اگر رویای بزرگی در سر دارید، باید این ۴ ریسک را بپذیرید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۵ تیر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۶ مهر, ۱۴۰۰
اگر رویای بزرگی در سر دارید، باید این ۴ ریسک را بپذیرید

هر فردی رویای بزرگ خود را دارد. برای رسیدن به رویای‌تان باید از منطقه امن خود خارج شده و ریسک‌های راه موفقیت را به جان بخرید. اگر بترسید و از منطقه امن خود خارج نشوید هیچوقت نمی‌توانید به رویای خود دست پیدا کنید.

نمی‌توانید انتظار داشته‌ باشید که در راه رسیدن به اهداف و رویای بزرگ خود هیچ چیز تغییر نکند و هیچ ریسکی را به جان نخرید و همچنان زندگی‌تان به سمت بهتر شدن حرکت کند. باید سعی کنید تا از محدوده امن خود خارج شوید‌.

اگر نتوانیم رویا بی‌شماری را که در سر داریم به واقعیت تبدیل کنیم، در ذهن داشتن و پرورش دادن آن‌ها چه سودی به حال‌مان دارد؟ شما فقط در دل‌تان آرزو می‌کنید که ای کاش کسی از راه سر برسد و به نجات‌مان بشتابد و اوضاع و احوال‌مان را به گونه‌ای تغییر دهد. تا ما بتوانیم به رویا خودمان برسیم. به نظرتان این اتلاف وقت و انرژی نیست؟ اگر هیچ وقت همچین کسی سر راه‌تان ظاهر نشود چه؟ تا کی می‌خواهید دست روی دست بگذارید و منتظر بمانید؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

رویای بزرگ

بسیاری از افراد برای به دست آوردن رویاهای بزرگ خود هیچ تلاشی نمی‌کنند چون باور ندارند که می‌توانند به آن‌ها دست یابند. اما دسته‌ای از افراد رویاهای بزرگ خود را دنبال نمی‌کنند صرفا به این علت که آمادگی ریسک پذیری را ندارند. تا رسیدن به رویای بزرگ خود متوقف نشوید.

من به عنوان فردی که به دنبال رویاهای بزرگی بوده‌ام، به بررسی ریسک‌هایی را پرداخته‌ام که برای رسیدن به اهداف خود همیشه مدنظر داشته‌ام.

همچنین توضیح داده‌ام که افراد بزرگ و موفق برای رسیدن به رویاهای بزرگ خود چه ریسک‌‌هایی را پذیرفته‌اند. درصورتی که رویاهای بزرگ در سر دارید، چهار ریسک برتری که باید بپذیرید، در ذیل آمده است.

۱. ریسک های ارتباطی

ریسک های ارتباطی

درصورتی که شما بخواهید به چیز بزرگی دست پیدا کنید، خوشتان بیاید یا نه، ارتباط‌تان در معرض خطر قرار می‌گیرد. زیرا دست یافتن به چیزهای بزرگ به زمان زیادی نیاز دارد.

قطعا باید با دوستانی که شما را در رسیدن به رویاهای‌تان کمک نمی‌کنند، قطع رابطه کنید. حتی گاهی کار شما به قدری زیاد است که مجبور می‌شوید زمان کمتری را با خانواده یا همسر خود سپری کنید.

قبل از شروع وبلاگ نویسی، نمی‌دانستم که این کار وقت زیادی از من می‌گیرد. تصورم این بود که باید در هفته فقط سه مقاله بنویسم، آن‌ها را با یک رسانه اجتماعی به اشتراک بگذارم و تمام کار من همین است. اما بعد از این‌که وبلاگ نویسی را شروع کردم، متوجه شدم که یک وبلاگ موفق به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد.

از ذهنم گذشت که باید پست مهمان داشته باشم، در هفته سه مقاله بنویسم، کتاب بخوانم، شبکه سازی کنم، در نظرسنجی‌های وبلاگ‌ها شرکت کنم و لیست کارها همچنان ادامه خواهد داشت.

بنابراین متوجه شدم برای این‌که بتوانم همه این کارها را به نحو احسن انجام دهم باید وقت اضافه ایجاد کنم؛ با توجه به اینکه باید شغل دیگری هم برای پرداخت اقساط داشته باشم.

از دست دادن دوستان

به خاطر این‌که وبلاگ نویسی زمان زیادی از من می‌گرفت، زمان کمتری را صرف خانواده و دوستانم می‌کردم. خوبی کار این بود که خانواده‌ام درک می‌کردند که من مشغول کار مهمی برای زندگی‌ام هستم. اما تعدادی از دوستانم ارتباط‌شان را با من قطع کردند چون تصورشان این بود که به آن‌ها اهمیت نمی‌دهم.

من حس خوشایندی نداشتم از این‌که بعضی از روابط قطع می‌شد اما از خاطرم گذشت که این موضوع برای کسانی که رویاهای بزرگ دارند، امری طبیعی است. برای رسیدن به خواسته‌ و رویای‌تان قدم بردارید و پیش بروید.

بنابراین اگر رویای بزرگی را در سر دارید، آماده باشید که برخی از روابط‌‌تان در معرض خطر قرار گیرند. کسانی که درک می‌کنند رویای بزرگ به زمان زیاد نیاز دارد، در کنار شما خواهند ماند و افرادی که شما را ترک می‌کنند بگذار بروند. این زندگی شماست نه زندگی آن‌ها.

۲. ریسک های سلامتی

متخصصان سلامتی به ما می‌گویند که روزانه باید ۷ الی ۸ ساعت بخوابیم. اما شما که رویای بزرگ را دنبال می‌کنید گاهی اوقات کمتر از ۳ ساعت می‌خوابید چون می‌خواهید زمان بیشتری را صرف کار کردن برای رویاهای‌تان کنید. گاهی هم ممکن است اصلا نخوابید.

بعضی از موفق‌ترین مردم جهان مانند هربرت کِلِر (بنیان‌گذار شرکت هواپیمایی جنوب غربی) و ایندرا نویی (مدیر عامل شرکت پیسی کو) فقط ۴ ساعت در روز می‌خوابند.

مشخص هم نیست که الگوی خواب این افراد سلامت‌شان را تحت تاثیر قرار دهد. اما پژوهش نشان می‌دهد که خواب کمتر از ۵ ساعت در روز می‌تواند برای سلامت افراد مضر باشد. راهکارهایی موثر برای غلبه بر خمودگی و خواب صبحگاهی وجود دارد.

علاوه بر کاهش خواب، رویای بزرگ بعضی اوقات موجب غذا خوردن کمتر هم می‌شود. زیرا شما آن‌قدر غرق در کار هستید که فراموش می‌کنید چیزی بخورید. بسیاری از افراد موفق نیز معتقدند زمان دنبال کردن رویاهای‌شان آنقدر درگیر کار هستند که به مدت یک روز فراموش می‌کنند چیزی بخورند.

بنابراین اگر رویای بزرگی برای موفقیت را در سر دارید، ممکن است سلامتی شما به خطر بیافتد. زیرا احتمال دارد ساعت خواب شما کاهش پیدا کند و عادت غذایی بدی داشته باشید.

۳. ریسک های مالی

 ریسک های مالی

پرسودترین سرمایه گذاری عمر چیست؟ درصورتی که دنبال کننده رویای بزرگ هستید برای شروع کار باید از پس‌اندازهای شخصی خود دل بکنید. شما باید مقدار زیادی از درآمد خود را بدون برگشت فوری دائما صرف سرمایه‌گذاری برای رویاهای‌تان کنید.

علاوه بر این مطمئن نباشید که سرمایه‌گذاری شما به تحقق رویاهای‌تان کمک خواهد کرد چرا که اغلب آن‌ها مبتنی بر آزمون و خطا هستند.

۴. ریسک هیجانی

همه افرادی که رویاهای بزرگی در سر دارند ثبات هیجانی‌شان را به خطر می‌اندازند زیرا رویاهای بزرگ باعث می‌شوند که بین آنچه که می‌خواهید به آن برسید و شرایط فعلی شکاف بزرگی ایجاد ‌کند و موجب نگرانی دائمی شما می‌شود که آیا به رویای خود می‌رسید یا نه. دلایلی وجود دارند که نشان می‌دهند ترس از تغییر و ریسک توهمی بیش نیست.

گاهی تردید دارید که مسیر درست را می‌روید و بعضی وقت‌ها به چیزهایی فکر می‌کنید که ممکن است در صورت شکست اتفاق بیافتد به همین دلیل در اثر اضطراب و نگرانی شاید دچار بی‌خوابی ‌شوید.

استاد احمد محمدی
هرچه بیشتر تلاش کنی، بیشتر شانس به تو رو می‌کند.
استاد احمد محمدی

اگر رویاپرداز بزرگی هستید برای ریسک پذیری‌های ارائه شده در بالا خود را آماده کنید زیرا یک رویاپرداز واقعی همیشه برای رسیدن به رویای خود دست به هرکاری می‌زند. حتی زمانی که ریسک پذیری ترسناک است دست از آن نکشید چراکه دست‌یابی به موفقیت تقریبا‌ بدون قبول خطر ممکن نیست.

گاهی اقیانوس آرام و بدون موج است و یا فقط امواج کمی دارد. بعضی وقت‌ها به خصوص در روزهای طوفانی امواج شدید و برافروخته هستند و آن‌ها با شتاب رو به ساحل پیش می‌روند.

پس از رسیدن موجی به ساحل بلافاصله موجی دیگر می‌رسد. امواج به ویژه زمان برخورد با صخره‌های ساحل صدای پرخروشی را ایجاد می‌کنند و قطرات آب را در هوا پخش می‌کنند.

به هر آنچه می خواهید برسید

به هر آنچه می خواهید برسید

افکار همانند امواجی هستند که با شتاب به سمت ساحل می‌روند. ذهن شبیه اقیانوس است و افکار در ذهن شبیه امواج دریا هستند. ذهن همیشه با افکار بسیاری که از ذهن می‌گذرند، آشفته و مشغول است، درست مثل امواجی که به سمت ساحل می‌تازند.

حرکت دائمی افکار در ذهن وجود دارد. این وضعیتی همیشگی است که اغلب مردم از آن مطلع نیستند. شما تنها در موقعیت‌های خاص از این فعالیت آگاه می‌شوید همانند زمانی که باید کاری را انجام دهید که به توجه کامل نیاز دارد. در آن هنگام شما از افکاری که از ذهن‌تان عبور می‌کنند، آگاه می‌شوید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
بزرگترین رویات چیه؟

جهت رسیدن به موفقیت علاوه بر ذهنی پویا، تفکری خلاق، تلاش مستمر، قدرت پذیرش شکست، توانایی ارزیابی علل شکست، مهارت استفاده از شکست برای پیروزی، باید قدرت ریسک پذیری هم داشته باشیم.

ما مجبوریم به خاطر هدف‌ها و رویاهای‌مان از آسایش و راحتی کنونی خود بگذریم، از منطقه امن خود خارج شویم و طبق مقاله فوق در مورد آن راحتی‌ها ریسک نماییم؛ زیرا این ریسک‌ها ارزش هدف ما را دارند.

در بسته آموزشی: «موفقیت دست یافتنی است» روش‌هایی جهت موفقیت در زندگی و کسب و کار از جمله داشتن هدف ارزشمند و شجاعت و ریسک جهت تحقق بخشیدن به رویاهای‌مان را به شما تدریس خواهد نمود. پیشنهاد می‌کنم با استفاده از این بسته، اولین قدم را در مسیر موفقیت و دست‌یابی به اهداف خود با انگیزه و هوشمندانه بردارید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

  1. سلام ممنون از مطالب خوبتون که کمک میکنه دست از رویاهامون نکشیم من با دیدن یک سریال دیدم کلا به زندگی عوض شد تا قبل از دیدن سریال هیچ رویای نداشتم و فقط روزامو میگذروندم من خیلی شکست خوردم و دیگر هم خواهم خورد خیلی زمین خوردم و تو اون موقعیت هیچکس نبود که دست مرا بگیرد و خودم به تنهای با ترس هام غلبه کردم و با دیدن سریال مانی هیست رویام این شد که بازیگر شم بازیگری خیلی رویای بزرگیست و بسیار سخت من هیچ بودجه ای ندارم که بخوام رویامو ادامه بدم مجبورم از طریق دانشگاه تلاش کنم که برسم به این رویام وامیدوارم چنین روزی بیایید که با خودم بگم دیدی تونستی و رویامو برای هرکس که تعریف میکنم مورد تمسخر قرار می گیرم و هیچکس مرا باور ندارد ولی خودم، خودم را باور دارم و از خدا میخواهم که یک روزی رویاییم برایم خاطره شود. تشکر از سایت خوبتون🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی