بازاریابی و فروشمقالات

بازاریابی عنصر مهم برای موفقیت در کسب و کار

بازاریابی کلید موفقیت در کسب و کار است. همچنین کسب و کارتان از بسیاری جنبه ها به موفقیت بازاریابی شما وابسته است.

بازاریابی همه جهات تبلیغات، روابط عمومی، افزایش رضایت مشتری و فروش را پوشش می دهد.  بازاریابی یک فرآیند است که به واسطه آن محصول و یا خدماتی به مشتریان معرفی و تبلیغ می‌شود.

فواید بازاریابی بر موفقیت در کسب و کار آنجایی مشخص می‌شود که بدون بازاریابی، هیچ‌یک از مشتریان شما چیزی در مورد محصولات یا خدمات شما ندانند در حالی که  کسب و کار شما ممکن است بهترین محصولات یا خدمات را در زمینه خود ارائه دهد.

بدون بازاریابی، احتمال ضرر و کاهش شدید سود شرکت ها بیشتر می شود، و ممکن است شما مجبور شوید کار خود را تعطیل کنید و شرکت را ورشکسته اعلام کنید.

با آکادمی بازار برای آشنایی با تاثیرات بازریابی بر موفقیت کسب و کار همراه باشید.


تاثیر اطلاع رسانی بر موفقیت در کسب و کار

یکی از راه های موفقیت در کسب و کار، شناخته شدن محصولات و یا خدمات شما برای مشتری های بالقوه تان است.

تا وقتی که کسب و کار شما در جامعه شناخته نشود و  نتوانید به راحتی با مشتریان در دسترس خود ارتباط برقرار کنید، مجبور به استفاده از استراتژی بازاریابی، برای افزایش آگاهی نسبت به محصول و یا خدمات خود، خواهید بود.

بدون بازاریابی، ممکن است مشتریان بالقوه هیچگاه از وجود بیزینس ومحصول شما اطلاع پیدا نکنند و اینگونه کسب وکار شما فرصتی برای پیشرفت و موفقیت نخواهد داشت.

استفاده از بازاریابی روشی با اهمیت برای ترویج محصول و خدمات شرکت شما است که این امکان را برای کسب و کارتان به وجود می آورد که توسط مشتری های بالقوه خود بیشتر شناخته شوید و در نهایت منجر به افزایش فروش و سود شما می شود.

رازهای موفقیت - بخوانیم تا موفق شویم
بخوانید

تاثیر بازاریابی در فروش بیشتر محصولات

وقتی که یکبار محصول تجاری و خدمات شرکت شما مورد توجه مشتری ها قرار بگیرد، شانس شما برای افزایش میزان فروش بیشتر می شود.

همینطور زمانی که آگاهی مشتریان از محصول، خدمات و یا شرکت شما افزایش پیدا کند، شروع به تبلیغات به صورت توصیه ­ای و یا همان دهان به دهان کرده و با دوستان و خانواده خود در مورد محصول خوبی که به تازگی کشف کرده‌اند، صحبت می‌کنند همچنان که کلمات افزایش می‌یابند، فروش شما به طور پیوسته افزایش پیدا می کند.

بدون استفاده از استراتژی‌های بازاریابی، این فروش ممکن است هیچوقت اتفاق نیفتد و بدون انجام فرایند بازاریابی، فروش  یک شرکت نمی‌تواند موفق شود که این موضوع خود نقش بسزا و تاثیرگذار بازاریابی در موفقیت کسب و کار ها را نشان می دهد.

استاد احمد محمدی

تاثیر بازاریابی در افزایش شهرت در کسب و کار

موفقیت یک کسب و کار معمولا بر میزان شهرت واعتبار آن استوار است. بازاریابی برای یک کسب و کار، به رسمیت شناخته شدن نام تجاری آن شرکت و یا فراخوان محصول یا خدمات را به همراه دارد.

وقتی که یک شرکت انتظار بالای مشتریان خود را برآورده می سازد، شهرت آن نهادینه می شود. به همان نسبت که شهرت شرکت شما رشد می‌کند، کسب و کارتان گسترش پیدا می کند و فروش شما نیز افزایش خواهد یافت.

شهرت  شرکت شما از طریق مشارکت زیاد در برنامه‌های اجتماعی، برقراری ارتباط موثر داخلی و خارجی و ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت بالا که از طریق تلاش‌های بازاریابی شما به وجود آمده و یا حمایت شده است، ایجاد می‌شود.

شناخت انواع مختلف بازاریابی مستقیم جهت بهبود کسب وکار
بخوانید
بازاریابی
موفقیت در کسب و کار

نقش بازاریابی در کسب وکار از طریق رقابت سالم

بازاریابی محیطی سالم را برای رقابت در بازار، به وجود می آورد. نتیجه تلاش‌های بازاریابی به اطلاع رسانی در مورد قیمت‌گذاری محصولات – خدمات ختم می شود، این کار علاوه بر اینکه انتظار مشتریان را برآورده می کند، جوابگو انتظار سایر شرکت ­هایی که در بازار مصرفی با هم رقابت می کنند نیز هست.

اگر رقابت وجود نداشته باشد، شرکت‌های معروف به فروش خود ادامه خواهند داد این در حالی است که شرکت‌هایی که کمتر معروف شده اند و یا شرکت‌های جدید شانس خیلی کمی برای موفقیت و یا حتی ادامه فعالیت خود دارند.

بازاریابی، به کسب و کارهای کوچک وجدید کمک می کند تا به بازار وارد شوند و رشد کنند و موفقیت کسب و کار آنها را آسان میسازد­

ملاحظات مهم در رابطه با تاثیر بازاریابی در موفقیت کسب و کار

اگر چه بازاریابی از موضوعات با اهمیت برای موفقیت در کسب وکار است، اما این را بدانید که بازاریابی در عین حال ممکن است بسیار گران و پرهزینه باشد.

در سال اول، یک شرکت احتمال دارد نیمی از فروش محصول خود را در بخش بازاریابی صرف کند. پس از گذشت یک سال، بودجه بازاریابی ممکن است حدودا به اندازه 30 درصد یا بیشتر از فروش سالانه شما را در برگیرد.

یک ترکیب خوب از اشکال گوناگون بازاریابی، مانند توسعه وبسایت، روابط عمومی، تبلیغات چاپی ، نمایشگاه‌های تجاری و دیگر فعالیت های خاص، احتمال زیاد برنامه بازاریابی خواهد بود که شانس موفقیت را به شرکت شما می‌دهد.

در هر صورت با برنامه ریزی خوب می ­توانید از نقش تاثیر گذار بازاریابی بر موفقیت و رشد کسب وکار، بیشترین منفعت را کسب کنید.

برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن