با 7 گام رسیدن به استقلال مالی آشنا شوید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۵ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۴ آبان, ۱۴۰۰
با 7 گام رسیدن به استقلال مالی آشنا شوید

موفقیت در کسب و کار به اوضاع مالی شما بستگی دارد؛ پس تا می‌توانید پول پس انداز کنید تا به موفقیت مالی در کسب و کارتان دست یابید. درواقع شما برای جذب فرصت‌های بیشتر، باید این عادت را در خود پرورش دهید که بخشی از درآمدتان را به طور منظم پس‌انداز کنید.

افرادی که همیشه در کسب و کارشان شکست خورده و در تلاش‌اند صورتحساب‌هایشان را بپردازند، به ندرت وقت دارند که متوجه فرصت‌های جدید موفقیت در زندگی‌شان شوند. بنابراین، برای قرار گرفتن در موقعیت معامله‌های خوب و موفقیت آمیز، عادت پس‌انداز بخشی از درآمدتان را به برنامه زندگی خود اضافه کنید.

با این اقدام به سادگی با محدود کردن بخشی از زندگی‌تان، جریان ثابتی از فرصت‌های موفقیت در آینده را جذب و ایجاد خواهید کرد. امروزه، برای افراد با ایده‌های خوب فرصت‌های بیشتری از قبل وجود دارد که موفق و ثروتمند بشوند. این به عهده خود شماست که دارایی‌های مالی کافی فراهم کنید تا دیگر نگران پول در کسب و کارتان نباشید. به زبان ساده، برای رسیدن به یک موفقیت مالی در کسب و کار، با عادت پس انداز شروع کنید و بعد راه‌هایی برای بالا بردن ارزش خودتان و شرکتی که برایش کار می‌کنید، پیدا کنید. اما چگونه روز به روز در حرفه خودمان موفق‌تر و ثروتمندتر شویم و به کسب و کارمان رونق دهیم؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

با 7 گام رسیدن به استقلال مالی آشنا شوید

رسیدن به استقلال مالی واقعی به معنی داشتن ثروتی کثیف، نیست. اولین علت داشتن مشکلات مالی در زندگی، بی‌نظمی، عدم مهارت و کنترل شخصی است. بیشتر افراد، توانایی عقب انداختن خوش گذرانی را ندارند و عادتشان است که همه درآمدشان و یک مقداری هم بیشتر، از آن را خرج کنند.

که معمولا این مخارج با کمک وام و کارت‌های اعتباری، جور می‌شود. یکی از اهداف ما، این است که همه دوست داریم، پول بیشتری در بیاوریم، انقدر پول داشته باشیم که دیگر نگران پول نباشیم.

امروزه، افراد زیادی، خیلی سریع‌تر از گذشته، به استقلال مالی می‌رسند، اما با این حال، می‌بینید که خیلی از آن‌ها آدم‌های خوشبختی نیستند. اما با این هفت گام، می‌توانید ثروت لازم را جمع کنید، خوشبخت باشید و به استقلال مالی، برسید. مهم هم نیست که در سال‌های قبل، چقدر پول داشتید.

گام اول: راجب پول تفکر مثبتی داشته باشید

گام اول: راجب پول تفکر مثبتی داشته باشید

افکار منفی راجب پول یکی از بزرگترین موانعی است که برای رسیدن به استقلال مالی باید آن را حذف کنید. مثلا اینکه پول ریشه تمام بدبختی‌هاست یا اینکه پول با خود خوشبختی نمی‌آورد. وقتی که تفکر مثبت داشه باشیم فرصت‌های مختلف را جذب می‌کنیم و راه‌های جدیدی رو به ما باز می‌شود.

گام دوم: اهداف خود را راجب استقلال مالی هر روز روی یک برگه بنویسید

به این فکر کنید که چگونه می‌توان به اهداف رسید. نوشتن اهداف روی برگه و فکر کردن به آن فقط 5 تا 10 دقیقه وقت شما را می‌گیرد که بهتر است صبح انجام شود.

استاد احمد محمدی
آدم‌ها فقیر بی‌پول نیستند، بلکه بدون رویا هستند.
استاد احمد محمدی

استقلال مالی باید مرکز تمام کارهای شما باشد. استقلال مالی چیزی نیست که به صورت اتفاقی و برنامه ریزی نشده به دست بیاید. چیزی است که به صورت آگاهانه باید به آن فکر کنید و برای آن برنامه ریزی کنید.

گام سوم: برای هرروز از قبل برنامه ریزی کنید

بهترین زمان برای برنامه ریزی شب قبل است. برنامه ریزی جلوتر هر روز، هر هفته و هرماه باعث می‌شود در کارهایتان سریع‌تر و مصمم‌تر باشید. وقتی از روی برنامه کار کنید.

تمرکز و کنترل بیشتری دارید. همچنین با برنامه ریزی اینکه قرار است چطور هفته، ماه و سال خود را بگذرانید، بهتر می‌توانید عادت‌های خود را دنبال کنید و می‌توانید تصمیم بگیرید کی در زمان صرفه جویی کنید.

گام چهارم: روی هر ساعت از روزتان تمرکز داشته باشید

گام چهارم: روی هر ساعت از روزتان تمرکز داشته باشید

شما باید بهترین بهره برداری را از زمان بکنید. اصل، اصل تمرکز است و می‌شود گفت توانایی رشدتان در تمرکز کردن بیشتر از هر مهارت و عادت دیگری که یاد گرفتید باعث افزایش موفقیت مالیتان می‌شود.

چیزهایی که بیشتر از هر چیز دیگری روی آن‌ها تمرکز دارید و بیشتر وقت خود را برای آن صرف می‌کنید باید کاملا در راستای اهداف مالی خودتان باشد.

گام پنجم: روی خودتان سرمایه گذاری کنید

باید سرمایه گذاری بر شکوفایی و یادگیری خودتان باشد. دوره‌های مربوط به مدیریت زمان را خریداری کنید، کتاب‌هایی راجب به امور مالی شخصی بخوانید و در اینترنت مقالاتی راجب به پول و اینکه چطور می‌توان پول بیشتری به دست آورد مطالعه کنید. وقتی ایده‌های زیادی راجع به پول داشته باشید افراد زیادی به شما مراجعه می‌کنند تا به آن‌ها مشورت دهید.

گام ششم: بعد از هر رویداد زندگیتان باید سوالات جادویی از خودتان بپرسید

شما باید از خودتان بپرسید کدام کار را درست انجام داده‌ام؟ دفعه بعد باید کدام کار را به نحوی دیگر انجام دهم؟ اگر شما چند دقیقه وقت بگذارید و تمام کارهایی که انجام دادید و همه کارهایی را که باید به نحوی دیگر انجام دهید را بنویسید، بعد از هر تماس و شرایطی می‌توانید با سرعتی دو یا سه برابر رشد کنید و یاد بگیرید. بهبود خودتان و کیفیت اشتیاقتان روی مقدار پولی که به دست می‌آورید اثر می‌گذارد.

گام هفتم: نسبت به دیگران بخشنده باشید

گام هفتم: نسبت به دیگران بخشنده باشید

با تمام افراد و کسانی که در خانه و محل کار با آن‌ها روبه‌رو هستید، به گونه‌ای رفتار کنید که انگار مهم‌ترین فرد در دنیای شما هستند. اثبات شده است که اگر فرد بخشنده‌ای باشید ثروت بیشتری به سمت شما جذب می‌شود و خوشبخت‌تر می‌شوید.

اغلب می‌شنویم که پول خوشبختی نمی‌آورد اما حقیقت این است که پول یکی از ملزومات خوشبختی است و رفاه مادی باعث رضایت از زندگی می‌شود و هرچه وضعیت اقتصادی ما بهتر شود اساس رضایت بیشتری در زندگی داریم.

پس با تمرکز روی اهداف مالی که به شما انگیزه می‌دهد و باور به اهدافی مثبت نسبت به پول، خودتان و زندگی همزمان به ثروت و خوشبختی بیشتری دست پیدا می‌کنید. بنابراین اگر از این آموزش لذت بردید و می‌دانید که چطور ثروت بیشتری را به زندگی خود بیاورید، آن را به دوستان خود نیز یاد بدهید یا هرکس دیگری که این اطلاعات ممکن است به دردشان بخورد.

استقلال مالی پیدا کنید

ذهن همه ما به شکلی درگیر مسائل مالی است؛ بسیاری از ما همواره دغدغه پول داریم؛ در واقع طبق آمار، بیشتر از ۸۰٪ از مردم، گرفتار مشکلات مالی هستند. خب؛ چگونه می‌توانیم این دغدغه را به حداقل برسانیم؟ 

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
با معنویت ثروتمند شو

همه ما باید استعدادها و توانمندی‌های خود را شناسایی کنیم و آن‌هایی که می‌توانند بر درآمد ما بیفزایند را توسعه و گسترش دهیم. در آکادمی بازار ما محصولاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا دیگر مجبور نباشید راهی را که بارها توسط افراد مختلف طی شده دوباره تجربه کنید و وقت و انرژی‌تان تلف شود.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی