود تمرکز داشته باشید.

آن را هدفمند کنید

برای برندسازی کسب و کار ابزارهای خود را بشناسید

با کمک مشاوره کسب و کار از رنگ‌ها و فونت‌هایی استفاده کنید که برای مخاطبین شما جذاب هستند نه اینکه برای خودتان. معمولا افراد روی چیزهایی که خودشان دوست دارند توجه می‌کنند نه روی چیزهایی که مخاطبانشان دوست دارند یا مواردی که می‌تواند جواب بدهد.

بیشتر بخوانید: روانشناسی رنگ ها و تاثیر آن بر برندسازی ، تبلیغات و بازاریابی در کسب و کارها

هدفتان در برندسازی کسب و کارها مشتریان و مخاطبان باشد. خوب است که از سلیقه خود استفاده کنید اما در تمامی مراحل این موضوع را مدنظر داشته باشید که شما برندسازی را برای مشتری خود انجام می‌دهید نه برای خودتان.

برای برندسازی کسب و کار ثبات داشته باشید

روی همه فعالیت‌های بازاریابی خود استمرار داشته باشید که به معنای این است که از همان رنگ، فونت، لوگو، پیام، تصویر و غیره برای وبسایت، شبکه‌های اجتماعی، پوسترهای چاپی، بروشورها و غیره برای ایجاد آشنایی و شناساندن خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: هویت برند (Brand Identity) چیست و چطور آنرا بسازیم؟

تصویر حرفه ای داشته باشید

برای برندسازی کسب و کار از تصاویر حرفه‌ای استفاده کنید. شما از این که چقدر تصاویری که حرفه‌ای تولید شده‌اند روی تصویر بازاریابی و برند شما تاثیر گذار است شگفت زده خواهید شد.

این به این معنا نیست که شما برای عکسبرداری هزینه کنید (اگر چه اگر بودجه کافی داشته باشید این کار بسیار مفید خواهد بود). اما تصاویر بسیار خوبی در فضای مجازی به طور رایگان وجود دارد که تنها زمان کوتاهی از جستجوی شما را شامل می‌شود.

از استفاده از تصاویر در دسترس اینترنت برای برند خود نترسید فقط توجه داشته باشید که این تصاویر با برند شما مطابقت داشته باشد (و البته قانون کپی رایت آن تصویر را نیز در نظر بگیرید).

به جای تمرکز بر اهداف کوتاه مدت، بلند مدت فکر کنید

به جای تمرکز بر اهداف کوتاه مدت، بلند مدت فکر کنید

برای برندسازی کسب و کارهای کوچک با یک طراح حرفه‌ای که برند شما را می‌شناسد حرف بزنید. بازاریابی یکی از مهم‌ترین ابعاد یک کسب و کار است و جذب یک طراح حرفه‌ای و با تجربه ممکن است هزینه‌ای را در اوایل کار به شما وارد کند. اما به شما راه‌های تازه‌ای را برای بازاریابی کسب و کارتان نشان خواهد داد و موجب پیشرفتتان می‌شود.

با تلاش برای انجام کاری به طور خودسرانه در کوتاه مدت و پس انداز پول، ممکن است تصویر خودتان در نتیجه اعتماد مشتریانتان را تخریب کنید و ممکن است بعدها مجبور شوید بازگردید و دوباره آن را انجام دهید و هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

یک طراح خوب به کسب و کار شما چهره حرفه‌ای می‌دهد و به فروش محصولات و خدمات شما کمک می‌کند.

پادکست _ 8 گام کلیدی استراتژی بازاریابی

نقش آکادمی بازار در برندسازی کسب و کار کوچک

مدیریت یک کسب و کار و برندسازی برای آن در دنیای پررقابت امروزی، به روش‌های قدیمی دیگر مشکلی را حل نمی‌کند و فایده‌ای ندارد و باید بازاریابی و برندسازی به صورت علمی و اصولی انجام گیرد.

در غیر این صورت به خصوص برای کسب و کارهای کوچک ممکن است در همان ابتدای مسیر با شکست بزرگی روبه‌رو گردند که غیر قابل جبران باشد. 

آکادمی بازار با هدف آموزش روش‌ها و مهارت‌های مورد نیاز جهت تاسیس یک کسب و کار جدید به افراد علاقمند، محتوا و مقالات مفیدی را تولید می‌کند. از آنجایی که سعی و تلاش تیم آکادمی بازار ثروتمند ساختن ذهنیت افراد جویای پول است. شما برای موفقیت در کسب و کارتان می‌توانید از مقالات آکادمی بازار از جمله مقالات کارآفرینی و کسب و کار استفاده نمایید.

دوره های آکادمی بازار برای ارتقای کسب و کار شما

آکادمی توسعه کسب و کار آکادمی بازار با بهره گیری از دانش به روز و تجربیات منحصر به فرد استاد محمدی و با ارائه مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار، توانسته موجب شکوفایی و بالندگی دهها سازمان و کسب و کار گوناگون شود. همچنین بیش از هزاران نفر با بهره گیری از دوره های جامع بازاریابی و فروش، دوره مشتری مداری، دوره اصول و فنون مذاکره، دوره آموزشی حرفه ای بازاریابی و فروش تلفنی و مشاوره فروش، توانسته اند موانع موجود در مسیر شغلی خود را برطرف کنند و به سوی آینده شغلی روشن خود گام بردارند.

5/5 - (8 امتیاز)
درسنامه برندینگ

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی