برای رسیدن به موفقیت به ۶ فاکتور مهم نیاز دارید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۹ مهر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مهر, ۱۴۰۰
برای رسیدن به موفقیت به ۶ فاکتور مهم نیاز دارید

آیا تعریف موفقیت را می‌دانید؟ تفاوت افراد موفق با سایر افراد چیست؟ آیا آن‌ها از توانایی‌های خاصی برخوردارند؟ چگونه به کلید موفقیت دست پیدا کنیم؟ به نظر شما راز موفقیت چیست؟ چرا برخی از مردم دنیا موفق‌تر از دیگران هستند؟ چه چیزی باعث می‌شود افراد موفق متمایز از دیگر افراد جامعه شوند؟ پیش از آنکه راز موفقیت را بدانید، بهتر است با مفهوم موفقیت آشنا شوید.

چرا که معنای موفقیت اهمیت بسیاری دارد. ممکن است درک موفقیت شما با افراد دیگر متفاوت باشد. برای مثال ممکن است شما موفقیت را در خوشحالی و دوست‌تان موفقیت را در ثروت ببیند. صرف نظر از اینکه که هستی و از زندگی چه می‌خواهی و صرف نظر از اینکه چه اهدافی داری یا از چه نقطه‌ای شروع کرده‌ای تو می‌توانی طعم شیرین رسیدن به موفقیت را بچشی.

هر کس در زندگی فرصت‌های زیادی در اختیار دارد تا بتواند به چیزی تبدیل شود که همیشه آرزویش را داشته، برای این منظور باید رفتار، شخصیت و سبک زندگیت را طوری تغییر دهی تا آرام آرام تغییرات اساسی را در زندگی و سرنوشتت مشاهده کنی.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

۶ کلید موفقیت و رسیدن به دستاوردهای مثبت

همه وقتی می‌خواهند به مو‌فقیت برسند، به آن فکر می‌کنند و درباره افراد موفق مطالعه می‌کنند. موفقیت فقط داشتن پول و سرمایه نیست بلکه معانی زیادی را دربردارد. برای مثال موفقیت در ارتباطات، امتحان دادن و نمره خوب گرفتن، رسیدن به شغل مناسب، ایجاد مهارت‌‌های مفید، پیشرفت در هر زمینه‌ای از زندگی و چیزهای بیشتر است.

شما قطعا می‌توانید به موفقیت برسید. اگر بخواهیم در یک کلام موفقیت را تعریف کنیم می‌توان گفت به معنای دستاورد، دستیابی و رسیدن به نتایج مثبت است. روش‌های زیادی برای رسیدن به موفقیت وجود دارد. ما در اینجا به کلیدهای اصلی برای رسیدن به موفقیت اشاره می‌کنیم:

۱. داشتن یک هدف روشن و واضح

داشتن یک هدف روشن و واضح

آیا تا بحال فکر کرده‌اید که از زندگی چه می‌خواهید؟ باید دقیقا بدانید که چه می‌خواهید. اگر ندانید که دقیقا چه چیزی می‌خواهید درست اقدام نمی‌کنید، مسیرتان مشخص نیست و تصمیمات درستی هم نمی‌گیرید. وقتی هدف‌تان مشخص باشد، می‌توانید برنامه‌ ریزی کنید و بدانید که چه راهی را باید طی کنید.

۲. مطالعه کردن در مورد هدف تان

در مورد هدف خود بیاموزید. این کار باعث می‌شود که برایتان روشن شود که آیا واقعا قصد دست یافتن به این هدف را دارید یا نه. چشم انداز و هدف زندگی خودتان را مشخص کنید.

استاد احمد محمدی
اگر می‌خواهی به فرمول موفقیت عمل کنی، شکست بخور، شکست بخور، شکست بخور. آنگاه موفقیت خودش را بر تو آشکار می‌کند.
استاد احمد محمدی

گاهی ما خواهان چیزی هستیم ولی وقتی در مورد آن مطالعه می‌کنیم می‌فهمیم که آن چیز به درد ما نمی‌خورد. وقتی در مورد هدف خود بدانید از جزئیات آن هم آگاهی می‌یابید، می‌دانید که چه باید بکنید و چه تغییری باید در زندگی‌تان به وجود آورید، بنابراین آن را عملی می‌سازید.

۳. صبور بودن

یک درخت یک شبه رشد نمی‌کند و به ثمر نمی‌نشیند. هر چیزی برای رشد کردن به زمان نیاز دارد. برای ایجاد یک کسب و کار، تبدیل شدن به یک مدیر موفق، راننده‌ حرفه‌ای شدن، شناگر خوب شدن یا صحبت کردن به زبانی دیگر به زمان نیاز است.

موفقیت در هر زمینه‌ای از زندگی نیاز به صبر دارد. وگرنه در صورتی که فورا به نتایج مطلوب‌تان نرسید، ممکن است که صبر شما طاق شود و آن کار را رها کنید. دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد صبر شما را به انسانی مفیدتر تبدیل ‌می‌کند.

در هر کاری همیشه مشکلات و موانع وجود دارند. با وجود موانع و سختی‌ها و ناکامی‌ها باید صبور باشید و به کارتان ادامه دهید. با تلاش و خود-انضباطی می‌توانید در تمام زمینه‌ها صبور شوید. چگونه با خود انضباطی ثابت قدم بودن را در خود تقویت کنیم؟

۴. پایداری کردن و استقامت داشتن

پایداری کردن و استقامت داشتن

صبر و استقامت در کنار هم است. وقتی صبور باشید در واقع پایداری می‌کنید و بالعکس. اغلب مردم به علت ثبات نداشتن در کاری که شروع کرده‌اند، آن را به سرانجام نمی‌رسانند. فقط فکر کنید که اگر تا الان در هر کاری استقامت می‌داشتید چه کارهای زیادی را توانسته بودید، تمام کنید.

اغلب اگر کمی بیشتر استقامت کرده بودید به هر چه که می‌خواستید رسیده بودید. گاهی معجزه در آخرین لحظه رخ می‌دهد، هرگز ناامید نشوید. این قضیه شبیه داستان مشهور در مورد فردی هست که به دنبال طلا بود. پس از مقداری کندن زمین و پیدا نکردن چیزی دست از تلاش کشید و آن را رها کرد.

فرد دیگری رسید و شروع به حفاری کردن در همان نقطه کرد. پس از کندن چند سانتی‌متر بیشتر به طلا رسید. در زندگی هم همین قضیه صادق است. باید استقامت داشته باشیم و خسته نشویم.

۵. انگیزه داشتن

این کلید نیز با کلیدهای قبلی مرتبط است. زمانی که انگیزه وجود داشته باشد، صبر و استقامت نیز وجود خواهد داشت. انگیزه باعث می‌شود که امیال و آرزوها دست‌ یافتنی شوند.

چه چیزی می‌تواند انگیزه‌تان را تقویت کند؟ اتمام کارها انگیزه شما را برای انجام کارهای بعدی افزایش می‌دهد. اگر دائما از اهمیت هدف و دلایل رسیدن به آن و فوایدش آگاه باشید، می‌توانید انگیزه خود را در سطح بالایی حفظ کنید. تکرار عبارات تاکیدی، مطالعه کردن درمورد افراد موفق می‌تواند در بالا بردن انگیزه شما موثر باشد.

۶. داشتن اعتماد به نفس و خودباوری

داشتن اعتماد به نفس و خودباوری

خودباوری تاثیر بسیار زیادی در رسیدن به هدف دارد. اگر عزت نفس و اعتماد به نفس لازم را نداشته باشید دست به کاری جدید نمی‌زنید و ریسک‌پذیری نخواهید داشت.

با داشتن اعتماد به نفس آینده‌تان را درخشان کنید. برای موفق شدن باید تا حدی جسور و شجاع باشید تا بتوانید از منطقه امن خود خارج شوید.

سخن پایانی

تمام موارد ارائه شده در این مقاله را دنبال کنید و به مدت یک هفته آن‌ها را در زندگی‌تان پیاده کنید. سپس دوباره یک هفته دیگر آن‌ها را تکرار کنید. این کار را با اهداف کوچکی که دستیابی به آن‌ها زمان زیادی نمی‌گیرد، شروع کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
3 دشمن موفقیت

پس از انجام چند هدف کوچک و ساده اعتماد به نفس و انگیزه‌‌ زیادی کسب می‌کنید و بدین ترتیب قادر می‌شوید که به سراغ اهداف بزرگ‌تر هم بروید و به موفقیت دست یابید. موفقیت برای هر فردی تعریف خاص خود را دارد، ولی دیدیم که برای رسیدن به هر هدف و موفقیتی یک سری خصوصیات مشترک وجود دارند.

مهارت‌ها و خصوصیاتی که همگی یادگرفتنی هستند و تمام افراد موفق این خصوصیات را دارند. بسته آموزشی: «موفقیت دست یافتنی است» و صفحه اینستاگرام دکتر احمد محمدی تمامی ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت را به شما خواهند آموخت و با دانستن آن‌ها و تلاش و تمرین به طور قطع به موفقیت و اهداف خود خواهید رسید. 

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی