برای خلق فرصت ها منتظر دیگران نباشید خودتان شروع کنید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۶ دی, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ آبان, ۱۴۰۰
برای خلق فرصت ها منتظر دیگران نباشید خودتان شروع کنید

چرا هنوز فرصت مناسب‌تان را بدست نیاورده‌اید؟ چه زمان برای دستیابی به فرصت‌ها مناسب است؟ چگونه در سفر زندگی دست به خلق فرصت بزنیم؟ فرصت زندگی کوتاه است. همچون برق و باد می‌گذرد. قدرشناس باشیم. زندگی زیبا است، زندگی را باید زندگی کرد و لذت برد.

چند سال دارید؟ در طی سال‌هایی که از عمرتان گذشته، چه خاطراتی را در ذهن خود نگه داشته‌اید و چه خاطراتی را سعی کرده‌اید به فراموشی بسپارید؟ چه خاطراتی را اصلا به یاد نمی‌آورید؟ موفقیت و ثروت، موضوعاتی هستند که برای بسیاری اهمیت دارند. در این عمر کوتاه چقدر برای محقق ساختن آن تلاش کرده‌ایم؟

نقش اول زندگی هر کدام از ما، خودمان هستیم. اگر زندگی ما فیلمی روی پرده سینما باشد، نقش اول را خودمان بازی می‌کنیم. پس اگر فرصتی هم چه از بیرون فراهم شود یا خودمان فرصت سازی کنیم، باز نقش اول تعیین کننده داستان است.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

رسیدن فرصت مناسب

اکثر ما منتظریم تا فرصت‌ مناسب رسیدن به چیزی فرا برسد؛ وقت رسیدن به شغل بهتر برسد؛ یک فرصت برای به دست آوردن پول زیاد به دست آوریم یا منتظریم که همسر دلخواه زندگی‌مان سر راه‌مان سبز شود. فرصت‌ها را از دست ندهید!

  • آیا این فرصت هرگز فرا نمی‌رسد؟
  • امکان دارد که این فرصت‌ها در زمان مناسبی برای‌مان پیش نیایند؟
  • شاید آن‌ها را شناسایی نکنیم.
  • شاید برای آن‌ها آماده نباشیم.
  • امکان دارد زمانی‌که این فرصت‌ها پیدا می‌شوند دیگر علاقه‌ای به آن نداشته باشیم.

شما بدون هیچ اراده‌ای منتظر افتادن اتفاقی هستید. چرا فقط رویاپردازی می‌کنید و برای رسیدن به رویاهای‌تان حرکتی انجام نمی‌دهید؟ چرا ناامید و ناراحت هستید وقتی که هنوز اتفاقی رخ نداده؟

شما می توانید فرصت ها را خلق کنید

شما می توانید فرصت ها را خلق کنید

موضوع خلق فرصت نیست بلکه آگاهی یافتن از آن‌ها اهمیت دارد. اغلب فرصت‌ها همیشه در پیشروی ما قرار دارند اما ما آن‌ها را نمی‌شناسیم.

برای این‌که بتوانیم آن‌ها را ببینیم و تشخیص دهیم باید ذهنیت‌مان را تغییر دهیم. وقتی شما به شدت خواهان چیزی هستید و بر آن تمرکز دارید، آن شروع به ظهور و رخ دادن می‌کند و تبدیل به فرصت می‌شود. با نه گفتن به دیگران، به فرصت‌های عالی پیشروی خود بله بگویید. از هر فرصتی که در اختیارت قرار گرفته درست استفاده کن.

هیچ سحر و جادویی در اینجا نیست، بلکه قوانین عاطفی و ذهنی آشکار در کار است. افراد موفق هرچند بدون آگاهی از این قوانین استفاده می‌کنند.

چگونه فرصت ها را با نگرش مثبت خلق و آن ها را شناسایی کنید؟

باید آنچه را که می‌خواهید تعریف کنید. اگر نمی‌دانید دقیقا چه چیزی می‌خواهید پس چگونه می‌خواهید به آن برسید؟ وقتی متوجه شدید که چه می‌خواهید، قادر به شناسایی فرصت‌ها هم خواهید بود.

استاد احمد محمدی
باورهای ما مانند عینکی هستند که دنیا را از طریق آن می‌بینیم. مراقب باش دنیا را با رنگ‌های زیبا ببینی.
استاد احمد محمدی

اهدافی را که تا به حال به آن‌ها رسیده‌اید، تجسم‌سازی کنید. اهداف‌تان را احساس کنید و از آن لذت ببرید. این تجسم‌سازی به شما انگیزه و انرژی می‌دهد تا به هدف‌تان جامه عمل بپوشانید. از هر فرصتی که در اختیارتان قرار گرفته درست استفاده کنید.

وقتی انگیزه، انرژی و شور و شوق دارید، شما فرصت‌هایی را که قبلا نداشته‌اید می‌بینید. افرادی که در سر راه‌تان قرار می‌گیرند متوجه اشتیاق شما می‌شوند و برای شما مسیر را می‌گشایند.

باور و ذهنیت مثبت

فرض کنید که دنبال شغل جدیدی هستید و امیدی به پیدا کردن آن ندارید. این نگرش ذهن‌تان را مسدود می‌کند و دیگر اجازه نمی‌دهد که در جستجوی شغلی باشید. اگر به دنبال شغلی جدید هستید، باور کنید که آن را پیدا می‌کنید، بنابراین منتظر آن باشید.

شاید یک آگهی تبلیغاتی در روزنامه ببینید یا یک دوستی درمورد آن با شما صحبت کند. شغل همین‌جا در دسترس است و به خاطر نگرش انتظار، شما از این شانس آگاه می‌شوید. برای تغییر زندگی‌تان، نگرش خود را تغییر دهید.

بدون داشتن این ذهنیت احتمالا این موقعیت را از دست می‌دهید. مثال دیگری بزنیم. مثلا می‌خواهید به خارج از کشور مسافرت کنید اما همیشه این باور را دارید که سفر خارجه به پول هنگفتی نیاز دارد و اصلا در مورد هزینه‌های این سفر پرس‌وجو نمی‌کنید و فرصت را از دست می‌دهید. تصورتان این است که این رویا برای شما دست‌نیافتنی است. با این طرز فکر هر شانسی و فرصت را برای مسافرت از بین می‌برید.

اگر بلند همت باشید و فقط آرزو نکنید همه چیز تغییر می کند

اگر بلند همت باشید و فقط آرزو نکنید همه چیز تغییر می کند

همانطور که در وبسایت glassdoor.com و مقاله پیدا کردن فرصت بزرگ آمده است؛ اگر بدون هیچ شک و تردیدی خودتان را در حال سفر تجسم کنید دیر یا زود شما بالاخره از هر طریقی که شده یا معامله‌ یا تخفیف می‌توانید هزینه‌های این سفر را تامین کنید. شاید هم فرصتی پیدا شد و پول زیادی به دست آوردید و بالاخره به سفر خارجه بروید. بهره‌مندی از قانون جذب با استفاده از جملات تاکیدی امکان پذیر است.

اگر دوست دارید که دوستان زیادی داشته باشید این شانس را با ماندن در خانه پیدا نمی‌کنید بلکه باید با دیگران در ارتباط باشید. با فکر کردن درمورد نحوه رفتار و گفتار، شما فرصت‌ را خلق می‌کنید تا این‌که آن‌ها به شما جذب می‌شوند. شما با نگرش و فکر صحیح می‌توانید تقریبا فرصت‌ ایجاد هرچیزی را خلق کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
دنیای فرصت ها در دست تو

اگر به دنبال موفقیت هستیم، باید راه و روش افراد موفق را بیاموزیم و الگو قرار دهیم. افراد موفق هیچ‌گاه به پای دیگران نمی‌نشینند تا آن‌ها کاری انجام دهند. بلکه همواره در تلاش هستند تا فرصت جدیدی را خلق کنند و به بهترین نحو از آن‌ها استفاده کنند. در واقع افراد موفق از مرحله رویاپردازی‌های بی‌هدف عبور کرده‌اند.

یعنی در تلاش‌اند هر چه را که در ذهن‌شان می‌پرورانند به واقعیت تبدیل کنند. اگر می‌خواهید عادات افراد موفق و راه‌های رسیدن به موفقیت را بیاموزید و از آن‌ها استفاده کنید می‌توانید از بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» بهره ببرید.

 

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی