بازاریابی و فروشمقالات

بازاریابی محتوا ، مراحل و مزایای مهم آن را بشناسید

بازاریابی محتوا شیوه ای از بازاریابی بوده که دارای مراحلی جهت ایجاد و توزیع مطالب مفید با هدف جذب مشتری و تعامل بیشتر با او است.

در بازاریابی محتوا، اطلاعاتی که تولید می شوند باید با محصولات و خدمات شما مرتبط باشد تا مخاطبان بتوانند با خواندن آن ها، مواردی مانند مزایا، خدمات، معایب و مطالب دیگری که برای فروش محصولات و ارائه خدمات نیاز است را متوجه شوند و اینگونه برای استفاده یا خرید آن ها، تصمیم بگیرند. به این تکنیک که بتواند مخاطب را تشویق به خرید نماید، بازاریابی محتوا گفته می شود.

با آکادمی بازار برای آشنایی بیشتر با بازاریابی محتوا همراه باشید.

ابعاد مختلف بازاریابی محتوا

امروزه شیوه های نوینی برای بازاریابی محتوا وجود دارد و تنها فقط تولید محتوای  متن را شامل نمی شود.

امروزه شبکه های اجتماعی جدیدی مانند اینستاگرم وارد شده اند که خود آنها نیاز به یک استراتژی برای بازاریابی محتوا است تا بتوان علاوه بر جذب کاربران جدید، فروش خود را افزایش دهند.

جالب است بدانید که امروزه حدود 86% کسب وکارهای اینترنتی از طریق بازاریابی محتوا برای افزایش رتبه گوگل خود استفاده می کنند.

نکته مهم دیگر، این است که  آگاهی مردم نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است و آن ها تلاش می کنند که دیگر هیچ کالایی را صرفا با تبلیغات زیادی که برای آن انجام می شود، خریداری نکنند.

مخاطبان وقتی تبلیغ کالایی را می بینند، ابتدا در اینترنت ویژگی و مزایا و معایب آن را جستجو می کنند، در نهایت اگر متوجه شوند که این محصول نیاز آن ها را برطرف می کند، اقدام به خرید آن می کنند. پس بسیار مهم است که در سایت شما، مطالب و اطلاعات مفید مورد نیاز برای هر محصول را قرار دهید.

چگونه بازاریابی‎ محتوا را به درستی انجام دهیم؟

بازاریابی محتوا، یکی از شیوه های تبلیغات اینترنتی و در گوگل می باشد. بازاریابی محتوا متمرکز بر روی تولید و انتشار محتوای باارزش، منسجم و متناسب با کاربران سایت می باشد.

اگر بخواهیم یک تعریف کامل تر و بهتری از بازاریابی محتوا ارائه دهیم، می توانیم بگوییم:

بازاریابی محتوا به معنی تولید و به اشتراک گذاشتن رایگان مطالب و اطلاعات باارزش که متناسب با کاربران هدف سایت می باشد به منظور تبدیل کردن کاربران به مشتریان واقعی می باشد تا موجب فروش کالا و خدمات و بهینه سازی سایت در گوگل شود.

اولین مرحله در بازاریابی‎محتوا چیست؟

می توان گفت اولین مرحله در سیستم بازاریابی، شناخت کاربران است. در بازاریابی محتوا نیز به همین شکل است. شما اول باید جامعه هدف خود را مشخص کنید و اینکه بدانید کاربران شما به دنبال چه چیزی در  رابطه با محصول و خدمات شما می گردند.

پس از شناخت کاربر، سپس باید به سراغ شبکه های بروید که مخاطبان اصلی سایت شما در آن فعالیت بیشتری دارند. نوشتن محتوا متناسب در این شبکه ها هم بسیار با اهمیت است و تفاوت ها زیادی با تولید بلاگ در سایت اصلی دارند.

پس شناخت انواع کاربران، نیاز و شیوه های تبلیغاتی، اولین مرحله قبل از کار می باشد.

marketing
بازاریابی محتوا

مزایای بازاریابی محتوا چیست؟

امروزه گوگل بیش از هر چیزی به تولید محتوای ناب توجه دارد. کپی کردن محتوا علاوه برای اینکه می تواند جریمه گوگل را به همراه داشته باشد، تصویر و اعتبار سایت شما را پیش کاربران خراب خواهد کرد.

مخاطبان وقتی نام یک محصول یا عبارت جدید به گوششان می خورد، فورا آن را جستجو کرده و سایتی که توانسته باشد محتوای خوب با عبارت مورد جستجو را منطبق بر اصول سئو تولید کند، در صفحه نخست گوگل نشان داده می شود.

همانطور که گفته شد، اگر مطالب شما از نظر کیفیت مناسب باشد، امکان دارد که کاربران آن را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند و این موضوع می تواند موجب افزایش رتبه وب سایت گردد و به طور کلی بهترین و ارزانترین روش برای برندسازی اینترنتی می باشد.

چه نکاتی را باید در بازاریابی‎محتوا رعایت کنیم؟

یکی از مهمترین نکاتی که باید در بازاریابی  محتوا به  آن توجه کنید، تولید محتوا نو و جدید است.به هر اندازه محتوایی که شما تولید می کنید جدید و دست اول باشد، مخاطبان بیشتری را می توانید به سمت سایت خود جذب کنید.

نکته دیگری که بیان شد، منطبق بر اصول سئو و خواسته کاربران باشد. متاسفانه بسیار دیده شده است که بعضی از افراد در محتوای خود به تعداد زیادی از کلمات کلیدی داخل متن استفاده می کنند.

رعایت چگالی کلمات کلیدی در مطالب بسیار مهم است، و اگر بیشتر از حد معمول باشد، نه تنها باعث اسپم شدن مطلب شما از طرف گوگل می گردد بلکه از میزان خوانایی توسط کاربر کاسته می شود.

بازاریابی محتوا به معنی تولید و انتشار محتوایی با کیفیت بالا که بتواند خواسته کاربران علمی را بروآرده سازد. برای رسیدن به این هدف باید از قبل نیازسنجی نمایید تا بفهمید که برای چه نوع افرادی و یا قشری قصد نوشتن دارید.

همچنین نوع محتوایی تولید خود را مشخص کنید، زیرا نوع نگارش مطالب در سایت با شبکه های اجتماعی متفاوت است. بنابراین محتوایی که نوشته می شود باید به دانش کاربران بیفراید نه اینکه موجب سردرگمی آن ها شود. به این منظور شما باید اصول کامل بازاریابی محتوا را فرابگیرید.

استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و فروش در سمینار بزرگ موفقیت می تواند اصول کاربردی و مهمی را در رابطه با بهبود کسب و کار چه در فضای اینترنتی و یا بیرونی در اختیار شما قرار دهد.

بدون شک شما با استفاده از آموزه های استاد و مقالات آموزشی آکادمی بازار می توانید گام بزرگی در جهت پیشرفت کسب  و کار خود بردارید.برای بهره گیری از آموزه های استاد، می توانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید.

سمینار بزرگ موفقیت_استاد احمد محمدی

برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن