ایمان داشتن و باور به تصمیم

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۱ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۵ مرداد, ۱۴۰۰
ایمان داشتن و باور به تصمیم

ایمان و باور در تمامی زمینه‌ها به معنی رسیدن به هرچیزی است. اما برای هر تصمیمی داشتن ایمان کافی است؟ داشتن ایمان بدون عمل، کاری را از پیش می‌برد؟ باور چیزیست که افراد موفق را به جایگاه فعلیشان رسانده است. همیشه در زندگی افرادی وجود دارند که سعی می‌کنند ما را از تصمیمات درستی که می‌گیریم منصرف کنند و تمام مدت به ما می‌گویند که نمی‌توانیم.

در اینجور مواقع چیزی که باعث موفقیت و سربلندی ما می‌شود باور ماست. حتی اگر دیگران شما را سرزنش کردند و سعی کردند شما را منصرف کنند به راهتان ادامه دهید و به تصمیمی که گرفتید قلبا باور داشته باشید. باور کنید که بهترین هستید و با تصمیماتی که می‌گیرید به بهترین می‌رسید.

زمانی که تصمیمات درست را باور کردید و به آن‌ها رسیدید تمام کسانی که به شما می‌گفتند که نمی‌توانید؛ برای بقیه موفقیت شما را تعریف خواهند کرد. اگر برای رسیدن به موفقیت نیاز به باور دارید و نمی‌دانید که چگونه این باور را در خود به وجود آورید اصلا نگران نباشید. در این مقاله آکادمی بازار به شما آموزش می‌دهیم که چگونه به تصمیمات خود باور داشته باشید و به هر آنچه که موفقیت شما را رقم می‌زند، برسید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

ایمان و باور

ایمان یعنی اطمینان کامل به این‌که هرچه می‌خواهید، به وقوع می‌پیوندد. خداوند، شما را به هرآنچه می‌خواهید، می‌رساند؛ تنها کاری که شما باید انجام دهید ایمان داشتن است. باور، کلید دستیابی به همه خواسته‌های‌تان است.

ایمان داشته باش!

شما به هرچه ایمان داشته باشید، به آن خواهید رسید. به دوره ثروت، به سلامتی، به خانه‌ای دلخواه، به عشق و به هرچیز دیگری. اما این ایمانی که می‌گوییم، یعنی لحظه‌ای شک به دل خود راه ندهید.

ایمان واقعی، یعنی همه بارهای خود را روی دوش خداوند بگذارید و هیچ‌گونه تردید و نگرانی نداشته باشید. خداوند، عاشق این است که شما همه کارها را به او محول کنید. ایمان داشته باشید، روزهای سخت می‌گذرد و به خواسته‌تان می‌رسید.

برای همه ما که خواهان موفقیت هستیم، برای همه ما که خواهان پیشرفت هستیم، برای همه ما که خواستار این هستیم که زندگی رویایی‌مان را داشته باشیم، تنها داشتن ایمان لازم و ضروری است. اکنون می‌خواهیم راهی برای فعال‌سازی ایمان در اختیار شما قرار دهیم.

فعالسازی ایمان

فعالسازی ایمان

برخی فکر می‌کنند که صرفا ایمان داشتن به خود و خدا، کافی است تا به همه خواسته‌هایشان برسند. اما این کافی نیست! درست است که شما ایمان دارید و شک و تردیدها را از خود دور کرده‌اید، اما ایمان‌تان تنها با اقدام و عمل کردن فعال می‌شود.

زمانی که شما با ایمان کامل به خود و خداوند اقدام می‌کنید و قدم‌های اولیه را به سوی خواسته‌تان بر می‌دارید، ایمان شما کامل می‌شود و این ایمان، با قدم‌های بعدی رشد می‌کند و محکم‌تر می‌شود. فرصت زندگی کوتاه است؛ قدر آن را بدانیم.

به عبارتی دیگر، تا زمانی که ایمان داشته باشید اما اقدام نکنید، به جایی نخواهید رسید. اگر سال‌هاست در یک آرایشگاه کار می‌کنید و اکنون خسته هستید و خواستار پول بیشتر، خداوند به شما می‌گوید که باید آرایشگاه خودت را باز کنی. پس به خداوند اطمینان کنید و به ندای درونی‌تان که از سوی اوست، گوش دهید. سپس قدم‌های اولیه را بردارید.

قدم‌های کوچک

اولین قدم موفقیت را محکم بردارید. نیازی نیست این قدم‌ها بسیار بزرگ باشند، تنها کافی است از آن آرایشگاه بیرون بیایید و سپس بروید و از چند سالن بازدید کنید، درباره قیمت آن‌ها سوال بپرسید و در ذهن خود، آنچه می‌خواهید را تصور کنید. خداوند به شما می‌گوید حرکت کنید؛ او هوای شما را خواهد داشت.

استاد احمد محمدی
باور داشته باش که اگر زندگی مشکلاتی پیش رویت گذاشته، توان حل آن‌ها، پیشاپیش به تو داده شده است.
استاد احمد محمدی

پس شما در کنار ایمان و باور باید عمل کنید. ایمان به این معناست که هنگام عمل، از شکست نمی‌ترسید زیرا به خداوند تکیه کرده‌اید. اما برخی افراد فکر می‌کنند همین‌که یکجا بنشینند و به خدا توکل کنند و ایمانی هم داشته باشند که خداوند آن‌ها را به خواسته‌هایشان می‌رساند، کافی است!

این‌گونه افراد، نتیجه‌ای نخواهند گرفت و در نهایت ایمان خود را نیز از دست می‌دهند و گاهی حتی وجود خداوند را منکر می‌شوند. تلاش همیشه به موفقیت می‌رسد اگر از آن خسته نشوید.

تنها ۲۴ ساعت فرصت داری!

تنها ۲۴ ساعت فرصت داری!

از لحظه‌ای که ایده‌ای در ذهن شما فعال می‌شود و تصمیم به انجام کاری می‌گیرید، تنها ۲۴ ساعت زمان دارید تا قدم اول را بردارید. اگر این کار را انجام ندهید، ذهن شما تصمیم شما را یک دروغ تلقی می‌کند و دیگر اجازه نمی‌دهد تصمیم‌تان را عملی کنید!

زمانی که تصمیمی می‌گیرید یا ایده‌ای به شما الهام می‌شود، شبکه‌های عصبی خاصی در مغز شما شکل می‌گیرند که ظرف مدت ۲۴ ساعت باید فعال شوند. تعویق کارها، عاملی که باعث می‌شود نتایج کارها تباه شود.

اگر شما اقدامی در جهت تصمیم‌تان نکنید، این شبکه‌های عصبی از کار می‌افتند و ذهن‌تان شما را یک دروغگو تلقی می‌کند! تا زمانی که اولین قدم را برندارید، ایمان شما فعال نمی‌شود.

اما خبر خوب این است که لحظه‌ای که شما قدم اول را بر می‌دارید، خداوند دو گام برای شما بر خواهد داشت؛ وقتی دو قدم بردارید، خداوند سه قدم برای شما بر خواهد داشت.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - باور

سخن پایانی

همه ما می‌دانیم که ایمان چیز خوبی است و باید آن را داشت؛ اما اغلب ما آن را فعال نکرده‌ایم. ما نیاز داریم که ایمان‌مان را فعال کنیم.

خداوند به دعاهای شما پاسخ می‌دهد اگر ایمان داشته و عمل کنید. بارهایتان را به خداوند بسپارید، و شانه به شانه او بدون ترس و تردید قدم بر دارید. مطمئن باشید که او راه را بهتر بلد است! شما قطعا می‌توانید به موفقیت برسید.

به کارهای خود ا‌یمان باور داشته باشید و هر تصمیمی که می‌گیرید را به خوبی پیش ببرید و آن را به آنجایی که می‌خواهید برسانید! این روش افراد موفق است. جهت آشنایی بیشتر می‌توانید از بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» استفاده کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

20 پاسخ

  1. حتما در کارهایمان خلوص عقیده داشته باشیم و به این ایمان داشته باشیم که اگر هزاران مشکل بر سر راه باشد خدا هیچ وقت مارو تنها نمیگذاره

  2. باور داشته باش که اگر زندگی مشکلاتی پیش رویت گذاشته، توان حل آن‌ها، پیشاپیش به تو داده شده است.
    من این جمله رو خیلی دوست داشتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی